Mun ja miehen yhteinen parin viikon loma päättyi ja molemmat palattin työn ääreen tänään.
Harmittaa se että kaksi viikkoa meni aika lailla vaan kotona maaten tekemättä oikein mitään. Tai käytiin me vähän motorisoimassa ja tehtiin vähän piha hommia. Mut toisaalta molemmat tarvitsimme sen ettei tarvinnut lähteä mihinkään eikä tehdä väkisin mitään.
Onhan meillä sitten vielä edessä toiset pari viikkoa lomaa, jaksaa sitten käydä pärräilemässä vähän pidemmällä.
Juhannuskin oli ja meni. Olisi ollut mukavampaa jos olisin ollut kunnossa, sairaus veti hieman oloa apeaksi. Mutta muuten meillä oli viidestään ihan hauskaakin. Torstai illalla saavuttiin mökille ja ilta sujui grillaten, saunoen ja alkoa maistellen.
Perjantai jatkui samaa rataa. Ulkona pyörien, soudellen, aurinkoa paistatellen ja juomia tuli tissuteltua pisin päivää. Kuitenkin oli rauhallista, ja taisi olla eka juhannus ilman että joku pariskunta olisi riidellyt, tai joku olisi ollut niin kännissä että olisi rähissyt. Kyllä oli hauskaa.
Lauantai sitten käytiin ajelulla, pojat joivat muutamat krapulakaljat, muttei sen enempää.
Mökiltä kotiuduttiin vasta sunnuntai iltana.
Pelkäsin että miehen juominen olisi jatkunut pidempään sillä jussista jatkui loma. Mut ei onneksi.
Lomallakin mies joi vähän. Muutaman kaljan saattoi ottaa. Viime tiistaina joi 6pacin kaljaa ja olisko jotain muutkain tissutellut. Seuraavana päivänä mentiin mattoja pesemään, miehen kaveri tuli mukaan. Olin varma että kaverukset yllyttävät toisensä juomaan, siksi mattojen pesun jälkeen lähdin yksin pärräilemään ympäriinsä nauttien hienosta kelistä ja maisemista. Illalla tulin kotiin, mies oli kaverin luona ja oletin että juomassa ovat. Jossain vaiheessa sanoi että käyvät terassilla yksillä! ( kuinka usein mies menee yllyttäjä kaveirin kanssa terassille yksille, kun vielä kesälomakin on päällä??) siinä 22 aikoihin mies palas kotiin, ja kas kas, hän tosiaan oli lähes selvinpäin. Oli todella outoa, koska kaveruksille maistuu juomat, lomalla varsinkin.
No mutta hyvällä mallilla on miehen juominen. Ja nyt sitten täytyy harjoitella et aina kun mies sanoo et kyseinen kaveri pyys häntä käymään tai menevät jonnekkin, ei automaattisesti tarkoita että ryyppäävät. Hienoa!
Sitten muita mietteitä…
En tästä enää nuorru, haluan elää elämää tässä hetkessä. Ei tarvitse aina pelätä tulevaisuutta.
On meinaa tullut puheeksi perheen lisäys. Minähän en ole halunnut meille lasta niin kauan kun miehele maistuu alkoholi. Mut mä en tulevaisuutta voi ennustaa. Halauanko 60vuotiaana huomata et oho, ei se mies alkoholisoitunutkaan ja hänestä ois tullut hyvä isä. Juu ei kiitos. Mä elän tässä ja nyt.
Jos lapsi on tullakseen, niin tervetuloa. Jos miehelle iskee viinan himo liiaksi, tiedän että pärjään sukulaisteni ja läheisteni avulla lapsen kanssa ilman miestäkin.
Olen siis tehnyt varasuunnitelman, lapsen ei tosiaan tarvitse katsoa kännistä isää. Saa nähdä suodaanko meille lasta ikinä ja miten meidän käy.
Se on varmaa että lapsi menee miehen edelle jos huonosti rupeaa käymään.
Hmm… tällaisia elämän mietteitä täällä. Ehkä elämä voi muuttua…