kuule mulla on myös samoja fiiliksiä kuin sulla. Siis siitä, että on maailman nollin tapaus. Mokaillut semmoisia aisioita, joita kukaan normaali ihminen ei tule koskaan ymmärtämään tai hyväksymään. Olen ihmisenä ihan tyhjä ja mitätön. Mutta silti… pienistä pipanoista olen nyt ryhtynyt nitomaan uutta elämääni kasaan. Se on mahdollista. Vielä en tiedä miten ns. sovitan tekemäni asiat itselleni niin ettei ne näin vuosien ( joistain tempauksistani on aikaa 15 vuotta) jälkeenkin ne kummittelisi lysäämässä mua. Mut mut silti pyristelen elämässä eteenpäin. Ehkä sun tosissaan kannattais vertaisryhmästä ettiä ja löytää ihmisiä, jotka sut hyväksyy kaikkineen.
Et ole, jos asia on kerran jo moneen kertaan tutkittu ja kun tuota ikää ja juopotteluhistoriaa sulla on sen verran vähän, vaikka se päihteilysi rankanpuoleista on ollutkin. Nuo tuntemukset ja kuvitelmat johtuvat luultavasti siitä, että sulla on noita psyykkisiä vieroitusoireita alkoholista vielä, sekä siitä runsaasta pössyttelystäsi, joka ei ilmeisestikään ole sinulle sopinut. No, kovin runsas pössyttely ei sovi kenellekään, kuten ei minkään päihteen runsas käyttö(joillekin ei sovi kannabis edes pienissä määrin). Jospa yrität siirtää niitä ahdistuksiasi ja morkkiksiasi noihin fyysisiin tuntemuksiin ja sairausepäilyihin? Mikähän psykiatri mä taas kuvittelen olevani
? Aivoillesi olet kyllä saattanut tehdä pahaakin haittaa(no, onhan sekin sairaus, siinä missä muutkin), ei siis millään pahalla, älä loukkaannu, mutta se voi korjaantua/lieventyä vain, jos jatkat tuolla päihteettömällä tiellä. Äh, Winston neuvoo taas, vaikka itselläni ei ole edes lähelle tuon vertaa yritystä pysyä päihteistä erossa. Palaan Saunaan…
Nyt alcoholico kuullostaa, että olet siinä pisteessä, että jos et saa apua tunteiden käsittelyyn niin ne vie sinut takaisin juomaan tai vaihtoehtoisesti muuten vaan hautaan esim. itsarin muodossa. Tuttu tunne :/. Alkoholismista/päihderiippuvuudesta ei voi kokemukseni mukaan omin voimin toipua, ei varsinkaan jos taustalla jo on rankkoja kokemuksia. Nyt suosittelen, että etsi välittömästi paikkakuntasi AA/tai NA-ryhmä ja lampsi sinne. Sieltä löytyy ihmisiä joilla on ollut tasan samoja kokemuksia ja samoja tuntemuksia, ja jotka ovat niistä selvinneet.
Kuten jo aiemmin totesin. Juomisen lopettaminen on vasta alku päihdeongelmasta toipumiselle. Jos homman jättää siihen ja yksin väkisin yrittää jaksaa moisten olojen kanssa niin lopputulos on karua katsottavaa. Tämän olen kerinnyt jo moneen otteeseen nähdä, itseni ei onneksi ole tarvinnut kokeilla.
Tsemiä!
saatanan saatana. se oli siinä sitten,oon saamassa tissit. lisäks pernaan ja maksanseudulle sattuu, joten se siitä. maksa ilmeisesti sanomassa sopparin irti. hyvä
tätähän mä elämältä kaipasinkin. vajaa 21. ja viittä vaille valmis maksansiirtojonoon/kuopattavaksi. jep jep vittu.
^ Usko nyt vaikka huviksesi, Alcoholico, että maksassasi tuskin on mitään vikaa. Luultavasti odottelet vielä viiden vuoden päästäkin, jos maksakirroosiin kuolemista odotat. Nuo tuntemukset ovat psyykkisiä ja siihen psyykkiseen puoleen sä tarvitset nyt apua, et maksaasi. Täällä on paljon noita, jotka liputtavat AA:n/NA:n puolesta ja pitävät sitä ainoana oikeana ja toimivana ratkaisuna päihdeongelmaan, mutta sä tarvitset mun mielestäni ihan ammattiapua, et mitään pelkkiä ryhmäkeskusteluja. Mä suhtaudun skeptisesti koko AA-/NA-touhuun, mutta jos sieltä joku avun saa, niin ei se mua häiritse, mutta sun tilanteeseesi se tuskin on nyt mikään patenttiratkaisu.
Ei hyvältä näytä,mutta onneks mulla on kanttia olla nyt juomatta,se episodi tätä elämää on ohi ja oon siihen tyytyväinen. Onpahan haastetta,ihan liian helposti sitä vois mun asemassa juua vaikka 24/7/365 ![]()
katsomme mihin tilanne kehittyy. uskon kyllä tän viimesimmän jälkeen että sen verran löytyy järkeä päästä että korkki on kiinni ja pysyy ![]()
naiseni oli täällä nukkumassa,sillä on vaikeeta kun (sen) mutsi kuoli syöpään vähän aikaa sitten.
helpottaa kummasti kun on joku jota paijata ja jonka hengitystä kuunnella.
mutta nyt hän lähti ja kaikki se saasta sisältäni vyöryy takaisin.
olen yksi pettymys,kaikilta osa alueiltani.
Ihailtavaa mielenlujuutta, pidä tuo asenne!
Sinulla on elämä edessä, mahdollisuuksia juuri niin paljon kuin itse haluat.
Niinkuin meillä kaikilla. Nokka pystyyn, rinta rottingille ja kohta parempaa tulevaa.
Joku joskus sanoi, että pahinta mitä sinulle voi tapahtua on oma ajatuksesi.
Tsemppiä!
Mutta nythän sinä olet kääntämässä elämäsi käsikirjoitusta ihan toiseen suuntaan… Vanhan kässärin mukaan jatkaisit juomista ja ajautuisit kohti ‘väistämätöntä kohtaloasi’, mutta oletkin ottanut kynän käteesi ja kirjoitat koko ajan uutta. Vielä se ei ehkä suju aivan niin kuin toivoisit, mutta suunta on muuttunut!
Älä juutu muistelemaan menneitä. Jokainen päivä on tuore ja kirjoittamaton. Sinulla on huomenna taas edessäsi tyhjä sivu ja mahdollisuus kirjoittaa uusi luku, toimia uudella tavalla. Pikkuhiljaa, päivä kerrallaan edetessä et ole enää pettymys sillekään, joka katsoo peilistä.
Hyvää lauantai-iltaa!
Näinhän tuo on että uutta aikaa tässä ite aloittelee,se on varma ![]()
kävin tänään tuolla yhessä näyttelyssä mikä käsitteli muuan nimewltä mainitsematonta muinaiskulttuuria,oli ihan mielenkiintoista. hyvä muutenki saada muut ajateltavaa.
sekin homma tuli esiin että ihmiset ovat kautta aikain kehitelleet konsteja saada kuuppa sekaisin. pistää vaan ihmetyttämään ton holin sosiaalisen päihteen asema täällä suomessa,tietää niin paljon porukkaa jotka käy opiskelupäivän/työpäivän jälkeen joka pvä muutamalla… ja sit lisäks vetää ne koomat / 2het viikonloppuna…
ja sitä ainakin mun ikäluokassa iso osa porukkaa pitää iha ongelmatrtomana tyylinä ottaa… vittu noita fb päivityksiä “kauhea krapula,en muist ainakaa illast mitään”
huhu - eipä oo tarvinnu ainakaan krapulasta kärsiä pitkään aikaan,mä juon vaan 0,0 holitonta … btw kandee muutesta kattoa sellanen docunentti ku dispatches liver dicease.aikaa pysäyttävää tietoa britannian holiongelmasta…
jatkamme taluttamista…
Mokailulista
riehunut ramboveitsenkanssa vanhempieni luona juotuani 1 ison gambinan kaljaa x ja valdemarin (omaisuutta tuhoten)
tapellut kaupungilla,baareissa ja nakkikiskanjonoissa tuhanteen otteeseen
vittuillut venäläisille mafiosoille baarissa
saanut turpaansa niin että suoriltajaloilta asfalttiin
ollut puukkohippasilla ryyppykaverin kanssa (jäljet kädessä kaulalla ja jalassa sekä niskassa)
hakannut ryyppykaverin nyrkein (useampia kertoja)
rähissyt tuntemattomille yöbussissa
ryypännyt suuren kaupungin keskustassa viinaa rappioalkkisten seurassa kirkkaassa päivävalossa
hypännyt 1 kerroksesta pavekkeelta alas nopean poistumisen merkeissä,polvi sijoiltaan
sammunut hankeen
nukkunut rappukäytävissä ja puistonpenkillä
ryypännyt salaa töissä ym.
joutunut ryöstetyksi päissään ollessa
hakannut baarinpitäjän/baarimikon kun ei tarjoillut
huoritellut tyttöystäviä kännissä
potkinut keskiikäisen herrasmiehen tammikuisena yönä muuan junaasemalla,ei antanut tupakkaa… putkareissu (tässä alla oli 0,7 JD ja 8 pack kaljaa) tämä kaduttaa ehk eniten.
nolannut itsensä useampaankin otteeseen juomalla liikaa viinaa lyhyessä ajassa kitusiin ja sekoilemalla sen jälkeen milloin missäkin seurassa
(tässä alla oli 0,7 JD ja 8 pack kaljaa)
paskonut housuun krapulassa ja kävelemällä 1 km himaan vaihtamaan
murtautunut baariin pöllinyt viinat
Tylsä perjantai,vaikee olla selviinpäin. kavereita ei ole,ulos lumimyrkyyn ei (tavallaan onneksi) viiti lähteä,muija ei tullut seuraksi. haluaisin ja jos minulla olisi ase täällä lupsauttaisin itseni tuonpuoleiseen loikoilemaan auringon lämmössä tai helvetin (uca pacha) kylmyydessä. :mrgreen:
En lukenut koko ketjua, mutta käsittääkseni olet ollut jo yli 4kk selvinpäin? Sehän on jo mielettömän hieno suoritus! En usko että olet tehnyt elimistöllesi tahi pääkopallesi mitään pysyvää hallaa, vaikka käyttämäsi määrät olivatkin ilmeisesesti todella suuria ja dokasit usein. Itse olen ollut vasta vajaan viikon selvinpäin, mutta huomaan (taas) jo nyt niitä positiivisia vaikutuksia… Jos edelleen siis ahdistaa ja on kaikenlaisia epämääräisiä oireita noinkin pitkän raittiusputken jälkeen niin ehkä joistain lääkkeistä voisi olla sulle hyötyä? En todellakaan normaalisti suosittele mitään SSRI, SNRI yms. lääkkeitä kenellekään sillä itselläni niistä on pääsääntöisesti aika huonoja kokemuksia, mutta aikoinaan ollessani about sun ikäinen olin todella paskassa jamassa, en suoranaisesti juomisen takia sillä se pysyi vielä silloin ns. kohtuukäytön rajoissa, mutta muuten ahdisti, vitutti ja masensi 24/7… Nuorten kriisipisteen kautta pääsin juttelemaan ja söin hetken aikaa Cipralexia joka auttoi pahimman yli, vaikkakin 6kk lääkkeen syömisen jälkeen sen hyöty hiipui ja kaikki tunteet laimenivat, jonka takia sen lopetinkin silloin. Oot vielä sen verran nuori että kaikenlaisiin ilmaisiin terapioihin sulla olisi mahdollista päästä, jos vaan löytyy motivaatiota kokeilla. Itselleni niistä oli aikoinaan tosi paljon hyötyä. Tsemppiä! Huomenna voi tuntua jo ihan erilaiselta… ![]()
Kyllä se nyt ikävä kyllä siltä näyttää että se kaikkein isoin alkkiksen lottovoitto on sieltä napsahtanut,alta 10 vuoden dokaamisella. Haisen sulfaatille,vatsaan (alimpien 3 kylkiluun kohalle) sattuu molemmille puolille,ja tissit törröttävät kuin teiniflikalla
![]()
ei vittu mitä menit jätkä juomaan…
se taitaa tuon kirroosin kanssa olla ±5 vuotta vuoristorataa ja loppuvaiheen kirroosissa <2 vuotta “elinaikaa”. Hienoa. Fantastista sanoisi joku. Mutta kuka käski kaataa n 20+ annosta viikossa pennusta asti. Minä.
6 kk ilman viinaa,muutamaan otteeseen oon bentsoja käyttänyt rauhoittuakseni mutta muuten oon tähän tyytyväinen. Vaan taitaapi olla tän jätkän seikkailut aika pitkälti tässä.
Kyllä mä silti haluisin juoda itteni hengiltä tässä vaiheessa.
Nyt on mennyt taas bentsoja,kannabista ym,mut en oo viinaan koskenut kuitenkaan ![]()
Eli päihdytät itseäsi muilla aineilla. Kerro alcoholico mitä tukiverkostoja sinulla on tällä hetkellä? Vai yksinkö taistelet siellä?
Aika täysin yksin täällä alkoholismini eturintamassa seistään…
No kannattaisikohan hakea sitten sitä apua. Mene ryhmiin, A-klinikalle, mihin vaan mutta ulos sinun on päästävä purkamaan nuo asiat. Yksin et selviä loputtomiin.