Mä hommasin just 10mg laastarin joka oli hinnoteltu ton 10mg:n mukaan ihan vaan testatakseni asiaa. Bupren käyttökokemuksesta ja vaikutuksesta ei ole ainakaan puutetta.
Kerroppas mulle Föne miks siinä on sit merkintä MILLIgrammaa?
Siis mä luulen että toi on karkeasti aliarvioitu imeytymisnopeus. Siis mulla on nyt laastari joka sisältää Buprenorfiinia 10Mg josta imeytyy 10Mkg tunnissa. Tai niin tossa laastarin pinnassa ilmoitetaan.
Mä en jaksanu odottaa vuorokautta et toi imeytyis riittävästi peittämää refloja jotka alkaa nousee pintaa.
Olen käyttänyt nyt viimeiset viis päivää n. 2Mg/vrk. xonea. joten ihan mitätön annostus ei riitä poistamaa refloi.
Liimasin laastarin tossa aamulla kii ja päätin leikata siit päästä ihan pienen siivun n. 1/6 osa laastaria jotta imeytymismäärä ei hirveesti pienenis.
Eli koko laastari sisältäis Buprea 1,68Mg jos sen laskis sen mukaan mitä tosta imeytyy. Joten tossa palassa ois teoriassa n. 0,3Mg.
Mut jos laksetaan asia et laastari sisältää 10Mg Bupree ni toi palanen jonka leikkasin, sisältäis noin 1,6Mg
Väsäsin sen ja tööttäsin.
Vaikutuksen perusteella laastari tosiaan sisältää sen 10MILLIgrammaa Buprenorfiinia.
Mä en voi psyykata kipeenä itselleni pienempiä pupilleita ku äsken viel lamputti ja tuntuu nousevan koko ajan enemmän toi ku ei oo naloksonia jarraamas vaikutusta.
Älkää nyt, pölvästit, niitä laastareita palasiksi leikelkö. Luulisi noissa Norspaneissa olevan sama juttu, kuin Durogesiceissa, eli se vaikuttava aine ei välttämättä ole jakaantunut tasaisesti siihen laastariin ja jos niitä paloittelee, niin saattaa olla, ettei saa välttämättä yhtään sitä vaikuttavaa ainetta tai sitten saakin överit, siis ihan oikeinkin käytettynä, väärinkäytöstä nyt puhumattakaan. Buprenorfiinin yliannostus nyt tosin ei ole hengenvaarallista, toisin kuin fentanyylin.
Juu älkää menkö niitä leikkelemään, se kun ei välttämättä ole tasaisesti siinä tarrapinnassa. vasta itse elimistöön kertynyt normimäärä mitä kuuluukin olla tapahtuu vasta 3vrk:n kohdalla. Itsellä tuo ei oikein toiminut, ekaksi vitosia, sitten kymppejä kahdessa kohtaa, en edes alkanut koittamaan 20mg x 2 / viikko (laastareissa voi olla ja jääkin varmaan ainetta 7vrk:n jälkeen kun otetaan pois). Myös saunominen voi olla vaarallista kun huokoset aukenee enemmän kuumassa ja imeytyminen laastarista nopeutuu. Myös ihon ärtyminen on melko yleistä näiden kohdalla ja kutina, itsellä ei aiheuttanut muuta sivuvaikutuksia, mutta kutina liian suuri → siirtyminen oxycontteihin.
Pakkohan tota oli testata, mulla tää tuntuu toimivan liiankin hyvin siis ku tarkotuksena oli toleranssin tiputtaminen pieneen mut tällähetkellä vaikutus vaa nousee nousemistaan. Suht pienenähän mä tota toleranssia oon onnistunu pitämää.
On sitä tullu leikittyä oikeasti hengellään Fentanyylin ja Oxycontinien kanssa ku niitä iv:nä on ottanu isoja annoksia. Sillon käyttö oli päihdehakuista.
Tää laastari on mulle ainaki tosi hyvä vaihtoehto. Bupree vapautuu elimistöö tasaisesti eikä tarvi koskea likasii piikkeihin. Ehkäpä toi vaikutus nyt sen takia on niin korkeella ku sen kuudesosan otin kerralla mut tässä huomaa kuinka toi laastari vaikuttaa ku vaikutus ei pienene vaa kasvaa ja sain sen mitä halusin ettei tarvinu odotta muutamaa vuorokautta et tää alkais vaikuttaa ku elimistön Bupre tarve oli kuitenki aamulla kova.
No hyvä sitten, jatkossa ei tarvi sitten enään leikellä, kuhan muistaa vain vaihdella paikkaa kun vaihdon aika on, eikä pidä 2-3viikkoon samassa paikassa laastaria. Onhan tuo juu iha ok juttu kun pysyy varmasti tasaisena määrä elimistössä, tosin kivusta riippuen tuo on välillä liian vähän, edes kahdella 20mg laastarilla.
Eiku mä hoidan tällä omaa Subu riippuvuutta ku hoidon piirii on niin vaikee päästä. Olin mä Korvaushoidossa neljä vuotta ja ajoin sen alas omasta tahdosta. Tarkoitus olis tiputtaa tällä toleranssi mahd. pieneen ennen lopullista vierotuista ku ei se oikein onnistunu ku joutuu toimimaa itse lääkärinä ja annostelee itse käyttöään.
Tää on mulle jo valtava helpotus et saan viikon olla miettimättä mistä sais seuraavan annoksen eikä tarvi koskee ruiskuu.
Kyl mä oon kiitollinen ettei itse tarvi kärsiä kivuista muuta ku mitä toi riippuvuus aiheuttaa mut ne voi lopettaa kuhan kärsii vierotusoireet. Ne on vaa aika helvetilliset mut on mul onneks siihenki tarvittava lääkitys sivussa.
Lyricaa, Rivatrilia, Diapamia, Xanoria, Seroquelii unettomuutee ja tahdovoimaa.
Hieno homma! Juu vierotukseen toi voikin olla muuten ihan kätevä, kun kivut ei ole siinä se pääasia.
Saitko muuten noi norspanit ihan respalle? (liian laiska nyt lukemaan ylöspäin topiccia), ei varmaankaan nuo laastarit paljoa pyöri tuolla kaduilla suht. pienen viihdepotentiaalinsa takia? tai kait sekin tietty onnistuu liuottelemalla jne.
Toimispa itellekin nuo unilääkkeet. itse meinaan seuraavaksi pyytää vahvoja leptejä, vaikka erittäin paljon niitä vastaan olenkin, mutta pakko päästä välillä lepuuttamaan päätä vaikka 2krt / kk tjsp. Nyt tilanne ajanut siihen ei lailliseen ja helvetin hyvin toimivaan unilääkkeeseen ja mikä vie kipujakin samalla pois…
Bedrocanin kun saisi tähän lihasjäykkyyteen + unettomuuteen niin olis aika bueno! tosin hinta hirvittää!
Mahtaako kukaan edes tietää korvaako lääkekatto kys. lääkettä kun se 700e on ylittynyt??
Tosin varmaan alkavat määräilemään sitä suihkutettavaa sativexia mikä vielä kalliimpaa ja tehottomampaa, eikä varmaan ihan hepposin perustein saa reseptiä siihen. Toivottavasti löyhentyisi tässä vuosien saatossa tuon bedrocanin myöntämiset muihinkin kuin MS tautia sairastaville.
Noh aika näyttää, voi olla, että selkäkin + avohaava on kunnossa jo parinvuoden päästä ja saa alottamaan tiputtelua näistä opiaateista ja rivoista…
Offia offia, mutta näytti, että nyt 4:s piikitys kerta avohaavaan tuota solujuttua (Glo PRP) alkoi toimimaan, avohaavaan tuli pieni ihokerros jo päälle 2vuoden aukiolon jälkeen! mutta pääsi tänään repeämään taas kun jouduin käymään autolla kaupungilla… 2 viikkoa kun makasi sohvalla kyljellään ja ei ajanut autoa näköjään auttoi, nyt kävi taas vanhanaikaisesti :S :S —> selänkuntoutus lykkääntyy taas, vielä tosin on 1 vaihtoehto käyttämättä avohaavaan, kerran tai useammin viikossa haavan polttamista jollakin aineella (leikkauksissa käytetty peroksidia, tosta normi poltosta entiedä mikä homma mahtaa olla… tämäkin omasta verestä otettu soluhoito on uus juttu suomessa, 4 paikassa laitteet. joten lähtee varmaan pian täältä pois, tampereelta asti käy lääkäri sen kanssa ja hoitaa piikitykset 2-3viikon välein, 6krt max ja nyt seuraavaksi 5:s kerta… Japanissa ja norjassa saatu erittäin hyviä tuloksia kroonisissa avohaavoissa…)… olis edes yksi vaiva poissa, että saisi keskityttyä itse selänkipuihin ja unettomuuteen…
Siinä laastarissa on tasan se mainittu määrä eli 5, 10 tai 20mg buprea, Siintä pääsee verenkiertoon esim. 10mg laastarista 10mkg/h johtuen transdermaalisesta antotavasta (ihon läpi) jolloin vain osa aineesta pääsee ihon läpi verenkiertoon. Tuon takia siinä kestää se 2-3 päivää ennenkuin alkaa toimia tarkoitetusti.
Itselläni nuo 10mikron laastarit eivät kipuun auttaneet yhtään, nyt kokeilen taas että onko tuosta hyötyä kun annos nostettiin 15mikroon (10+5 laastarit). 3. päivänä alkoi huomaamaan vain normaalin olotilan, nyt 5. päivänä alkaa hikoilu ja muut vastaavat laskuun viittaavat olotilat. Kipuja tuo ei vie kuitenkaan pois eli turha yrittää etes pummia sitä 20mikron laastaria. Joku puhui joskus että briteissä pienin laastari olisi 35mikron ja jotain 100mikron luokkaa suurimmat, tiiä onko totta mutta noilla annoksilla saattaisi jo auttaa kipuun… Näillä suomen max. 2 x 20mikron annoksilla ei mun mielestä muuta tee kuin pudottamaan opiaatti-tolea. Teemut ja tramalit toimii mulla paremmin kipuun, contit parhaiten.
^ itsekin ajattelin KUN sellainen tilanne tulee, että kipuja päästään lievittämään muutenkuin kemiallisesti, eli näillä oxyconteilla mennään, mutta annos tulee 100% varmasti nousemaan, ihme kun jo ~10kk kestänyt 10mg oxyconteilla aamu + ilta, lukuunottamatta parin viikon jaksoa kun söin 20mg aamuin illoin. Tosiaan tuo 2 x 20mg on kuitenkin aika vähän, suureen kipuun. en ainakaan itse meinaa ottaa käyttöön, tuskin muutenkaan kun joskus aloitetaan tiputusjakso jos selkä alkaa näyttämään paremmalta. Nimittäin kutiavat aivat perkeleesti! ei sovi minulle, ärsyttää ihoa tosi paljon, eikä saisi edes karvoja rinnan alueelta ottaa edes pois sheiverillä koska imeytyminen saattaisi voimistua silloin? ilmeisesti juurikin sen takia kun iho menee vähän rikki ja ihohuokoset ei oikein välttämättä sheivaamisesta tai repimisestä tykkää… Onkohan yhtään fataalia tapausta tapahtunut näiden kanssa OIKEIN käytettynä, mutta esim saunassa?? saunahan on ehdottomasti kielletty. varmasti näistä samallailla liuotetaan aineita kuin fentalaastareistakin.
Toisaalta, tämä voisi olla erittäin pätevä hoitokeino bupre vieroituksessa.
Kerran kokeilin tuota sheivaamista laastarin kohdalta kokeillakseni jos saattaisi imeytyä paremmin. Pistin laastarin samantien ihoon kiinni kun olin ajellut kohdan paljaaksi ja viljatyynyllä lämmitin laastaria painamalla sitä n.1/2h. Mulla nousi kuume miltei samantien n.39 asteeseen ja tuli voimakas pahoinvointi mukaan. Ilmeisesti ihohuokoset aukesivat vähän liikaakin ja laastarista pääsi elimistöön jotain liimamyrkkyjä, olo tosiaan oli aivan hirveä. Ja kun repäsin laastarin pois niin kuume ja muut oireet alkoivat helpottamaan ja hävisivät parin tunnin sisällä, eli joku myrkytystila iski päälle. En suosittele kokeilemaan samaa.
Joo elikkä nyt on positiivista sanotta norspanista, eli minulla meni n. 4mg xonea päivittäin ja nyt kun olen nuo laastarit saanut niin en ole viikon aikana hakenut yhtään ylimääräisiä subuja ym.ita. Ja nyt on 2kpl kymppistä laastaria kehossa, eli laskutoimitus 0.02x24=0,48mg vrk. Eli puolella millillä mennään n.viikko ja kun laastarit loppuu ni soitan lekurille, että mites tästä eteenpäin Jotkut pystyy vähentämään buprea laastareilla jos motivaatio on sata ja minä kieltäytysin korvaushoidosta koska pidemmänpäälle se ei ole hyvä ratkaisu, eli jos nuo laastarit ei auta lopettamiseen niin sitten menen pubrekatkolle. Huom. Kaikki on yksilöllistä. Jos jollain on jotain lisättävää niin luen mielellään ja koitan vastailla sen mukaan
Hienoa kuulla mietiskelijä! Totesinkin tuohon aiemmin, että voi olla pätevä ratkaisu bupre riippuvaisille kenellä on motivaatio päästä siitä pois! seuraavaksi sitten vain koitaa olla yhdellä 10mg laastarilla jne, kyllä se siitä, zemppiä ja voimia irtipääsemiseen!
KYLLÄ NOI LAASTARIT TODELLAKIN SISÄLTÄÄ SEN VAHVUUDEN VERRAN TAVARAA! [Poistettu sääntöjenvastaista -Päihdelinkin moderaattori] JOTEN SUOSITTELEN KAIKKIA KOKEILUN HALUISIA OTTAMAAN ENSIN SELVÄÄ, MITEN HOMMA TEHDÄÄN, TAI UNOHTAMAAN LAASTARIN PIIKITTÄMINEN…
NIIN, JA JOKUHAN TÄÄLLÄ KIRJOITTI, ETTÄ OLI SAANUT JONKUN KUUMEREAKTION LAASTARIN LIIMASTA… [Poistettu sääntöjenvastaista -Päihdelinkin moderaattori] ITSELLÄ OLI KERRAN 2 20 MKG LAPPUA IHOSSA, JA HIEMAN OLI HASSU OLO SAUNAN JÄLKEEN…
Nooh…eipä kauheesti puhutellu. Liekö siks kun Venlat oli vuosia ollu päällä?
Itse koin aikoinani erittäin hyväksi lisäksi bupren vähentämiseen… Olin annosta pudottanut reilulla kädellä jo aiemmin, ja kun en ole kertaakaan sitä lupaa vähentämiseen saanut; piti hiukan kikkailla kun halvalla frendi poisti näitä…
Oma annos kun oli todella pieni, se kybän tai 2 parinkybän laastaria jeesasi lääkkeen imeytymisessä & kantoajassa. Hoitopaikassa olivat tietoisia tästä kokeilustani… Laastaria ei täällä kh:oon anneta, koska sen voi antaa eteenpäin heti…
Uskoisin ennemmin teemujen tai muiden kh-nappien kiinnostavan, mutta…
Eipä tuo viihteilyyn monelle varmasti edes toimi, menee se 3vrk, ennenkuin alkaa edes huomata laastaria ja kutiaa enemmän kuin niksalaastari… Kikkakolmosia löytää netistä, mutta itse yritin pudottaa annosta… Lekuri lähtee mukaan pudotukseen, kunhan pari asiaa olen hoitanut… Yksinään se pudottaminen onkin arpapeliä, jos kaikki tulee saavuttaa heti…
Omalääkäri soitti että on kirjoittanut respan kymppeihin ja kokeillaa paketti, kuuli äänestä ettei tykännyt mutta erikois neurologian tohtotori setä suositteli. Olin reilun viikon ilman teemuja ja viime lauantaina otin 0.2 ja se pistelevä kipu häipyi, jännä särkylääke ku ei toimi selkäkipuun mutta 2 burana 400Mg taas auttaa sekä ja polvisärkyyn. Katotaan olisko mulle hyvä hermosärkyyn tasainen lääkitys ettei tule puklit ku nousee ja laskee, myös nukkuminen ehki onnistuu. Olis lääkäri halunnu että syön neurotolit kuten määrättu eli 2+2 ja mulle riittää 1 yöksi, en kramppaa ja pure hampaitani rikki. Niistä tulee zompi olo ja arvelluttaa ajaa autoa gapapentinin ja pamien kanssa.
Laastari oli mun juttu kuhan rupes toimimaan, en tarvi mitään hevosannosta vaan nyt olen lähes terve. Neuroottiseen kipuun ihan ykköslääke, meinasivat aloittaa 5Mg mutta sanoin pitkän historian teemuista ja 100Kg elopainoa kait meinaa jotain. Kaksi viikkoa olis pitäny olla teemutta mut sanoin et viikko riittää mulle, pitempään en olisi kyennytkään. Samaa ainettahan niissä on käsittääkseni, ilman puklia ja kokoajan parempaan suuntaan. Mä haluun monilääke laastarin niin lauantai saunan päälle vaihto ja pillerit hemmettiin.