Nyt se on loppu 🍂

Onnea 29 raittiista päivästä! Aikoinaan kun raitistuin, yhden Plinkin veteraanin mantra oli ‘Alkoholi on minulle täysin yhdentekevä merkityksetön aine’ ja se oli itselleni hyödyllinen. Muita hyödyllisiä oli se, että mieliteko ei ole teko, vaan menee ohi. HALT-sääntö oli myös tärkeä: jos alkoi juotattaa, kannatti miettiä ensin, onko Hungry(nälkäinen), Angry(vihainen), Lonely(yksinäinen) vai Tired(väsynyt) ja esimerkiksi syödä ennemmin.

5 tykkäystä

Hyvässä matkassa ollaan. :smiling_face: Jännä sinänsä, kun ei ole oikein tuntunut miltään ja varsinkaan houkutuksia ei ole ollut vielä. Päivät menevät vain taustalla. Hyvää loppiaista!

11 tykkäystä

Samoissa päivissä mennään. Onnea 50:stä päivästä raittiina.

Mulla ei niin helppoja kaikki päivät. Viime yö, kun uni ei tullut ja paikkoja särki, mietin hakevani kirkasta alkosta. Ois ees hetki niskajumi parempi. Alko taitaaki olla loppiaisena kiinni. Onneksi kotona ei oo viinaksia. Selvisimpä pahimman yli. Kyllä elämä on mukavampi elää selvänä.

4 tykkäystä

Joo älä hae. Olet päässyt eteenpäin ja juominen olisi askel taaksepäin. Et halua kokea samaa taas uudestaan.

4 tykkäystä

Joo en hae. Jumppasin, niin helpotti.Jumppaan taas, jos alkaa särkemään. Niin ja lettutaikina odottaa paistamista😋 Onhan ne ny paljo parempia, ku viina. Yäk. Ton ku sais pidettyä mielessä.

3 tykkäystä

Onnittelut 50 päivästä! :flexed_biceps:

2 tykkäystä

@Tämiss @BR50 Kiitos!

Ja tsemppiä @Tämiss En oikein löydä kuin kliseisiä sanoja, mutta hyvin sä vedät ja ”yhdessä” täällä ollaan👍🏻

4 tykkäystä

Paljon Onnea 50 raittiista päivästä @NaapurinKeijo sekä @Tämiss , Hienoa!

2 tykkäystä

Huh hyvä että oli pyhäpäivä ja alko kii!!!

Kyllä jumppa ja letut auttaa paremmin kun viina, joka asiaan :smiley: Hyvä Sinä @Tämiss :sparkles::sparkles:

1 tykkäys

:sun_with_face: :light_blue_heart: :snowflake: harjoittelen täälä viestien laittoa. Ei ollu eka, eikä vika kerta, ku meniki väärään paikkaan. Päihteettömänä kumminkin, mikä on pääasia. Tsemppiä sullekki @NaapurinKeijo

2 tykkäystä

Voi anteeksi @NaapurinKeijo , mun piti tuo omaan ketjuun laittaa, enkä saanu poistettua. Mä oon vanha höppänä😆

Mukavalta kuullostaa @Tämiss touhut:

…tuli hellan pesässä, ruismarjapuuro ja katsastettu auto, ratikka-ajelu, kasvisravintola… monta asiaa hyvin ja ennen kaikkea, että olet ollut ilman päihteitä ja elämä on ollut sopuisaa…

Raitista ja mukavaa viikonloppua Sinulle :heart_exclamation:

1 tykkäys

@Tämiss Ei haittaa mitään. :slight_smile: Itsekkään en tätä vielä täysin osaa käyttää.

1 tykkäys

Harvoin tänne mitään kirjoitan, mutta luettua tulee toisten ketjuja lähes päivittäin. Tänään tulee tasan 100 päivää raittiina. :slightly_smiling_face: Muutamia kertoja on ollut mielihaluja ja haikeita hetkiä mitkä menneet ohi lyhyessä hetkessä. Jatketaan tästä.

16 tykkäystä

Onnea sadannesta päivästä @NaapurinKeijo :+1::sun::four_leaf_clover:

Samoissa mennään :hugs:Merkkasin kalenteriin seuraavan etappini. Silloin on jo kesäkuu.:+1:

1 tykkäys

Kiitos @Tämiss :slightly_smiling_face:

Jollain tapaa näitä etappeja on ”kiva” odottaa vaikka kaikki menee ihan hyvin. Välillä itsellä muistutuksena tulee ajateltua miksi haluan olla raitis. Etenkin silloin jos joku, onneksi ohi menevä kaipuu tulee alkoa kohtaan.

3 tykkäystä

:rose::rose: Onnittelut :100: raittiista päivästä! :smiley:

1 tykkäys

Paljon onnea 100 raittiista päivästä!

1 tykkäys

Lämpimät onnittelut! Hienosti vedetty!

1 tykkäys

Itse viiskymppinen äijä. Takana 20v. alkon suurkulutusta. Jopa vuosia jolloin ei yhtään päivää ilman alkoholia. Työelämässä, perhe ja lapsia. Nyt alkaa terveys prakaamaan. Tarttis varmaan laittaa korkki kiinni for good..

5 tykkäystä