onko totta subusta?

pointti tossa kuitenkin oli että pääsen irti opiaatista toisen opiaati(oidin) avulla. kodeiinistakin voisi periaatteessa käyttää samaa morfiinilla. 10% kodeiinista metaboloituu elimistössä morfiiniksi joten ottamalla sopivia (pienempiä) annoksia morfiinia saisit pehmeemmän laskun.

Mä olin ite yrittäny jo useamman kerran, toisen kerran lekurin määräämil artuil ja osan tramboil. Mulla se sosiaalinen verkko oli lopulta liian lähellä ku oli viikon refloi kärsiny… :frowning: Otin kuitenkin hoidot aluksi tosissani. Jossain vaiheessa sit ei edes huomannut kun olikin jo takaisin kuvioissa ku porukkaa ei vain voinu jättää. Oli kk pelkil omil lääkkeil et ei muita oppareit ja sit retkahdus. Näin jatkui pitkään mut todellisuudes jos en vetänyt bubrea ni otin sit esim. tramboi sen +800mg/pv. Osa määrättyjä, osa ei. Iteasiassa ku kolme vuotta melkein tuossa hoidossa olin ni käytin muitakin aineita osan aikaa) Välillä vähemmän, välillä ei; ehkä oli liian kova tarve saada pää sekaisin silloin miedommilla aineilla (lääkkeet, ganja ja alko; bubrea kovemmat opparit pudotin kuitenkin about samoihin aikoihin).

Iteasiassa mä olisin lopettanu laitokseen koko stnan bubren ellen mä olis ollu 100% varma et jos kerran kokeilen, koko hoito on mennyt hukkaan. Toisinsanoen se 1 retkahdus pilais mun kk:den kalliin hoidon. Siks päätin pudottaa ite bubren lopulta pois (ekat kunnon viekkarit bubrest kärsin 03 jolloin ei testeis näkyn joten pelkäsin ehkä viekkareit lopult vähän liikaa ku erittäin monet kärsin toisten aineiden avulla ku ei oo koukus yhtään mihinkää paitsi omiin lääkkeisiin :unamused: ). No alle 1v 8kk sit sain vasta sen mun max. annoksen jonka itse olin katto-rajakseni laittanut= en aikonut koskaan tuon suurempaa annosta edes pyytää vaik olo olis ollu mikä; se 12mg. Nyt ens vkol (tai seuraaval jos ei suostu näin nopeesti pudottaa ku kk sit oli vielä 8mg josta 6mg:ii) pudotan 4mg:iin/vrko ja liuottamalla. Ens kesänä tuo on pois, nyt on pois ihmiset keltä tuota tai muuta opparia saisi eikä tarvetta vetää mitään…

Hienoa et joku päässy eroon (? mun tuttujen parissa pitää olla vuosi ilman et voi sanoa onko erossa vai ei, monet aloittaa uudestaan parin kk:den päästä) suht helpolla, ei kande uudestaan aloittaa ja pidä nollatoleranssi, se on parasta :wink: :smiley: … Hatunnostot kaikille bubren “koti-konsteilla” lopettaneille, mul frendi lopettin 3v:n nokittamisen (ennen yhtä elämänmuutosta veti hihaa, ei aikonu toistaa sitä virhettä) koti-katkol jossa puoliso “hoivasi eikä ottanu itseensä” vaik olis mitä kommentoinu. Kyllä on pakko nostaa hattua et 3v:n viekkarit 3vkoa fyysisiä, ylikin mut lievempiä ja vieläkin masentaa, puolta vuotta ei ole kulunut. Tää nyt sit meni ihan offiks ku ei edes alkuperäistä viestiä katsonut mut oli muutama muukin :laughing: :sunglasses:

Joo toi subu(muu korvaava)rundi on kyllä niin perseestä. Nyt subusta irti mutta odottelen tässä että kaveri tuo aamu metiksen. No onneksi nyt annos 10mg. I.V kuitenkin niin saatanan koukuttavaa…

“The maximal effects of sublingual buprenorphine occur over the dose range of 16-32 mg and higher doses do not produce additional effects.” pb.rcpsych.org/cgi/content/full/29/6/225

“Most patients’ daily maintenance dose is between 12 to 16mg, but may be up to 32/mg. Most patients who need a 32/mg/day dose are those who were formerly maintained on methadone.” buppractice.com/howto/induction/establish

Tossahan puhutaan annoksesta kielen alaa. Se on ihan eri kuin kattovaikutus. Jos kielen alta hyötyosuus on 35-40% niin 16mg_stä imeytyy reilustii yli puolet niin se ei ole kattovaikutus.

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Totta, olisi tosiaan pitänyt mainita, että tuo on kattoannos sublinguaalisessa käytössä. [poistettu haitallisen käyttötavan suosittelua -Päihdelinkin moderaattori]

Vieläkin menee aamuisin Metadonia 10mg I.V… Pitäsköhän lopettaa ja siirtyä taas subuun…

Joo, ja toi 24-32 mg aamulla sublinguaalisesti on niin iso tasan siksi, että olisi vielä seuraavana aamuna jäljellä se about 4 mg elimistössä, kas kun bubrellakin on puoliintumisaikansa ja estää myös hyvin tehokkaasti heroiinin käytön, kun se ei paljoakaan bubren päälle kolise.

Ja resukka, 10 mg IV vastaa oraalisesti 20 mg. Oraalisen annoksen LD50 on 50 mg, joten sen verran ilkeä annos, että tulee tuosta aika kipeäksi ja pitkäksi aikaa, pidemmäksi kuin subusta.

Voi jumalauta nyt tätä moderointia. Kerrot, että 100% hyötysuhde (bioavailability) tarkoittaa IV-injektiota (johon siis kaikkien muiden käyttötapojen hyötysuhdetta verrataan), ja kerrot vastaavat kattoannokset tällä hyötysuhteella, niin se on “haitallisen käyttötavan suosittelua”. Todellakaan ole suositellut kenellekään IV-käyttöä enkä sitä itsekään harrasta.

edit: tupla