Nyt riittää tissuttelu

Kirjoittaja 0132 » 28.7.2019 21:15:20

“No voi himpskutti. Että kolme päivää jututta.
Huomenna viimeistään murrat kielimuurin. Eihän sitä nyt ikuisuuteen arkisia riitoja surra.”

Olet oikeassa, ihan turhaa olin jututta. Puolustaudun nyt: Oon varmasti vielä tissuttelun jälkeen kärttyinen ja jotenki se masennus nostaa päätään riitatilanteessa, niimpä painuin jonnekki allikkoon ja halusin olla ihan rauhassa, omissa oloissani ja tuo puhumattomuus on jonkinlainen puolustuskeino ollut minulla aina. En jaksa huutaa ja riidellä, joten vetäydyn pois.
Nyt kuitenki on kaksi viikkoa juomattomuutta takana ja mieli ja olotilakin alkaa kirkastua pikkuhiljaa ja arkiset askareet sujuvat paremmin, eikä niin väsytä. Tästä on hyvä jatkaa elämää ilman paholaisen juomaa :smiley:

Parempi olla hiljaa kuin huutaa. Ehkä se on niin parempi.
Parasta kuitenkin olla raitis.
Hyvä että paremmin kulkee.

Parempi se on yrittää alkumetreillä olla mahdollisimman paljon riitelemättä, ainaskin meikäläisen moni raittiuden orastus on nuorempana kaatunut riitelyyn.

Niimpä, ei kaikista oo huutamaan, jotkut vaan vaikenee.

Tuo riiteleminen tosiaankin herkästi mennee heikommalla osapuolella siihen, että turvautuu viinaan. Kyllä se mielessä käy, mutta onko tuo toinen osapuoli kuitenkaa se suuri kunkku, jonka takia minun pitäs elämäni pilata viinalla, ei todellakaa oo. Minun elämä on myös ihan yhtä arvokasta, siitä muistutan itseäni joka päivä ja siten jaksan jatkaa ilman viinaksia päivän kerrallaan. Hyvä me kaikki :smiley:

Nyt onkin kulunut alun toista kuukautta ilman viinaksia. Ei oo pahempia himoja tuohon paholaisenjuomaan ollut. Vireystaso on kyllä kohonnut, sekä jaksaminen, masennuskin tipotiessään.
Myös ns. remontti kaikinpuolin, on tullut kuvioihin, kuntoilua, ruokavalio ym. Nyt viikko näitä juttujja takana ja tuntuu tosi hyvältä.
Tuohon kokonaivaltaiseen muutokseen kannattaa satsata, mutten aloittanut kaikkia yhtäaikaa, vaan katsoin ensin kuukauden, miten pärjään ilman viinaksia ja sitten lisäsin hyvän olon tuottajia lisää elämääni.
Tästä on hyvä jatkaa kohti syksyä, jolloin myös harrastukset astuvat kuvioihin, minä uskon ja toivon, että minun ei tarvitse enää viinaan kajota, koska tiedän mihin se johtaa, jos kajoan, jokailtaiseen huppeliin ja sitä en todellakaa kaipaa.

Tsemppiä meille kaikille ja lepposaa syksyä, nautitaan elämästä raittiina ja ollaan kiitollisia kaikesta, mitä ympärillämme on, rakkaat läheiset, luonto ym.

Nyt on kulunut kolmatta kuukautta ilman viinaksia. Ei suurempia ongelmia olla ilman, elämänilo palautunut, yöunet parantuneet, rytmihäiriöt on jääneet vähemmälle. Viinanhimo ei oo vaivannu, on kiva herätä reippaana, ilman viinanhuuruista aamupäätä.
Ulkonäössäkin on positiivista tapahtunut, pömppömaha on kutistunut selkeästi, sekä sisäiset vatsavaivat myös ovat pois. Taitaa olla nyt niin, että tätä olotilaa en enää viinaksilla pilaa.
Semmonen yleinen “mikään ei huvita/kiinnosta” olotila on pois joten kaikenlainen tekeminen kiinnostaa ja jaksaa tarttua paremmin asioihin, niin henkisesti kuin ruumiillisestikkin.
Elämä on ihanaa kaikkinensa :smiley: :smiley:

Hyvä Piiparinen.
Olet asianytimessä. Mainiota.
Kolme kuukautta on monelle kompastumis paikka. Ole tarkkana nyt kun alkaa mennä hyvin. Älä unohda totuutta viinaksien haitoista.
Tarkkana vaan niin hyvä tulee.
Putkis

0123
Tuo niin totta putkis, nimittäin viimeksi kaatu tuohon reilun 3 kk taitteeseen. Hyvä kun muistutit, kiitos, tarkkana pitää olla, etten kompastu samaan
3 kk taitteeseen.
Pitää vain muistaa kuinka hyvä on olla raittiina, eikä hetken mielijohteesta ottaa huikkaa :smiley:

Upeaa Piiparinen!
Minullakin oli tuossa 3 kuukauden tienoilla sellainen notkahdus. Aloin kyseenalaistaa juomattomuuttani ja sen järkevyyttä. Muutenkin mieli oli vähän maassa.
Onneksi luin ja sain tietää täältä palstalta, että se kuuluu asiaan. Silloin osasin ajatella asiaa eri tavalla ja jotenkin oli ”helpompi” puskea eteenpäin. :sunglasses:

Varjolilja, kiitos kannustuksesta ja siitä, että tuo notkahtaminen on tässä vaiheessa hyvin altista. Sinä oletkin pitkään ollut juomatta, Onnittelut sinulle :smiley: Kyllä me toisiamme tukien pysymme kaidalla polulla ja toisten kokemuksista opimme, milloin kannattaa olla erityisen skarppina ja tarkkana ja laittaa taas kerran vaakakuppiin elämä alkoholin kans ja ilman. Miettiä miten tuo vaakakuppi saadaan pidettyä painuneena tuonne ilman paholaisenjuomaa suuntaan ja mitä kaikkea hyvää ajatuksissamme sinne laitamme :smiley: