Nyt on hyvä aika lopettaa...

Al-anon lienee ihan hyvä yhteisö käsitellä ihmissuhteen kiemuroita ja etenkin omia tunteita. Itte en oo käynyt mutta tavannut Al-anonilaisia mm. AA:n avoryhmissä joskus ja sitten muuallakin…
Al-anoniin voi mennä vaikka olisi myös itse alkoholisti, jos läheinenkin on. Samaten voi mennä riippumatta siitä, juoko se läheinen yhä vai onko raitistunut.

Onko kukaan täällä muuten ikinä suositellut Al-anonia vaikkapa omalle puolisolleen :question:

Terve taas kaikille, hyvää alkanutta viikkoa :smiley: En ole kirjoitellut vähään aikaan, mutta olen lähes joka päivä käynyt täällä lukemassa, ja saamassa apua siitä. Antabuksen avulla olen yhä raitis, ja se alkaakin jo tuntua melkein normaalilta olotilalta. Ihanaa iltaisin mennä nukkumaan ja tietää että aamulla on pää kunnossa ja parasta on se kun enää ei ole pakko stressata siitä että olisi ainakin yksi viinipullo kotona illaksi. Loppuaikoina ei edes yksi pullo riittänyt iltaisin… Ensi viikoloppuna on kaverin häät, ja onneksi ne ovatkin sitten raittiit häät (siinä perheessä on monta raitista alkoholistia). Kerrankin minä odotan kesää ja mökkikautea, en sen takia että siellä saa kännätä rauhassa, vaan että tänä kesänä saisin oikein rentoutua siellä ja nauttia kaikesta selvin päin.
Elämä on juuri nyt ihanaa, ja selvinpäin tuntuu että voi tehdä mitä vain - the sky is the limit!

Olen jo aloittanut mökkikauden ja voin vakuuttaa että koko homma maistuu paljon ihanammalta selvinpäin :smiley: Miten se lintujen laulukin on kauniimpaa… luonto on vehreämpi ja järvi tyynempi ja taivas sinisempi… aurinko paistaa lämpimämmin. On aivan loistavaa ajatella tulevaa kesää. Samalla on tietty hyvä pitää mielessä miten esim. viime kesästä osan pilasi sillä että mökillä olo oli pelkkää juomista, piti aloittaa jo menomatkalla, veneeseen astuessa jo askel horjui, yleensä ei edes saunaan pystynyt eka iltana menemään koska sammui niin aikaisin :confused: Nautitaan täysillä tulevasta kesästä :smiley: