Ja luotat siihen, että kaikka antavat väkivallan anteeks, niikköstää?
Mielestäni se on vain hyvä, jos voi esiintyä omilla kasvoilla, muutenhan on jotain hävettävää, eikös?
Kyllä me ollaan kuule kaikki vielä lapsia. Sinussa sen huomaa siitä, kuinka koitat kohentaa itsetuntoasi itseäsi varmaan paljon nuoremman naisen kustannuksella, sekä kapeasta näkökulmastasi narkkareihin, jota luulet totuudeksi.
Se salonkelpoinen alkkis vahingoittaa itseään, ja mahdollisesti ihan läheisimpiä ihmisiä. Ei ehkä se fiksuin valinta, mutta yksityisasia, johon kenelläkään ulkopuolisella ei pitäisi olla mitään sanottavaa. Spurgu taas maksattaa holtittoman riippuvuutensa yhteiskunnalla, ja mahdollisesti alkoholia myyvillä kauppiailla. Tuossa tilantessa kyseessä ei enään ole mielestäni yksityisasia. Spurgu kuormittaa yhteiskunnan ja läheistensä lisäksi, usein kaikkia välittömässä läheisyydessä olevia jo ihan olemassaolollaan. Saahan sitä ihminen olla riippuvainen mistä vaan, kunhan edes jollain tasolla hallitsee addiktionsa.
Joo, onhan narkomaanikin tietysti painava sana. En minä pystynyt käyttäessäni myöntämään sitä, vaikka lopulta oltiin siinä pisteessä, että töihinkään lähteminen ei oikein luonnistunut ilman stimulantteja. Toki tuota iv-porukkaakin on moneen junaan, olennaisinta tuossa on että kuinka kauan sinne lihapankkiin on tuupattu. Tietenkään kukaan ei muutu yhdessä yössä tavallisesta kundista tahdottomaksi ihmisraunioksi. Tunnen minäkin henkilöitä, jotka ottavat 1-2krt/kk amfetamiinia ja aina suonensisäisesti. Väittäisin että tuollaisia yhteen artikkeliin vihkiytyneitä on kuitenkin hyvin vähän. Joku mystinen viehätys siinä hommassa on, sillä useimmilla alkaa hyvin pian menemään kaikki mahdollinen ja mahdoton piikillä. Yleistäminen on typerää, mutta kyse on vaan todennäköisyyksistä. Tuntemistani ja tietämistäni iv-käyttäjistä joku 90% on täysin kontrollinen menettäneitä reppanoita, tai vaihtoehtoisesti arvaamattomia ja mahdollisesti vaarallisia tapa- tai ammattirikollisia. Porukkaa jonka kanssa aika harva haluaa vapaaehtoisesti olla tekemisissä, mikäli ei harrasta samoja touhuja.
Tuosta nisti vs. narkomaani ja spuge vs. alkoholisti -jutusta sen verran, että itse ajattelen ne niin, että vaikka kaikki olisivatkin riippuvaisia jostain aineesta, se työssäkäyvä alkoholisti osaa ja haluaa peittää sen riippuvuutensa. Mut jos katsoo spugeja sporissa ja kaduilla, niin eihän ne edes yritä esittää selvää. Ja nistin ja narkomaanin kohdalla musta pätee toi sama: nistin näkee päällepäin, narkomaania ei. Eli spuget ja nistit ovat jo luovuttaneet siinä suhteessa, että näyttäytyisivät normaalilta.
Ja täytyy tohon malibun viestiin kommentoida, että itse olen ainakin todella iloinen siitä, etten ole aikoinaan tuonut laittomia aineita käyttäviä ihmisiä kotiini paria poikkeusta lukuun ottamatta. Ei siis kukaan pyöri kodin lähellä, etenkin kun pahimpien sekoilujen jälkeen olen muuttanutkin. Ja kun on numerot hävittänyt, ei kukaan soittele perään tai häiritse, jos ei itse halua…
Velholle vielä sen verran, että itse aloitin päihteiden käytön ala-asteella ja silti sieltä suosta on noustu. Ehkä isosyy on siinä, että olen aina ollut narkomaani, en nisti.
Ei sillä ole mitään merkitystä antavatko anteeksi, luultavasti useimmat eivät anna. Keskiverto kansalainen pelkää kuollakseen väkivaltaa, ja vaikka ei pelkäisikään, on todennäköisesti kykenemätön käyttämään voimaa. Jos väkivallan tielle lähtee, on hyväksyttävä se fakta että toiminnalla saattaa olla seurauksensa. Jokainen runsaasti väkivaltaa käyttänyt, on myös enemmän tai vähemmän kokenut sitä. Muuta väittävät valehtelevat
Ei kai siinä mitään jos on tyytyväinen elämäänsä korvaushoitoa väärinkäyttävänä nistinä. Ei siinä sitten varmaan ole mitään hävettävää ole, tosin jonkinlaisen perustavaalaatuisen valuvian tuo ihmisessä vaatii.
Jospa sinä et tulisi kertomaan kuka on mitäkin, kun esim. minun elämästä et mitään tiedä. Suurin osa ihmisistä ei pidä tuon blogin pitäjän kaltaisia juuri minään, ehkä he kaikki potevat heikkoa itsetuntoa Miksi ihmeessä pitäisikään? Eivät he mitään positiivista tuo tähän maailmaan, silkkaa suurta painolastia. Minä olen tehnyt päätelmäni nisteistä ihan käytännön kokemuksien kautta, suurin osa meistä ei erityisemmin pidä epäluotettavista, epätasapainoisista ja alati sekavista hiihtäjistä. Jos erityisesti nautit nistien seurasta, olet todennäköissti sellainen itsekkin. Ja lähdetään nyt vaikka siitä, että olen tuota blogin mimmiä kolme vuotta vanhempi. Että en nyt niin kamalan paljoa vanhempi
nasaalisti puhuu asiaa. Olen aina pitänyt kiinni siitä, että nistejä en kotiini tuo. Puhelinnumeroakin olen aika suurella varauksella jakanut. Tuo on monta kertaa osoittautunut järkeväksi päätökseksi.
No, ikä nyt on, IMO, +20v kohdalla melkein pelkästään numeroita, joten ihan vatun sama minkä ikäinen blogin kirjoittaja on, pikkutyttö nyt ei kuitenkaan. Jo kakskymppiseltä odottaisi jokseenkin aikuista käytöstä. Nuo blogin jutut kuulostaa lähinnä viistoistakesäisen kirjoittamilta ja siinä sentään on iso ero, että onko kirjoittaja 26 vai 15.
Tiedän minä nyt jotain juttujesi perusteella. Itsekö luulet tosissasi olevasi paljonkin parempi väkivaltaisuuksinesi, joita tulet katumaan. Ja tässä nähdään taas, kuinka oman kokemuksesi kautta kuvittelet tietäväsi yleistilanteen päihteidenkäyttäjistä.
Taidat sitten olla +20, tosissasi luulet noin? Itse ainakin olen kasvunut henkisesti paljon 26 vuotiaasta neljässä vuodessa ja tiedän, että kasvu tulee jatkumaan ihan kuolemaan asti.
Ja sinäkö luulet, että ihmisten nettipersoona on yksi yhteen todellisen persoonan kanssa? Luulen olevani parempi kuin kuka? Enköhän minä ole aikoinani katunut moniakin juttuja, mutta ne eivät tänään ole mitenkään ajankohtaisia. Eiköhän se niin ole, että me kaikki puhumme täällä kokemuksiemme pohjalta, myös sinä
Alkaako hermo pettämään vai kuosi käymään hallitsemattomaksi? Jospa nyt vaan keskittyisit henkilökohtaisuuksien sijaan perustelemaan, miksi tuo blogin nisti on hyödyllinen ja kunnioituksen arvoinen persoona
Ymmärtäisin kiihkosi, jos olisin yrittänyt maalata kaikista käyttäjistä jotain yhtenäistä kuvaa. Mielestäni olen tässä lähinnä kirjoittanut iv-käyttäjistä, ja että minun kokemuksieni valossa, he ovat keskimäärin huomattavasti heikommassa jamassa, kuin muilla tavoilla aineensa käyttävät. Saunassa pyörii ihan säännöllisesti useampikin entinen iv-nisti, he voivat
halutessaan kertoa näkemyksiään aiheesta.
Mutta eihän siinä, värikkäät persoonat ovat varmaan ihan hyväksi foorumille. Täällä onkin toisinaan hieman liikaa sellaista selkään taputtelun meininkiä
Enhän minä kiihkoile, kuin enintään neiti salaperäisen suhteen, hiukan liiankin salaperäisen, suhteessa ajan ja paikan, josta milloin nyt missäkin tulee mainittua.
Pasuuna,
Sanoinkin, että melkein. Tarkoittaen, että yli kakskymppiseltä olettaisi jonkun muunlaista tekstiä kuin 15 vuotiaalta konsanaan. Totta kai siinä on ero, että onko 20 vai 40, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että siinä kahdenkympin kieppeillä pitäis olla jokseenkin aikuinen. Tietenkin lapsenmielisyys on hyvästäkin, aina välillä, mut ei nyt mennä naurettavuuksiin.
Tokihan ihmisen persoonaa muokkaa kokemukset tai taustalla vaikka mt-ongelmat, jotka aiheuttavat taantumista, mutta sitten voidaankin miettiä, että onko eettisesti oikein antaa semmosen henkilön heilu netissä älyttömine juttuineen, omalla naamallaan, joutuen pilkan kohteeksi. Tietenkään täysivaltaista ihmistä ei voi estääkään tekemästä moista, valitettavasti. Mä kyllä kivenkovaan väitän, että tuollainen teksti + naama netissä ikiajoiksi ei todellakaan ole henkilön itsensä kannalta lainkaan edunmukaista.
Ehkä kantani olisi vähemmän tuomitseva, mikäli tekstin sisältö olisi oikeasti asiallista. Arvostan suuresti ihmisiä, jotka jakavat mahdollisesti rankkoja kokemuksiaan kaunistelematta omalla naamallaan, mutta siltikään sitä hehkuttamatta tai romantisoimatta. Mut tuo tänne linkattu blogi on kaukana sellaisesta.
Mitä tuota blogia nopeasti vilkaisin, niin mielestäni siellä oli ihan järkipuhettakin, ainakin seassa, asioista vain, jotka jakavat rajusti mielipiteitä.
Ihmiset muuttuvat. Jos vuosien kuluttua, blogi jonkin ihmeen kautta osuisi vaikkapa työnantajan silmiin ja hän tuomitsisi kirjoittajaa menneisyyden perusteella, niin tuskin olisi paljon menetettävää paikan suhteen, kuten sellaisten ihmistenkään. Mielestäni on jokseenkin välttämätöntä, että ihmiset voivat ja saavat ilmaista vapaasti itseään internetissä ja käydä siten läpi asioita.
Jotkut tässä kohtaa saattavat tuomita oman menneisyytensä ja sitä kautta myös tämän kyseisen blogin. Mutta onneksi meitä on monenlaisia ja asioita ei kannata ottaa liian vakavasti, vaikka joskus täytyykin ottaa vakavasti.
Vilkaisinpa itsekkin uudestaan tätä blogia, kun tuntuu herättävän näissä määrin keskustelua. Ja kyllä, olihan siellä seassa ihan järkeviäkin kannanottoja. Tosin eipä niillä mitään merkitystä lopulta ole, sillä 99% sisällöstä on kauniisti sanottuna vähemmän järkevää. Rikollisuus, kovien huumeiden suonensisäinen käyttö ja kaikki tähän kulttuuriin liittyvä oheistoiminta, on siinä määrin yksilölle, tämän läheisille ja yhteikunnalle haitallista, että on käsittämätöntä nähdä jonkun kuvailevan näitä ilmiöitä “mielipiteitä jakavina”.
Eiköhän tänä päivänä lähes jokainen työnantaja tarkista potentiaalisen työntekijän netistä. Sellaista työnantajaa tuskin löytyy, joka palkkaa pikkurikollisen ja rappionarkomaanin urallaan netissä elvistelleen typeryksen. Miksi yksikään kapitalisti ottaisi tuollaisen riskin, kun näinä päivinä on määrättömästi tarjolla ihan kunnollista, ammattitaitoista ja kykenevää työvoimaa? Toivon että et ole tuon mentaliteettisi kanssa tosissasi, ihan itsesi takia Mutta mutta, kuvitteellisesta skenaariostahan tässä puhutaan. Jos tuo nainen ei ole eläkkeellä, niin viiden vuoden sisään viimeistään on. Ei tuosta muovailuvahasta enään ihmistä muotoilla.
Ei tuo prosenttiosuus kyllä noin suuri ole, kun puhutaan totta, ei ainakaan suurempi ero, oman tekstisi sisällön kanssa, kuin ikäeronne.
Ensinnäkin ei varmaan työnantaja aina tarkista. Toiseksi, nimellä ei aina helposti löydy blogeja. Ja miksi edes pyrkiä kenellekään sikakapitalistille töihin. eivät he tätä yhteiskuntaa paranna. Ja aivan tosissani olen mielipiteeni kanssa, että mennyt on mennyttä, eikä sen takia ihmisiä kannata tuomita, vaan aina nykytilanteen mukaan.
Kovien huumeiden käyttö ja niihin liittyvien oheistoimintojen haitat johtuvat usein suurelta osin yhteiskunnan ja läheisten asenneongelmista, jolloin joutuvat kasvamaan itse käyttäjien mukana asenteissaan.
No niin, selvisihän tämäkin mysteeri. Siellä taas yksi sossupummi katkerana ulisee. Nistit ja “sikakapitalistit”, kuinka omaperäistä. Tämä riittää tältä osaa, komeasti osoitit tasosi.
En ole turvautunut sossuun, kuin yli vuosi sitten kolme kertaa. Ensin olin innolla mukana varallisuutta kasvattamassa. Kun lopetin sen hölynpölyn ja planeetan tuhoamisen, myin ensin ylimääräistä omaisuuttani. Nykyään saan tukea kelalta, kun olen osallistunut kuntouttavaan työtoimintaankin. Teen myös yhä töitä, sillä elän maalla. Isohko talo, jossa kaksi asuntoa lämpeää oman metsän puilla ja osa ruoasta kasvaa tilalla. Ainoa vaan, että naapurit, jotka omistavat tilan, ovat myös mukana turhassa, eikä tästä paikasta tule kunnon kotia minulle. Nyt minusta on vielä täällä enemmän hyötyä kuin haittaa. Teen myös vapaaehtoistyötä täällä internetissä, näin.
Jokainen itselleen ylimääräistä omaisuutta keräävä tai kallista elämää elävä veronmaksaja voi antaa äänensä minun poistuvan täältä. Tulen maksamaan joka vitun sentin takaisin muodossa tai toisessa, karman laki pitää siitä huolen, mutta jos tekisin palkkaorjana töitä, niin uskoisin sen olevan kaikelle huonompi vaihtoehto. En tiedä näetkö hyvänäkin nykytilanteen, jota yritetään korjata TALOUTTA KASVATTAMALLA. Ehkä saat vielä turhautumisen purkautumaan ja käännettyä huomion pois yhteiskunnallisilla typeryyksillä, joidenka vuoksi teet ehkä kolmas- tai neljäsosan elämästäsi töitä, joista toivottavasti nautit. Tai etpä saakaan. Täällähän se näkyy. Mutta itsepä en satu olemaan niin onnekas, että olisin löytänyt sellaista työpaikkaa täällä …
Ei tarvetta purkaa elämäntarinaa. Tämähän meni juuri niin, kuin arvelinkin. Loiseläjä puolustaa toista loiseläjää. Kukaanhan ei ihmistä pakota mihinkään valtaviin kulutusjuhliin, mutta jos aikuinen ihminen edes elättäisit itsesi. Se on hieman kyseenalaista, että kaveri joka tarvitsee hengissä pysymiseen yhteiskunnan tukea, tulee tänne neuvomaan ja arvostelemaan muita, itseään parempia. Varmaan olisi kannattanut olla narkkaamatta, ehkä nyt ei olisi tarvetta millekkään surulliselle hörhöjen päiväpuuhastelulle.
Näinhän sinä asian näet, kun et muusta tiedä. Hengissäpysymiseen en tarvitsisi yhteiskunnan tukea, vaan siihen, että voin elää inhimmillistä normaalia elämää. Sinä kapitalisti olet niitä, joiden vuoksi planeettamme on surkeassa kunnossa, kuten yhteiskunnallinen elämäkin. Me vielä odotellaan rauhassa omissa oloissamme, että aika on kypsä muutokselle.
Sinä olet tehnyt huonoja valintoja, ja nyt elät toisten nurkissa yhteiskunnan almuilla. Ihan turhaan kohdistat vihaasi minuun, yksin sinä olet vastuussa omasta alennustilastasi. Kapitalismi on vapautta lainsäädännön rajoissa, mitä sinulla on vapautta vastaan?