Eiköhän lähes jokaiselle tule ainakin kerran elämässään eteen sellainenkin vastus että voimat loppuvat.
Niin iloinen kuin olenkin niistä pienistä ja repaleisista voimanrippeistä jotka minulla on ja joilla tätä polkuani taaperran, muistan kyllä polvillenikin joutuneeni. Rähmällenikin, jos tarkkoja ollaan.
Elämä ei aina ole helppoa ollut. Olen joutunut nöyrtymään voimakkaampien edessä, nielemään monesti sellaisetkin sanat joihin mielestäni olisi täysi oikeus ollut. Ja sieltä maasta on onneksi toistaiseksi aina myös noustu. Jostain ne voimat sitten vaan aina ovat löytyneet.
Alkoholin kanssa minulle kävi hiukan eri tavalla. Kyllä se minua kuljetti, jotenkin en kai asiaa niin vakavasti ottanutkaan, ja annoin periksi. Siinä jotenkin tulee se poliittinen ajopuuteoria mieleen -sillä on ihan hyvä selittää vääriäkin valintoja.
Ehkä juuri siksi, että niin monesti olin joutunut periksi antamaan ja nöyrtymään, päätin että kai sentään tässä asiassa minä tiedän itse mitä haluan, ja minulla on yhtä suuri oikeus valita kuin kenellä tahansa muullakin. ja niin sen sitten ajattelin että en nyt sitten ainakaan ihan ensi hätään periksi anna, tämä touhu saa nyt luvan muuttua!
Eikä se sitten , alkusinnittelyn jälkeen, niin kovasti voimille ottanutkaan. Turhaankin pelkäsin, ei se viina tai kalja minun perässäni juossut eikä vainonnut.