Hei Winston, kiitti kysymästä, on hän ainakin hengissä kun eilen laittoi pari vittuilutekstaria. Luulee että hänen entiset ns. normaalikaverit juoruaa hänestä, mutta kun ei tajua että kukaan ei mitään juoruile, vaan kaikki ovat ilmaisseet olevansa huolissaan hänestä. Tottakai on mieli maassa ihan koko ajan, kun ei saa ajatuksia irti tästä asiasta. Saatiin onneksi sentään vähän siivottua tänään, siinäpä ne onkin tämän päivän aikaansaannokset. Ja tottakai pitää huolehtia meidän kahdesta koirasta ja kolmesta kissasta. Ne onneksi käyvät välillä puskemassa ja tökkimässä ja lohduttamassa. Kuinkas sinulla menee, toivottavasti hyvin? Nyt on ainakin lunta maassa ja vähän valoisampaa.
^ Mulle kävi aikoinaan niin, että menetin ne kunnon kaverini, kun ensin olivat musta huolissaan ja sitten eivät jaksaneet enää. Silloin aineet olivat niin tärkeitä, että tärkeimmiksi tulivat toki ne kaverit, joilla oli roinaa ja joiden kanssa sitä saattoi “huoletta” vetää. Osan kunnon kavereistani olen saanut takaisin vähän rauhoituttuani, mutta osa taitaa olla menetetty iäksi
.
Meillä on myös kolme kissaa, joista vanhin täyttää pian jo 19 vuotta, mutta on ikäänsä nähden ihan hyvässä vedossa, mitä nyt vähän lihava ja laiska
. Koiristakin pidän, kuten pidän kaikista eläimistä, mutta eipä meillä ole oikein resursseja pitää koiraa ja isäntä on sitä paitsi enemmän kissaihmisiä.
Tässähän mä olen rauhallista ja laiskaa itsenäisyyspäivää viettänyt kotosalla “pesueeni” kanssa ja pitänyt päätäni taas kasassa “väärällä” lääkityksellä… Aikaisin aamulla, kun en saanut nukuttua enää, sain kyllä hirveän siivouskohtauksen ja pistin yhden komeron uuteen uskoon, eli jotain hyödyllistä mäkin joskus saanut aikaiseksi
.
Rauhallista itsenäisyyspäivän jatkoa sulle ja parempia päiviä edelleen
.
Tykki ja muut, kuinka joulunaika meni? Entä mitä muuta elämään tällä hetkellä kuuluu? Toivottavasti parempaa
.
Hei Winston! Vaihtelevasti menee, välillä paremmin ja välillä taas tulee vähän takapakkia. Mutta toistaiseksi enemmän positiivisesti ja luottavaisin mielin tässä mennään. Tuntuu että pikkuhiljaa tyttö alkaa järkiintyä, toivottavasti olen oikeassa, ja vietti jopa viikon päivät meillä kotona ja oli ihan ok ja selväpäinen koko ajan. Kuinkas itselläsi? Parempaa uutta vuotta tässä samalla kaikille! ![]()
Jos tuo Tykki ei tietäisi, että luen tätä sen blogia vai mikä helvetti tämä nyt onkaan, niin olisi varmasti kirjoittanut tuohon “joulu meni päin helvettiä, pentu varasti koiran tramalit ja vietti yön sairaalassa” Ei siitä sen enempää. Ole vaan Tykki ihan rehellinen jos se sinun mieles tekee yhtään paremmaks, kyylään tätä sivua mielenkiinnosta joka tapauksessa, mitäs kerroit tästä. Hah.
No joo mutta se oli se takapakki, sen jälkeen on mennyt ihan hyvin mitä sinuun on uskomista. Ainakin yritän luottaa nyt. ![]()
^tyttäresi viesteistä paistaa jotenkin hirvittävä viha… Pahalta tuntuu Tykki sinun puolestasi.
Tosin muistan kyllä itsekin käyttö-ajan alussa kun oli vielä se ns “kuherruskuukausi” huumeitten ja koko huumemaailman kanssa, niin otin äitini huolen ja surun, van liioitteluna ja taisimpa siitä joskus suuttuakkin. Jälkeenpäin kun ajattelen, niin olin äitiäni kohtaan välillä ihan täys kusipää, vittuilin vaan jne…
Olen siis 4 vuotta huumeita käyttäny ja nyt 5kk kuivilla (tosin korvaushoidossa). Nykyään äitiin on erittäin hyvät ja läheiset välit, ja siis väleissä olemme kokaika ollut, vaikka itse teinkin siitä varmasti äidilleni hyvin vaikeaa, kun vedin niin paljon kamaa ja muutuin hyvin kylmäksi, millään ei ollut mitään väliä. Nyt olen vasta tajunnut kuinka paljon olen läheisilleni aiheuttanut tuskaa ja olen siitä todella pahoillani.
Sen haluan kuitenkin sanoa etten usko että yksikään käyttäjä HALUAA vanhenpiaan satuttaa ja heille aiheuttaa murheita. Aineet vaan menee jossain vaiheessa kaiken muun edelle. Mutta toivoa on aina! Valitettavasti niin se vaan taitaa mennä että jokaisen on ensin kohdattava se oma pohjansa, menetettävä oikeasti PALJON, ennenkuin saa huumeista tarpeekseen, ja voimia lopettaa. Tsemppiä kuitenkin teille molemmille!! Koita jaksaa!
Tuo on valitettavan yleistä tuo viha vanhempia kohtaan.
Helpompaa vihata kun elää sitä kuherrusvaihetta. Joskus tuntui vain, että vanhemmat eivät sietäneet omia päätöksiä elämässä… Useimmat haluavat pitää etäisyyttä vanhempiin, eivät halua huolestuttaa tai muuttaa elämäänsä…
Voimia sinne! X
pakko heti kopsata alku teksteistä kohta joka osui ja upposi:
“tekisin kaikkeni että
saisin hänet vedettyä tuosta suonsilmästä, mihin hän on uppoamassa. Niin, ja hän on
ainoa lapsemme, muita lapsia meillä ei ole jos ei karvakuonojamme lasketa mukaan.
Mitä te viisaammat olette mieltä, onko parempi lopettaa kokonaan yhteydenpito, vai
yrittää soitella vielä perään?”
Tuota käyn itsekkin läpi,kokoajan mietin pitäisikö vielä kerran kuitenkin soittaa ja kertoo miten pahalta tuntuu ja miten paljon rakastan…tosin olen nyt 3 kk aikana kun meillä siirrytty kannabiksesta extasyyn ja puheet on TODELLA sekavia mm mielen avartumisia,filosofista ajattelua,yhtä luonnon kanssa,meditoimalla saa vasemman aivopuoliskon auki jne jne ja MINÄHÄN olen ahdasmielinen,rotta ja lammas,joka tyhmänä uskoo jumalaankin,makaa sohvalla ja katsoo tv:tä kun en tajua maailmasta mitään koska en osaa avartaa mieltäni…olen maailman paskin äiti ja kuitenkin haluaisi rahallista apua…yhtenä hetkenä puhuu asiallisesti,seuraavaksi kertoo miten minä loukkaan ja olen arvoton ihminen pojan elämässä…
Muutaman kerran on nähnyt kun itken tuskaani…pojan reaktio:nauraa päin naamaa ja kertoo miten naurettava pelle olen…Totesin siis,että olen pojalle varmasti kertonut tunteeni ja ajatukseni,mutta kun vastassa ei ole se poika joka oli vielä 6kk:ttakin sitten,vastassa on huumeet,sekaisin oleva pää…
viimeisen sanani olen pojalle sanonut:AUTAN KAIKIN TAVOIN HETI KUN HALUAA oikeasti apua ja eroon päihteistä.
SE tuska ja ahdistus ja suoranainen kipu jota pelkkä ajatus omasta lapsesta saa aikaan on sanoin kuvaamattoman kamalaa.Kaikki sanoo:päästä irti…kyllä olen päästänyt irti,mutta ei se tuska häviä.
Valitettavasti itse en näe että meidän kohdalla tilanne päättyisi hyvin,olen jo mielessäni käynyt läpi oman lapsen hautajaiset.olen tehnyt kauppaa yläkerran kanssa,olen koittanut olla ajattelematta,olen koittanut ajatella…
Itse tässä mietin että MIKSI IHMEESSÄ suomessa kun näytetään tv ohjelmia :julkkikset linnakkeessa,kuinka selviydyt bb talossa jne jne miksi ei näytetä reality sarjaa nuorista jotka käyttää huumeita,heidän vanhemmistaan,sisaruksistaan…miksi ei näytetä 24/7 tv:ssä tätä äidin tuskaa ja perheiden helvettiä,kun oma lapsi hiljalleen hiipuu pois?Miksi asiaa peitellään vieläkin?meillä espoossa jo tuli poliisilta henkilökunnalle tiedotetta miten nuorten kannabis käyttö räjähtää käsiin…miksi ei aloiteta kunnon valistusta,näyttäisivät nuorille niitä käyttäjiä jotka ovat suljetulla psykoosin takia,niitä jotka ovat menettäneet kaiken,niitä jotka ovat todella pohjalla,niitä jotka ovat huumeiden käytön seurauksena nyt sängyssä makaamassa vakavan aivovamman saaneena-vihanneksena.Pakotettaisiin jokainen yläaste ikäinen katomaan mihin se pahimmillaan johtaa.
Oma veli narkannut 15vuotta ja sanoi että hän ei pelkää kuolemaa tai övereitä,mutta tajusi vasta hiljattain,että mitä jos saakin överit niin että jää vammaiseksi?tämä vaihtoehto pitäisi jokaiselle nuorelle näyttää,omalle pojalle koittanut kertoa kun työni puolesta hoidan tällaisiakin tapauksia,mutta poika sanoo:pöh älä kuule koita mua aivopestä ku sä aina liiottelet… ![]()
En oikein tiedä mitä meidän pojalle kuuluu, mutta melko varmasti parempaa kuin viime syksynä. Silloin hän meni psykoosiin ja joutui sitten suljetulle osastolle.
Mutta nyt on muutaman viikon ollut sieltä ulkona emmekä juuri tiedä mitä touhuaa ja miten menee. Vastaa kuitenkin puhelimeen, minkä voi nähdä positiivisena asiana. Puhelinkeskustelut ovat kuitenkin melko ahdistavia kun hän ei oma-aloitteisesti puhu mitään eikä kerro mitään. Jos emme me kysy, niin hän ei vastaa eikä oikeasti sano sanaakaan. Ei se ole mitään keskustelua.
Silloin tällöin hän matkustaa luoksemme. Ne vierailut ovat myös aika raskaita. Sen aikaa kun poika on kotona niin hän vain kulkee sängyn ja jääkaapin välillä sanomatta sanaakaan.
Piti vielä sanoa että olen täysin samaa mieltä mitä tyty31 tuossa lopussa kirjoitti.