Hei
Kohta kolme kuukautta sitten etsin Google kohtuukäyttö. Hakuun osu Päihdelinkki ja Sitruunapippuri. Tämän jälkeen olen tutustunut moneen kirjoituksiin sekä Vähentäjät että Lopettajat sivuilla.
Lonkkakivun vuoksi kävin lääkärillä toukokuun alussa ja ohjeistettiin kuukaudeksi Burana ja Panacod kuuri. Toinen lääke rikkoo vatsaa ja toinen maksaa. Aloitin alkoholi nollauksen äitienpäivänä ilman sen kummempaa ajatusta ajasta, vähän vahingossa olin kuukauden.
Varhais seniorina olen ehtinyt dokata paljon ja usein sen jälkeen kun lapset aloittivat oman elämänsä, dokasin ennenkin mutta harkitummin.
En usko että olen ollut ilman alkoholia näin kauan ainakaan viiteentoista vuoteen. Nopeasti korjaantui yöunien pituus vaikka nukuin pitkät päikkärit. Kova väsymys jatkuu edelleen. Kuukausi jatkui toiseksi kuukaudekksi. Noin kuuden viikon kohdalla tuli ensimmäiset vahvat mieliteot juoda kuohuviiniä ja sitä jatkui monta päivää ja sitten se meni ohi.
Olen yksin kotona dokaaja, lähinnä olutta. Kun harvakseltaan olen kuoharia ostanut niin niitä pitää olla ainakin kaksi ja olutta lisäksi ettei kesken lopu. Juon kaiken mitä on saatavilla kunnes sammun. Juhlissa, ystävien tai perheen kanssa olen osannut olla hallitusti, toistaiseksi. Lähipiirini on 2-3 annoksen nauttivia, se riittää heille, joten se on ollut pakko riittää myös minulle. Tietenkin olen silloin varautunut että kotona on millä jatkaa dokaamista.
Plinkin kirjoituksista olen napannut muutaman lauseen itselleni.
-aamulla ei harmita illan juomattomuus
-nollapäivät ei katoa minnekkään vaikka retkahtaisi juomaan
Erityisesti tämä ajatus on lempeä ja kannustaa jatkamaan nollapäiviä tai hyvin vähäistä alkoholin käyttöä.
Eilen tuli 11 viikkoa siitä kun aloitin lääkekuurin ja nollasin alkoholin kuukaudeksi. Sen jälkeen olen kaksi kertaa olen istunut iltaa ystävien kanssa ja join 3 lasia kuoharia molempina kertoina, kodin olin tietoisesti jättänyt tyhjäksi kiusauksista. Juhannus aattona nautin yhden lasillisen kuoharia ja juhannus päivänä brunsilla yhden lasillisen. Mökillä olen juonut ykkösolutta 1 / päivä. Alkoholiton olut on alkanut maistua siedettävälle jääkylmänä, olen varmaan unohtanut miltä olut maistuu.
11 viikkoa olen ollut ajokunnossa 24/7 heti tai puolen tunnin päästä, paitsi nämä kaksi kertaa. Hyvä, oikein hyvä!
Elämäni on tällä hetkellä helppoa ja ongelmatonta. Kesäaika, aurinko paistaa, nukun hyvin ja voimaantunut olo.
Ajattelen että nyt on se aika milloin olisi hyvä vahvistaa itsensä tulevalle.Tuleva syksy lienee tavanomainen, pimeetä, märkää ja tylsää.
Tänne plinkkiin tuleminen on ensimmäinen askel.