OFF topic ja muuta mikä ihmetyttää..

yleensä retkahdan vetää kun tulee vastoinkäymisiä tai suutun kunnolla. jotenki haluun tukahduttaa sen tunteen että sattuu/harmittaa ja vetää sit mielummi siihen ku käsittelis asiaa tai koittais järjestää sitä… :unamused:
pari kertaa on käynyt jopa niin, että klinikalla kun on tapellu ensin sen lääkärin kanssa niin tullut sieltä pois niin kauheessa vitutuksessa, että alkanut vetää siihen kun ei vaan enää jaksa tapella ja puolustaa itteensä ja mielummi sit unohtanu kaikki vetämiseen…

Pelkää aikuistumista? Se on vaikeeta kun on 22-vuotias ja päihteitä on mennyt 10 vuotta. 7 vuotta riippuvaisesti ja ongelmallisesti. Ei siinä ole henkisesti kehittynyt. Vaatii vitusti selkärankaa muuttua… Sit ei edes tiedä kuka on ja mitä haluaa elämältään. Ei oo koulutusta. Ei pitkäjänteisyyttä.
Oisko sulla Tuomo jotain neuvoa mitä mun kannattais tehdä?

Mä olen paljolti myös käyttänyt päihteitä eri tunnetilojen vuoksi. Masennuksen ollessa olen vetänyt piriä enemmän ja jos olen ollut muuten liian vauhdikkaalla päällä niin olen dokannut enemmän tasatakseni fiilistä. Sehän tässä selvinpäin olemisessa onkin nyt niin vaikeata kun joutuu tosiaan kohtaamaan nämä eri tunnetilat jotka vielä saataa vaihtua useasti.
Onhan syynä ollut myös paljon muita juttuja mutta tossa varmaan yksi suurimmista omalta kohdalta

Toi on just vastuun pakenemista. Mun mutsillakin on toisinaan tosi paha olla mut se hoitaa työt ja ei käytä ollenkaan päihteitä.

En mä vastuuta ole paennut koskaan. Vaikka olen kamaa vetänyt niin olen ollut kokoaja duunissa tai koulussa ja hoitanut perheen ym. ihan kunnolla.
Itseäni mä olen paennut :cry:

Itsestäkin pitää tuntea vastuuta. Ja tajuta oma etunsa…

Mä oon huono neuvomaan kun on omakin lehmä ojassa…

Durak: Sinun etusi on kuitenkin ikä. Olet nuori, kaikki on vielä mahdollista. En minäkään tiennyt 22 vee, mitä halua. En tiedä vieläkään. Olen edelleen matkalla. Asiat menee sinullakin eteen päin. Pieninä palasina. Kurssi, koulutus, kuntouttava työtoiminta tai jokin. Pääasia, että liike jatkuu. Välillä tekee vääriä valintoja, menee väärälle kurssille, mutta huomaa, että no se ei ole mun juttu. Kokeillaan jotain muuta. Päihteet tietysti pois kuviosta.
Henkinen kehitys; päihteettömänä sitä paremminkin tapahtuu. Jos murrosikä on jäänyt kesken tai hidastunut, niin nekin kehitysvaiheet tulee käydä läpi. Ei voi hypätä suoraan lapsuudesta aikuisuuteen. Vaatii kärsivällisyyttä, sosiaalisia suhteita → heijastuspintaa. Ryhmät, vertaistuki jne. ovat hyviä opettelmisen paikkoja. Oppii samalla vastuuta… Vastasiko siihen, mitä kysyit?

Tsemppiä sulle Durak. Toi ikä on kyllä sun puolellas. Sulla on mahdollisuudet ihan normaaliin hyvään elämään vielä jos noi päihteet ei oo kuvioissa. Ajattele mitä kauemmin sitä vetää roipetta sitä enemmän ne mahdollisuudet mun mielestä vähenee.

Mä kohta 40v joka kiskonut yli puolet elämästään jotain niin mullakin riittää vielä sitä positiivisuutta tulevaisuuteen kunhan vaan löydän sen oman juttuni. Tosin mun on myös oltava realistinen sillä kama on tehnyt tehtävänsä ja mun diagnooseilla en kovinkaan monia duuneja enään tee ja tällä hétkellä arkikin on koettelemus toisinaan.
Kuitenkin oon ihan varma että tässä elämässä mun on tarkoitus vielä olla onnellinen ja saavuttaa jotain mikä on mulle tärkeää.

Tota yks 43 vuotias kaveri lopetti kamankäytön 28 vuoden käytön jälkeen. Sai tossa vähän aikaa sitten 8,5 ahvenen(?!) ja hyvin menee muutenkin. Et lopettaa itekin sit kun siltä tuntuu. Mä enää lähinnä dokailen jonku kolme kertaa viikossa ja otan yhen kympin pamin päivässä. Tolleen tulee ihan ok. toimeen. Ottaa täs nyt ihan rennosti ja kattoo mitä keksii… Huomenna lähen stadiin tuulettaa on niin vitun tylsää pmäellä…

Vai stadiin… noh. Mikäs siinä.
Onko kolme kertaa viikossa juomista kohtuullista, sinun mielestä?

Ei se oo. Mut minkäs teet… Someday im gonna grow up…

voiko ardinexei heittää hihaa pahimpii himoihi? :unamused: :blush:

Kannattasko tätä kysyä saunan puolelta ? :unamused:
:unamused:

kannattais kai mutten tykkää siitä puolesta niin kovin paljon ja täällä nyt kuitenkin on tietoista porukkaa… pakko saada jotenkin vetämis himot kuriin ennenkuin käy pahasti… :blush:

codeiinia on vaarallista lyödä hihaan. Jätä väliin.

Niin, durakin sanoin, jätä väliin.

okei… kiitos. pitää kai jotenkin sinnitellä. päivä kerrallaan. :unamused:

Älä nyt jumalauta mee vaan heittää sitä hihaan, ihan oikeesti. Jos on pakko ottaa ni syö, toimii se niinkin tai riippuu määrästä tottakai. Jos on pakko rännätä jotain ni viskaa sinne sitä suolaliuosta ja nappeja jos on pakko ottaa ne ne heitä suuhun. Sun parastas vaan ajattelen täs nyt.

Sanja :unamused:

Öö mun käsitykseni mukaan kodeiini voi olla hengenvaarallista suonensisäisesti käytettynä. Korjatkaa jos olen väärässä.