Terveppä terve vaan, taas.
Olen aikaisemminkin tänne luonut muutamia ketjuja liittyen lopettamisyrityksiini ja voisin sanoa että tilanne on nyt aikalailla sama kuin aikaisemmin. Vaikeaa on vakuuttaa muut omasta juomisen loppumisesta mutta vaikeinta se kai on itselle. Omasta alkoholismista olen kirjoitellut aikaisemmin ja se etenee melko peruskaavan mukaan: kännäilyä 16-vuotiaana, täysi-ikäisyyden kynnyksellä joka viikonloppu, jonka jälkeen annokset vaan lisääntyivät tähän 24-vuotiaaksi saakka. Minulle alkoholi oli tapa irtaantua kuorestani ja olla sosiaalinen. Olen aina ollut hieman ujo ja alkoholihan ei semmoista käsitettä tiedä. Opiskelujeni alkaessa kulutus vaan kasvoi ja nyt olen tässä pisteessä josta toivoisin pystyväni matkustamaan kaksi vuotta taaksepäin jolloin talouteni sekä terveyteni oli paremmassa kunnossa. Tästä on hyvä jatkaa.
Ongelmina alkoholinkäytön kanssa on se, että en ole enää oma itseni. Pikkuhiljaa en edes oikeastaan tiedä kuka olen koska kännipersoonia mahtuu sekaan niin monta. Nyt yritän löytää sen selvän miehen joka sisälläni jossakin on. Alkoholin mukana minun elämääni tulee uhkapelit ja impulsiivisuus. Kännissä pelaan rahani ja teen muutenkin kaikenmaailman vahingoittavaa toimintaa josta kärsin seuraavana aamuna krapula-ahdistuksen merkeissä. Viimeisin ryyppyreissuni ei ollut mitenkään poikkeus. Hain lohdutusta pahaan olooni joka sisälläni kytee, tiedostaen että seuraavana päivänä se paha olo on moninkertainen. Hävisin rahani opintolainaa myöten ja kittasin alkoa naamaan kuin viimeistä päivää. Ekat päivät menivät sumussa ja makoilin vain sängyssä. Vähän sain aikaiseksi, mutta juomisen aiheuttama häpeä piti minut syvästi sängyn pohjalla ja masennuksessa.
Nyt olen jo hieman pirteämpi, siksi jaksoinkin kirjoittaa tänne. Huomenna olisi meno a-klinikalle vapaapäivän turvin. Tulevaisuus on edessä ja se on harmaa möykky pienine valopilkkuineen, pitää saada elämä raiteilleen. Tiedostan että ihminen voi parantua ahdistuksesta ja alkoholismista, yritän vain ottaa mahdollisimman varovaisia askelia sen tavoitteen saavuttamiseksi. Kaiken avun aion ottaa vastaan ja jonakin päivänä toivon että voin puhua tästä avoimesti kaikille niin elämänkokemuksena kuin opettavassa mielessä. Ehkä annan tälle kirjoittelulle vielä mahdollisuuden ja teen kuten te minulle silloin kehotitte; kirjoitan ensiksi tänne tuntojani ennenkuin haen kaupasta kaljaa.
Nyt kuusi päivää selvänä. Tsemppiä kaikille ja mukavaa torstaita!