norspan..mite muka ei toimi!

eli laitoin kaks päivää sit kympin norspanin…ja odotukset et kyl ainaki pupillit pieneni ni ei! vittu sanono mitää…ääni ees alakanu nari!see vaikka kukka pajautteli. tein pä’ätöksen et en niihi plasebo bubre nikotiini paskoíhi enää rahoja tuhlaa!!! saatana! vastakkaa et mikähän täs ny on…eikö siitä pitäs milli tunnisa tulla tai jtn? laitoin kerran jonku morfiini laastarin joka oli johonki syövän saattohoitiin :slight_smile: kuuden tunnin päästä olin niin sekasin et lähti muistit jne…kaverit oli ottanu sen laastarin veke ku olin vaan maannu valkkareilla…ne joutu vahtii meikää et millon pitää lanssi tilata, mut olin jossain vaihees vironnu ja yrjönny…mikähä lie laastari oli…mutta nuo pupre tarrat on kyl iha syvältä…tilitysta :slight_smile: mut nyt jotenki vaa vitututta :sunglasses:

Jep, varmasti fentantyyli-laastari ollut kyseessä. Onnekas olet, ettet päässyt hengestäsi. Kannattaa hieman ottaa asioista selvää, ennen kuin lähtee leikkimään todella vahvojen opiaattien kanssa. Ottamalla asioista selvää, olisit myöskin tullut tietoiseksi siitä, että 10mg Norspan-laastarit vapauttavat buprenorfiinia 10 mikrogrammaa eli 0,01mg tunnissa seitsemän päivän ajan. Helvetti, tämän tiedon saadaksesi sinun olisi ainoastaan pitänyt lukea se, mitä siinä laastaripaketissa sanotaan. Eli viihdekäyttöön Norspan-laastareista ei oikein käytettynä ole.

Norspan on myös kipuun täysin turha lääke. Jopa Panadolin analgeettinen vaikutus on 10 kertaa voimakkaampi kuin Norspan. Mitäköhän lääkkeen suunnittelijat ovat ajatelleet kun ovat moisen lääkkeen kehittäneet. Teho pitäisi olla ainakin 0.05 mg/h että se helpottaisi edes kohtalaiseen kipuun.

VH

Kun käytät Norspan laastaria jonka teho on 0.01 mg/h, niin se tarkoittaa että saat buprenorfiinia 0.24 mg/vrk. Eli koko vuorokauden aikana saat buprenorfiinia yhtä paljon kuin on YHDESSÄ 0.2 mg Temgesic -lääkkeessä. Tuo miedompi Temgesic ei ole hirveän tehokas lääke ja kun sen antama buprenorfiini vielä jaetaan 24 tunnin ajalle on lääke lähinnä vitsi… Kokemusta ilman opiaattitoleranssia minulla on lääkkeestä…

VH

Kyllä voi sublinguaalisella käytöllä ja sopivalla annoksella (itselleni se oli suht nollatolella neljäsosa 5mg laastarista eli laskennallisesti 1,25mg). Tuota saa sitten pitää suussa kauan välillä pureskellen, itse pidin muistaakseni noin 45min-1h.

[Poistettu erotteluohjeita -Päihdelinkin moderaattori]

Nyt olet Arpa tai kukalie aliaksistasi tajunnut asian hiukan väärin… Bubrenorfiini kertyy, joo 10µg vaikuttaa tuon verran; silti mun frendille määrätään joko kodeiinia 6kpl/pv tai 220µg Norspania. Se on aivan väsyny (menee tosin mielialalääkkeet ja pamit; useaa sorttia lääkettä kyllä) ja sekaisin tuosta määrästä. Tosin se auttaa kipuun. Kuitenkin tuo maksimi-annos vastaa sitä 30,4mg teemua/pv lääkärissä ovat sanoneet. Tämä ihminen vetää mielellään pään sekaisin, mutta ei tahdo Norspaneita koska menee niin sekaisin että vain nukkuu! Mielummin ottaa Buranaa & kodea… :unamused: Tai kodeiinia pelkästään… :wink:

Kannattaa huomioida se, että liuottaessa imeytyy max. 30%. Laastarin imeytymissuhde oli paljon parempi, oliko reilu puolet tms. Google löytää, mä oon väsyny. 3. pv on vasta se oikea päivä jolloin tuo toimii ja ehkä se ei ole narkomaaneille tarkotoitettu annos! Koittakaa ymmärtää että kaikkea ei ole tehty teidän päihtymisen takia; on olemassa myös kipu-potilaat! Tuo annos olisi se “normaali”, mutta ku on vaa niin helvetin mukava rätkiä kasi subbaria päivässä ränniin, vaikka sen takia on amputoitu Suomessa käsiä, jalkoja ja sormia… Ihanaa! :laughing:

No aloittaja jos/kun on joskus kh:toon selvinnyt, niin tietää että kyllä nuokin auttavat jos tahtoo eroon huumeista tai väärästä käyttötavasta… Täällä esim. kh-lopussa mahd. (jos luotto-potilas) saada erityisluvalla. Helvetin hyvä, että niillä potilailla ketkä kärsivät miedoista-keskivaikeista kivuista (tuokin on yksilöllistä kellä toimii mikäkin, mulla bubre ei ole kipuun auttanut koskaan); on mahdollisuus käyttää, tasaista; kerran viikossa vaihdettavaa laastaria. Jossa omat sivuvaikuksensa myös… Mutta se mahdollisuus!

Tarkoitatko nyt siis muiden buprenorfiinivalmisteiden (Temgesic, Suoboxone ja Subutex) oikeaa sublinguaalista käyttötapaa vai mistä liuottamisesta puhut?

tuplat

^Mistäs muustakaan :unamused: Eihän kenellekään määrätä bubrenorfiinia koti-oloissa iv-käyttöön! Im-käyttöön, sitä ei myöskään anneta ja nasaalisesti nautittuna kyse on väärinkäytöstä. Mikäli lääkkeen ottaa po, bubrenorfiini ei imeydy… Faktat on tiedossa! Sitä saa iv:nä vain sairaalassa. Ja itse käytettynä… Laastarin imeytymisprosentti on paljon suurempi. En jaksa nyt nousta sen vertaa tietokoneelta ja kävellä 3m:iä tai googlata jotta sen löytäisin kuinka paljon tuosta imeytyy. Ei aivan kaikki, mutta suurin osa kuitenkin…

Voihan tuota sublinguaalista käyttötapaa buustata sillä alkoholilla, mutta oma kokemus on että nopeammin liukenee jolloin ei suuremmin pidennä imeytymistä… Pitääkö sitä puhua aina sivistyssanoilla, joo tiedän ne; en kuitenkaan käytä kirjakieltä! Itseasiassa kaikki tällä foorumilla vuodenkin seuranneet, osaavat varmasti kaikki huume-sanat oikeilla nimillä… :unamused: Mä en ole enää nisti, joten en koe tarvetta päteä asialla!

Kyllä minulle on määrätty PALJON 0,3 mg Temgesic ampulleja IM-käyttöön. Ehkä se oli virhe, sillä huonojen pistotaitojeni takia lähes kaikki lipsahti IV:ksi :mrgreen: !

LOL
Et siis vieläkään osaa kirjoittaa edes oikein aineen nimeä, jota itsekin käytät! Kyseessä on buprenorfiini, ei pubre tai bubre.

En ihmettele. Itselläni on ollut tuota puolet vahvempi Norpsan(20mg) käytössä kivunhoitoon. Enemmän ihmettelisin jos joku sitä huvikseen viitsisi tuolla tavoin käyttää.

Aivan yhtä hyvin olisit saattanut puhua esim. laastarin liuottamisesta alkoholiin. Kuten joku jo kommentoikin, Temgesic-injektioliuosta on myös mahdollista saada kotikäyttöön. Minua ei sinänsä kiinnosta, millaisella kielellä asiasi ilmaiset, kunhan se tulee selväksi eikä sisällä asiavirheitä (kumpikaan kriteeri ei viesteissäsi läheskään aina täyty).

Tuolla asetuksissa on sellainen “vihamies”-asetus jolla sun ei tarvitse lukea mun viestejä. Mä en ole narkkari, mä jos puhun liuottamisesta niin vittu mä puhun kuinka lääke OIKEASTI otetaan! Sun ei tarvitse lukea mun viestejä eikä vastata niihin. Mä enonneksi enää ole niin säälittävä että osaisin pharmacan ulkoa tai jokainen nippelitieto löytyisi itseltäni. Onneksi DM sai aikoinaan tallennettua sen sun selkeän virheen; etpähän voi väittää itse kirjoittavasi aina faktaa! Lisäksi täällä on suurin osa offia, joten… :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Mutta mä en enää sun viestejäsi näe, koska en jaksa katsoa tuollaista pilkunnussijaa. Eli… Kommentoi yksinäsi…

Sitäpaitsi yllätys että kirjoittaja on Nasaalisti… :laughing: En näe senkään viestejä… :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: Näen vain kuka viestin on laittanut. Ne ketkä tänne ovat kirjoittaneet kauemmin kuin Petri, tietävät kyllä mistä kirjoitan! Onnea että osaat pilkulleen joka aineen ja kirjoitat lääkäritermistöllä. Mulla on sen verran vähän vapaa-aikaa, että ei onnistu… Olette suorittaneet narkomaanin maisterintutkinnon; 10 pistettä ja papukaijanmerkki… :laughing:

HiiHii! Tuolla päivystyksessä ja terkkareissa nistejä kutsutaan termillä: “Kävelevä Pharmaca Fennica”. En itse kehtaa ikinä lääkärissä asioidessani tuoda julki minun tietämystä PKV- ja muista tropeista. Johto päätös olisi heti, että olen kävelevä PF.

Tällä palstalla ei tietääkseni ole yhtään ajatustenlukijaa, joten kirjoituksia nyt valitettavasti on tulkittava sen pohjalta, mitä niissä lukee eikä sen, mitä henkilö mahdollisesti on tarkoittanut.

Aika hieno myös vedota johonkin virheeseen sitä yksilöimättä ja sen jälkeen katkaista keskustelu. No meitä on moneen junaan jne.

Isopropanoli on keksitty.

^Aivan :wink: :smiley: