Neuropleptit

Tulen nyt taas tänne mainostamaan, että itse käytän kolmen komboa: bentso, masislääke, neurolepti ja mistään en luopuisi. Mirtatsapiinillä kun on pitkään syönyt saa aika nopean vasteen suuntaan, jos toiseen annosta titraamalla, eli toimii. Lisää → tulee pirteäksi, iloiseksi ja huonona puolena meinaa välillä pamahtaa manian puolelle, mutta sitten annosta alaspäin, ketipinor leikkaa pahimmat terät peloilta ja ahdistuksilta ja auttaa nukkumaan. Jos taas tulee akuutti “hätä” niin Rivatril 1mg auttaa, tilanteita esim. tärkeät tapaamiset ja valvotun yön jälkeen rauhoittaa mielen kivasti. Kaikkea ainakin itse tarvitsen, vaan erityisesti ketipinorista pitäisi titrata juuri se oikea annos. Oma villi veikkaus, että 100mg prolong ja 25mg tavallista illassa ois aika jees.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan mirtatsapiinia, jos masennusta. Nappi joka pitkässä juoksussa toimii ainakin minulla, eikä ole “kalkkitabletti”. Ketipinor on itsellä erityisesti vakaviin uniongelmiin ja muihin uniongelmista johtuviin vaikeampiin mielenterveyden ongelmiin. Bentsot satunnais ahdistukseen/paniikkiin, mutta kuitenkin aika usein.

Itsellä on bipo ja oon käyttänyt ketiapiinia 2,5 vuotta. Ensin aloitettiin Ketipinorilla, 50 mg päivässä lähinnä unettomuuteen kun ei bipoa oltu vielä diagnosoitu mutta oireet viittasi siihen hyvin selvästi. Tällä hetkellä käytössä on Seroquel Prolong 600 mg, joka on kyllä tehonnut hyvin. Itse koen, etten olisi enää elossa ilman ko. lääkettä. Toki hoidon alkuvaiheessa uneliaisuus oli jotain ihan hirveää, kun tuntui että olisi voinut nukkua vuorokauden putkeen mutta enää se ei väsytä ihan samalla tavalla. Tiedän, että lääkkeellä voi pitkässä käytössä olla pahoja sivuvaikutuksia mutta tällä hetkellä kykenen seroquelin avulla elämään lähes normaalia elämää eli itse en vaihtaisi ko. lääkettä muuhun. Siitä olen kyllä monien kanssa samaa mieltä, että neuroleptejä määrätään nykyään liian paljon vaivoihin, joihin niitä ei ole tarkoitettu. Bipon hoidossa erinomainen lääke, minun kohdallani ainakin :slight_smile: