Norflex retard & voltaren retard

Tommosii lääkkeitä depotteina sain kipuihin. Norflex on 100mg ja Voltaren 75mg. Mitään viihdekäyttö potentiaalia?

ei yhtikäs mitään paitsi kivut pitäis lähtee pois, ja ehkä norflex rentouttaa

kyllä sun pitäis tietää ettei noista oo mihinkään. :unamused:

No joo, toivossa oli hyvä elää. :mrgreen:

Ei ole… ite saanu kans niita ja periaatteessa vaan sama kun soisit vahvempaa buranaa.

…paitsi että burana vie kivut tehokkaammin ku voltaren. :unamused:

Nojoo, oikeestaan totta. Voltaren taitaa vaan olla reseptilaake. Ei paljoa tietoa, mutta joo… :slight_smile:

Edit: joo ei olekkaan, sori… ei pitais kirjottaa jos ei tieda!

norflex aiheuttaa efektejä jos ottaa myrkyllisen määrän

Joo viela tosta sen verran, etta norflexeistahan mina puhuin enka voltareneista. Menee nuo vahan valilla sekasin kun meilla taalla on erilaiset tuotenimet.

Ei tosiaan oo, mut särky kyllä lähtee kuin kuppa töölöstä… Joskus nappailin noita kankkuseen kun oli respasta jääny kaappiin ja hyvin toimi. Päälle vähän remeronia, iso lasti b-vitamiinia ja nukkumaan

Mulla tuli vatsa ihan homokipeeks 24 tunniks 2 x 100mg volten tabusta. Mutta kyllä hävisi selkäkivutkin.

Voltaren Retard depottabletit niellään kokonaisena lasillisen kanssa vettä tai muuta nestettä. Voltaren Retard depottabletit suositetaan otettavaksi aterian yhteydessä. Älä jaa tai pureskele tabletteja. vaikuttaako se eritavalla jos sen pureskelee eikä niele kokonaisina? luulen että vaikuttaa nopeemin :astonished:

^^ Mul tuli kans mut ei depoist vaa normeist… Mä sit kysyin äiskält nopeit voltarenei ja annoin sille depot… Se on tulehuskipulääke ja siin on just sivuoireena et voi tulla maha kipeeks, aika monel oon kuullu tulevan… Noit kandee olla lääkekaapis jos on sellanen kipu ettei burana auta…

Tramal 200mg viä paremmin kivut ku voltaren, niitä kannattaa olla kaapissa :slight_smile:

Mulle pistetään noita sairaalassa suoraan suoneen, riis norflexia ja voltarenia kun ei normaali päivä annostus riitä kipuihin, syön siis 2 x 200mg tramal, 2 x 4mg sirdalud (nyt on 100mg norflexejä koitettavaks pariks päivää x 3), ponstan forte 500mg x 3, panadol forte 3 x 1000mg, 2mg Xanor. Tietty on sitte lisäks beettasalpaajia (propral 40mg), unilääkkeitä mm. halcionia, stifrolia öisin levottomiin jalkoihin yms yms.

Ja itte pointtiin, ei ainakaan kummallakaan noista ole mitään vaikutusta edes lihaksiin pistettynä noitten edellä luottelemani päivälääkityksen lisäksi. Eli henk. koht. sanoisin et aikaslailla pelkkiä kakunkoristeita, eikä ainakaan viihteilyyn.

^Kyl sä oot aikuinen… :unamused: Valitat selkäkipua ja kuinka et saa lääkkeit, sanot et on pari muksua (ja ikää pitäis olla jopa 23 siin vaihees) ja silti kehuskelet mitä sulle suoneen sairaalas heitetään! :unamused:

Ehkä POINTTI oli mul se, et noit saa hiukan helpommin lääkäriltä ku tramboja tai vaik kodeiinia. Jos menee jonkuu muun asian takia lekuril käymää ja kysäsee et voitko BTW kirjottaa noit varalt ku ei välil meinaa niska- tai pääkipu lähteä normi-buranoilla ni kyl melko varmast kirjottaa ku on niin harmittomia.

Mullakin on ollu sekä tramboja että kodeiinia respalla, nyt menee bubrea joka must on ehdottomast paras särkylääke noist vaik se ei särkyy olekaan määrätty, mut voihan samalla kysäistä jos lääkäri kirjottais sitäkin! Mä en vaa ala sitä jatkuvasti tääl huutelemaan kaikille ku ei oo mitää tarvetta toisin ku joillain muilla tuntuu olevan… Ja mul ei auta kyl pahaan päänsärkyyn Tramal, Panacod tai edes Suboxone! Et ihan Buranaa, Voltarenia tai jotain muuta tulehduskipulääkettä silloin käytän; Buranaa tosin ku normist riittää se 200-400mg ni silloin sit tarvii kaks tai kolme…

Ja ku lainasit tuon noin, ni siinä oli et “Jos on sellainen kipu ettei BURANA auta”. Yleensä Buranasta siirrytään tulehduskipulääkkeisiin ja siitä kodeiiniin josta taas Tramaliin->bubreen->kontteihin->mopoon->fentanyyliin… Vähän siis lääkäristä riippuen järjestys, mut suunnilleen noin. Ja ku topic oli lihasrelaksantist ja tulehduskipulääkkeest et saako niistä pään sekasin ja viestiin oli jo vastattu, ni ehkä tarkotus oli vain todeta et ne auttaa lievään kipuun ihan ok… Ei ollu kyse kipupolilla käyvästä ihmisestä, mut jos sul on tosiaan noin kova tarve mainostaa sun lääkityst et se joka topicciin pitää tunkea ni ole hyvä vaan; mä jätän omat lääkitykseni kertomatta mitä tuon xonen mainitsin, koska tein tuota samaa lääkkeillä kehuskelua about sun ikäsenä täällä ja ei oo siihen ollut tarvetta nyt parii vuotee… Jokainen voi varmasti itse miettiä et tahtooko luettella kaikki lääkkeensä täällä vähintää kerran viikossa vai ei… Mulla ei siihen todellakaan ole tarvetta… :unamused:

Malibu, Ja tosin tarkotin, että on aika mietoja tabletteja, oli sitten missä muodossa vaan. Ja ei mullakaan noilla pääsärky lähde, vaan migreeni lääkkeillä. Ja mun mielestä se on aiheellista valittaa silloin jos tollanenkaan setti ei riitä, ja lääkärit toivoisi, että nykynen lääkärini kirjottaisi uuden reseptin mikä auttaisi, että saisi nuo tramalit sun muut paskat pois varsinkaan kun ei hyödytä mitenkään.
Ja kehumisen puolelle tuo nyt ei ainakaan mennyt, että sairaalassa lyödään, pointti oli se, että yleensä noi lihakseen menevät on enemmän vahvempia kuin tabletit. ja puhun nimemomaan norflexista ja voltarenista
Ja menee aika pitkälti juuri tuossa järjestyksessä kuin luettelit, tai ehkä huom ehkä useammin panacod → tramal ->kontit/mopo → fenta.

Edit: Pistetään lukkoon? kun ei ole viihdearvoa… silti kiinnostais tietää miks hän ylipäätänsä sai noita ja jos ei ole apua niin voi ehdottaa jotakin ylläolevista lääkkeistä seuraavalla käynnillä, itse en ainakaan pidä panacodeja kauheasti buranaa vahvempana.

Malibu kun sanoit että Yleensä Buranasta siirrytään tulehduskipulääkkeisiin ja siitä kodeiiniin josta taas Tramaliin->bubreen->kontteihin->mopoon->fentanyyliin… Vähän siis lääkäristä riippuen järjestys, mut suunnilleen noin.
Niin eikö bubre ole vahvempaa kuin kontit? Ajattelin jos tosiaan se on miedompi, niin ehdotan sitä lääkäreille mieluummin kuin alkaisin syödä contteja (olettaen, että selän kuntoutuksen jälkeen ei tarvitsisi kärsiä niin paljon vieroitus oireista, niin siksi). Koska en ole koskaan halunnut vahvinta vaan pikkuhiljaa vaihdeltu tehokkaampaan ja katottu joskos auttaisi jo seuraavaksi vahvempi. ja tarkoitatko mopolla morfiinia?, eikös contit ole saman tehoisia kuin morfiini? ja fentanyyli on myös morfiinin sukulaisaine. Mieluummin parhaiten vaikuttava, mutta vähiten koukuttava.
Vai miten nuo contit ja fenta toimii sitten erilailla kui morfiini? tohtori sivuilla lukee, että contit olisi morfiinin veroisia, eli siis on vahvempaa lääkettä kuin morfiini, fentanyyli, tätä en tiennyt, kiitos valaistuksesta :slight_smile:
Perjantaina pääseekin jo sitten vihdoin ja viimein magneettikuvauksiin, puhuivat siirtymistä noista tramaleista contteihin, niin olisiko järkevämpi ehdottaa bubrea ettei alkaisi noin voimakkaisiin lääkkeisiin sekaantumaan :question:

Addie,onhan bupre=Temgesic miedompaa kuin kontit,itsellä ollu käytössä vasta vuoden ja tuli raja vastaan,että lääkärien määräämillä max annoksilla ei kivut lähde.Ja pitkäaikainen buprenkäyttö on erittäin koukuttavaa,vieroitusoireet voivat kestää jopa 4 viikkoa.Konteissa viekkarit on ehkä kovemmat,mutta lyhytaikaisemmat,riippuen tietysti annoksista.

Mä en Addie tosta tiedä mitä sun kandee ehdottaa, koska myös bubre koukuttaa… Mut osa ku sanoo et se ei oo depot, ni bubrehan ON pitkävaikutteinen opiaatti (vaik ei oo depot), joka kuitenkin voi käyttää jonkun aikaa (ihmisestä riippuen) koukkuuntumatta. Sen vuoksi sitä käytetään korvaushoidossa, koska sen vaikutus kestää niin pitkään. Sen sijaan mä oon sitä mieltä et jos kontit otat, ni ne on aika vikat vaihtoehdot. Tai niihin koukuttuu lähes salettiin ja tosi nopeest, mut sit tosiaan viekkarit on lyhyemmät (mut paljo vahvemmat) ku bubressa.

Kieltämättä must tuo sun lääkitys on typerä, koska siinä yritetään monella eri lääkkeellä poistaa sun kipuja siinä onnistumatta ja sut koukutetaan useaan aineeseen, tai trambot, santut ja lyrica… Ku voitais kokeilla vaik teemuja jotka auttais melko nopeesti ja kantais kuitenkin suht hyvin. Tietty ne teemut ei välttämättä vie kipuja pois tai voi olla et ei sulle sovi, mut sit sul ois vaihtoehtona se Oxycontin vielä. Oxycontinista kuitenkin usein puhutaan et siltä tieltä ei ole paluuta… :unamused:

Mä tiedän vain kourallisen ihmisiä kelle on määrätty kotiin morfiinia ja ne ihmiset kelle sitä määrättiin, saivat sen respan maksamalla lekurille. Ne loput ketkä sitä ovat saaneet ovat olleet syöpäpotilaita. Dolcontin on lähinnä syövän hoitoon, mut kieltämättä se on varmasti nopea kivunlievitys ku rakeina annostellaan. Samoin fentanyyli on lähestulkoon ainoastaan sairaalassa käytettävä ja sitä määrätään käsittääkseni lähinnä niille, ketkä ovat kuolemassa… Nämä siis mun tiedon mukaan. Suomessa kun on se politiikka tuossa kivunhoidossa, et mikäli et ole kuolemassa (tai vaikka olisitkin), niin et saa riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä!

Tuossa hommassa vain kusee se, että ei myönnetä kuinka helposti jo Tramal tai kodeiini koukuttavat. Mut mun mielestä sun kannattais ensin pyytää Temgesiciä; mä tiedän useamman ihmisen joka saa sitä tai on saanut sitä kovien kipu-tilojen hoitoon ja yleensä sitä kysytään ainakin meilläpäin ennenkuin aletaan leikkimään Oxycontinin kanssa jota pidetään viimeisenä vaihtoehtona… Tai vaikka pt ei sitä kysyisi niin sitä kokeillaan ennen oxykodonia, koska bubre ei kuulu morfiini-johdannaisten joukkoon.

Mut mitä ikinä päätätkin, ni kysy lääkäriltä et sä saat varmasti apua lopettamiseen mikäli jäät koukkuun. Täällä on käynyt tänä aikana parikin kipu-potilasta (plinkissä siis), ketä ei ole uskottu että ovat jääneet koukkuun kontteihin ja ne on lopetettu useamman kk:den jälkeen seinään; siinä on tullut vähän isommillekin miehille äitiä ikävä, ne viekkarit kun ovat aivan järkyttävät (ja itse en ole edes kovia viekkareita niistä kokenut; thank God), mut eipä ne bubren viekkaritkaan kovin helpot ole. Ite jäin bubreen ekan kerran koukkuun n. 7vuotta sit jolloin vedin reilun kk:den päivittäin nokittamalla kahta päivää lukuunottamatta. Mut oon kuullut parilta muulta ihmiseltä ketkä tuota ovat kipuun käyttäneet että heille taas ei ole tullut 2-3kk:den käytön jälkeen mitään viekkareita… :open_mouth: Eli tosi yksilöllistä… Jos on helposti addiktoituva ni koukuttuu tietty nopeammin. :unamused:

Bubrenorfiini on keskivahva kipulääke kun käsittääkseni oxykodoni on vahva. Mä en muista mistä tuon olen lukenut, mut ihmettelin asiaa itsekin, tosin koska ei ole lähdettä laittaa ni faktaahan se ei ole. Morfiinin ja oxykodonin vahvuus on suurinpiirtein samaa luokkaa mut mä oo mieltäny morfiinin vahvemmaksi kuin kontit. Osittain jo siksi että sitä ei määrätä läheskään “niin helposti” kuin kontteja. Fentanyyli sen sijaan on n. 100 kertaa vahvempaa kuin heroiini joten sen annosteleminen on todella vaikeaa ja itseasiassa viihdekäytöstä puhuminen täällä koko aiheesta on kielletty. Mä oon ite nähnyt et sitä määrättiin sairaalassa polvileikkauksen yhteydessä, mut respalla sitä myydään laastareina. Se on kuitenkin viimeinen kivunlievitys jo sen vahvuuden takia. En oo kyl varma tuosta konttien ja mopon vahvuudesta, käsitys perustuu siihen että sitä ei määrätä ja mitä ihmiset on puhuneet; voihan kyse olla jostain aivan muusta… Et kannattaa ehkä kysyä ihan uudessa topicissa tuota asiaa, täällä kun on muitakin kipupotilaita…

Mun mielest sun kannattaa lukea pakkausselosteet Temgesicistä, Oxycontinista ja Dolcontinista (vaikka en usko et sitä sulle määrätään ennenkuin nuo kaks ekaa on kokeiltu) ja miettiä itse mitä mieltä olet asiasta sekä kysyä lääkärin mielipidettä siitä, mitä hän pitää koukuttavimpana. Mä ymmärrän kyllä täysin että tahdot pienimmät viekkarit, mut myös sen, että et tahdo kärsiä kivuista. Bubresta tulee pitkät viekkarit mut annosta voi kuitenkin laskea hitaasti ja on olemassa eri lääkkeitä joilla saa bubren tiputettua pois ilman pahoja viekkareita. Järvenpäässä käytettiin Pritlofexejä jotka on verenpainelääkkeitä ja sit tietty pahoinvointi, vatsa ja tulehduskipulääkkeitä viekkareihin… Tässä artikkelissakin jossa kerrotaan just kroonisesta vaikeasta kivusta mainitaan kipulääkkeet niin, että vahvat opioidit; kodeiini, tramadoli, bubrenorfiini… Ja erikseen morfiininkaltaiset kipulääkkeet. Bubrehan on antiagonisti, joten sen kanssa ei sovi sit muita opiaatteja käyttää eli joko se poistaa yksinään kivun tai sitten ei…

Mut tsemppiä, toivottavast saat toimivat lääkkeet ilman kovaa koukkua… :confused: Mä en oo sit mikää kipu-spesialisti, oon vaa seuran ja kuunnellu vierestä kuinka useampi ihminen on joutunut siirtymään kovempiin lääkkeisiin ja meil se on mennyt noin… Toivottavast sun ei tarvi käyttää noita lääkkeitä niin pitkään et jäisit pahaan koukkuun, koska oot niin nuori et sul on elämä vast edessä… :unamused:

Kyllähän munkin mielestä sun kannattais ainaki kokeilla Temgesiciä ennen kontteja,mutta itellä määrättiin ekaks 0.2mg 3krt/vrk eikä se tuonu minkäänlaista helpotusta kipuihin.Nyt on sit toi 0.4mg ja max annos ja silti joutus ottaan reilusti lisää jos meinais pystyä kuntouttaa itseään yhtään.Riippuu ihmisestä.kivusta,kivun kestoajasta eli onko kipu todennäköisesti jatkuvaa vai saadaanko kuntoutettua yms.