neuroleptien vahvuuksista

kaverini syö rispendal nimistä leptia, mitäs tiedättekö onko vahvimmasta päästä ja kuinka uusi lepti??? Kyseli vaan tossa ja ajattelin jos täällä on tietoa??? Hänellä on siis kaksisuuntanen. Meinasi vaan oisko mahdollisuuksia siirtyä laimeenpaan?? Nukkuu päivässä melkein 15h ja annos 4 mg!

fi.wikipedia.org/wiki/Risperidoni

Huonot kokemukset, kuten miltei kaikista lepteistä.

“Hulluuden” se ajaa taka-alalle :laughing: Mikä ei välttämät ole kaikille hyvä juttu. Siin unohtaa helposti ne lähtökohdan pohjat… ? Lääke rupee ottaa ohjat LIIAN HELPOSTI, jossain vaihees et osaa avittaa ittees kokemuksien perusteella, vaan tyytyy siihen yksin- tahi kaksinkertaiseen kelailuun…

Kyllä siit on apua niille joille oma minuus on liikaa

^ Toi oli vaan oma mielipide

Mulla kun on tuota bipolaarista oireilua, niin ainoa lepti mikä on ollut hyvä, on Seroquel prolong. Sitä menee 500mg/vrk. Mulle siitä ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia, ainoana ehkä pienet mässyt iltaisin. Mutta kun käytän myös metadonia, niin en tiedä mikä vaikuttaa mihin… Ja sitten vielä omia bentsoja ilman lääkärin määräystä. Mutta kohta viisi vuotta olen Seroquelia käyttänyt ja apua siitä on mulle ollut.

Uudenpolven leptihän tuo on, eikä mitään kaikista pahinta myrkkyä noista aineista, mutta kyllä tuo 4 mg annos on jo aika suuri, joten kehottaisin ainakin vähentämään annostusta. Jos ihminen nukkuu aina 15 h vuorokaudessa ja on muutenkin niin zombie, ettei paljon muuta jaksa, kuin kulkea sohvan ja jääkaapin väliä sekä tuijottaa televisiota, niin eipä lääkityksen voi sanoa olevan kohdallaan. Toki hoitava henkilökunta on ehkä tyytyväinen, kun saa potilaan pidettyä hiljaisena, mutta ei se potilaan etu missään tapauksessa ole.

Mulla on henk.koht. aivan paskat kokemukset tuostaKIN leptistä, enkä ymmärrä, miksi bipon hoitoon tarvitsee joitakin leptejä syöttää, ellei nyt sitten juuri satu olemaan pahemman laatuinen psykoosi päällä. Tai ymmärränhän mä. Eipä ole bipopäästä turhaa vaivaa ympäristölle :imp: .

Laimeampiakin leptejä on, kuten se jo mainittu ketiapiini, mutta tarvinneekohan kaverisi välttämättä lainkaan leptilääkitystä :confused: Tosin, jos kaverisi on pidempäänkin syönyt tuota Risperdalia, niin ei sitäkään kannata seinään lopettaa, vaan tunnustella olojaan ja sitten tiputella lääkitystä hiljalleen alaspäin, jos tuntuu, että olo menee huonoksi/kummalliseksi.

Katkolla syötettiin mielellään yöksi Ketipinoria, koska sellaisia bzd-doseja ei voinut määrätä, joilla addiktin sais uneen. Terapeuttinen leveys mua kiinnostaa; täällä kirjoitettiin siitä 25 mg:n aloitusannoksesta - toisaalta suurin mitä oon nähnyt menevän on ollut 1200 mg (Oikein!) / vrk.

Mä taas sain bupre katkolla melatoniinia ja mirtzap. ne ainakin sai mut hyvin uneen. Yrittivät kyllä kans tota ketipinooria mulle tyrkyttää mut kieltäydyin siitä kun olin kuullut huonoja kokemuksia siitä, en silti väitä et ois huono jollekkin mut ite vaan en halunnut mitään neuroleptejä syödä.

Mulla on seroguel prolongia,on se parempi ku esim.ketipinori mutta aamulla ei meinaa käynnistyä millään ja on koko päivän zombimainen olo.Olen syöny sergee n.4 v,ni muisti on huonontunu ym.paskoja sivuvaikutuksia.Lääkärit unohtaa vissiin kertoo ne huonot puolet,kehua kyllä muistetaan.Leptejä saa kyllä kuskata kotiin vaik kottikärrillä m ut kun tarviisin Riva respan koska mulla sahaa mieliala edes takas jopa useasti päivässä ja aikoinaan huomasin Rivan auttavan siihen,ni ei respaa millään.Vituttaa ostaa kadulta kiskurihintaan. :imp:

Mulla on seroquel prolong 400mg iltaisin. On mielestäni hyvä lääke, olen syönyt jo monta vuotta, mutta silti se alkaa illalla nukuttamaan, mutta pääsen kyllä aamulla ihan hyvin ylös.

Ei mitään sivuvaikutuksia!

Mulla on kanssa bipo ja vajoan joskus psykoosiin ihan huomaamatta. Tai siis ennen vajosin, en enää kun syön tuota prolongia. Kyrpä seisoo ihan normisti ja orgasmin saannissa ei ole vaikeuksia.

Olen 5vuoden aikana kyllä lihonut noin 8 kiloa, mutta luulen, että se tulee siitä, että en juuri kävele vaan menen autolla joka paikkaan. haen postinkin autolla, matkaa laatikolle 30metriä!!!

Kesäisin poljen polkupyörällä kyllä pitkiäkin matkoja, eli kesäisin laihdun aina jonku verran… :mrgreen:

itse söin seroquel prolongia 300mg annoksella monta vuotta,en tarkkaan muista että kauanko mutta 3v ei varmasti pahasti mene metsään.nyt sitä on alettu tiputtelemaan pois kun teki niin zombie-olon ja tilalle otettiin abilify,joka aiheutti alkuun hirveää levottomuutta mutta on alkanut nyt onneksi jo vähän tasaantua.
bipo siis minullakin,tyyppiä 2.
jännä nähdä miten unien käy kun loputkin prolongista tiputetaan pois.lääkäri tosin kirjoitti normi-seroa 100mg:n tabuja siihen vaiheeseen kun prolong on kokonaan tiputettu pois jos ei meinaa uni tulla.
onhan sitä onneksi noita muitakin lääkkeitä nukkumiseen…

blokkaako abilify lsd ja sienien vaikutukset?

^ Kyllä blokkaa, ainakin osittain, sillä se syrjäyttää LSD:n ja psilosybiinin 5-HT2A-reseptoreista.

No siis nukahtamiseen ketipinoria määrätään yleensä se 25 mg mut siinäkin ohjeella 1-4 tablettia iltaisin. Eli on yksilöllistä mikä määrä unettaa. Siinäkin varmasti joku syö yli 100 mg nukahtamiseen.

Kakssuuntaisessa alotusannos on 1. hoitopäivänä 100 mg, 2. 200 mg, 3. 300mg ja 4. 400mg ja sen jälkeen annosta nostetaan ja mukautetaan se kunkin potilaan hoitovasteen ja lääkkeen siedettävyyden mukaan alueella 200-800 mg vrk:ssa. Useimmiten tehokas annos on 400-800 mg vuorokaudessa. Suora lainaus Pharamacasta tuo edellinen teksti, mutta taatusti lääkärit voivat potilaan henkisen tilan ja muiden ominaisuuksien suhteen määrätä noinkin suurta annosta mikä sulla tossa on mainittu.

VITTU! minkälaiset viekkarit (vai tuleeko) abilifysta? :cry:

Mulla on risperidoni-lääkitys, joka vaikuttaa samalla tavalla kuin Abilify. Jos lopetan lääkkeen syönnin seinään, on vaikeaa nukahtaa normaaliin aikaan illalla ja tulee erilaisia ahdistus-tuntemuksia (esim. hengittäminen tuntuu raskaalta kuin joku istuisi rintakehäni päällä). Oireiden voimakkuus tosin riippuu siitä kuinka isoina annoksina lääkettä on käytetty.

15mg menee mulla joka toinen pv…

entäs lihottaako abilify? lääkäri sano mulle että ei…

Älä usko kaikkea, mitä lääkäri sanoo :wink: . Ne tykkäävät joskus puhua aikamoista paskaa :mrgreen: .

No joo, Abilifyn ei pitäisi olla kovin pahasti lihottava lepti, jos verrataan moneen muuhun leptiin, jotka kyllä paisuttavat ihmisiä, kuin pullataikinaa. Olen jopa kuullut juttuja ihmisistä, jotka sanovat Abilifyn nimenomaan laihduttaneen heitä. Yksilöllisiähän tuonkin lääkkeen vaikutukset tietty ovat. Omakohtaista kokemusta mulla ei Abilifysta ole, eikä toivottavasti tulekaan :angry: . En nimittäin tahtoisi ehdoin tahdoin syödä lääkettä, jonka sivuoireisiin lukeutuu mm. äkkikuolema :wink: . Taisi lääkäri jättää tuonkin asian mainitsematta :mrgreen: .

Kuinkas vahva neurolepti toi abilify on? Mulle määrättiin 15mg/vuorokausi manian jälkeen.
No reseptissä oli epä selvät merkit ja sain 30mg tapletteja. En jaksanut niitä alkaa puolittelemaan ni syön nyt 30mg/vuorokausi. Lihoomista ei ole ollut… eikä muitakaan sivuvaikutuksia… Sitten vielä… onko kukaan syönyt sieniä abilifyn kanssa? Vaikka sanotaan et blokkaa tatteja niin pitääkö tämä paikkansa. SSRI:n ja Deprakinenkin kanssa asian pitäisi olla niin, että plokkaa, mutta kun ei blokkaa. Sienet toimivat aivan samanlailla kun ilman lääkitystä.