Off-topic: off-topic

Tunnen selvästi vetoa n-kirjaimeen. Enään kun henoiinia saisin, niin oNNelliNeN olisin isolla ÄNNÄLLÄ.

^ Samoi[size=200]N[/size] [size=200]+[/size] [size=200]n[/size]oihin ~~> ERIKOISmerkkeihin ja ämmään ja ämmiin, kun ottaa sydä[size=200]mm[/size]estä. muteikai ei niin väliä - enääääännnnn. pitää kai keksiä myös uusia sanoja, joita ei suomen kielen käytön valvontakomissio tunne.

Sydämelliset onnittelut meidän perheeltä!!!
Kiitos kaikesta :slight_smile:

-piiras

Monenmoista kelaa ja kaikenlaista säätä on päihdevoorumilla nähty ja katseltu.
Onneksi on ihmisrakkaita guruja, jotka jeesaavat läpi hlökohtaisen pimeän keskiajan ja
auttavat omalla eloisalla olemuksellaan ja kirkasotsaisella empatiakyvyllään riippuvuuksien
soissa ja mättäillä kamppailevia toipujia, jotka pyrkivät takaisin tasapainoiseen arkeen ja
mielekkääseen tekemiseen yhteiskunnassa, jonka täysvaltaisiksi jäseniksi pyrimme tahoillamme.
Tässä muutama mieltä kohottanut kohtaaminen herkissä ja kohottavissa vertaistukitunnelmissa:

• Moi. Oon herskasta vierottunut, kh-hoidosta irtipäässyt entinen juoppo, joka lopetti tupakoinnin ja uhkapelaamisen ja nyt olen palannut yliopistoon ja koen tärkeäksi auttaa päihdemaailmaan sortuneita addikteja kaikin keinoin oman historiani kautta, jotta vertautuva apu olisi realistista ja voisin livenä olla niissä tilanteissa tukena ja opastaa muita ja kertoa kuinka sain itseni vapautumaan kaikista mieltä riivaavista riippuvuuksista.

• Möy. Mitäs tänne tuut keulimaan, mun tiluksille. Asiahan on niin, että sä olet alle kolmen miljoonan vuosituloilla pelkkä taakka tälle yhteiskunnalle, jonka suurimpia yhteisön kykyjä minä olen. Sitä paitsi mä olen metsässä, jonka omistan. Olen tuleva luulemisopiston johtaja ja mulla on rahaa+valtaa. Olen siis parempi kuin sinä. Mene himaas.

• Hei. Pääsin just duunii pesemään astioit Hesperian yökerhoon. Eka duuni 20 vuoteen. ennoo roippeita vetäny ku meillo toi pieni skidi ja vaimo oottaa jo uutta. kyltää paremmi menee nyjjo, ku pääsi jengeistä eroon ja silleen.

• Möy. Päätit sitten tulla tänne pätemään, mun hehtaarille. Mistä näitä luusereita tulee, jotka lähtevät järkevästä jengiorganisaatiosta pois, kun juuri se on kaikista paras instanssi, josta voi vaikuttaa tämän maan mamujen vähentämiseen. Älä tule mulle itkemään, kun sun mitätön paskaduuni loppuu, ja rasvanen mamu tulee ne tekemään ja oot kohta onnellinen perheenisä toistamiseen. Mä olen maksanut sun elämisen tähän asti ja ethän se raukka mitään muuta osakaan, kuin rakastaa ja se on köyhien säälittävää sijaistoimintaa ja landepaakkujen massapätemistä. Mä olen rikas.

• Hejsan. Eikö kaikki vois olla toisiaan kunnioittavia täällä ja jos on vaikea hyväksyä toisen näkemyksiä ja kokee ne kielteisinä, niin ei vaan kommentoi ja kulkee viisaasti ohi tai hakee sitten sieltä ihmisestä jotain muuta hyvää, sillä kaikissa varmasti on jotain. Mun kissa karkas tänään ja oon vähän sekaisin, kun meillä Kalliossa on tuparit. No, parempaa jatkoa kaikille vakkareille ja terkkuja.

• Möy. Mikäs vihreevasurihörhö sä olet. Jos ei miellytä tämä yhteiskuntajärjestelmä, niin sähän pärjäät varmaan todella hyvin tuolla Lähi-Idässä ja Afrikassa, jossa on niitä sulle sopivia rehdin miehen malleja, jotka pitää huolta korkeasta verenpaineesta ja ÄO:sta, joka viime mittauksissa oli kai mun vasemman kumpparin luokkaa. Tarviin näitä nokialaisii saappaita, kun tarkastelen metsiäni, jotka yltävät koko Suomenniemen mitalta aina Hangosta Petsamoon. Tänään taidan myydä 500 hehtaaria, jotta meidän perheelle saadaan uusi kartano tosta Töölönlahdelta, jonne rakennutan uuden uskontokunnan temppelin ja nimeksi tulee tietenkin “Psyko-uskovaisten mamuton organsaatio” ja siellä me jaetaan oikeaoppista rotujalostustietoa kaikille maksaville uusnatseille ja muille ihmisiä pelkääville korkean suvaitsevaisuuden erityislahjakkaille oikeinajattelijoille, joilla on maailmankuva mallillaan. Mitä sä niitä paskovia ja tautisia helekatteja paijaat, taidat olla näitä somaliarakastavia hihhulityttöjä, jotka tulee punaviinille persoista taiteilijasuvuista ja ovat muutenkin avuttomia meihin rikkaisiin ja komeisiin ja menestyviin ja älykkäisiin rotuihin verrattuna. Sinä olet pyörän sisäkumia imppaava ikuinen impi Kalliosta, joka ramppaa jossain lataamoissa ja minä olen rikas.

• Morgesta päivää. Oon persujen oviapina tuolta landelta ja pyrin Oulun lestispiireihin opettamaan päähänlyöntitaidetta. Vedän puolen tunnin välein työpaikan vessassa kokkelia ja olen ansioitunut uusien koulukiusaamisoppien isä. Sain jo yläasteiässä stipendin edistyksellisestä nettifoorumien trollikampanjasta ja olen alan huippuja, jonka päämääränä on trollata kaikki asialliset kirjoitukset maailmasta ensi vuoteen mennessä. Samalla myös pyrin väheksymään muiden elämää ja nostamaan itseäni jalustalle, josta tuomitsen muut väärässäolijaoliot. Kaltaiseni herrasmies tulee vielä nousemaan politiikan huipulle, josta tulen lopettamaan kaikki joutavat täytepuolueet ja keskityn suomettamaan Suomen ja tekemään siitä jälleen metsäkansaisen ja sisäsiitoisen junttilan ilman sivistystä. Tämä kaikki on meidän rodulle parasta. Köyhille ja väärän värisille ysimillistä buranaa.

• No, MÖY !! Nyt on mies mun makuun ja täydellistä menoa !! Hienoa että tulit mun kanssa ojentamaan näitä nysväisiä narkkeja ja dokuja, jotka eivät tiedä mikä niille on parasta. Päästään oikein kaksissa miehin parantamaan ne köyhät sossuluuserit niiden merkityksettömistä halpiselämistä, jotka kiven lailla jäytävät mun hienoi buutseja. Mutta ! Nyt lähdetään katsomaan mun uutta eilen ostettua metsää, jossa voi ammuskella viattomia oravia norsukiväärillä.

[size=200]BITCH, I´M RICH.[/size]

Kuinka unohdit oman arkkityyppisi sinällään kattavasta listastasi? Kevättä ilmassa, vai kenties alkavaa alkoholidementiaa? Minä voin auttaa. Keski-ikäinen ikiluuseri, joka veronmaksajien piikkiin täyttää päivänsä koiranulkoilutuksella ja nettiin satuilulla. Erikoispiirteenä ruokkivan käden pureminen, tai ainakin takanäpäin haukkuminen. Sekä kaikkien itseään ansioituneempien krooninen kadehtiminen. Saatavana lukuisissa eri väreissä, kerää koko sarja! Gotta catch 'em all!

^^
Mick. Kiitos kivasta tarinoinnista ja hyvistä nauruista. :laughing:

• mites ny ku mä voisin lähtee miljonäärin kaa reffeille, ni se maksaa mulle millin perseestä, että lähenkö vai passaanko pihisti ?
  • no myy tietysti ittes eniten tarjoovalle. voit vaikka vahingossa tiineytyä, niin takaat näin tulevalle lapselle varman elintason ja samalla voit pakottaa sen äijän naimisiin ja elelet omaa elämääsi sen porhon maksaessa pilluveroa sulle loppuikäs, ja arvosi tuntien teet hyvän diilin.
  • mites tää mu päihdeongelma, että pitäiskö sitä hoitaa, ku mu pääkin on rikki ??
  • ää mtn lähet vaan sieltä kommuunista helvettiin ja meet lähimmälle säkkisalille takomaan ja reenaat ittesi katukuntoon ja sitten meet hakkaamaan mamuja itä-Helsinkiin, jotta saat tuntumaa reaalimittelöön, eikä säännöillä ole niin väliä tai jos joku hakataan rengasraudalla kylmäksi. sitten liityt uusnatseihin, liiviporukoihin tai persuihin. tai meet äärioikeiston riveihin Israeliin, silleen ovelana vetona, ettei ne huomaa, että sä tuhoot ne sisältäpäin… hepreaa on kyl pakko sit opiskella, mut mikäs siinä mitä ei aatteen eteen tekis ja ei se niin vaikeeta voi olla ja opit ihan pienenä ton finskinkin… tai sitten lähdet muukalaislegioonaan viideksi vuodeksi tai tappamaan isiksen porukkaa Lähi-Itään ja tulet takas perustamaan oman avoimesti väkivaltaisen organisaation, jossa päämääränä on päästä pääministeriksi, sillä ovelasti pelaamalla ja taktisen harkinnan pohjalta teet teknisen tyrmäyksen tämän maan valtaeliitistä. ja tottelet mua, kun rahoitan sut tuolle tielle.
  • mä oon kyl pieni tyttö vaan ja oon alaikänenki, että pitäis tuo kymppiluokka käydä…
  • no käytsen sitten siellä legioonassa ja voit sä opiskella sitten veteraaninakin monta vuotta.
  • emmä varmaan, ku pitää toi kissa viedä steriloitavaksi, ni oon siihen koittanut rahaa saada…
  • no tuo se katti prkl tänne, niin mä liistaan sen pallovasaralla sulle kintaiksi.
  • eihän nui saa tehä, ku se on elävä ja tunteva eläin…
  • älä mussuta mulle hippityttö, mä olen rikas.
  • äiti sano, että ei ne rahat oo tärkeintä, vaan pitää ihmisellä olla oma sisin kunnossa ja… ja…
  • mutsis on kansalaisopiston käyneitä yh-mamoja, jotka ei ole erityisen viehättäviä. lähdet vaan mun matkaan, niin mä alan myymään sua tuolla Helsingin yössä ens alkuun kuukauden ilolintuna ja pääset varakkasiin piireihin, joista voit sitten kattoo ittelles kaltaiseni rikkaan miehen, joka takaa sulle ruusuisen elämän ja varman toimeentulon, ettei tarvii noita lupalappupateja katella tai ansiosidonnaisia liimanhaistelijoita. Ihme venkoomista, kun saat kaiken valmiiksi tarjottimella tässä ja silti nojaat johonkin runkkureimaan, joka ei osaa ees lukea tai hyppää seinälle, jos mä sille kerran karjasen. mikä teitä ritsapillui sellasis munattomis ja harhailevis runopoikasivareissa oikein kiinnostaa ?? eihän niillä äidinmussukoilla ole kerrassaan mitään tulevaisuutta, steissillä notkuvat nokikeppimamutkin niitä halveksii stna. silti tuolla on ihan oikeitakin soturimiehiä, joilla ei kädet tärise ja panomiehiä ollaan kaikki, rahaa on ja miljoona hehtaaria metsää, jossa huudella ja ammuskella sarjatuliaseella ja vaikka polttaa koko skutzi sileeksi, jos halutaan ja lisää ostetaan ja kohta varmaan ryssienkin puolelta ja taidan ton Jätkäsaaren ottaa haltuun ja perustaa sinne omia afääreja hoitamaan monialatehtaan, josta vielä kuullaan isoissakin maailman ympyröis, joo… kuolleen ihmisen rahan henki ei haise tai koskaan katoa.
  • reima on iha kiva poikakaveri, se on menos amikseen leikkaamaan hiuksia… ja emmä ny voi hesaan lähtee… kesällä mennään ehkä Särkänniemeen ja Tampereella on mukavia kesätyömahdollisuuksia, mutny on vähän vaikiaa, ku koulu ei suju… ja äitikin on taas alkanu vetää piriä ja se yks jaska käy meillä öisin… mun menkat ei oo alkanu… mä voisin pariks kuukaudeks mennä mummolaan hoitaa kanoja…
  • no tee sitten hutsu mitä osaat ja mätäne sinne teidän sossuluukkuun, paista possulehmää aamiaiseksi, horo.
  • äiti tais olla oikees susta.
  • no, kerro ny sille katkeralle kotkalle terveisiä, että elatusmaksut on huomenna tilillä.
  • okei, isi - moi…
  • no hei sit.

Mick menikö nyt jo hieman överiksi? Ei sillä ,etten minä olisi taas kovasti viihtynyt lukemastani,mutta kuitenkin… :unamused: :laughing:

Jatkakaa toki,koska tämähän on offia ,jos mikä ja minun välihuuteluistani ei tarvitse välittää.

Mick on ymmärtänyt tuon epämääräisen monologinsa perusteella jotain olennaista ihmiselämästä. Itsensä kapitalisointi on syytä tehdä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, sillä markkina-arvo laskee jokaikinen päivä. Itse innovaattori on ajatustensa kanssa ikävä kyllä 20-vuotta myöhässä, mutta olkoon tämä opiksi ja ojennukseksi nuorisolle.

Miksi muuten nimi Mick? Se on aina vähän teennäistä, kun perunanenäinen, rallienglantia molottava suomiurpo esiintyy jossain muka-coolissa roolihahmossa, joka menee maksimissaan läpi jossain 90-luvun Eestissä, Jossa MTV näkyy edelleen vähän rakeisena. Ole nyt aikuinen mies ihan rehdisti Mikko, ja molota sitä kammottavaa kummelikieltä ihan häpeilemättä. Ei se ihmisestä tee yhtään huonompaa, kait :unamused:

Päivän naurut tuli seiskakympin sivun alun monologista :mrgreen: Spot on. Toisaalta, nää oman elämänsä henkisesti 15-vuotiaat entiset ja nykyiset koulukiusaajat ja/tai koulukiusatut saa tosta vaan useimmiten lisää vettä myllyynsä - nickin vaihto auttaa tässä luonnollisesti - siihen pisteeseen asti, että tänne spämmätään taas kohta niitä KKK:n kuvia tai jotain muuta skeidaa. :unamused: Mikäs siinä toisaalta, ajanvietteensä kullakin.

Täällä sama juttu :laughing: Harvoin tulee vettä silmistä, mahaa alkaa kouristelemaan ja on pakko psyykata muita juttuja tietoisuuteen ettei lähe henki kun jotain netti juttuja lukee :mrgreen:

En tiiä, voiko fiktiivinen kirjoittaminen mennä kunnolla yli, nehän ovat vain sanoja peräkkäin ja miekka on vahvempi, eikä siihen huku. Johnnysta heitin muutaman lainin, mutta kukaan ei tullut sanomaan, ettei se noin mennyt.

Taitaa toi meidän Mikkokin olla kahden-kolmen pennyn bukowski ja meillähän rikkautena on ilmaisu, jolla köyhät keskustelee, mutta eipä tuu selkä kipeeksi isoi massei kantaessa.

Olen ilahtunut saamastani palautteesta. Tunteita herättävää. En vihaa tai pelkää ketään elämässä, jota rakastan.
Muistakamme, että tämä on off-topikin off-topikki, mutta se voi olla toisinaan valtavirran otsasuonen kiristävää tuskailua merkityksellisempi sananahjo. Ja Olen Mika, vietän Mikon päivänä nimmareita joka vuosi.
ja silloin syön pottuja possulehmän kera.

Tänään on kirjan ja ruusun päivä, joten tuossa Teille Saunojat sitä kilttiä ja ketään loukkaamatonta ja sinällään merkityksetöntä skriivailua viime vuoden Lopettamon jäsenkirjasesta, yhden ex-pultsarin tankeroisia ajatuspennejä ja

[size=150]Addiktiivista sana-assosiatiivista askartelua:[/size]

[size=150]K[/size]oska en enää kirjoita ja olen luopunut netin käytöstä, tämä on kirjoitettu vanhalla sähkökirjoituskoneella ilman värinauhaa, enkä seuraa sähköisiä meedioita ja muita sammakosta ennustavia, havaitsen siitä seuraavia myönteisiä asioita, jotka on pakko jakaa myös innostumattomien kesken.

Salaperheeni suku voi paremmin. Rakastajani ovat tehneet keskenään sovun ja vahvistivat sen neljän kimpalla ja keskinäisellä lepsoilulla. Kaupankassat kohtelevat mua erittäin hyvin ja ovat kovasti seurastani kiinnostuneita ennenkuin livahdan kadulle kassa kainalossani. Kanssaoliot ovat nättei, fiksui ja joskus mukaviikin. Starttirahaa joskus tarjoovat ja joka kerta melkein muistan maksaa heille takaisin.

Itse pystyn keskittymään syvemmin todellisiin setteihin ja ajatukseni ovat kirkkaita, käsitykseni maailmasta on luja, eikä lainkaan keskeneräinen ja ymmärryskyvyn sisäpuolella ja minuuteni on eheä, luuloni on luja, sekä balanssini kukassaan ja edessäni taivaisiin kohoava vuosien uurastuksen synnyttämä sato näyttää runsaalta ja lakastumista on verrattain vähän, jossain kohdin ei ollenkaan suhteessa lajin laatuun ja kuohkeuteen, saumat näyttävät läheltä polvillaan katsottaessa hienoilta, eikä matsku laskostu muiltakaan kohdilta, muoviosat ovat tasoittuneet kauttaaltaan, puuratti sopii kokonaisuuteen, ajo-ominaisuudet alamäkiajossa ovat herkät ilman ajotehostintakin ja kansa on reitin varrella runsaslukuisena kirjavaa ja myönteisen kannustavaa ja iloista minne ajankin ja jeesaa mäen alla ja päällä ja mäkistartissa ja tankkauksesta baanalle, jolle singahdan tukka putkella ilman huolen häiviä ja haiveneita harmaalla keskeneräisyydelläni ja taitan trippini ilman pissataukoja ja jumalhässäköitä maaliin koskaan saapumatta, siitä mitenkään masentumatta ja kerrytän maileja sakkkorinkejä välttäen ja douppia käyttämättä sponssimassit kaikille faneille ikkunasta jakaen tuulen vietäväksi kuten järkähtämättömät ennakkoluulot joutavat mennäkin ja niin minäkin basichypyllä ääneen huutaen.

Elämää ja elämän luomiskykyä tuhoavien aineiden lopetuslista saattaa olla lopullinen, vaikuttavia aineita olivat: röökikalijapentsot. Myös hymiöriippuvuus on mennyttä kalua. Kiroilu on vaihtunut vastuulliseksi tosikäytöksi ja paino pudonnut 70 grammaa. Viimeisestä kusipää-ihmiskikkelistä pääsin eroon 2012, eikä uusia kokelaita helposti nimitetä. Kävelypuutteelliset neanderineibörit kantapääastumisineen mun katolla ovat yhteiskunnan ongelma. Omalla vastuulla siellä ovat, voidaan jonain päivänä poistaa muonavahvuudesta, tosin päätyvät lusimaan ominpäinkin.

Postinjakaja on viimein käsittänyt, etten ota vastaan laskuja. Nettimätkyt eivät mua rasita, kun olen pankiton ja sähköpostiton, paljasjalkainen oululainen ja sotuton lähi-idän yhden miehen kriisipesäke, joka kahlaa menneisyyden rämeellä ilman kompassia ja jokakelin varusteita, hamuilee olematonta ja saa vain kätensä viiruille ja otsansa huoleen, alas taipuu ryhti, mutta ei se prkl periksi antanut vieläkään ja viidakkohousuissa suunnistaa tasaiselle mättäälle.

Seuraavaksi irrottaudun mopoautolippiksen päivittäiskäytöstä. Vieroitusvaiheessa vähennetään 50 % rutiinivarustuksesta ja pimeessä totutellaan jo paljaaseen päähän, joka on yllättävän tilava myös sisäpuolelta.
Kuurin alkuvaiheessa ollaan paljainpäin vuoteessa.

Sosiaalisuutta ei tartte lisätä. Jatkuva muitten asioihin puuttuminen on liian vähäistä, mutta onneksi arvostelua ja väittelyä joka aihepiiristä piisaapi. Harvassa ovat toteamattomat osiot, ehkä naisten pillurättien valikoimasta en puhku tai mummovuosien miesenergiasta. Äijien naiskaipuussa kasvattamistaan teinitisseistä ja naisten perseestään. Kukapa ois tienny, että sitä tuottaa ihmisen ikävä toisen tissin luo ja pavemaijasmainen ikävä lämpimän utareen tykö. ja ne Rauhasta muistuttaa. ja kohonneesta naishormoonipitoisuudesta, siksi jotkut äijät on niin ämmiä.

Koirankarvaverkkareista se ei irti päästä, eikä omamielisyydestään ja balanssinsa teemoista. Saavutettuna etuna ihmisten vähentynyt tai poistunut hämmennys tekemisistään ja sanoituksistaan. Sen tuntevat eivät enää toivoansa pidä yllä, sillä ovat hyväksyneet tyypin hajataittoiset ajatukset ja tasapäistetyn logiikan ilman loogisuutta.

Hitaasti sumuverhoon hälveten se lompsii harmaissa maihareissaan bordellin ovelta kadun toiselle puolen. Vilkaisu naisen hameeseen, joka keinuu kivetyksellä hitaasti kutsun vaimentuessa ohi ja huoleton askellus. Haikean musavideon juonen mukaisesti kapuan limusiiniin ja ajan itse taivaanrantaan ja musiikki loittonee, ajatus askaroi hetken ja palautuu takaisin päivän tapahtumiin, joissa sattuu ja tapahtuu.

[size=150]K[/size]oen vapautuksen alkuperäisen merkityksen raakaa tunnetta, kun en enää kirjoita lopettamoon ja oon kuin ulapalla kaukaisella, ei pelota tai tee mieli rantautua. Sinivalas vuosiuinnillaan jakaa kanssani tämän fiiliksen, painokin on melko samoissa lukemissa, ja ansaiset muovit rannalla väistellään pitkillä uintikauhaisuilla aavan meren vapailla reiteillä. Kaihoisuutta ja lemmenkipeyttä ja suuria tekoja ilman lisäsepitettä. Tältä siis tuntui albatrossin hahmosta, joka läks finskeistä tutkimaan Honolulun kaislavöitä Juha Watt Wainaan piisissä. Rikki ruostunut ja hapettunut hernorokkapurkki Atlantin syvimmässä kohdassa tai kadonnut sukka pesukoneen pesurummun sisäpuolelle jumittuneena. Karannut kenkä, joka irvistää puistossa kävijöille lehmuksen varjoista. Turvonneesta roskiksesta kimmonnut stidiaski, rikkinäinen spändäri kalliolla ja juomaton mineraalijuoma muovikassissa.

Olen matalaoktaaninen kakstahtinen, joka savuttaa sinistä juovaa taivaalle. Laitumelle vapautettu leparipotilas. Ekaa päiväsakkoa kirjoittava sininen potkuhousu. Vikaa keikkaa heittävä tapakriminaali, vanhan liiton kunniarosmo, joka noudattaa etikettiä. Mafian maitokauppaan lähettämä juoksupoika. Mummon säästöt luvallisesti mankkaan käyttänyt nuorimies. Ekalle tanssitunnille menevä balettitossu. Vaihtopenkin kaksi vasenta koipea. Parkettien partavaahto, ehkäisyn luikas kierukka. Halkopinon vino tukipuu. Vaihtoketjun luistimien narut sitomatta jättänyt peruspakki. Matalalattiaruuhkabussi. Tekonivel, joka liukeni verenkiertoon. Kainalokuoppa, joka etsii kotia. Koti, joka haluaa maailmalle. Maailma, joka huutaa liian kovaa öisin ja kuiskaa aamiaispöydässä liian hiljaa olleensa vieraissa itseasiassa jo koko kevään. Torvelo, joka kertoo saagan juonen, paljastaa loppuhekuman isolle joukolle, välittää liikaa muiden mielipuolista ja synkistyy entisiä keloja tutkiessaan. Heiluu epärytmissä tammen oksan keinussa ja takertuu kiinni roskaan, täyttää tyhjiön ja vapauttaa täysiön, sanelee koneen umpeen, rikkoo jään ja astelee nappulakengillä pyytämään ihastustaan kahville, maksaa luontevasti vuokran ja laskettelee kaikesta leikkiä, mutta tarkoittaa vakavasti ehdottamaansa, pyytää laskun liian pian ja auttaa jakun takin naisensa ylle ahtaassa ravintolan eteisessä. Koska sellaisia pääni mielikuvat ovat, eikä niitä voi juoda poiskaan, tai tarvitse.

Nappia kaipaava bleiseri. Nukkaa keräävä vanha onnenkalu kirjahyllyssä. Tapetti, joka heijastaa ilta-auringon viime säteet. Seinälle nostamaton taulu. Raami, jonka kulmista pursuaa teippiä. Kahvakuulan kulunut otesija. Koneen päivittämätön turva-asetus, taloyhtiön sääntöjen kolmas käsky, matontamppaustelineelle unohtunut likainen räsytuppo, samaa aikaa pysyvästi näyttävä lämpömittari ja hissin käytön opastuskyltti. Raihnainen äijä aamupalaverissa. Kiukkuinen nainen pikaruokamyymälän vessassa. Hermohalvauksesta toipuva taksikuski.
Onnekas lyönti kehässä, taitava sijoitus pörssissä ja pallokentällä, liian pieneksi käyvät rahat taskussa.

Iso kylmä tiskillä keräämässä tuskan hikeä otsalle. Juomaton helpotus kaupanhyllyllä. Raikas aamunhenkäys ja kerrasta starttaava mosse. Tietä auliisti antava sokea keppeineen. Liian optimistinen säänennustaja. Oikeesti hyvä leffa. Kpl, jonka haluan kuulla uudelleen ja narisematon naisen palveluääni. Tuuletettu päiväpeitto, todeksi käyvä uni ja myönteinen onnettomuus. Peltinen korulipas ja tyhjä röökiaski. Riittävä turvaväli ja arvioitua pienemmät vahingot. Yllättävä vapaapäivä ja liput oopperaan. Lottovoitto ja selväpäivä. Takaisin kasvanut hius. Pitemmät vaihtovälit ja uuden veroinen loiste, joka hiplaa ohimoita, eikä särjetä päänuppia, vaan hieroo hartiat, ojentaa ryhdin ja petaa rypyt ja poistaa ryypyt ja hämmentää iloisesti ilman takkuamista, eikä telekkua, vaan kampaa sielun suoraan ja tyyneyttää.

Olen myös näitä: Kierrenaula, vieteriukko ilman vieteriä ja ukkoa, palsamipuikko, hatullinen herkkuja, ohjauksen vakain, pensselin taidemaalista kovettunut pää, vuorin tahmainen sauma, kermainen leivos ja nuoltavat näpit.

Toisinaan taivun näiksi: Pesukarhun perse, mallin mitta, tukkoinen tursas, taikurin taikina, hetekan halkio ja puolukan varsi. Kiireisinä tuokioina ja ressin yllättäessä: Vesipatjan tättöaukko, rannan kovin kivi, vesimittarin pökäle, kauppakassin roskakuitti, irse pehana, maalipurkin nuoltu kansi, vetoketjumysteerio, lusikkahaarukkahaaste, musta piste näytöllä, kiehkuran sakara, kappelin vempula, pannuhuoneen kadonnut avain, liuskan hiljennin, koirakaupan jalkakäytävälle pudonnut luusolmu, sampion reunat ja vielä katsomaton naisenperä.

Aurinkoisina päivinä ja hyvinä jaksoina säästä riippumati saatan olla: Kaputsiinon kuohkea pinta kupin sisäreunalla, hunajainen otson kämmen, soralapion kirskuva kitinä, ferrarin vaihdelaatikon saundi pitkällä suoralla, ruottinlaivan aamuhyttien kapina, vieruskaverin suoliston mekkala ja tautinen duha, joka rapulaa muistuttaa, muttei lyökään kanveesiin. Reipas kevätaamu ja iltatoimien toistuvuus, tyyni järvimaisema, mökistä tupruava ohut savuverho ja henkäys puhtoinen, ylisuuri hauenleuka katiskassa ja jähmäinen jänis rysässä, pysäköintiajan lisäminuutti, lainastokortin ensimmäinen leima, silkkinen säärystin, ajeltu naamari, vastaleikatun nurmikon tuoksu,
aamukahvin eka puraisu, selkeä suunnitelma ja ensimmäinen “huomenta”.

Olen hotellihuoneen ”voi häiritä”-lappu, kengänpohjaan tarttunut niistämisriepu, panttilainaamon vaihtokuitti, futiksen mm-loppuottelun seisomapaikka, tiskille unohtunut lounaslippu, tippikukkaron soikea puhelinraha, verkkareiden etutaskusta rapisten auki taiteltu “jättäkää vaimoni rauhaan”-nååtti, suojatiellä muille uroksille ärhentelevä opaskoira. Olen yleensä maltillinen huttu ja malttamaton tuttu, tarvittaessa huntillinen matti ja vonkaava helekatti. Olen läpikuultava naisten neule, tissiä raapiva tehtaan nuppineula, pakaraa puristava farkkuniitti ja juostessa kukkuloita hiplaava saumajuotos. Sammakkomiehen hetula. Asfalttimiehen haba. Ikkunanpesijän kaavin. Kätilön polttamaton hermorööki. Lääkisvaksin juuri saama pilapuhelu.

Vaa´ankieliasemassa oleva ja maailman kohtaloa heilauttava laskematon ääni, jota ei ole laillisesti rekisteröity. Ryöstösaaliissa piippaava supo:n jäljityslaite, väripanoksen laukaistu hylsy autiolla saarella, laskutelineen vastaan
haraava pyörä, odotushuoneen läpeensä plarattu miestenlehti, huvipuiston kieputtimen löystynyt turvakaari,
tuuliviirin kellertynyt teksti ja myöhässä lähetetty pahoittelutekstari.

Lisää sekavaa ja huttuista sananpoljentaa ja viihdekirjoittamista, jota on aivan liian vähän täällä Saunassakin. Otteita meitsin raapustuksista viime ja tältä keväältä, kun multa kysyttiin liian usein mielipuoltani omasta palanssista, ja viimein utelijoille isosti vastasin:

[size=150]E[/size]lämänohjeita balanssiin, joka maailmalle tulon jälkeen on kokenut elämäntaparempan 2010 ja palanssiahan voidaan käyttää sellaisenaan tai jättää käyttämättä. Itse grillaan olkkarin lattialla pienellä puulämmitteisellä notskilla aamuisin illalta jäänyttä palanssia, josta tulee näillä keinoin hyvin mureaa ja riidattomana ja riittoisena siitä riittää vaikka koko rappukäytävälle, mutta eltaantuminen pitkän säilytysajan jälkeen voi olla kiusallista kaupunkioloissa tai lähes kaupunkimaisissa olosuhteissa Tampereella, jossa mustan palanssin menekki on aina ollut tekijöilleen kannattava ja replikan & taitavan väärennöksen tunnistaa usein vehkeen löysyydestä, eikä metrisen takominen parvekkeen kaiteeseen aina auta. Palanssin voi myös jäädyttää ja aamulla sillä voi laskea ruokatunnilla puolisen timmaa mäkeä, jonka jälkeen se käy vaikka pesäpallomailaksi, kunhan muistaa sahata molemmista päistä kyynärän verran ja hioa terävät kulmat rälläkällä. Pyykinpesussa asteiden ollessa 70 tulee puhtoisinta tulosta ja yleensä valheellinen palanssi värjää koko vessan ja pytyn reunat sekä jää hampaisiin keräämään kariesta. Karenssin hoidossa palanssi on tehokas ja kuolettaa kaksi ensimmäistä viikkoa yhdellä huuhtelulla. Silmään joutumista ei tarvitse säikähtää, yleensä kätösellä olevat pihdit oikein käytettynä estävät vahingon laajenemista aivoihin, joita palanssi yleensä välttää. Murojen seassa palanssi kostuu, vettyy, puolittuu ja metabolisoituu ja politikoituu sekä noroontuu ja tukkii hienoiset sanasuonistot ja voi siten pilaantua ja alkaa haisemaan paskalle proosalle. Seksin aikana voi aiheuttaa ennenaikaisia orkkuja ja voi olla syynä keskeytyneeseen lainanmaksuun. Pitoisuuden saa selville kertomalla päivänkorkolukeman ja persujen kannatus%:n. Kylvettäessä muistettava sulkea hana jälkeenpäin. Liikenteessä pidettävä kytkettynä. Kaupassakäydessä kuitti ja ostodistus ja rekisteriote palanssista mukaan, ulkomailla tarvitaan aina viisumi.

Palanssi on yöelukka, jonka juoksuajat ja jalat lyhenee iän myötä ja kiinnostus yleensä kapenee ja kaikki palanssit lopulta kuuroutuvat, muistinsa sakkaavat, tulevat hulluksi ja lihovat järjettömästi ja finaalissa hyppäävät seinälle, jonne delaavat viikossa. Nämä seikat on syytä tietää ennen villin palanssin hankintaa vaikka savannilta tai tundralta, riippuen mitä lajiketta haetaan. Nykyisin yön mustat palanssit, joilla on keltaisia juovia ovat suosittuja, niitä voi juoksuttaa myös huomattavasti pitempiä lenkkejä ja niistä saa alennusta leffalipuissa ja pitseeriassa.

Säilytysohjeena sisätiloissa kylmä tai kuuma, koti tai vieras, halpa tai kohtuullinen, väritön tai punainen ja lepuuttamisaikana suosituin on ½ vuotta lappeellaan porstuan kulmalla tai parvekkeen varjoisella puolella, repsikan hanskalokerossa minigrip-pussissa ja takanreunuksella. Kirjahyllyssä se perhana pilaantuu, ja jääkaapissa etikan ja munakoison haju pilaa sen herkät aistit. Voidaan myös kaivaa maahan ydinlaskeuma-alueella ja ripustaa roikkumaan suurjännitejohtoihin tai ojentaa rauhanneuvotteluihin Syyrian Damasissa ja polttaa Vatikaanissa illanistujaisissa mustana savuna taivaalle tai jatkaa sitä kotikeittosella ja myydä ylihintaan kadulla sokeille. Kasvattajien kannattaa varmistaa jo viljelyvaiheessa, ettei sadosta tule tyhmiä palansseja, niitä on vaikea saada menemään edes persujen talouksiin, ja ne myy niitä käyttämättöminä ovistoppareiksi vanhainkoteihin.

Ensimmäinen palanssi avaruudessa toteutuu tätä menoa ensi vuonna. Lajia on myös runsaasti Kiinanmuurilla, jossa sitä saa pyytää norsukiväärillä ja pienellä tykillä, sillä isoimmat niistä painavat venäläisen hyökkäysvaunun verran tai kuin Suomen työttömien synnit ja valtion ulkomaanvelka. Ulkomaankielisen palanssin voi ajaa läpi kuukleohjelmasta, jonka jälkeen se puhuu sujuvaa savoa. Tulehtunut on silputtava ja hävitettävä uraanipitoisessa yskänlääkkeessä sisäisesti nautittuna ennen uskoontuloa tyhjään vatsaan. Ilkeästi ihmisille julkisissa paikoissa tiuskivaa palanssia saa leipoa naamariin kasvattavassa mielessä, mutta sitä ei saa sorkkia arkoihin sisäelimiin, sillä niillä on usein sinänsä harmittomia maksakasvaimia.

Palanssia voi heitellä katolle, sillä se putsaa tukkeentuneet rännikourut. Sisäkumin paikkauksessa verraton pika-apu ja tilapäiseksi kiilaksi pilispöydän alle sekä kauppakassin rikkinäiseksi kantohihnaksi ja koirantaluttimen hajoavaksi lenkiksi. Herjaa yksin jätettäessä naapurille ja juoruaa kipeimmät jutut maitomiehelle. Humaltuessaan saattaa alkaa poraamaan ja voi olla tekertuva tai uhmakas ja jopa väkivaltainen. Kolme napakkaa iskua vasaralla ja tokeentuu, yöksi patterit veteen ja aamulla läimitään siihen possunverta ja myllytetään tehosekoittimessa, kuivataan leivänpaahtimessa. Lenkin jälkeen siihen voi laittaa ketsuppia ja majoneesia sekä sen voi raastaa ja päälle levitellä tomusokeria tai se saatetaan lukea ääneen sellaisenaan kirjoitusvirheillä tai klikata s-postissa avaamattomien listalle turvaohjelman syynättäväksi ja mahdollisten provokaatioiden ryöppäämiseksi se on ensin katkaistava kirveellä venevajassa tai kerrostalon pöytätennishuoneessa ja suolattava haulikolla kesämökin rannassa ja laitettava pikkuhousujen kanssa narulle auringonpaisteeseen, jossa sille voidaan lukea jerrycottonia saksaksi. Palanssin korvat kuivettuvat usein talven sähköhankausilmoilla ja kevyt tummelirasvoitus on tähän sopivaa täsmähoitoa ja kaakao ennen nukkumaanmenoa, sekä dokkari maailmansodasta.

Reviiriltään eksyneen ja pahasti panikoituneen ja harhautuneen ja nälkiintyneen palanssin voi myös palauttaa lähimmälle katkolle, josta kansallinen liitto etsii sen alkuasukasperheen tai eri ohjeilla yli viisi metrisen palanssin voi potkaista seuraavana keväällä runsaskurkiselle pellolle tai uittaa Välimeren saaristoon ja laittaa pullopostina Atlantille, ei se siitä sen kummemmin kastu. Kansainvälisen travellinghero-palanssin löytäjä saa pitää, kunhan muistaa maksaa maailmanjärjestön kannatuskönttimaksun tai laittaa pullopalautuksena hihnalle. Monia kaukaisten alueiden palansseja ajautuu rikollisten käsiin ja joskus niitä tavataan myös salametsästäjien hallussa laittomina ja niitä ammutaan myös vahingossa ehtaana illan pimentyessä, ja pitkästä kaudesta hengissä selvinneet usein melko arat ja heikkotasoiset palanssit otetaan kiertävään trubaduuriporukkaan, joka elää omatoimisesti ja kiertää vastavallankumouksena teollisia maita ja pyrkii nostamaan valoon uusia ajattelutapoja sekä viihdyttää maksavaa yleisöä revyy-tyyppisessä shoussa iltaisin.

Palanssi tykkää, kun sitä kehutaan ja vetää kuonon sisään, jos sitä toruu ankarasti. Viilee kesäpäivä on meitsin omanpalanssin lempikeli ja asentona lojuminen lattialla pitkäkarvaisen ranskalaisen lajitoverinsa vieressä. Se lukee melko paljon, ja kuuntelee sujuvasti ulkomaisia ohjelmia. Naaraspuolinen palanssin kynsiä pitää hoidattaa viikoittain ja sen turkki on föönättävä iltaisin ja herkuttelupäiviä voi pitää toisinaan. Öinen jodlaaminen voi ummikolle olla aluksi vaikeaa, mutta naapuritkin tottuvat siihen jo kolmessa vuodessa. tai muuttavat pois, mikä on hyvä asia sekin.

Nyt Balanssia saa tältä kanavalta myös ilman kuittia monivärisenä ja viipaloituna allergikoille ja kipupotilaille verovähennyksenä sekä alaikäisille gangsta-slangilla, uskovaisille voimasanoista siistittynä, jumalkohtaukset kuvitettuna, merimiehille kiroiltuna ja juopottelukohtauksia korostaen, lisäksi tämän vuoden jaksot äänikirjana kotiin tai työpaikalle kannettuna sekä kirjasarjana, kuunnelmana ja operan väliaikaesityksenä ja pantomiinishouna
ilman uuden ostamisen pakkoa ja helposti hävitettävinä pokkaripainoksina, sarjana maitopurkeissa.

Palanssi on politiikkaan sotkematon luonnontuote, jossa on paljon teollisuuskemikaaleja ja
sen voimassaoloaika on aina hieman epäselvä, se morkkaa kaikkia tasapuolisesti ja sitä ei tulla kaukaa katsomaan, sen tutin syömisikä on huolestuttavan pitkä, sillä on rikosrekisteri jo tarhaikäisenä, sen silmät ovat eriväriset ja hieman kierot ja hiuksensa puolipitkät kiharat, se soittaa bluesia ja valmistaa liptonteetä halpiskeittimellä. Se katsoo alta kulmain ja näyttelee tyhmää. Se on nopea jos sitä yrittää kiinni heinäpellossa, se soljuu läpi atraimen, eikä tartu kunnolla hankoon, mutta se menee alas kun sen vaan päättää nielaista, eikä siitä sen jälkeen kuulla kuin pelkästään rohkaisevia uutisia ja näköhavaintoja Jäämereltä maailmanrauhan eteenpäin viejänä.

[size=150]P[/size]alanssi on päässyt viidenteen kevääseensä ja se on puettu verkkosukkiin, joissa pani eilen maaten. Se on vääntynyt mutkalle yön aikana, ja joku on sitä naarmuttanut kynsillä ja sen verenkierto on elvytettävä takovalla liikkeellä sängynpäätyyn ja tuosta tokeentuessaan palanssi on lepotilassa hieman toista mittaa ja letkeenä se seuraa mukana uusiin ja vanhoihin tilanteisiin elämän aamuissa. Palanssin kantokyky on siedettävän ja kivuliaan välillä, sillä voi sulkea vessan oven vaivatta ja nostella kahvakuulaa ja nakata seinään karvoineen solmuineen päivineen sekä startata auton, josse on valmistettu aasiassa enen tietokoneajan alkua. Palanssilla maksunlasku on vaivatonta, viivästystapauksissa ja huomautuksissa se saattaa hieman nikotella, mutta rohkaiseva potku korkkarilla kylkeen on usein auttanut ja konetta sulkiessa aaltomaiset kouristukset kuuluvat asiaan.

Luonteva, mukautuva, innostunut ja värikäs palanssi kimmeltää päivänvalossa, eikä kavahda pimeyttä. Se soljahtaa sielun sykkeen tahdissa kaltaistensa völjyyn päivän rutiineja suorittaessa ja riemuitsee, kun aihetta on ja hiljaisen viisaasti murehtii surullisia vaiheita ja ymmärtää isomman kuvan ja saundtsekin ja -träkin. Myös epäpalanssien kanssa se on tottunut matkaamaan, vaihtopalanssina kuluttamaan aikaa hieman hermoillen ja väliajalla se nukahtaa vajaan unen paikkoihin ja buustaa itsensä toiselle puoliajalle. Se tekee pari maalia ja vetäytyy puolustukseen, ajaa voittopelin ja ryhmäsuihkun jälkeen omalla autolla liikennesääntöjen mukaan ajoissa kotiin, jotta jaksaa katsoa virkistävät ja puolueettomat maailmanuutiset ennen nukkumaanmenoa ja huolellista valmistumista uuteen päivään, joka alkaa totutusti aamutoimilla, palanssin harjaamisella ja meikkaamisella.
Jälleen on ihanaa todeta olevansa palanssissa, joka aamu ja suurimman osaa päivästä ja tietysti illalla, jolloin palanssi on kuohkeimmassa tilassa parhaimmillaan ja tasapainon ollessa kumulatiivisesti eskaloituneena.

Suomalainen aito palanssi on sinisilmäinen ja vaalea kuontaloltaan. Se on kateuden kestävä ja laarissapestävä.
Sitä voi testata kuorimaveitsellä ja taittaa peitsellä tai sitä voi paistaa voissa - sen punnita voi paunoissa ja kiloissa,
se asua saattaa voikiloissa, jotkut sitä paiskoo tiloissa ja se saattaa ryömiä jemmaan puntit liljoissa.

Palanssilla voi maksaa huvilaitteissa ja hautajaisiin sitä esittämällä pääsee ilmaiseksi. Jäätelökojulla sillä saa ylimääräisen pallon ja monttupileissä bonuskahveen kohukermalla. Juhannustansseissa kylmällä kelillä se lämmittää reittä ja ilahduttaa neitoa kaukaa ja johtaa usein saatille. Sillä on kiva leikkiä kylpyammeessa ja sen avulla on helpompi ajaa partansa ja säärikarvansa. Peruutustutkana se on oivallinen apuvälinen ja mehupurkkien sulkemiseen kuin luotu ja näillä konsteilla saatettava yleensä kiintyy kipeästi palanssin ominaisuuksiin ja haltijaan, eikä yksin tarvii olla, ellei sitten halua työstää palanssiaan entistä ehommaksi ja tutkia tarkemmin sen vivahteita. Palanssin historiallinen syvyys on liikuttavaa ja poliittinen vaikutus pitkälle ulottuvaa. Kaikista vanhimmat palanssoituneet asiat ovat vieläkin olemassa ja uusia on vaikea keksiä ilman varmoja plagiointisyytteitä ja siitä seurauksena maailmassa onkin riitelyä, joka ilmenee netissä vihapostina ja se muuntuu elämän kuonaksi ja tiivistyy aineeksi, joka on pinttynyttä kakkaa hääpaikan postilaatikossa, puvun housuissa ja paidan kauluksessa.

Palanssi ei ole ajanut ketään rännittämään roipetta tai rouhimaan pameja tai dokaamaan sukutilaa rapulaansa. Sen pitkäaikaistavoite on pyrkiä tasapainoon kaikessa ja pysyä poissa pahanteosta ja pitkittää hyviä tuntemuksia, jotka tulevat aitoina ja kohtaavat tajuntamme ei-kemiallisina molekyyleinä. Rakastumista suositellaan palanssin kanssa ja palanssissa, samoin itsekseen tulemisen ja itsekseen olemisen käyttövoimaksi ja lähteeksi.

Viidennen sukupolven palanssi käy saunassa perseen alustana ja sillä voi kaivaa ihottuman aiheuttamia kovettumia peräsuolesta tai tuupata se naiseen tsekkaamaan, kuka käy pumppaamassa eukkoa, joka on niin häpi, vaikkei yhteistä kivaa olekaan ollut vaalijytkyn jälkeen joskus 2011. Hampaiden kaivelua ei kannata palanssilla tehdä, sillä se epäpalanssoituu kusen mausta. Mäkeä voi edelleen laskea ruokatunnilla ja paistaa kuupullia notskissa olkkarin lattialla ja läimiä naapurin tiinaa leveellee perseelle, mutta se ei sinällään liity aiheeseen,
vaikka saakin hyvälle mielin.

Palanssin arvo katukaupassa on korkea ja paljon välitetään feikkipalansseja, jotka eivät pysy luvatuissa tiloissaan. Aidon hankkiminen on suositeltavaa, mutta kaikille ei kuitenkaan riitä, vain halukkaille. Etsiminen on ilmaista ja pois annettava kurjuus ja kärsimys käy vaihdon välineenä. Poliitiikassa ja riitelyssä palanssi on melko huono tunteen välittäjä. Eristimenä sen käyttö on tunteetonta, ja johtaa palanssin vääristymään ja rikkinäinen ei vissiin toimi.

Kaikki palanssinhaltijat voivat aina palauttaa palanssinsa ja ottaa kurjuuden takaisin korkoineen ja se tapahtuu holistille ekalla huikalla, narkille hihaan tuuppaamisella ja pkv-shitin diggarille yhdellä käynnillä lääkekaapilla. Valinta on tietoinen myös tiedostamattomissa tapauksissa. Oikeustoimikelpoinen addikti tietää kupletin juonen. Kukaan muu ei ole vastuussa palanssinsa käytöstä kuin omanpalanssinsa haltija - näin se meni. now=> good night.

Kun olen katsonut sarjaa Sairaan kaunis elämä, olen huomannut jotain katalaanista, mikä minusta on ollut mielenkiintoista. Tänään tarkastelin vähän etymologiaa sanalle “estimar”.

Latina: aestimare (merkitään sanakirjoissa aestimo, puuttuu viiva täs o-kirjaimen päältä; eli yksikön ensimmäisen persoonan taivutus) = arvioida, arvostella, arvostaa. Sanassa “aestimare” taasen on kantasana “aes” = pronssi, arvokas asia/esine.
Espanja: estimar = (mm.) arvostaa, arvioida
Italia: stimare = (mm.) arvostaa
Ranska: éstimer = arvioida

Katalaani: estimar = rakastaa :astonished:

Mistä tämä kertoo? Ei ehkä mistään. En tiedä merkityksenmuutoksen syytä, mutta ovatko asiat, joihin sanat viittaavat lähellä toisiaan, siis rakkaus ja arvostus. Mene tiedä.

Etymologia, sanojen historian, alkuperän tutkiminen on vaikeaa: monesti sanojen muodon muistuttavuudesta tehdään nopeita, virheellisiä päätelmiä yhteyksistä, vaikka kyseessä olisi sattuma. Esim. sana" history" e i ole his-story, vaan latinan kautta englantiin siirtynyt tai “lainattu” muinaiskreikan sana (sanan tarkkaa muotoa en tiedä enkä jaksa nyt tarkistaa) “historia”, jolla kaiketi oli sama merkitys kuin englannin sanalla “history”. Toinen on “management”. Se ei mitenkään liity englannin kielen todennäköisesti germaanista alkuperää (englanti on germaaninen kieli) olevaan sanaan “man”, vaan kantasana on latinan “manum” eli “käsi”. Siitä italian verbi “maneggiare” esim. maneggiare a fare qualcosa = onnistua tekemään jotain. “Faire le ménage” taas ranskas meinaa siivoamista, heh, onhan sekin tapa hallita, nimittäin hallita tilaa. Manage to do something sama merkitys kuin italiassa. “Maneggiare”- verbillä taasen on useita merkityksiä: hallita, hoitaa (jokin asia).

Tai voihan se olla että management-sana itse asiassa meinaa: mies-ikä-miehiä-tee. Ja voihan sekin olla, että kuu on juustoa ja lehmät lentävät. Jossain mahdollisessa maailmassa. Mutta ei tässä.

En todellakaan jaksa tehdä m i t ä ä n hyödyllistä, ei moni asia kiinnosta…masentaa.

Tännehän tää kuuluu, eikä minnekään miniän persiisiin tai täydellistä tänään-ketjuun:

Viestinnästä kiinnostuneena joudun jatkuvasti seuraamaan ihmisten välistä kommunikaatiota.
Onhan sanatonkin viestintä tärkeää, vaikkei se aina niin suuria tunteita esiin nostakaan.
Hampilekureita kiertäneinä olin nyt sellaisen parin käsittelyssä, ettei ees radiota ollut päällä.
Lääkärin ja hoitsun työkentät olivat selkeät, eikä tarvetta näyttänyt olevan ylimääräiselle tarinoinnille.

• kröh
  • annakkose
  • juu
  • joo laitavvaa

puoli tuntia myöhemmin…

• noin
  • laitakko yhteen ja irti
  • heiluta
  • ssse o valmis

Kerran oli vilkkaampaa ja huomattavan estotonta näiden kallonporaajien välinen keskustelu,
jota sain seurata intensiivisesti monttu auki ja turpa kiinni aivan käsinkosketeltavalta etäisyydeltä
ja korvien punotus alkoi kilpailla kitalaen kanssa, kun stoorin todistusaineistoa alettiin kaivamaan esiin:

• mitäs eile kävikkö kattoo sen pelin ?
  • emmäää ku olin pumppaamassa saria taasen…
  • eiks sen pitäny olla ohi koko juttu, sehän teki aportin justiinsa ?
  • noeiku se kolmen kimppa päätty, ku sen joku latinorakastaja pamahti mestoille kesken…
  • sulla noita piisaa, vaa mites oot pystynyt operoimaan, ku sun melas jäi sillo mun porschen oven väliin, ku peruutin sillo pihastas kadulle… ja jatkoin epähuomiossa lähikiskalle… motarin kautta…?
  • no tää on ihan kelvokas, vaikka sitä runtua tulikin, mutta katony… eikso oo kivat vauhtiraidat ??
  • on - tollahan vois pelata vaikka tennistä
  • siis pingpongii eilen lapsenvahdin kaa meidän keltsus ku sirpa oli oopperas sen työkavereitten kaa…
  • onks sulla senkin kaa zigi zigi
  • no, tottakai, se on nuori fiksu arvonsa tietävä yliopisto-opiskelija, joka kyllä taipuu tällaselle panomiehelle ja voitin vielä niukasti meidän pelin 6-5, ja käytin ihan uusia ennen lyömättömiä ja aivan uskomattomia kierteitä, joita tällä jormalla saa vedettyy tutkaan n. 150 km tunnis, mut tuli tää kampela kyllä kipeeksi, tuuppasin siihen äsken vähän puudutteita ja likaseks se meni, mutta onneks se sari nuoli tän lämärin ja nielas mun kolmen viikon majoneesit, ku ei meillä sirpan kaa oo enää ku satunnainen kännipano ja sekin eri osoitteissa… mut tää lapsenhoitoflikka jäikin yöks… työstettiin vielä aamulla kun seisokki tuli autotalliin asti mukana ja sirpa olikin jäänyt sen lespo-irman kaa nuolee toisiaan meidän lastenhuoneen pedille, ku sammuivat siihen ja löysin taas sepon henoiinia keittiön pöydältä lasten istuimesta… mut hyvä aamu, sain nousut kokkelista, jota toi seija toi viime viikolla kolumbiasta, ku mää käytän sitä muulina, se osaa näitä isoja diilereitä miellyttää… koksu vaan paranee ja sen ansiosta sain mädit lentämään 4.5 metriä suoraan hetulaan, tuli uus ennätys - taas. edelline oliki siskos kaa…
  • voisit kai mennä teatteriin jakamaan tota narkki-parittaja-salakuljettaja-panomiehen tiedon siementäs…
    sais meinaan kermaset setit myös takapenkkiläiset…
  • sanoppamuuta, anna a3:een välipidike
  • sä laitoit sen potilaan korvaan
  • no siinähä se
  • pitäs varmaan vähentää pirin vetoo
  • kaikki aikanaan, ny ei kyl pysty ku tänä iltana tulee sirpan siskot pantavaksi ja selma ja salma jaksaa koko yön…

^ihakkiva, mää oon keskiviikkona menos hampitohtoril… :laughing:
mut on jotai ja paljonki paremmin ku ennen: nykyisin ne esim.puuduttaa…seiskytluvul sai kattella jotai disneyvihaajaksi tekevää akuankka- tai mikkihiiri-julistet katos, ku tyypit vaan kidutti
mitä sitä nyt turhaan ipanoita puuduttaan…
tollasis tilanteis toivoo olevansa rikas ja saavans Palvelua, keskittynyttä sellaista, kiitoossss
ja mun hampulit o huonos kunnos…ääk
mä en aukase suuta ennen ku ne puuduttaa

“no tämä nyt on niin pieni, ja se puudutusaineen vaikutus alkaa vasta viiden tunnin päästä, että kai sinä nyt aikuinen ihminen kestät pikku kipua…”

Minusta ei-kielellisellä viestinnällä on paljon vaikutusta, vaik ei samaa merkitystä kuin sanoil. Ja noin kiljoona mahdollisuutta tulkita väärin puhujan tarkoitus…

Mä tsekkasin, 10 vuotta kutakuinkin mä olen tääl “ollut” voi hitsinpitsit… :astonished:

Onks mul sit paree vai huonompi tilanne…Jotkut asiat on paremmin, en esim.vedä bentsoja kaksin käsin: jotkut huonommin, elämä on aika pientä, ennen oli niit töitäki, opiskelua, harrastus, yritystä. Ny taasen näit niiiiin lokoisia ja kadehdittavia eläkepäiviä vaan. Tartteis tehrä jottai vissiin. Esim. mennä baarin, ku eihän noi 5 riitä mihkää vanhal juopol, vaik mikä tauko ois ollu. Voi venäjä. Voi vinetto. Voi vitsit. Voi vittu :imp:

^^ Joo - tänään tuli ikenen puudutuspiikkiä valehtelematta kymmenen kertaa, mutta eipä mikään tuntunutkaan, enkä pyytänyt, vaan tiukka toiminnan äijä kertoi, mitä mä tartten. Jos ois ollut myymässä jotain, oisin ehkä ollut pakotettu ostamaan. Erona huonoon puudutukseen oli, ettei koko pärstä ollut muusina ja jälkeenpäin ei tullut mtn kipuiluja, ja vihdoin rojekti on tehty loppuun, eikä tartte rampata koko aikaa reikiä hoidattamassa ja niitä ikuisia lohkeamia.

Hampilekuriala on sukupuolimittareilla mielestäni varsin tasaväkinen, eikä paremmuus ole ainakaan siitä kiinni.
No, ehkä tuo äijä oli kaikista paras tai ainakin toisella sijalla todella monen, ehkä n. 150-200:n käynnin jälkeen monella lekurilla, kun lasketaan kaikki pienestä pitäen…

Miehet siis johtavat kaikkien aikojen paras-tilastoa länsimaissa kokkeina, puutarhureina ja pillulääkäreinä.

Koskapa beyootchka aikoinans loi tämän topikin ihan vaik omaks päiväkirjaks, mää alan pittää päiväkirjaa täsä. No nii. Rakas päiväkirja,öööööööö

No oli se ihahhyvä alku…

Mahtaaksne enää myydä mul mittää missää baaris, voihan vide. Ai nii tää kuuluis askarruttaviin asioihin. Kui helvetis mä olin juomat vuosikausia täähä o ihanaa, alkkohoolista tullee hyvä olo ja asiat tuntuvat luistavan. Voipi olla, että huomen muistan miks. Mut eiks bentsot oo sitä varten… Siis mitä eikö? No ennen oli. On se jännittävää, miten lääkkeen käyttötarkoitus voi muuttua :mrgreen: :mrgreen: . Ikävä esimerkki leptit. Pitäähän Rapanhapakon tavoilleen uskollisena sanoa myös jottai neKattiivist nousuhumalaski eikö. :mrgreen:

Oon joitain tyyppejä tavannut tän elämän aikana, ja osa on todella mielenkiintoisia ja parhaat multipersoonat ovat sekavina päihdepiireissä tai laajemmissa lääkityksissä jossain avokatkolla. Nimittäin, jotkut ihmiset vain ovat keskivertoa enemmän osaaottavia ja kannustavia, ja heillä on synnynnäisenä omituisuutena erinomainen kyky tietää, he pätevät ihan oikeasti moneen paikkaan yhtä aikaa ja suurella menestyksellä. He hallitsevat suvereenisti tukea-antavat sanomisensa, ja joskus siihen tarvitaan vastapuolelta aivan minimaalista asialähdettä ja kommunikaatiota. Telepatia on siis jo joillakin erityisyksilöillä jokapäiväisessä käytössä.

Satunnaisia keskusteluja (=monologisia esitelmiä) ja jänniä melkein tositilanteita:

• Olin keilaamassa meidän osaston hoitsujen kanssa ja kaadot sujuivat loistavasti ja pääsin myös laajentamaan osaamistani yöllä parin kuuman hoitsun kaatamisessa, heh. Oli kiva vkl.

• Luuletko olevas panomies. Et ole. Sä olet vain muovista barbaraa pumppaava runkkari, joka vaihtaa naiselleen sukkahousuja. Mä olen panomies. Olen pannut kaupungin bussissa, spårassa, metrossa ja google-autossa. Olen ampunut ministerintason ladya polvien väliin eduskunnan lehtereillä, linnanjuhlien kättelyn aikana boolimaljapöydän alla ja vieraan maan naisupseeria lennoston hävittäjässä, kuubalaisessa kaksitaso-vesitasossa, öljytankkerin kannella tsunamin aikana, sortuvassa WTC-tornissa, Pisan tornissa ja siksi se kaltevoituikin aikanaan vinoon. Oon puskenut menemään kahta pamelaa kerralla jäävuorella, joka osui Titaniciin, olen viime viikolla tykittänyt hirmuista lolitaa Amatsonin sademetsässä ja samalla reissulla Etelä-navalla iglussa ja sotatoimialueella kesken tykistökeskityksen olen tarjonnut parrua pirkolle. Joten MÄ olen panomies. Mä panen. Ja kun mä olen pannut, mä panen lisää.

• Olipa hyvä futispeli, on alkanut sujumaan jo toi meidän pelitaktiikka ja kuntokin on sen verran kohonnut, että jaksaa jakaa syöttöjä ja keskittyä täydet peliminsat ja maalejakin tulee tehtyä.

• Mikäs puulaakipelle sä olet. Taidat pelata tasoos ylempänä, ootko oppinut jo kärkkäristä pois ? Mä olen Zlatanista seuraava, ylöspäin. Oon aina tehnyt temppuja naisväen kanssa ja kentällä teen hattutemppuja. Taktisesti olen nero, teknisesti lyömätön ja pelisilmäni on tiedealaa hämmentävä. Sä olet jonkun firman rupusakkivaihtopelaaja, joka jännittää kuin pikkupoika ja värisee kuin hessuhopo pelkästä maalinteon ajatuksesta. Mä olen syntynyt pallo jalassa ja oisin Pelen veroinen, jos vaan oisin viittinyt vähän enemmän panostaa, mutta playboyna on rikkaampi ja makoisampi elämä. Ei tarvii miehii katella pukuhuoneis, joka onkin sun syy harrastaa, luuseri.

• Kylpä soitot sujuu. Oltiin heittämäs Tavastialla keikka eilen ja meni todella hienosti. Mut mun duunit on kuitenkin sellasii, että haluan niitä tehdä pitemmälle ja harrastus tulee siin mukana. pysyy tasapaino näis jutuis.

• Taidat olla joku lahjaton amatööri rämpyttelijä, HÄ. Ootko kuuluisa. Ei se tee pelimieheksi, jos poseeraa jossain autotallissa ja ilmaisjakelulehdessä on hikinen keikkailmoitus… Meikä on Princen veroinen monitaituri, tein ekan sinfonian vaippamiesiässä. Nyt olen säveltänyt omaksi huvikseni, koska musateollisuus ei kiinnosta. Osaan kuitenkin kaiken tarvittavan alalta ja soittotaitoni pääsi huippuunsa jo alle kouluikäisenä. Ei ole soitinta, mitä en hanskais, mullon absoluuttinen sävelkorva ja valokuvamuisti. niin ja mullon paljon ideoita, ja ongelma joka ratkaisuun. Mä en voi sille mitään, että musta vaan ON niin moneksi. Voisin olla sotilas, mutta tein sitä jo. Oon panomies, oon palomies, oon salainen poliisi ja mystinen rosvo, lännenmies ja kova naistenmies. Oon huippufutari ja säveltävä nero, joka tekee kirjankin tosta noin vaan, mut lukijakunta ei kuitenkaan tajua mun isoja ympyröitä ja ajatuksen suuria kulkuja… osaan laatii koko Euroopan tulo- ja menoarvion. Osaan ennustaa ja pystyn tuomaan rauhan Lähi-Itään. Energiakehoni vaeltaa ajassa ja ratkoo liikansoituksen ongelman, psyykeeni kuuntelee vieraita kulttuureja ja uusi energiamuoto on saanut kiteytyksen paperilla. Monenlaista on, mut ei vaan tänään oikein jaksa, kun on niin kaikenlaista…

• Otin kerran sepon henoiinia… tai… antaa olla.