Siis tuo lääkitys on ainakin ihan jostain peestä, monta kertaa siitä jo sanunut, että eikö olisi järkevämpää lopettaa monen eri lääkkeen syömisen ja korvate se annos yhdellä toivottavasti toimivalla lääkkeelle, mitä ikinä se sitten onkaan.
Sitä oon kans miettynyt et miksi 4 lääkäriä on tyrkyttänyt oxyconttia tai oxynormia? kun ei olla edes kokeiltu temgesic:iä tai buprea, tai edes otettu puheeksi, vaan suoraan tramaleista kontteihin. Tosin pidän tuota konttiakin paljon järkevämpänä vaihtoehtoa kuin nykyistä. Mieluummin tiputtelisin sitten yhtä lääkettä kuin montaa erilääkettä kun sen aika on. Reseptit olisi kirjoitettu jo, mutta omalla lääkärilläni on vielä toistaiseksi määräysvalta mitä lääkkeitä kirjoittaa, vaikka tiedoissa on jo 4 eri muun lääkärin suositukset ton setin vaihtamiseen.
Tällä hetkellä mitä saan tosta nykyisestä lääkekombosta irti, niin on vain koukku, kipuihin ei ole auttanut. Eli ihan turhaa periaatteessa syödä kyseistä settiä, varsinkaan kun ei pidä edes lähellekään kipuja siedettävän tasolla. No, mutta huomenna pääsen magneettikuvaukseen (5kk odottelin) ja ilmeisesti nykyiseltä lääkäriltäni raukeaa kirjoittamiset ja siirtyy suoraan keskussairaalan lääkäreille. Elikkä siellä sitten muutetaan lääkkeet, ja katsotaa miten aloitetaan kuntoutus vai tarviiko leikkauksen.
^Mä en tiedä miks sulle ei oo ehdotettu teemuja mut epäilen et niil on nyt vähän huono maine just korvaushoidon takia. Porukka kun tuppaa myymään niitä bubre-riippuvaisille. Toinen syy kävi mielessä et lääkäri on arvioinu et sulle ei teemut riitä joko siks et sun kipu on sen tyylistä et bubrenorfiini ei siihen pure tai siks et epäilee sun kipujen olevan niin kovat et tahtoo siirtyä suoraan kontteihin… Tai sekin kävi mielessä et lääkärit on tahtoneet kirjottaa sulle varmasti toimivan lääkkeen, koska sä oot jonottanu jo sen verran kauan minkä ei pitäis olla edes mahollista; mut joka on enemmänkin laki ku poikkeus täs valtiossa!
Joka tapaukses ku tiedät ite et todennäkösest jossain vaihees sul tulee vieroitus joistan noista kipulääkkeistä, ni kait saat sentään ite valita et mistä! Mä käsitin tuosta aiemmasta Gepacodin viestistä et hän ois kuitenkin lähes vuoden pärjänny bubrella ja sit siitä siirrytään kontteihin. Ite just sitä tarkotin et mitä ne sun lääkärit meinaa sit ku sä oot pari vuotta syöny kontteja ja ne ei enää auta mikäli kivut ei oo ohi? Yleensä ensin käytetään/kokeillaan tuo Temgesic… Sais sentään edes vähän lisä-aikaa noilla lääkkeillä, ettei tole ihan heti oo järjetön.
Todennäkösesti kun tuut joka tapaukses kärsimään kunnon oppari-viekkarit vain siitä syystä et sul nyt selkä on paskana, ni ei sitä tiedä vielä mistä aineesta ne joudut kärsimään… Mikäli kivut loppuu tai vähenee ne voi tulla bubresta tai sit ne voi tulla konteista, mut ku noissa kipu-lääkityksissä on aina se ongelma et jossain vaiheessa loppuu toimivat lääkkeet. Sen takia mä kokeilisin sinuna just järjestyksessä ne, että riittää lääkkeet mahollisimman pitkään ja kunhan lääkäri tajuaa et niitä ei sit esim. vuoden käytön jälkeen lopeteta seinään koska niihin jää koukkuun!
Tsemppiä kuvaukseen, nuo jonot on kyl tosi pitkiä ja mitä oon aiemmin luken ni säkii oot vissiin useamman kk:den tätä yhtä kuvausta venannut, et hienoa et se “vihdoin” on! Toivottavast syy selviää ja paranee ajan kans… ![]()
Aika varmasti tulenkin kärsimään vieroituksista, se on varma. sama juttu tulee tapahtumaan kun xantut lopetan ja ylipäätänsä kaikki bentsot, eikö ne tosta xanorista ala pikkuhiljaa vähentää annosta ja sitten siirtyä takaisin diapameihin ja niillä tiputtaa taas?
Ja juu olen kyllä huomannu kans ton et tolet hyppii ihan uskomattoman nopeasti, esim panacodea kun söi sen 8kpl / vrk niin kuukauden päästä ei ollut mitään vaikutusta enään, siitä siirryin nyt sitten tramaliin ja pian jää nähtäväksi mitä seuraavaksi. Varmaan pärjäisinkin paljon pienemmillä annoksilla, mutta kun kivut vaan pahenee kokoajan, eli en tiädä johtuuko siitä kun kivut yltyy vai tuleeko tolet lääkkeisiin.
Ja ninemomaan haluaisin aina asteittan siirtyä hieman vahvempiin, kuin suoraan kontteihin. Toisaalta, lääkärit on todennut et mieluummin se kontti käyttöön ja muut pois, varsinkin kun kivut aina vaan yltyy. Vähän on miettimistä vielä et mihin suostuu ja mihin ei…
Joo tässä 5kuukautta olen jonossa ollut, ja soitin viime viikolla, et missä lähete kuppaa niin räpsähti tiistaina postiluukusta et perjantaina on. Olivat jotenkin “unohtaneet / hukannut” tiedot ja pahoitteli kovasti, nyt sairaala maksaakin sen takia yksityisellä käynnin magneettikuvassa.