OFF topic ja muuta mikä ihmetyttää..

… minua ihmetyttää ja mietityttää sellainen seikka, ja ei todellakaan MILLÄÄN pahalla, ja mietin ensin pitkään että sanonko mitään asiasta, mutta koska asia mua on jonkun aikaa ‘häirinnyt’ niin sanon.

Ja siis ei mitään henkilöhohtaista, mutta onko sinulla NB:llä ihan välttämätön tarve jokaiseen viestiin laittaa niitä sinun uskontoon/sinun totuuteen liittyviä asioita??
Ja jos niin mietin Miksi? Jos puhut niin käytätkö silloinkin joka toisessa lauseessa Jumala sanaa?

Ja voi myös miettiä miksi se juuri minua häiritsee?? Minua häiritsisi se yhtälailla jos joku kristitty puhuisi Jeesuksesta joka toisessa lauseessa.
Ja ihan vaan siksi että minusta uskonto on niin oma ja henkilökohtainen asia, että sitä ei tarvitse käyttää voimasanoina ja ei tarvitse muille rivien välissä tuoda esiin.

Jos täällä Kuivaushuoneessa kaikki ylistäisivät Jumalansa kuten sinä NB, niin puolet tästä rivien määrästa vois jo jättää lukematta.

Kiitos, ja todellakaan ei ole tarkoitus loukata, tai olla töykeä.

Terveisin Holly joka ei heti aamulla jaksa messiaksesta lukea…

hmm… sinänsä holly oikeassa olet mielipiteesi suhteen mutta niinkuin me muut kirjoitamme täällä omasta pahasta olosta/ hyvästä olosta ja siitä mitä ajattelemme ja mitä teemme… samalla tavalla hän puhuu siitä mikä on hänelle tärkeää… tuskin tarkoitus on hakata raamatulla päähän ketään? puhuu asioista jotka ovat meille itsellemme tärkeitä?
emmekö kaikki tee kuitenkin jossain määrin niin? :unamused:

Tottahan tuo on… ja ongelma on kai minun korvieni välissä.

Taidan lainata Koraanin jostain ja tutustua enemmän aiheeseen.

tai raamatun. tai minkä vaan uskonnon kirjan… :unamused:

itse jos johonkin uskon on se wiccalaisuus tai kristitty sen kuren jälkeen :astonished:

Hyvä että otit itseäsi häiritsevän asian esille.

Tarkoitukseni ei todellakaan ole ärsyttää sinua, vaan ainoastaan ilmaista itseäni tavalla, joka on minulle ominainen. Miksi käytän kyseistä sanaa usein, johtuu siitä, että se merkitsee minulle kaikkea kaikessa, sillä on siis minulle vahva sisältö. Puhe kielessä haluaisin kyllä puhua Hänestä joka lauseessa tai, joka toisessa. Mutta se aiheuttaa sen, että törmäisin jatkuvasti vastustukseen ja häiritsisin monia kuten sinua. Olisiko siitä jotain hyötyä. En tiedä, mutta mikäli pystyisin siitä puhumaan vapautuneesti kaikkien seurassa olisivat kaikki varmaankin muslimeita.

Miten se sitten käytännössä ilmenee, niin varmaankin puhumattomuutena. Täällä hyvä puoli on siinä, että ilmaisu on helpompaa, kuin oikeassa maailmassa.

Toivottavasti voimme tulla toimeen täällä ja kunnioittaa toisiamme, niin ettemme kuitenkaan vaatisi toisiamme muuttumaan vaan hyväksyisimme toisemme.

Täällä kommunikointi trietysti tapahtuu symbolijonojen avulla, ja kaikki kehon ilmaisu puuttuu. Joten joku asia saattaa arsyttää vaikka se ei ehkä kasvotusten keskustelussa tekisi sitä.

Puhun siis omasta todellisuudesta/totuudestani käsin, enkä voi tehdä muuta olematta teeskentelijä. Toivon että itse voit ilmaista itseäsi samoin.

Kiitos NB selkeyttävästä vastauksestasi!!

juu tottakai tullaan toimeen tällä palstalla, eikä täällä kukaan tarvitse muuttua toisen takia.
Minua vaan kiinnosti tämä seikka, sekä halusin tuoda sen esiin että se ärsytti, ja pohdin itse itsekseni miksi se ärsyttää…

Kaikki Hyvin!

Peace!!

kun tää on kerran tää off topic niin laitan tänne, vaikka onkin jo tuo ‘kaiken jauhaamisen topic’

Tänään leivon ensimmäistä kertaa tässä kodissa itselleni omenapaistosta.
En tiedä mitä siitä tulee, mutta innostuin niistä sanjan uuniomenoista.

Illalla laitan vielä kunnon ruokaa, ja sitten onkin jo tän vuoden huipputeeveilta, sieltä tulee sekä Sopranos että Mullan alla. Kerrankin jotain hyvää.

Perjantain jälkeen en oo polttanut tupakkaa, mistä myös aika tyytyväinen, vaik en mikään himopolttaja olekaan, mutta helposti se rupesi lipsumaan, kun ennen poltin aina vaan baarissa, ja sitten kotona yks illassa ehkä, sitten kasvoi vaan ja nyt loppukesästä saattoi mennä aski ihan muutamassa päivässä.

Huomenna saa, ja pitää nukkua puoleen päivään, tuli muutaman yön duunikeikkaa, en mielellään tee enää öitä, mutta tää paikka maksaa aika hyvin, ja on kiva duuni.

mua ihmetyttää se, että onko KH ollut töissä yhdessä baarissa missä kävin ahkerasti 90luvulla…?

Haluaisin NB:stä tietää enemmän :exclamation: :smiley: Siis oikeasti, vilpittömästi!! Tiedän että olen aikaisemmin sinua arvostellut, tai NB:n uskonnon pohjat jne. Mutta minua vaan kiinnostaa.
Eikä tarvitse kertoa, mutta jos haluat niin kerro.
Eilen kun menin ratikalla illalla töihin, näin ratikassa muslimi miehen. Hänellä oli sellainen pieni myssy, ja sitten sellainen pitkä vaate, valkoinen, housujen päällä, tummaihoinen ihminen. Ja rupesin miettimään että 'Tuohan voisi olla kuivaushuoneen NB.

Eli se mikä mua kiinnostaa lähinnä on se, olet aikaisemmin vähän kertonut, mutta siis se että oletko muslimi syntyessäsi? Siis maahanmuuttaja? Vai oletko ihan valkoihoinen suomalainen joka on löytänyt Allahin??

Ei tarvitse kertoa jos et halua, mutta minua kiinnostaa, se että jos et ole ollut syntyessäsi muslimi, niin MITKÄ asiat ovat vaikuttaneet Sinun uskon valitsemiseen?

Tunnen yhden suomalaisen naisen joka on kääntynyt Islamiin, ja hän on kertonut vähän. Muuten tunnen vaan sitten noita ‘alusta asti olleita musliimeja’ Yhtäkään suomalaista miestä joka tän valinnan on tehnyt, en tunne.

Tai itse asiassa tunnen kaksi kristittyä naista jotka ovat nykyään musliimeja, toinen on englantilainen, ja miehensä on muslimi, Kashmirista kotoisin. Ei käytä huntua, mutten muuten elää aika pitkälle Koraanin mukaan. Tutkii sitä ja opiskelee, ja kutsuu itsensä muslimiksi. Hänen aviomiehellään on kaksi vaimo, tää englantilainen, ja sitten Kashmirilainen vaimo.
Tää toinen on sitten suomalainen, musliminainen löysi itse islaamin. Tuli siihen tulokseen elämänmuutosten kautta, ja hän käyttää huivia, ja rukoilee työpaikalla jne.
Sitten osa näistä mun musliimimiestuttavat ovat maahanmuuttajia, jotka kieltävät vaimonsa käyttämästä huiviä, syövät possunlihaa ja juovat kaljaa.

Ja sitten tunnnen paljon ulkomailla asuavia muslimimiehiä, jotka elää aika ns.‘tavllista elämää’ ei tosin syö possua, eivätkä juo, ja käyvät rukoilemassa. Mutta muuten ei hirveästi eroja huomaa. On aina mielenkiintoista jutella näitä juttuja.

Mua siis vaan kiinnostaa nää asiat

Kiitos, Holly joka on aidosti kiinnostunut asiasta, enkä provosoi.

Rauhaa.
Olen suomalainen kaksikymmentäneljä vuotias mies, joka palasi islamiin noin kaksi vuotta sitten.
Islamin mukaan, jokainen ihminen syntyessään on puhtaassa luonnollisessa tilassaan täysin Luojalleen alistunut, eli on muslimi. yhteisö ja ympäristö muokkaa kuitenkin ihmisestä (tai ainakin yrittää muokata) jäsenen “heimoonsa”. Mikäli ihminen kuitenkin palaa tekemään sitä, mihin hänet on luotu eli täydellisesti alistuu palvomaan Jumalaa on hän palannut islamiin, eli edellä mainittuun.
Uskontona islamin tarkoitus on toimia oikeana johdatuksena ihmisille, jotta heidän olisi mahdollisimman helppo palvoa Luojaansa oikealla tavalla, eli sillä, minkä Jumalan lähettiläät ovat opettaneet. Ja erityisesti Mohammed, joka Jeesuksen sanojen mukaisesti on johtanut meidät kaikkeen tietoon ja hänen kauttaan Jumala on täydellistänyt uskontonsa.
Islam on jumalan uskonto ja ne jotka seuraavat sitä, heitä kutsutaan muslimeiksi. Jos joku kuitenkin tietoisesti kieltää islamin määräämiä asioita, eli väittää esimerkiksi, että sikaa saa islamin mukaan syödä tai, jos ihminen ei rukoile, ei häntä tule pitää muslimina.
Sokea uskonnollinen kiihkoilu, mikä syntyy alhaisista vaistoista ei ole islamin mukaista. Kuitenkin muslimin velvollisuus on kiihkoilla Jumalan pelon puolesta, jos Jumalan oikeaa uskontoa loukataan. Tästä löytyy todisteita islamin profeettain kirjoista, joita muunmuassa raamatusta löytyy. Koraanista ja Muhammedin sunnasta. Allah ylistäköön häntä parhaassa seurassaan.
Muslimi toivoo kaikille ihmisille parasta ja haluaa, että Jumalan sana olisi korkein ja on valmis tulemaan tapetuksi ja tietyissä tapauksissa tappamaankin sen asian puolesta.

Mohammed on islamin viimeinen profeetta, jonka jälkeen, ei toista profeettaa tule. Vaikka Kristus tuleekin viimeisinä aikoina vaikuttamaan maailmaan neljäksikymmeneksi vuodeksi ja tuhoamaan muunmuassa Antikristuksen ei hänellä ole enää profeetan virkaa vaikka hän jo on islamin profeetta, ei hän tuo uutta lakia vaan todistaa koraanin oikeaksi, kuten hän on aikaisemmin todistanut Tooran oikeaksi.
Antikristus sen sijaan tulee ensin väittämään olevansa profeetta, kunnes lopultaa julistautuu jumalaksi ja hän tulee kiertämään kaikkea maailmaa ja tarjoaa ihmisille kahta vaihtoehtoa, hänellä on kaksi kanavaa, joista toinen näyttäisi olevan virvoittavaa vettä, mutta kuka sen valitsee tulee löytämään sen tuleksi. Toisessa kanavassa hänellä on tulta ja joka valitsee sen tulee löytämään sen vedeksi. Kahteen kaupunkiin hän ei kuitenkaan tule pääsemään ne ovat Mekka ja Medina, joista uskovat voivat hakea suojaa häntä vastaan. Ne kaupungit kuitenkin tullaan koettelemaan maanjäristyksin, jotka saavat uskottomat lähtemään niistä. Viimein hän tulee pyhän kaupungin portille, mutta huomaa kristuksen jo olevan siellä, mihin hän itse on varkain pyrkimässä hän yrittää paeta ja muuttuu näkymättömäksi, mutta ei pysty huijaamaan Kristusta. joka on lävistävä tämän keihäällään ja ihmiset näkevät veren hänen keihäässään.
Tämän ja paljon muuta on kertonut viimeinen profeettamme ja kun minä olin kuullut mitä, hän oli kertonut, uskoin, että hän on minun Jumalani lähettiläs. Silloin hyväksyin Islamin. Tunnustin, ettei ole muuta jumalaa, kuin Jumala. Ja, että Mohammed on hänen profeettansa. Astuin tielle ja rukoilen, ettei Jumala anna minun siltä tieltä eksyä sillä siltä tieltä ei ole lupaa kääntyä pois. Se on valinta, joka kestää ikuisuuteen hyvässä tai pahassa, miten Jumala sen tahtoo.
Minä rukoilen myös, että sinä minun siskoni Aatamin suvussa tulisit Hänen johdattamakseen tälle tielle, mikä on suora ja missä ei mitään vääryyttä ole. Sillä minä rakastan sinua, kuten itseäni rakastan ja toivon, että me jakaisimme paratiisin autuuden keskenämme ja myös muiden ihmisten kanssa, sillä yhdestä sielusta meidät on luotu ja yksi ruumis meidän tulisi olla.

Olen iloinen, että minulta kysyit. Ja mitä haluatkaan kysyä, kysy. Minä vastaan kun kerkeän jos Jumala tahtoo, kykyni mukaan kaikkiin kysymyksiisi. Jumala totisesti on armollisin.

Ja ethän suutu minuun, sillä tämä on vilpittömästi, enkä provosoi.

Rauhaa.

Hei NB!

Hauska kuulla sinusta. Kirjoitit hyvin tuonne “uskoontulo”-topikkiin.

Kuinka sä voit? Lapsi kasvaa ihan silmissä ja oppii koko ajan uutta? Ja vanhempia välillä väsyttää?

En pahalla utele. Kiinnostaa vain kuinka voit ja miten muuten menee…ainakin muistan että sinusta tuli isä. Siitäkin on tavallaan vasta kovin vähän aikaa, mutta niin paljon on ehtinyt tapahtua että tuntuu kuin siiitä olisi ikuisuus.

Mutta…olisi tosiaan kiva kuulla sinunkun kuulumisiasi.

-Lyrica, toivoo sinulle kaikkea hyvää.

:smiley:
Terve!

Kiitos kun kysyt.
Poikani tosiaankin on jo seitsen kuinen ja konttaa kovaa vauhtia, istuu, ja kiipeilee esteiden yli. Tuskin kauaa enää, kun seisookin ja kävelee. Hän on hyvin iloinen ja ilmeiden kirjo tuntuu lisääntyvän päivittäin. Tottakai joskus aina väsyttääkin, eikä jaksais kuunnella edes sitä vähäistä ulinaa, mutta se on hyvä tapa kehittää kärsivällisyyttään.

Pitänee mennä töitä tekemään.

Kuinka itse voit?

Rauhaa, rakkaudella!

miksi täällä on niin hiljaista nykyään… :astonished:

Sitä minäkin välillä ihmettelen.
Ilmeisen hyvin ihmisillä menee. Ne joilla ei mene, niin eivät ole “ulottuvillamme”. Enemmänkin tänne olisi kirjoittajia, jossakin kun tietäisivät olemassa olostamme. Kenties.
Kirjoitellaan me, jotka ollaan konella. Viritellään keskustelua, heitellään ajatuksia.

hyvähän se tietysti on jos menee paremmin, mutta mukavaa olisi kuulla kaikkien kuulumisia. kiva kuitenkin että olet täällä meidän kanssa ketkä täällä vielä käymme. :slight_smile:

:unamused: Niin, olen täällä, virtuaalisesti kanssanne.
Aika hyvä topic tämä, välillä ihmetyttää monikin asia. Esimerkiksi se, että kun on saanut raittiudesta kiinni, asiat kuntoon, ehkä töitä, kodin ja kaiken ulkoisen hyvään malliin, niin sitten aletaan käyttämään päihteitä ajatuksella, että kyllä minä nyt tämän homman pidän hanskassa. Vaikka se ei mitenkään ole realistista. Aivan kuin ne ulkoiset asiat tekisi henkilöstä kyvykkään käyttämään päihteitä “hallitusti” tai “kohtuudella”…

Mä olin kerran 2v ilman mitään päihteitä. Sain koulutuksen, hyvän duunin, velat maksettua voudille ja kaiken tosi hienosti kasaan vuosien töppäilyjen jälkeen. Sitten aloin taas viikonloppuisin “kohtuukäytön” joka sitten loppuvaiheessa oli kaikkea muuta. Sitä kohtuukäytön kokeilua kesti taas 10v ja nyt viime kesänä olinkin sitten taas ihan samassa pisteessä ja kaikki on taas aloitettava tyhjästä.
Mun kohdalla varmaan se “normaali elämä” alkoi tuntua liian normaalilta (en ollut sitä ennen elänytkään). Mietin että tässäkö tämä elämä nyt on kun on kaikki kunnossa mitäs sitten.?!? En ollut hoidossa, en käynyt ryhmissä.
Nyt on toinen yritys menossa ja eri pohjalta. Olen hakenut apua ja saan sitä muualta. Toivottavasti tämä ei pääty samoin.

mulla on sama homma. olin kuivil jotain 3 vuotta joskus ja alotin ottaa sillon tällön joskus vaan vitutukseen tms… sit siitä tulikin joka viikkoista… monta kertaa viikos ja lopult joka päivä… se lähti kuukaudessa käsistä ihan täysin. ei musta saa kohtuu käyttäjää vaikka kuinka sitä joskus “toivois”. :unamused:

Minkä sortin vitutukseen te otatte päihteitä? Mä ainakin pakenen vastuuta niinku mun mielestä jokainen muukin nisti.
Mä itseasiassa oivalsin sen eilen.

Miksi pitää paeta vastuuta? Niin, mikä on se vastuun pakenemisen “syvin” olemus?