Nyt taisi onnistua, vaikka väärin sammutettu:D

Uskonto.

80-luvun lopussa on kausi missä tuli sählättyä eripäihteiden kanssa ja tuli piste että piti tosissaan miettiä miten tästä eteenpäin.
Tyttöystäväni tuli raskaaksi ja perhe oli tuolloin välttämätön ja onnekas ratkaisu.
Lopetin vuosiksi kaikki päihteet ja alussa mietin uskoon tulemista ratkaisuna, olin törmännyt henkilöön joka oli ollut hyvin rankasti vahvoissa päihteissä kiinni. Hän oli raitistunut ja tullut syvään uskoon, hänen iso lapsikatraansa ja elämä näytti hienolta.
Päätin itsekin pyrkiä uskoon, luin lahkojen kirjasia ja rukoilin rystyset valkoisina jumalaa, jumalalle ei sopinut lähettää minulle mitään viestiä olemassa olostaan.
Nuorimies uusien vastuiden edessä ja heikkoja hetkiä takana, usko olisi ollut kuin nappi silmään. En ollut tuota ennen paljoa päätäni vaivannut hengellisillä jutuilla.
Menin sitten lukemaan raamattua ja mitä pidemmälle pääsin, niin sitä epäuskoisemmaksi tulin.
En siis tullut uskoon. Ja tuon ihailemani ihmisenkin perhekuvioiden ilmeiset vääryydet mielestäni ja persoonanakin tuo heppu paljastui tavalliseksi ulkokultaiseksi mulkuksi.

On aivan selvää että raamattu ei ole jumalan sanaa, eikä mieleni pysty ohittamaan lukemattomia asioita jotka ei voi pitää paikkansa. Siis jos raamattu ei suurelta osalta voi olla totta, niin miten se voisi olla jumalan sanaa?
Olen monesti elämäni aikana sanonut, että jos ovelle tulevilla jehovilla tms. olisi tarjolla pilleri, jolla heräsin uskoon ja voisin heittää vastuun elämästäni jollekin korkeammalle. Valintojen vaikeus häviäisi ja aina vaan katsoisi kirjasta tai kysyisi papilta, niin saisin sen minkä jumala minulle katsoisi kuuluvan.
Niin ottaisin tuon pillerin.
Mietin äsken olenko vielä samaa mieltä, kun viina sumeus on hävinnyt päästäni ja elämä tuntuu ihan kivalta näin. Ainakin miettisin vähintään yön yli

Kännin piikkiin.
Jokainen joka on juonut vahvan humalan, tietää että kännissä on ainakin mahdollista että tekisi, tai sanoisi jotain mitä ei muuten sanoisi tai tekisi.
Totta on myös se että, känni ei tuo mitään ulkopuolista pään sisään mitä siellä ei valmiiksi jo olisi.
Humala voi vääristää ajatuksia ja useamman päivän juopottelu voi luoda ihan harhaisia ajatuksia millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Lyhyesti minä en usko että ainakaan minä olen oma itse kännissä, vaikka kuitenkin se olen minä.
AA kielellä luonteen viat on meissä pohjalla ja voimme vain niitä tukahduttaa, hillitä tai hallita.
Omalla kohdallani on stressi reaktion kohdalla, pakene tai puolustaudu/hyökkää viimeinen vaihtoehto, minun yli ei kävellä ja vastaan haasteisiin. Selvin päin tulen toimeen luoteeni kanssa ja kykenen hillitsemään itseäni useimmiten. Mutta jos känissä tunnen että minua kohtaan hyökätään henkisesti, hyökkään heti takaisin, samoin käy jos minun tilaani tullaan fyysisesti tai koen uhkaa. Mitoitus ei aina välttämä vastaa varsinkaan henkisen hyökkäyksen tapahtuessa, vaan sanon liian kovasti ja loukkaavasti.
Tuo johdantona, törmäsin äskettäin tietoon että melkein kaikki väkivalta rikokset on tehty kännissä.
Sitä kautta mietin omalle kohdalle tulleita väkivalta tilanteita elämässäni ja totesin että on ollut useita tapahtumia, missä joku olisi voinut kuolla vaikka ainakaan itse en ole ollut ketään tappamassa, mutta aina kun tapellaan, niin on ihan realistinen mahdollisuus että joltain lähtisi henki.
Joten myös minä olisin voinut joutua vankilaan huonolla tuurilla.
Tämän mahdollisuuden toki tunnistin jo reilu vuosikymmen sitten ja lopetin ravintoloissa käymisen, tällä luonnevialla.
Mahdollisuus että selvin päin tulisi tilanne, missä joutuisin tappeluun on häviävän pieni.
Takaisin kännin piikkiin.
Minusta aivan käypä selitys läheisille on että olin alkoholin juomisen takia mulkku, enkä enää ole koska en juo. Pahoittelut aikaisemmasta käytöksestäni kun olin humalassa.

Paino
Kuten olen maininnut, niin painoni lopettamisen yhteydessä oli sairaanloisen lihava 148.
Tämä vaikeutti liikkumisen lisäksi vaateiden ostoa, normaali kaupoista ei löytynyt mitään vaatteita, ainoastaan verkkarihousuja. Koska olin lihonnut 10-15kg vuosi, niin ei enää vaatekaapistakaan löytynyt.
Piti tilata netistä erikseen vaateita, tai käydä isolla kirkolla isojenmiesten liikkeissä.

Jos lasketaan kaloreita, niin korissa keskiolutta on 24x333 kcal= 7992 kcal
Esimerkiksi sydän liiton laskurilla energiantarve oli 3389 kcal päivä.
Ylimääräistä energiaa tankkasin juoma päivänä 4 603 kcal pelkästä oluesta ja tuohon muu epäterveellinen mössö päälle. Niin ei tarvitse olla nero, ymmärtääkseen miksi paino nousee.

Nyt kun on pikkusen yli 100 päivää täynnä, niin painoa on pudonnut 9,8kg.
Lihakset on kasvanut, päittäisen liikunnan ja joka toisen päivän puntti treenillä, luultavasti jokusen kilon?
Vatsanympärysmittaa 11cm, toisin vieläkään ei löydy normi kaupoista vaateita.
Kasvisruokaa melkein kokoajan, eikä yhtään nälkä.
Vaikka vielä olen huomattavan lihava, niin elämän laatuni jo pelkästään painon laskun ansioista on noussut todella paljon.

Mindfullness (meditointi) minun tapaan.
En ole mikään guru tai yoogi tms. Tämä on vanhan läskin juopon meditaatio. :smiley: :smiley:
En halaile puita, enkä meditoi maailmalla tai henkilöille hyvää. En ajattele minkään Buddan tai muun henkiolennon olevan mitenkään läsnä elämässä.

Meditointini on kaikkien oppaiden vastainen, ei ole mitään tavoitteita, ei lootusasentoa, eikä mantraa.
Istun tuolissa, kädet käsinojilla tai polvilla, suljen silmäni, hengittelen luonnollisesti tai hrv harjoituksessa 5,5sek sisään ja ulos. 1kpl 10min normi meditaatio ja 1kpl 10min hrv hengitys silmät kiinni.

Molemmissa tapauksissa pyrin keskittymään hengitykseen, harjoituksen alussa yritän rentouttaa itseäni uloshengityksissä ja alussa piti käydä keho läpi, aloittaen hartioista ja sitten päälaelta varpaiden kärkiin. Nyt rentoutus tulee automaattisesti ja käyn läpi kehon etsien jännityksiä ja rentoutan ne erikseen.
Rentoutuessa tulee hyvin miellyttävää kihelmöintiä ja usein alkaa kutittaa lievästi epämiellyttävästi joku paikka, siiran ajatukset tuohon paikaan ja sitten pois siitä keskittyen johonkin muualle ja tuo kutitus häviää. Jos kutitus ei häviä, niin aivan hyvin voin heirasta nopeasti tuota kohtaa ja palata rentoutuneeseen tilaan.

Minun kohdalla ajatuksia tulee, vaikkakin vähemmän kuin alussa, huomaan suunnittelevani ja siirrän nuo ajatukset sivuun, keskittyen taas hengitykseen tai rentoutukseen.
Meditointien laatu vaihtelee paljonkin, riippuen päivästä ja stressi tasosta aloittaessa, on kertoja jolloin meditoinista ei ole tullut mitään, on vain ollut ajatukset liian vilkkaina.
Tuolloin voi ottaa vaikka hrv hengityksen, harjoituksen perimmäisenä tarkoituksena on hengityksen avulla säätää sykeväliä. Ei ole vielä kertaakaan käynyt niin että olo ei olisi parantunut.
Itselleni mieluisin harjoituksissa, on aivan hetkiksi tuleva tila, jossa ei ole tuon hetken ulkoisia ajatuksia ja voi tuntea miellyttävää tunnetta koko kehossa ja hyvin hitaasti ja pitkään hengittäessä tuntea pulssi aivoissa yms.

Kohdistaessani huomioni johonkin kohtaan, niin ikään kuin katson siihen silmilläni, oletan että miettiessäni päätäni suljettujen silmieni suunta on ylöspäin? Jollin en tietenkään voisi nähdä mitään vaikka silmäni olisi auki :smiley: :smiley:?
Itse aloitin harjoitukset 5min ja siitä olen jatkanut 10min kohdalle ja välillä on ollut niin hyvä olo että olen ottanut toisen 10 putkeen.
Ainakin minulle on hyvä laittaa joku aika harjoitukselle ja valmis harjoitus Oura sormuksen appista äänillä.
Sillä muuten ajatukset voi harhautua aikaan, siis kuinka pitkään tässä on oltu. Samoin harjoitus ei saa olla mielestäni liian pitkä taitoon nähden, sillä kyllästyminen ja harjoituksen väkisin loppuun vieminen ei varmasti ole hyödyksi.

Meditaation jälkeen ole raukea ja hieman väsynyt, voisi vaikka ottaa torkut, mutta napaa virtuaalilasit päähän ja ohjaimet käteen ja pelaan kolme peliä Beat saberia ja olen virkeä valmiina toimimaan.
En ainakaan vielä osaa paremmin selittää asiaa.

Laitan erikseen tietoisesti hetkessä olemisesta kirjoituksen, kun tulee fiilis.

Yllä minun käsitys ja arvaus. Tässä tiedettä youtube.com/watch?v=PCymeuQECOs

Jälleen törmäämme siihen, aivoissa on toimintoja sisään rakentuneena, ihmisille on ollut mysteeri mistä on kyse kun mennään normaalista poikkeavaan tilaan. Shamaanit meni sekaisin syödessään myrkkysieniä ja saivat hallusinaatioita, johtopäätös jumalat puhuu! Kyse on aivokemiallisesta tapahtumasta ja sienen aineosat vaikuttaa kemiallisesti aivojen toimintaa. Aivot on evoluution tulos, eikä mikään jonkun suunnittelema teos. Jos ajatellaan että jumala olisi luonut aivot ja ruumiin, niin mikä tarkoitus on mielen sairauksilla ja kehitysvammaisuudella?

Takaisin aiheeseen. Eli on aivoissa olemassa olevia toiminto mahdollisuuksia, kuten hypnoosin ja meditaation mahdollistamat tilat. Kyse on siitä miten ihmiset on hoksannut noita kaivaa esiin, voi olla hyvinkin että meditaation paras asento ei ole lootusasento. Itämaiset uskonnot on lisännyt korkeampien ihmisen ulkopuolella olevia voimia, erinäköisiä riittejä ym. Pöllöt länkkärit mumisee ylistyksiä budhalle yms. tehdessään ihan universaalia jokaisen aivoissa olevaa toimintaa, minkä sattumalta aasialaiset on ensin löytänyt?
Tuossa oli teille näkökulma

Yritän vähän summata logiikkaa väliin.
Alkoholin poistuminen elämästäni ratkaisi monta ongelmaa ja paransi elämän laatuani merkittävästi.

Oivalsin fyysisten vierotusoireiden poistuttua, että elämän laatua voi parantaa vielä ihan pirun paljon enemmän, koska olin tietoinen +10v takaisista hypnooseissa käynneistäni ja sitä kautta itsesuggestiosta.
Niiden ansioista minulla oli kokemusperäistä tietoa, jokaisen mahdollisuudesta vaikuttaa henkiseen hyvinvointiinsa harjoitteilla.
Itsesuggestion kestävyys yleisesti on lyhyt aikainen ja niin oli minullakin. Joten etsin muuta.

Pidemmittä horinoitta, pidempiaikainen raittina oleminen tarvitsee tukea, että ei harhaudu ajattelemaan muuttuneensa / tervehtyneensä normaaliksi ihmiseksi niin että kykenisi hallittuun satunnaiseen juomiseen.
Hyvän henkisen kunnon ylläpitäminen ja tietoisuuden kehittäminen sille tasolle, että on tietoinen tunteidensa mekanismeista ja ymmärryksestä että niihin voi vaikuttaa. Ajatukset ei ole kuski vaan sinä olet se kuski.

Ylläpitämällä nykyistä tietoisuuteni tilaa ja mahdollisesti kohottaa sitä, on vaikeaa kuvitella että antaisi ajatusten kuskata minua paluuseen helvettiin aloittamalla juomisen.
Sitä paisi uskon että, kun jonkun tason tietoisuuden on saavuttanut, niin se on pysyvä olotila, jos pysyy selvin päin ainakin siihen saakka kunnes dementia vie sen.

Nalle kirjoitti

Tässä osut alkoholismin ytimeen. Asia erikseen on, että on erilaisia tapoja pitää ajatuksensa terveenä vahvan ja hämäävän vastustajan edessä. Siksi ei ole vääriä tapoja raitistua.

Yhdessä olemme enemmän

Alkoholisti ja alkoholi ongelmainen, eivät todellakaan elä nyt/hetkessä.
Tämä oli ajatus joka tuli herätessä.

Olen ollut kummissani, kun olo on pääsääntöisesti niin tasapainoinen ja rauhallinen. :astonished:

Olen harjoitellut elämistä hetkessä ja tietoisesti kiinnittänyt huomiota tietoisena olemiseen, siis koko ajan ja joka hetki.
Tässä tapahtuu nyt tällaista ja minä tässä seuraan sitä.

Alkoholi aikoina elämä oli kokoajan jossain muualla.
Juon viinaa, koska perintötekijät, menneisyys ja ympäristö niin laittavat tekemään.
Ajatukseni on menneisyydessä ja syyttelen muita ja itseäni.
Herään krapulassa ja muistelen ensimmäiseksi mitä on tullut tehtyä, ajatukset menneessä ja itseään syyttävänä. Siinä sitten menee päivä pari paskassa fiiliksessä, mahdollisesti anteeksi pyydellen ja sotkuja selvitellen. Samaan aikaa elää lopun ajasta tulevaisuudessa, koska pääsen taas juomaan, ok parin päivän päästä. Aika pitää saada vain jotenkin kulumaan, jotta selviää krapulasta ja pääsee taas juomaan.

Aika moisia uhrauksia jokusen kivan nousuhumala tunnin eteen?
Jos juo samoin kuin minä join pääsääntöisesti, eli pe-la/su aamu ja sitten väliin ke ilta känni jotta pärjää pe saakka.

Nastaa oli pe ilta, se ensimmäinen tunti pari, kun sai vierotus oireena tulleen hermostuneisuuden kuriin hetkesi ja välillä oli ”meno päällä”, kunnes tunnin juonnin jälkeen oli liian kännissä suorittaakseen mitään meno päällä juttua.
Voi hyvin olla että minun hetkessä eläminen, nyt on ”normaali ihmisen” normaali hetkessä eläminen?

Niin tai näin, niin haluan lisää tätä hetkeä, sillä elämä tapahtuu tässä hetkessä, ei eilisessä, eikä huomisessa.

Onko kaikki täydellisesti nyt, no ei ole.

Vaikka olen saanut muutama kymmenen kertaa enemmän aktiivista aikaa päivään ja olo on hyvä – loistava, niin en saa millään tehtyä tylsiä tehtäviä.
Autotalli ja työhuone totaalisen sekaisin, autotallin siivousta olen suunnitellut vuosia, vaikka olen aktiivinen en vain saa aikaan sitä järjestettyä. Ihan käytännössä se olisi välttämätöntä ennen kuin työ sesonki alkaa, jonkun työ suoritteen tekeminen jää usein väliin, kun en löydä 30min etsimisen jälkeen tarvittavaa välinettä. Tuolla perusteella, olen lykännyt kuukausia muutaman minuutin pikku hommia.

Aivan välttämättömimmät asiat kuten alv laskemiset ja tilitykset saan juuri ja juuri tehtyä, kunhan olen tuota venyttänyt aivan viime tinkaan.
En osaa nykyisin kovin pitkää aikaa tuhlata noiden murehtimiseen, suuntaan huomioni johonkin toiseen tekemiseen jota teen nyt, tässä hetkessä.

Olen adhd kanssa kunnallisessa terveydenhuolto putkessa ja nyt ole suorittanut oman osuuteni selvin päin olemisesta ja lähete psykiatriseen on ymmärtääkseni matkalla. Työ sesonki iskee kohta päälle ja jos saan tuon hoidettua, niin saan asiat asiallisesti rullaamaan.
Jos saisin myös ikävät ja tylsät pikku hommat hoidettua, niin elämä olisi aivan loistavaa.

Do diin uusi vieroitus, tällä kertaa mielialalääkkeestä, viina on taputeltu toistaiseksi.
Ensin kuukausi puolella annoksella ja sitten 2-3 päivän välein, nyt oltu jonkun aikaa ilman.
Ajatukset hieman hajoilee ja impulsiivista käytöstä.
Mutta pakko koittaa pärjääkö ilman lääkitystä, ilman turhia sivuvaikutuksia.
Eiköhän tämä tästä?

Nyt kun on hetki kulunut edellisestä kirjoituksesta, se että asian kirjoitti tuntu hyvältä.
Mutta lisäksi olen tietoisuuden harjoittelussa edennyt (ei tullut vähemmän huvittavaa ilmaisua mieleen),
niin tiedostan tilanteen ja olen etukäteen lukenut mitä on tiedossa. Joten on kova usko että selviän väliaikaiset päänsäryt, painajaiset yms. vierotusoireet mitä on vahvemmin tulossa seuraava 4 viikkoa.

Aidosti vakuutan, että ainakin minä olen pienesti herännyt tietoisuuteen.
Kun raitistuminen oli tullut todellisuudeksi ja ymmärrys sille että voin elää ilman viinaa, niin aloin miettimään että haluaisin jollain tasolla auttaa muita selättämään alkoholi, kun uskottava määrä selvyyttä olisi takana. Luin ja kuuntelin kirjoja, katselin netistä videoita addiktioista, ajatuksella että voisin tässä vaiheessa opiskella ja kerätä tietoa miten voisin sitten kun uskottava raittius on takana auttaa muita.

Viime aikoina olen varovasti yrittänyt läheisilleni selittää mindfullnessista , meditoinnin ja tietoisen ajattelun hyödyistä. Vastaan otto on ollut, kuin yrittäisin väittää taivastenvaltakunnan olevan totta.
Samoin yhdelle hepulle, yritin samaa selittää johon hän totesi aivojensa olevan nyt hyvässä järjestyksessä, mutta kokeilee kyllä jos tulee vaikeita aikoja. Mitäpä tuohon sanomaan.

Edellinen johdantona, siihen että onnistumismahdollisuuteni vakuuttaa joku joka ei ole juonut mittaansa, on mitättömän ja olemattoman välissä. Nöyrästi ja helpottuneena jätän tuon taakan asiantuntijoille ja kirjoittelen tänne. Jos näistä horinoista joku saisi kopin?

Vielä noin tunnin vanha tapahtuma tuoreeltaan.
Olen ollut kova heppu ja minähän en ole itkua päästänyt muiden nähden sitten polvenkorkuisen.
Katseltiin vaimon kanssa star is born leffa ja sen loppu on hyvin liikuttava (spoileri sori), huomasin liikutuksen tulevan ja päätin haluavani kokea leffaliikutuksen päästämisen tunteen.
Päästin liikutuksen vapaaksi, poskia pitkin alkoi valumaan kyyneleitä ja tunsin samaan aikaan suunnatonta onnellisuutta. Sitten loppu tekstien alettua laitoin valoa päälle ja näytin ylpeänä vaimolle kyyneleitäni naama messingillä.
Kerroin hänelle että olin tietoisesti antanut kyyneleiden tulla ja ymmärsin täysin miksi naiset tykkää nyyhkyleffoista.

Fiilikset on hyvät eilinen oli hyvä päivä, ei ainakaan vielä ole tullut mielialalääkkeen lopettamisesta vierotusoireita. Toki tunteita tulee ja menee, enimmäkseen hyviä tunteita ja huonot poistuu tunnistaessa.

Katselin käyttämäni essitalobramin annostuksia, niin ameriikan tasolla ottamani annokset on hyvin pieniä, jotta saattaa olla että vierotusoireet onkin pieniä. Vaikka itse tässä kerron lopettamisestani, niin kaikkien tutkimusten mukaan mielialalääkkeiden lopettaminen on tehtävä lääkärin valvonnassa.

LG life is good:D Paino putoaa sopivan hitaasti ja kuitenkin varmasti. Oleellinen vatsanympärys = sisäisen rasvan määrän jokamiehen mittaus. Vatsanympärys on noin kuukaudessa pienentynyt 6cm, vielä on matkaa jotta ±4v. sitten ostetut laadukkaat ulkoiluvaatteet mahtuu. Ei kuitenkaan ole toivottavasti järkevää nyt ostella uusia.

Nuuska on päällä, pakkasessa vielä 10 tolppaa, jotta päätökseni että en osta lisää, antaa pelivaraa lopettamisen suhteen.
Nuuskan huonot puolet, sykkeen ja verenpaineen hetkellinen nousu, ienten vetäytyminen, ienten ja huulien arkuus yms. Nuuska antaa tupakkaa paremman mielihyvän nousun ja on selkeästi nautintoaine minulle.
Olen nuuskannut ±vuoden. Riskinä pidemmän käytön osalta, on syövät, mahdolliset sydän oireet ja suun meneminen todella huonoksi. Hammaskaulat oli jo osin näkyvissä ja vaikuttaa että ienten vetäytyminen on nopeutunut?

Tavallaan ollaan yleisen lopettamisen ytimessä, jollain tasolla voidaan kautta rantain verrata hyvin lievän alkoholiongelman lopettamis ajatuksiin? On selvää että nuuska ei ole minulle hyväksi, mutta lopettamisen kynnys on korkea, koska ei olisi pakko. Mutta on selvää, jos jatkan, niin todellisia ongelmia alkaa tulemaan.
Taloudellisesti tai sosiaalisesti nuuska ei aiheuta mitään ongelmia, jotta mielihyvää tuottavan ei välitöntä kuoleman vaaraa tuotavan nautintoaineen lopettaminen tuntuu ajatuksen tasolla hyvin vaikealta.
Nuuskan tilalle voi laittaa viinan, alkoholismin lievässä vaiheessa? Tämän yhteyden ajattelin aamulla ja koska olen aikaisemmin miettinyt miksi en lopettanut juomista aikaisemmin.

Pitää tarkentaa, en siis missään nimessä ehdota että ihmiset lopettaisi mielialalääkkeensä!
Mulla on ja oli hyvä fiilis, oletan että masennus oli pitkälti juomisesta, olin ennen kokonaan lopettamista ensin ±30päivää minimillä 10mg ja sitten pari viikkoa joka toinen päivä.

Halua koittaa olla ilman mitään lääkettä ja katsoa miten pärjään.

Olen tiedostanut aamulla seuraavaa :smiley: :smiley:
Alkaa olla aika nostaa kytkintä ja siirtyä muille lopettamisalustoille, lopettelemaan muita luonteen heikkouksia.

Viinan ajatteleminen ei tosin tuota minulle mitään tuskaa, mutta sen himo on tapuleltu. Kirjoitukseni tänne ei sisällä enää alkoholi promlemitiikkaa, vaan ihan normaaleita elämisen juttuja. Pysymällä tietoisena ja kehittymällä sillä sektorilla, en näe että viinalla on mahdollisuuksia tässä biiffissä. Eli jätän toistaiseksi tuon räkättävän alimittaisen laillisen huumeen pohtimisen ja jatkan elämääni.

Jos tuo viina tulee koputtelemaan, niin palaan siitä kertomaan ja voin silloin tällöin laittaa tilanne päivityksen että ole edelleen juomatta.

Mutta stemppiä kaikille ja uskokaa päänne sisällä olevaan tietoisuuden voimaan, se on viinaa vahvempi!

Se on niin paljon viinaa vahvempi, että se vetää vasemman käden pikkurillillä viinaa pataan, samalla kun istut silmät kiinni tuolissa, etkä edes itse huomaa tuota alkoholin onnetonta hyökkäys yritystä.

T Jari

Hei Nalle! Sulla ollut ajatuksia antava ketju täällä puolen. Vaikka olen tuolla vähentäjien puolella aktiivisempi luen tältäkinpuolelta ketjuja.
Hyvää jatkoa Jari.

Sekavuus on pienenemässä ja olo alkaa rauhoittua. Meditoinnit taas sujuu, mutta reagointi voimakkaasti asioihin on tullut viime päivinä esiin. Moni asia ketuttaa hetken, mutta menee nopeasti ohi. Ostaminen on hieman rauhoittunut, pahvilaatikoita on kuorma viety ja vielä on kasa jäljellä. Muutama on palautettu, ihan huonon tuotteen takia. Mutta ostamisen aikana huomio kiinnittyi myyjien ammattitaidin totaaliseen katoamiseen viime vuosina. Kun itse on etukäteen netissä tutustunut ostetaviin tuoteisiin ja huomaa nopeasti että pikakoulutuksen saaneet pikkupojat ei tiedä yhtään mitään tuotteista, vaikka esittävät tietävänsä. Tuo on ärsyttävään.

Olen viime viikolla keskityin uniapnea maskeihin, niissä on hurjaa kehitystä tapahtunut. Pienen tutustumisen jälkeen selvisi että minulla on aivan liikaa vuotoa maskissa, eikä minun maskin vuotomäärät ole mitenkään perusteltuja. Kävin pyytämässä eri maskityypi ja sain sairaalan parhaan. Jenkkilässä noitakin testaillaan ja tosiaan tuo oli paras saatavilla oleva maski kuusi vuotta sitten. Se tiputti vuodot puoleen ja unet parani paljon. Sitten laitoin hakuun best cpap mask 2020 ja ne oli jo täysin eri näköisiä. Soitin maahantuojan “erityisasiantuntijalle” juuri valmistunut sairaanhoitaja ja 5min keskustelun jälkeen kysyin tiedätkö oikeasti noista jotain vai luetko samoja esitteitä netistä kuin minä nyt tässä samaan aikaan? Hän naurahti ja myönsi että näin on. Kiitin häntä ja tilasin netistä pari erillaista maskia palautusoikeudella. Tänään tuli toinen kotiin, tai siis piti tulla kotiin. Maksoin jokusen euron extraa että oikein ups toisi kotiin, no uso on ostanut palvelun postilta ja sillä aikaa kun kävin asioilla klo13, oli ilmestynyt oveen lappu että hae postista kun et ollut kotona. Vaikka puhelinnumeroa erikseen kysyttiin, että voivat soittaa kun tuovat.

Huvittavaa sinänsä sain maanantaina tilaamani B farma D geenitestin tulokset ja appin. Siitä selvisi että parivuotta syömäni escitalobram mielialalääke ei toimi minulla, siis tämä perkele josta olen kysellyt viideltä lääkäriltä ja sanonut että mieliala ei nouse, saaden vakuuttelut että tuo on markkinoiden paras mielialalääke, nyt sain siis tietää että jollekkin toiselle.

Sivuoireet tuli kyllä, tulemiseen tarvittiin erityinen efortti, huonoa unta ja pirulliset vieroitusoireet nyt kun on lopettanut lääkkeen joka ei siis toimi minun geenityypillä. Ehkä olisin pystynyt lopettamaan juomisen aikaisemmin jos olisin saanut toimivaa mielialalääkettä?

Näin nyt on, eikä se miksikään muutu, olen sopeutunut tilanteeseen ja odottelen jospa nämä vierotusoireet kokonaan loppuisi.

Oli muuten kokorahan arvoinen testi ja tämä on niin tuoretta Suomessa, että koko maksamani yksityinen yleislääketieteen erikoislaakärin aika meni lääkärin ihmettelyyt mitä vittua tämä on. Soitti kuitenkin seuravana päivänä ja muutettiin unilääke toiseen myös. Piti olla vielä uneen perehtynyt heppu ja oli unenparantamiseen suunnitellusta oura sormuksesta sitä mieltä, että jos pitäisi taukoa sen seuraamisesta.

Mindfullnessitakin on hänellä jotain mikkihiiri alkeistietoa tietoa ja suositteli minulle nettiluentoja joissa vakuutettiin että maindfulnessista on tutkittua hyötyä. Jonka olin yllätys yllätys jo todennut itse ja katsonut jo aivan ultimaalisen toisella tasolla olevia neurotieteelisiä jubinoita. Hieman sama, kuin korkeushyppääjälle kertoisi, että noilla jaloilla voi kävelyn lisäksi hyppiä ja juosta. Tai runo kirjojen kirjoitajalle kertoisi että on muuten sellaisia kuin kirjaimet, joilla voi laittaa sanoja ylös.

Jos lääkärissä käymistä koskisi kuluttajasuoja saisin rahat takasin ja pari bonus käyntiä päälle.

Hetkellinen ärsytys heräsi äsken kun kirjoittamisen jälkeen istahdin nojatuoliin.

Pitää vielä todeta tuosta “kaikentietävästä” mikkihiirestä, että meni tuo lääkkeen otto suositus urakalla metsään. Oli erinoimaisesti selvitetty että antihistmiinin tapainen Atarax lääke lukee testeissä minulla toimivan ja tiedossa oli ketipinor lääke joka minulla oli, syvällä rintaäänellä tuo torvi kehoitti että ota molempia puolikas pari päivää tunti pari ennen nukkumaan menoa. Ei tullut selvitettyä että lääkeiden vaikutus ajat on täysin eri. No minäpä tein eilen niin kuin suuri tohtori määräsi, loppu tulos oli se että tulin väsyneeksi, mutta en riittävän uniseksi, noin puolituntia lääkkeiden ottamisesta atarax alkoi vajaatehoisena potkia. Sitten puolentoista tunnin päästä ketipinor alkoi vaikuttaa nukuttavasti, menin sänkyyn mutta en saanut tuntiin unta. Heräsin parin tunnin päästä ja nousin ylös, mitä ei ole käynyt normaalilla ketipinor annoksella. Olin ärsyyntynyt ja päätin kokeilla ottaa toisen puolikkaan atarax tapletista ja huomasin että se vaikutti ±20 ottamisen jälkeen jolloin nukuin lähes heräämisaikaan.

Nyt olen ihan itse päätellyt että pitää ottaa huomioon vaikutusajat = otin ketipinorin puolikaan äsken ja kun ensimmäiset väsymyksen merkit tulevat otan ataraxin sitten. Ainakin teoriassa mielestäni noin pitäsi tehdä, jos lääkeillä on eri vaikutus ajat?

Toinen juttu kokonaan on sitten, se että pitääkö ketipinoria ottaa ollenkaan, sillä siinähän ei pitäisi olla riippuvuutta ja jos on riippuvuutta niin miten ihmeessä kaksi päivää???

veteleeköhän se heppu ihan hatusta noita suosituksiaan, jotta tietämättömyydestä kärsinyt ego saisi mannaan?

Olipa epäselkeään tekstiä. Opetuksena lopettamaan pyrkiville, kun on viinan ainakin väliaikaisesti lyönyt kanveesiin, niin voi keskittyä elämän muiden ongelmien ratkaisuun. Viina ei ole edes käynyt mielessä pitkään aikaan, kun olen keskittynyt muihin ongelmiin elämässäni.
Voi olla että olen ahne, mutta haluan elämältä vielä paljon enemmän, kuin pelkästään se että lopetan juomisen ja sen suoraan aiheuttamat harmit ja murheet on takana.

Nyt kun on reilu neljä kuukautta takana, pidän edelleen mieleeni painuneen tutkimuksen mielessäni, kolmekuukautta raitiina olleista vain 5-10% muistaakseni on raittiita kahdenvuoden päästä. Yritän painaa mieleeni, että vaikka tuntuisi muuten hyvältä, niin en ole tervehtynyt juomisen suhteen siten että voisin normaalisti juoda PISTE.

Onkos prosentuaalista raittiinapysymystilastoa niistä, jotka ovat astuneet Kasteen hautaan hyljäten entisen elämänsä ja nousseet Kastevedestä Helluntaiseurakunnassa tai Vapaakirkossa tai muussa vapaassa suunnassa juopottelunsa jälkeen?