Moi Dahlia! Ai miten toimii lapsen mieli, uskoo että kaikki paranee kun äiti kieltää Voi kun se olisikin niin helppoa.
Todella kurjaa että teille kävi nyt näin. Sä tunnut kuitenkin olevan loistavasti tilanteen tasalla ja tiedät mikä nyt on tärkeintä. Tietenkään et ollut voinut olla varautunut tuollaiseen tilanteeseen kun hän pidempään on ollut luotettava.
Sä olet niin oikeassa että mieheen et nyt voi enää luottaa ja sun täytyy ottaa vastuu siitä että lapsesi ei näe häntä tuossa kunnossa! Varmasti itsekin osaat miten se tapahtuu, mutta sanoisin vielä että älä delegoi mitään tehtäviä enää miehen vastuulle äläkä päästä häntä asuntoon sisään varmistamatta että hän on kunnossa. Kunnes mieheen voi taas hieman enemmän luottaa, tapaamiset tyttären ja hänen välillä voisivat tapahtua julkisissa tiloissa. Mies tuskin kumminkaan tulee kaatamaan maitoa ja tortut lattialle kahvilassa? Jos hän on niin sekaisin hän tuskin tulee paikalle ollenkaan, mutta älä lupaa tyttärellesi etukäteen että mennään isiä tapaamaan, koska silloin tyttö pettyy kun isä ei tulekaan.
Näitä keinoja mun äiti käytti mun ollessa tyttäresi ikäinen ja se toimi hyvin.
Surullista Dahlia
Tiedän kuinka vaikea on käsitellä lääkepöhnäistä. Täysin holtiton, ei kuuntele, ei ymmärä, ei muista…Ja aina lääkkeet hukassa, koska luultavasti syönyt kaikki, kun kontrolli mennyt samoin kuin muisti. Tuollaisessa lääkepöhnässä poikani meinasi kerran hypätä kerrostalon ikkunasta ulos Vihaan niin noita bentsoja
Voisitko soitaa lääkäriasemat ja apteekit läpi, että väärin käyttää bentsoja Ne on katukaupassakin kortilla…joten ei ehkä ihan niin helposti saisi päätään noin sekaisin
Toivottavasti löydät ratkasun, kun elämänne oli jo niin hyvällä malilla…
Hei Dahlia!
On hieno jutu, että haluat suojella lastasi miehen käytökseltä. Lapsi ei tajua miksi toinen on sellaisessa kunnossa ja häntä pelottaa! Pidä kiinni tiukasti asettamistasi rajoista ja mies voisi tosiaankin tavata lastanne julkisella paikalla. Jospa se saisi hänet järkiinsä käytöksensä suhteen.
Kirjoituksesi tuntuu niin tutulta omaan entiseen elämääni nähden. Itsalläni ei ole käyttäjä taustaa, mutta virallisen lääkitykseni ansiosta ymmärrän mitä viekkarit on! Jos unohtaa ottaa pitkävaikutteisen yöksi, niin olo on sietämätön siihen saakka kunnes aamulääkkeet vaikuttaa. Sen takia olen ymmärtänyt miten vaikeaa päihteistä irrottautuminen voi olla.
Pidä kiinni hyvästä elämästäsi Elämä ei ole todellista lääkepöhnässä ja menettäisit niin paljon arvokkaita hetkiä lapsesi kasvusta. Tsemppiä!!!
Hei Dahlia,
Niinpä niin. Muutama “normaali” päivä saa läheisen jo uskomaan, että no nyt elämä sai paremman suunnan. Kokemuksesi on niin tavallinen. Ikävä kyllä.
Se, että mies ottaa pienen laspsen mukaansa tapaamaan naisia, hakemaan huumeita, osoittaa todella huonoa harkintakykyä. Ja sitä, että muut asiat, kuin lapset , heidän hyvinvointi ja heidän kanssaan olo, ovat tärkeämpiä. Minä kuulin mieheltäni jälkeen päin, miten hän oli ottanut lapset mukaan, kun lähti hakemaan kamaa. Olivat kerran (?) odottaneet kahdestaa autossa, kun isä oli pitkän aikaa jossain Roihuvuoren kämpässä!
Olisikohan aika, että jämäköidyt, etkä päästä miestäsi teille? Kun tarvitset lastenhoitoapua, yritä saada hoitoapua jotain muualta; äiti, naapuri, ystävättäresi, kummit…Et voi luottaa mieheesi.
Dahlia, älä syytä itseäsi siitä että luotit. Ikävää että miehen tie selvään elämään on ilmeisesti katkolla ja häneen et voi enää luottaa, kun teillä kumminkin meni jo paremmin. Sä olet fiksu ja vahva nainen, joten nyt ajattelet vain itsesi ja lapsesi parasta. Tsemppiä.
Moi Dahlia!
Luin tässä näitä viestejä, kun olen pitänyt pientä taukoa. Kuulostaa että olet “selvillä vesillä” tilanteen suhteen vaikka tuosta katkaisuasemasta kirjoitatkin
Ja treffit. Ihanaa! Nauti!
Dahlia,
Nauti treffeistä - ihan- kaveri-pohjalta-vaan, kuten nuoret nykyisin tekee vaikka miten pitkään:)
Sitä oon tässä ihmetellyt että miten noita lääkkeitä (siis bentsoja yms.) saa niin helposti. Ketkä lääkärit niitä kirjoittaa? Saako ihan tk-lääkäriltä vai pitääkö turvautua yksityissektoriin? Mun poika väittää, ettei hän saa mistään edes imovanea univaikeuksiin (varsinaisista bentsoista puhumattakaan), kun on joka tiedostossa narkkimerkintä. Eikä ole muuten edes todellakaan saanut. Ei edes uudelta opiskelupaikkakunnalta, kun oli kertonut terveydenhoitajalle huumetaustastaan. Vai onko kyse iästä, onko nuorien (alle 30v) vaikeampi saada? Suomessa ei olis varmaan näin hirveetä lääkeriippuvuusongelmaa, jos lääkärit ei määräis noita lääkkeitä. Ei olis katukaupassakaan niin paljon tarjolla.
^Määrätyt yksityiset (jotka käyttäjät tietävät nimeltä), jotkut tk-lekurit ja ennenkaikkea useammalla paikkakunnalla a-klinikka määräävät kyllä. Lisäksi jos sairaalalle menee päivystykseen valittamaan ongelmia sen näköisenä että 3h ei ole turhaan istuttu odottamassa ja respa jää “roikkumaan” uusittavien joukkoon edes pariksi kk:deksi niin se on uusittava joko klinellä tai arvauksessa koska potilas voi olla jo “koukussa” tai vedota siihen ainakin. Mikäli on merkintä väärinkäytöstä niin niitä on vaikea saada muulta kuin yksityiseltä.
Meilläkin klinikalla lekuri (joka vastaa myös korvauksesta ) jolta ihan aikaa usein varaamalla ja valittamalla saa melkein mitä vain. Nyt on kielto ettei Dormicumeja ja Xanoreja enää uusille määrätä, mut itselläkin menneet hurjat annokset (siccinä jopa) ja ongelmia ei ole tullut… Mulle sanoi et onneks lopetin kumit ajois ku ne piti ja yritettii vetää markkinoilt mut lopetin ne sen takia et en saanu sinä päivänä hetken rauhaa vaikka massia tai vaihtiksia sainkin . Mut nyt en jää tänne vaa jatkan kahvin jälkee läksyjä eli nyt… Viikonlopun jatkoja kaikille! =)
Lääkärit jakavat bentsoja kuin mitäkin karkkeja. Sekakäyttäjä ystäväni uskomattomimpia tapoja saada bentsoja mm.
-
ensiavusta kun on krampannut: viina+ bentsot johtavat kramppiin ja mitä tekee lääkäri… antaa käteen respan lisää bentsoja ja lähettää kotiin
-
a-klinikalta, sekä katkaisuhoidosta että avokatkaisusta. Avokatkaisuun voi tulla kännissä + huumeissa ja saa lisää bentsoja
-
mies ei pysty olemaan päivääkään selvinpäin ilman bentsoja. Kun tuli kutsu kertausharjoituksiin, niin hän meni hakemaan omalääkäriltä monta pakettia bentsoja että pärjäsi kertausharjoitukset. Mikä moraali lääkärilä on, että hän lähettää tällaisen sekakäyttäjän sinne ammuskelemaan??!! No, kaikki meni onneksi hyvin sillä kertaa.