Ihana ja toimii edelleen!
Taidankin alkaa mainostamaan, että AA johdattaa valaistua tietä Maukan luo…
Ha Haa Haa
Jumatzaare mitä zäpinää !! pytty oli massiivinen perusjätkällä, siinä sitä kaikukuoppaa… Löisin tähän Tom Cruise Parodyn, sillä siinä yhden asian liikehdintä saa megalomaanista naurua aikaseksi, kattokaa ite, jos kiinnostaa, linkki ei ylety tänne asti. Niin tosta jalmarijesse-hihhulihörhelöinnistä: Ei se ole ihme, että julistavat. Ovella kävi näitä ja päästin verikoiran irti, sehän kohtelee kaikkia tasapäisesti. Ite en pysty, mutta pyrin oppimaan suvaitsevaisemmaksi, sietämään tyhmyyttä omakohtaistani ja luulisin varmasti, mikä mulle on parhainta, niin paljon oon viettänyt aikaa keskenäni. Mikään huikkatömäytys ei sovi mitenkään missään meitsille. Varmaan märkävuosina oli helposti vietävissä ja myös muita muilutti, vaan on tässä jo jotain oivaltanut opetellessani tätä laiffii selvinpäin, sillä sitä se on: Opettelua olemaan ja elämään selvinpäin kaikissa tilanteissa, myös mahdottomissa. Hannu11 on vahvasti tämän todennut, monesta muusta asiasta saakin viännellä ja Ketostixin olen ilolla havainnut muuttuneen aika ajoin kovinkin positiiviseksi täs ajan saatos vai oonko väärässä, en, kevät teettää, well done ja kaikkee kaikille ja turhuuksia sopivasti alcotta tietenkin…
Kewätpäiväntasauksia around the world, AYE.
Oonko mä muka ollu joskus negatiivinen? Sama höppänä aina. Sellanen “toisaikanen”, niinku rakas mummuni sanoi.
Kiva kuulla susta pitkästä aikaa, 1970, mutta verikoirista en niin kauheesti tykkää lähellä.
7kymppi! Jes, hyvää kevätpäivän seisausta vaan sinullekkin. Ihana kuulla, että olet iskussa ja kaikki hyvin. On tehnyt mieli laittaa ketjuusi kyselyä, mutta ei sitten aina oikein tohdi kaivella ihmisten ketjuja esiin, kun jos vaikka haluavat olla rauhassa.
t.Basilica
Mitä ne verikoirat sitten teki niille Jeesuksenkauppiaille? Nuoliko ne kättä?
Vain yksi kipale kultaistanoutajaa hämmästeli käytävässä julistajia, jotka kivettyivät ja jatkoivat sittemmin varmaan kierrostaan, toivotin runsaasti onnea kaupistelussaan, ne mitään vakuuttavia myyntitykkejä olleet varsinaisesti tai peittivät sen taidon onnistuneesti. Eihän se ota jos ei annakaan. On tullut haastateltua alan tyyppejä ja se on mennyt aina tai antanut sen vänkäämisen mennä siihen samaan lopputulokseen, eli jessen ansiota on ihan kaikki. Jos on tehnyt hole-in-onet tai kolmen pisteen heiton katsomosta tai ollut juomatta tän päivän, vaan mahtuuhan kaikenlaista ja oon itekin ollut vaikka millanen, että ei se niin hirveesti haittaa se saarnaus, kun ei vaan tartte ite enää kuunnella ja lukea varsinkaan, oma valinta, jepjep ja hyvä jos pysyi tänään jeppe ja jepen morsion selvinpäin jos milläkin tavoin. Reenausta laiffi alusta loppuun ja vielei loppua tarttis tulla.
No sehän on melkein kuin meidän vanha rouva. Kaikille portin ohi kulkeville kolme haukahdusta, vingahdus ja armoton hännän heilutus.
Ovilla kulku ei ole hyväksi, agressioita se herättää. Jälkikäteen voi joku tuntea piston rinnassaan ja kokea jotain kaipuuta ja silloin se on ollut hyväksi. Mutta en minä mene.
Kiitos 1970 sanoistasi. Olen saman kokenut.
Ovelta ovelle kulkemistahan mun tietääkseen harrastaa ainoastaan jehovan todistajat, joiden suhde Jeesukseen on mulle yhä jotenkin hämärä.
No, mä en missään tapauksessa avaa ovea ellen odota jotakuta käymään. Ovikellon soidessa yllättäen siellä saattaa olla tv-lupatarkastaja taikka vielä pahemaa; samassa rapussa asuva alkoholistimies. Tai niitä jehovia, jotka mainituista on vähiten paha vaihtoehto.
Mä tunnen oikein sympaattisen jehova-pariskunnankin. AA:sta!
.
Tervetuloa takas, MM, minunkin puolestani, mutta toivosin että ensi kerralla pyörittäs ja vatvottas hieman muidenkin aiheiden ympärillä kuin sen iänikuisen ja loppuun jankatun hengellisyys-hengettömyys ja AA-aiheiden ympärillä. Kumpikaan kun ei edes AA:laisia olla.
Hengellinen tai ei, minun henki haisee hyvälle. Pesin just hampaat. :mrgreen:
v
^ Anteeksi anteeksi jos tämäkin tuntuu herkässä hipiässänne oikolukemiselta, mutta huomaatko sä Rande, että sä itse mainitset AA:n jokaisessa viestissäsi?
Kuten MM:kin usein. Eli ei vaikuta juurikaan siltä, että tekään haluaisitte muusta keskustella. Mä kyllä haluaisin.
A
No johan on tuomiot sinullakin. Tarkotus voisi olla keskustella rakentavasti eri asioista tai ehkäpä jossain määrin jopa tukea muita, mutta sinä keskityt lähinnä muiden kirjoituksista valittamiseen ja rutisemiseen. Ai minä muka ivaan muita, kun itse kirjotat “mainosmiehistä ja naisista” ja “Aa-usko-henki-korkeavoima-akselin politrukeista”. Useimmissa viesteissäsi. Sekö ei ole ivaamista?
Tiedän jotain joistain asioista ja minä saan myös kirjoittaa niistä asioista niinkuin jokainen muukin täällä saa kirjottaa tietämistään asioista. Se ei tee minusta kaikkitietävää. Mistään asiasta en tiedä kaikkea. Ja yhtään mitään en tiedä esim. moottoripyöristä, golfista, lottoamisesta, ralliautoilusta, Englennin liigan jalkapallosta, pitsinnypläyksestä, korttipeleistä, saunan rakentamisesta enkä pörssikursseista.
Ihan tuulesta temmattua läppää on jäbällä. Jos haluat keskustella jostain, ala vihdoin keskustella valittamisen sijasta.
Ja kuules hei, ei kannata valittaa että ei ole muka ketjuja jossa ei puhuta AA:sta. Sellasia ketjuja on suurin osa foorumilla, mutta ne ei näytä kiinnostavan sinua.
Ja kohta taas itketään että yhyyy on se kauheeta kun tuolla tavoilla oiotaan. Mutta sinä se minua ensin tässä puhuttelit. Ja sama juttu parille muullekin marisijalle.
K
Kyllä minä ymmärrän, että noiden muutaman änkyrän AA-jyräämiseen kyllästyy mutta ei Keto mielestäni ole mitään kirjoittanut, joka oikeuttaisi moiseen hyökkäilyyn.
^ Kiitos Dave, en minäkään ole muistaakseni sanonut Randelle mitään ikävää ennenkuin hän alkoi oikutella minulle eilen pari viestiä takaperin. Ja jos ihminen katsoo koko foorumia sellaisten “AA-lasien” läpi ettei muita keskusteluja näekään kuin AA:n tuputtamista, niin ehkä syytäkin pitää taukoa foorumilta. Kyseessä kun ei tosiaan ole kuin “parin änkyrän harrastama jyrääminen”, niinkuin Davekin sanoi.
Nyt kun otit puheeksi, niiin ihan ihan pakko mainita että mä oon itse asiassa joskus työkseni ohjannut lehtikirjoittamista peruskoulun päättäneille ja syrjäytymisuhassa oleville 17-20 vuotiaille nuorille. Työhön kuului mm. nuorten kirjottamien juttujen oikolukua ja… tadaa!..rakentavan palautteen antamista heille.
En mä siihen aikaan itse ollut kuin pari vuotta ko. nuoria vanhempi, käytännössä siis samaa sukupolvea, ja mun huonoihin puoliin kyseisessä työssä kuului mm. se, että lähdin niiden nuorten kanssa perjantaisin usein ryyppäämään.
Tämä ei oikein ollut omiaan auktoriteetilleni, vaikka skidit kovasti minusta tykkäskin.
Huomenta,
On se niin merkillistä,että aina on jollakin uudella,pari viikkoa palstalla olleella nuorella ja vähän vanhemmallakin miehellä Keto ja Keton kirjoitukset ylitsepääsemätön paikka.Keto kirjoittaa avarasti ja älykkäästi.
Olisiko hedelmällisempää keskittyä kaikin käytettävissä olevin keinoin pääsemään siitä omasta juomisongelmastaan.Jos se nyt on se pääasiallinen tarkoitus olla täällä ja se tärkein asia nyt elämässä.
Terapeutin kanssa voi sitten jutella myöhemmin,kun on raitista aikaa jo kertynyt,miksi joku naistyyppi saa tuntemaan raivoa,alemmuuden tunnetta ja vastustamatonta halua tarttua pulloon.
Näitä huvittavia ja lapsellisia itku-potku-uhkailuja tyyliin nyt-minä-lähden-täältä-justiinsa-pois-ja-jätän-teidät-tänne-ihan-yksin on taas muutama ilmaantunut.Senkin voi tehdä ei kukaan estä.
Täällä ei kenenkään perään huudella ja kaivata.
Basilica on eri juttu .
Ja Myrskis.
Myös sinua kaivattaisiin, jos katoaisit foorumilta vaikka maisemat vaihtuukin joskus eri puolille maailmaa. Reissunainen on erilainen, reissunainen on kokonainen. Noin runomitassa. Pallo on pyöreä ja maisemat vaihtukoot meillä edelleen raittiissa merkeissä.
Kirjoitellaan taas joskus reissaamisesta. Sen luulisi olevan ainakin tuore aihe foorumilla, ja uusia aiheitahan monet on olleet kaipailevinaan.