Off-topic: off-topic

^Ne ovat biojätteitä (kahvinporot sekä teepussit), joissa banaanikärpäset myös viihtyvät… Biojätteitä ja ainakin itsellä biojätteessä kansi, jotta banskukärpäset pysyisivät pidempään poissa… :astonished:

Vien roskat säännöllisesti ulos. Joten syy ei piile siinä. Vien ne noin 5-7 päivän välein ulos, mut joka tapaukses vähintää viikon välein. Yleensä se aikaväli on se 4-5 pv, riippuu onko haisevia vien ne päivän sisällä ulos. BK:n munat kasvaa aikuisiksi viikossa tai siitä ylöspäin. Mikää ei siis jää pitkäks aikaa.

WAU !! En ole ikinä selittäny mun roskaamisesta näin yksityskohtasesti :mrgreen:
Toivottavasti mun henkilöllisyys pysyy viel ton tiedo jälkee salas :sunglasses: :mrgreen:

Robin Huudihan on oikein viihdyttävä kaveri :smiley: . Eikös se tälläkin foorumilla ole joskus jotain julistanut?

1. : ↩︎

AnaJuhani, jos sä et kysyny tai tämä ei ollut topic, jossa kysyttii banaanikärpäsistä, ni sitten olen ollut vain sen verran väsynyt koulupäivän jälkeen… Vaikea sanoa kun muokkasit viestiä… Olen tosin 2 viestiä muokannut, koska en ollut varma oliko asia “ymmärrettävässä” muodossa… On ollut pitkiä päiviä… Tosiaan oletin kommentoivani banaanikärpästen häätämiseen… En nähnyt tosin ed. sivun kommentteja… Oletin että jos kysyn banaanikärpäsistä, kysyjä ainoastaan vastaa… :open_mouth: :laughing:

Okei, taisi olla väärä topic… :laughing: Erittäin väsyneenä pari viestiä laitoin… Ei pahalla… :laughing:

^ Ei se mitää :smiley: Noit iki-ihania "over doseja " tulee onneks meil kaikil. Harmi kun en oo koulus :sunglasses:

:slight_smile: Onks käytetyt kahvin purut muka kompostii…? En oikee haluu uskoo :slight_smile:

^ No mitä sä aattelet että ne on? Betonii? Kai ihminen sitä kahvii juoki, ja se puruhan on kahvipapua ja suodatinpussi paperii, eli tottaha se nyt on maatuvaa jätettä. Siispä biojätettä. Älä heitä sekaroskii hyvä ihminen!

Pitäisiköhän viedä roskat :confused: ? Ei täällä kyllä ole näkynyt yhtään kärpästä. Olenkohan tulossa sokeaksi…?

Joo-o, tästä innostuneena vois kyllä viiä roskat ulos. Vaikkei täälläkää oo noita kärpäsii näkyny koko kesänä itse asiassa.

Tarkistin äskö ni kyll ne o biojätteit. Tiiä sit mist mul oli tollane mielikuva :smiley:

No huhhu!! Kävin äskö kattoo jota kledjui netist, ni iski silmää jumalauta yoi sadan euron pipoja. Kuka viittii maksaa kankaanpalasest ees yli viittä kybää :question:

^ Minä en piposta maksaisi muutamaa euroa enempää, paitsi tietysti siinä tapauksessa, että se on banaanikärpästen kestävä :smiley: .

Teinit vitun rikkaineen vanhempineen… luin juuri facesta kun yksi pentu (no oli täyttänyt juuri 18) sitä kun häneltä oltiin laskettu viikkoraha 400e/viikko!! eli 1600e kuukaudessa saa viikkorahaa… asuu kotonansa, ei varmasti mitään kuluja jne. Mietityttää vain mitäköhän on mahtanut olla ennenkuin on 18 täyttänyt jos nyt itkee sitä kun ei saa porukoiltansa kuin vaivaiset 1600e/kk viikkorahaa!! (kait ne vaatteet, autot, tulevan kämpän, yms muun siihen lisäksi ostavat…).

^ Siis ööö… äää… eee… joo… pöö… Mitä vittua!!! Ei munkaan lapsuuden kodissa taloudellisesta puutteesta kärsitty, mutta ei olisi tullut kuuloonkaan tuollaiset viikkorahat. (Markoissa silloin toki mentiin, mutta yritän suhteuttaa erittäin lyhyellä matematiikallani.) Mitä vittua mä sellaisilla olisin edes tehnyt? Tai tiedän kyllä mitä, mutta eipä se porukoiden asia moisia ollut kustantaa ja hyvä niin. Enhän mä saa nykyäänkään noin paljoa ja nuo viikkorahat lienevät “puhtaana käteen”, harvemmin niistä kai veroja maksellaan. Sori, jos kuulostan katkeralta akalta, mutta monesti toivon, että tuollaiset kermapersepennut putoavat korkealta ja kovaa, syystä tahi toisesta.

Sain muksuna 20 markkaa. Riitti sillo oikee hyvi. Sit ku eurot tuli, taisin saada jonku 20 kerra 2 viikos. Tottakai tein töit siin sivus virapelinä. Oli pakko rahotta se päihteily jotenkki lapsen.

Ne harvat putoo kunnol ku poruka potkiiki ulos ja jättää taloudellisesti omanonnen nojaa sit aikusena. Tiiän pari tapausta.
Oli hauska kattoo sitä itsenäist asumist. Joka päivä ulkona syömist, muutenki se “huoleton” asenne mikä niil oli ekoina kuukausina. Kuuta oli tyylii viel puolet jäljel, jatkuu…

Niil oli aina rahat lopus. Sit ne soitti porukoil ja itki ku rahat ja ruuat oli finiitto.

Kaikil on nyt tuettu asuminen sun muut sossujen silmän alla jatkuvasti. AHAAAAHAAA :mrgreen: :mrgreen: On se itsänyistyminen hienoo :mrgreen: :sunglasses:

Siit pienest merkis joka on ommeltu siihe pipoo maksaa sen 95 prossaa koko pipost. :mrgreen: Nykymeno…

^ Siitä johonkin rättiin tmv. jossain hikipajassa ommellusta pienestä merkistähän tässä on makseltu ties kuinka pitkään “valtavia” summia. Niin se menee. Paitsi harvemmin mulla. Pikkuhousuja tai rintsikoita taidan ostaa uusina. Eipä tässä paljon muuhun uuteen varaa olisikaan.

Itse sain perusrahana sen 20mk. Oli vihko johon sai rahaa numeroista 8- ja 9- (5mk ja 10mk) koenumeroista. Lisäksi jokaisesta kotiaskareesta merkittiin vihkoon tehdyt työt, niitä oli paljon ja vain koko asunnon imurointi (ei oma huone, ei muiden huone; oma huone siivottiin ilman rahaa 1krt/vko tai ei saanut rahaa ennen siivousta) oli 5mk, joka oli suurin summa. Yleensä oli 1mk:n ja 2mk:n töitä, mutta esim. leipäkoneleipä oli omalla vastuulla joten päivittäin sain 1mk tai 2mk kun sen tein. 120mk:n kk töitä tein, jotta rahaa riittäisi röökiin, alkoon ja meikkeihin… Roskakaapin siivous oli vittumaisimpia töitä ja siitä sai vain 2mk… Roskapussin viemisestä markan, samoin vessan siivouksesta jota vihasin tuolloin… :unamused: Harvemmin kukaan muu sisaruksista käytti menetelmää rahan hankkimiseen, toisaalta rööki oli niin kallista että sitä joutui ostamaan pöllittynä ja pirtu oli halvempaa kuin alkon tuotteet… :unamused:

En edes muista, mitä sai viikkorahaa markka-aikana, euroaikana oli tyyliin 10-20€/vko ja vanhemmat maksoi kaikki kulut, mitä tuli harrastuksista vaatteisiin ja elektroniikkaan. Sit 3 kertaa vuodessa sai enemmän rahaa esim. synttärinä. Ei meillä mitään kotitöitä vaadittu tekemään eikä niistä olis maksettukaan… Viikkorahan lisäksi porukat heitti viikottain rahaa, jos oli menossa esim. leffaan tms. Ja shoppailureissuja tehtiin ja tehdään edelleen aika usein, jolloin ei luonnollisesti itse maksa ostoksia :smiley:

Aika hyvin sai skidinä rahaa säästöön ja pystyi sit opiskellessa elämään säästöillä eikä tarvinnut duunissa käydä. Toki päihteisiin on kaikki ylimääräinen uponnut, mitä nykyään kiroaa kun asuntolainaa makselee. Laskenut, et jos ei päihteisiin olis junnuna sortunut, ei olis asuntolainaa tarvinnut ottaa kuin korkeintaan tyyliin 10000€… :angry: