Itse sain 17 pistettä. Normi-ihmisen tulos on 13-15 pistettä ja yli 18 pisteen tulos voi viitata persoonallisuushäiriöön.
Päihdeongelmaisilla on varmaan usein tämän kaltaisia luonteenpiirteitä. Jossain psykiatrian oppikirjassa sanottiin, että narsistit “lääkitsevät” usein itseään päihteillä pettymystilanteissa, joissa heidän liialliset luulonsa itsestään törmäävät todellisuuden kanssa.
4 pistettä. Tosin en mä tiedä miksi tein ton testin, kun tulos oli ihan arvattavissa. Mun ongelma on ennemmin se, että teen aina niin kuin muut haluaa enkä niinkään välitä itsestäni. Ainoastaan ulkonäköjutut pätee muhun, mut veikkaan et se johtuu myös ennemmin siitä, etten halua joutua pilkan kohteeksi/näyttää heikolta tai haluan, että muut pitävät musta, en niinkään halua näyttää kaikkia muita paremmalta.
Onhan se totta, että päihteidenkäyttäjistä huomattavan iso osa on persoonallisuushäiriöisiä. Kyllä multakin löytyy dg, tosin ei narsismiin. Sitä, että miks sitten niin monella on persoonallisuushäiriöitä, en tiedä… Meinasin aluksi kirjottaa, että koska sen sisäisen maailmansa kanssa on niin vaikee pärjätä, mut kyllähän sama pätee muihinkin mielenterveysongelmiin.
Ehkäpä persoonallisuushäiriöisiä on sen takia päihteidenkäyttäjissä niin paljon, koska defenssit on niin epäkehittyneitä ja siks ajautuu käyttämään päihteitä sen sijaan, että kohtaisi ongelmansa oikeasti?
34!!! Joten kuulette minusta vielä, TE… uljaat joukkoni jotka vielä muutatte TÄMÄN maan! Olette luotuja muuttamaan TÄMÄN maan, uhmaamaan kohtaloa, ja nousemaan yhdeksi merkittävämäksi voimaksi joita Pohjola on KOSKAAN nähnyt!!! Anna itsellesi aikaa, se nousee vielä, ME nousemme vielä!!! Näin on kirjoitettu, näin tapahtuu!!!
No joo 1 p. Mutta vaihtoehdot oli myös aika hanurista. Kyllä mä tiesinkin, että mulla on taipumusta lähinnä vastakkaiseen suuntaan, että narsismi ei ole ongelma, muita kyllä riittää.
Eipä hätiä mitä, sillä saat välittömästi narkkisten vallankumousprikaatien leivissä hommia hoivahenkilöstön puolella (+avain hirmuisia koktaaleja sisältävään lääkekaappiin), joten ei tartte murehtia tulevaisuuden puolesta, kunhan vaan annat meidän narkkisten hoitaa suuret suuntaviivat…
Your Total: 12
Between 12 and 15 is average.
Celebrities often score closer to 18.
Narcissists score over 20.
Itsekin jouduin vastaamaan muutamaan sen narsistisemman vaihtoehon, “saan muut uskomaan mitä tahansa heille kerton” vs “joskus ihmiset uskovat puheitani”, siis wtf?? Jos ei ole tarve valehdella, niin miksi valehtelisi?
Alkoi koko testi tympiä, “olen synnynnäinen johtaja”-“johtajaksi kasvetaan ajan kanssa”. Itse vuosien opiskelun aikana olen ollut useimmiten hankkeen “vetäjä”/kokoaja tms. Yksinkertainen syy on, että adhd:na innostun tehtävästä alussa, jolloin saan kasatuksi puitteet ja ajat kaikelle haastatteluille, mutta kun alkutyöt on tehty; ei itselleni enää jää paljoa kirjoitettavaa! Ts. aloitan projektit, esitän muille ehdotukset, laadin johdannon ja lopuksi muut jakavat työt tasan niin, että oma osuuteni on jo lähes hoidettu…
Äh… Mun on vaikeaa tehdä tuota testiä, sillä monessa kohdassa vaihtoehdot ovat sellaiset, että joinakin päivinä/kausina musta saattaa tuntua toiselta ja joskus muulloin sitten toiselta. Riippuu ihan hemmetisti mun mielialavaihteluistani.
Persoonallisuushäiriö mulla on diagnosoitu nykyisinkin ja niitä diagnooseja on vuosien saatossa riittänyt useampikin erilainen, mutta narsistista persoonallisuushäiriötä eivät ole mulle ehdottaneet. En tosin TAASKAAN tyystin luota muistiini :mrgreen: . Pitäisi kaiketi käydä lävitse kaikki vanhat lausuntonsa, jos niissä jossakin vaikka jotakin narsismiin viittavaa lukisikin, mutta enpä taida ainakaan tänään innostua penkomaan koko “hulluushistoriikkiani” lävitse.
^ Vähän sama ongelma. Esim. toi että lukee ihmisiä kuin kirjaa. Joskus kovin vainoharhaisena tosissaan uskon pystyväni siihen, ts. luen kaikkien kasvoilta tai rivien välistä muhun kohdistettua vihaa. Huono testi siltä osin, että nuo annetut vaihtoehdot saattavat hyvinkin vastata myös muista mielenterveysongelmista johtuvia harhakuvitelmia. Koitin sitten kuvitella itseäni siinä “normaali” tilassa ja vastasin sen mukaan. Kun en mä nyt ihan oikeasti usko 24/7, että osaan lukea ajatuksia.
^ Siis joo, on mullakin, juuri masentuneena, ollut paljonkin noita fiiliksiä, että ihan selkeästi pystyn tulkitsemaan kaikkien(tai ainakin useimpien) ihmisten vihaavan mua, mutta nuo ovat tuollaisia ns. negatiivisia vainoiluja. Esim. juuri tuohon kohtaan viitaten, mulla saattaa joskus hyvissä fiiliksissä olla niin pirun sosiaalisesti soljuva olo, että ajattelen vieväni porukkaa, kuin pässiä narussa . Toisinaan se oloni on sitten jotakin ihan muuta. Kuten sanoit, nuo tuntemukset/ajatukset voivat liittyä moneen muuhunkin MT-vaivaan, kuin silkkaan narsismiin. Esim. hypomaniassa tai etenkin maniassa meininki voi olla aika hemmetin narsistista, vaikkei ihminen pohjimmiltaan lainkaan narsistinen olisikaan.
Vähän ois parantamisen varaa nois testin vaihtoehdoissa, kun joskus tuntui, että ei oikein haluaisi ruksata kumpaakaan. Ja ihan aina tiesi, kumpi on narsistinen piirre ja kumpi ei - mille nyt tuskin missään testissä voi kovin paljoa. Mutta rehellisesti kyllä tein, ja sain 4 pistettä. Kyllä mä sen tiesinkin, että oon tosiaankin aivan narsistin vastakohta.
tota joo… on vähäc tylsää.
päätin siis tehdä ihan hupii tän testin,
joka on luotettava, ku ruotsalainen meetwursti.
pisteeni oli 14. joten taidan olla parillinenluku