Tervehdys. Täällä kirjoittaa Alcoholico,uusi jäsenenne.
Suhteeni kuningas alkoholin kanssa alkoi n.15 vuotiaana kun aloin käymään iltapäivisin faijan viinakaapilla.
Alkoholi oli minulle jotain myyttistä ‘taikajuomaa’ alusta asti. Pian aloin juomaan kavereiden kanssa kebardia
joka ikinen viikonloppu vähintään sen 12 annosta perjantaina. Lukiossa määrät kasvoivat hyvin yli 18 kaljaan illassa,ja perjantain ja sunnuntain välinen ‘yö’ tuli tutuksi. Alkoholinkäyttöni alkoi aiheuttaa ongelmia. 2010 sain monoa lukiosta (leivoin yhtä tyyppiä päähän kun ei muuten lopettanut uittuilua) ja käyttöni kohosi tämän jälkeen n. vuodeksi varmaan hyvinkin n 25 annokseen viikossa.
Vimeisen vuoden olen koittanut olla kuivilla,silti aina noin 3 kk välein repsahtaen juomaan itseni umpitunneliin sen kerran.
Viimeisin repsahdus tapahtui juhannuksen tienoissa (5-8 päivää putkeen jurrissa,lopetus=putkareissu),josta lähtien olen ollut kuivin suin,pelästyttyäni juomisen terveysvaikutuksia.
Olen jo pitempään epäillyt juomisellani olevan haittavaikutuksia terveyteeni ja pahoin pelkään että olen ollut oikeassa pahemman kerran.
Nyt viimeisimmän ryyppyputken jälkeen sain kokea alkoholin koko mahdin yli elimistöni sietokyvyn.
Pelkään todella että olen aiheuttanut itselleni peruuttamattoman elinvaurion.
Lopetettuani juomisen,putkassa maatessani,minulle tuli helvetin kova vyömäinen vatsakipu,pelkäsin heittäväni veivit.
Se kuitenkin meni ohi tunneissa ja pääsin,sairaanhoitajien tarkistuksen jälkeen pois.
Kävellessäni takaisin kämpille oloni oli kohtuullisen normaali mutta vähän krapulainen.
1 yö meni jonkinlaisen deliriumin merkeissä. Myös sydän hakkasi niin lujaa että helvetti sentään+hikoilin helvetisti. Yöstä selvittyäni koin olevani ok kunnossa,vaikka oli ummetusta yli 5 pv ja kusi ajoittain tummaa jonkun päivän.
Kuitenkin jossain vaiheessa huomasin etten olekaan palautumassa entiselleni.
Olen jo pitkin kuukausia tuntenut outoja tuntemuksia vatsassani,etenkin maksan ja pernan alueilla…
Kävin maksa-arvot mittauttamassa 4 päivää juomisen lopettamisen jälkeen sekä pariin kertaan yksityisellä,kaikki OK
Lisäksi olen käynyt vatsan ultraäänessä joka sekin tuli takaisin normaalina.
Kuumottaa olenko tuhonnut tällä dokaamisella tulevaisuuteni.
Toisaalta ajattelen että sitä saa mitä tilaa enkä sinänsä koe ansaitsevani minkäänlaista hyväksyntää.
Kuitenkin olen nyt lopettamalla,ansainnut ainakin erävoiton alkoholismissani. Elikä silti saatana naurattaa :mrgreen:
Alcoholico 21v
nyt 4kk ilman pisaraakaan.