Joo moi vaan kaikille, rekisteröidyin tänne justiinsa.
On täällä näköjään aiheita vaikka mihin lähtöön, tramalistakin teillä oli näköjään kovat väännöt
Kerrotaan sen verran ittestäni, että oon aikoinani käyttänyt huumausaineita pääravinnokseni eli tiedän niistä aika paljon, ja varsinkin haposta ( Lsd ) Vipua meni joskus myös enemmän kun tarpeeksi…
Yhdestä asiasta olen kuitenkin yllättävän pihalla ja ne on ne lääkkeet. Ja siks tulinkin tänne lueskelemaan näitä juttuja ja ajattelin itsekin kysästä sellasta, että kun mulla on ollut viimeiset 5 vuotta sitalopraami lääkitys ( pitkä aika ) ja nyt mä sit lopetin sen 1,5 viikkoa sitten ja ajattelin vetästä 30 nappia Tramadolia, eli tässä tapauksessa 100mg depotteja… Tiesin sen jo aiemmin ( apteekista kuullut joskus ) ja nyt luin täältäkin, ettei tramali oikeen sovi tuon sitalopraamin kanssa. Eli koska noita kannattais asiantuntijoiden mielestä ottaa, ettei tule paskaolo ja muita ikävyyksiä?
Voiko iltalääkkeet, eli mun tapauksessa ketiapiinia ottaa silti normaalisti, entä jos noihin kahteen ( tramal, ketiapiini ) sekoittaa vielä vähän sirdaludia ( tms )…
Vai kannattaaks teijän mieleest ottaa vaan tramalit tramaleina ja PISTE?
Joo,ja ei sit tarvii alkaa moralisoimaan yhtään mitään lääkkeiden väärinkäytöstä ja vielä kaikenlisäksi sen takia koska ei ole aikomuskaan kun vetäistä nuo 30 nappia…
En ikävä kyllä osaa vastata kysymykseen, mutta voisikohan tästä olla apua: Fimea/laaketieto. Kuulemma Pharmaca Fennica netissä. Mut siellä varmaan lähinnä sanotaan se, mitä ei saa samaan aikaan käyttää; en tiedä löytyykö tietoa siitä, että jos on lopettanut jonkin lääkkeen, kuinka kauan tarvitsee odottaa, ennen kuin voi ottaa aiemmin käyttämänsä lääkkeen kanssa yhteensopimatonta liäkettä. Siihen kai tarvitaan sitten se asiantuntija… Mutta voihan tuota kenties vilkaista… ?
Jooo… Apteekissahan ne sano siis mulle, että vähintään 1,5 viikkoa mutta mieluiten 2 viikkoa pitäis olla välii sitalopraamin ja tramadolin välillä. Ja sen 2 viikkoa olen kohta pitänytkin. Nykii niin saatanasti päässä kun on ollut sen verran pitkään tuo sitalopraami lääkitys ja nyt sen lopetin, tosin asteittain tietysti…
Emmä tiedä… Ei niitä sirdaludeja varmaan kannata kuitenkaan sotkea ton tramalin kanssa, eihän niistä nyt ole mihinkään, väsyttää lähinnä. Ja ääääh, lääkkeitten käyttö VIIHDE tarkoituksessa on muutenkin aika perseestä, mutta kun… Haluaa kokeilla silti, miten ne toimii…
Oon jokatapauksessa päättänyt, että kun noi käytän niin saa jäähä sitten koko pelleily…
Lsd on kuningas huume! Mutta sekin ilo on nyt jo takana päin!
30 nappia eli 3000mg? Ja kuinka paljon sinulla mahtaa olla opioideille tolea? Nollatolella jo 200mg saattaa nimittäin jytistä todella lujaa, joten ehkä voit kuvitella miten vakavan yliannostuksen 3000mg aiheuttaa. Sellaisesta annoksesta jo kokenutkin jarrupää saa pelkästään ikäviä vaikutuksia, kuten oksentelua ja epileptisiä kohtauksia.
Mikäs noin merkittävä ero on lääkkeiden ja huumeiden viihdekäytössä? Onko subunisti huumeiden vai lääkkeiden väärinkäyttäjä? Itse vedät happoa ja piriä, mutta kai tiedät että happoa on käytetty lääkkeenä ja amfetamiinia käytetään edelleenkin? Tietysti sanoilla tarkoitetaan yleensä eri aineita, mutta on pelkästään määrittelykysymys mikä aine milloinkin on huume ja mikä lääke. Lääkkeiden joukkoon kuuluu muun muassa erittäin vahvoja opioideja kuten morfiini ja fentanyyli sekä helposti koukuttavat bentsot, joten en todellakaan näe mitään syytä vähätellä lääkkeiden viihdekäyttöä.
No kuuleppas pikkuinen jos et tajunnut niin tarkoitin, että minulla on 30kpl 100 MILLIGRAMMAN tramaleja, ymmärsithän nyt varmasti
[Poistettu asiatonta. -Päihdelinkin toimitus]
Ja kyllä niillä on muuten eroa. Toki amfetamiinia on OLLUT apteekin hyllyllä mutta niin on ollut Herskaakin vielä 50 luvulla.
Jokaisella on tietenkin oma mielipiteensä asiasta, mutta minusta lääkeaineilla ja huumausaineilla on itseasiassa aika merkittäväkin ero. Suurin lienee se, että lääkkeitä käytetään ( yleensä ) sairauksien hoitoon ja huumeita ( yleensä ) itsensä viihdyttämiseen
Mutta jos tarkkoja ollaan niin itseasiassa juuri amfetamiinia siellä ei ole, siellä on käsittääkseni vain adhd:hen käytettävää metyylifenidaatti. Ja älä tule mulle väittämään, että se on amfetamiinia, koska sitä se ei ole
Niin ja vittumaiseen vastaukseen vittumainen vastaus.
Mutta asiaan: Eilen otin YHDEN 100mg:n tramalin. Olo oli sellainen loppuillan mitä kuvittelinkin, ihan letkeä olo mutta ei mitään päätä huimaavaa. Ihan ok olo siitä silti tuli, MUTTA nukkumaan mennessä huomasin todella oudon olon, säpsähtelin ja pelkäsin jotain olematonta tai sitten se johtui siitä lääkkeestä, en osaa sanoa mutta outoolo jokatapuksessa. Sitten kun sain unta niin heräsin muutaman kerran siihen, että näin jotain ihmeellisiä harhoja tms, ei täysin vierasta mulle vuosien takaa, mutta en olisi kuvitellut yhden tramalin vaikuttavan tällä tavalla…
Eli illallla oli ihan jees olo, mutta nukahtaminen / nukkuminen oli enemmän kuin outoa ja olen 99% varma, että se johtui tästä ko. lääkkeestä…
Joo eli ei tota Amfetamiiniksi saa vaikka kuinka yrittäisi. Tosin saattaahan se toimia pirin tavalla joillakin ainut vaan että ne jotka sairastaa ADHD:ta, kokee tuon rauhoittavana kun " me muut "… Noh, miten se piri nyt sit vaikuttaa. Mua se ainakin piristää niin perkeleesti, riippuen kuinka puhdasta. Kaduilla on kyllä valitettavan usein sellasta piriä myynnissä mikä ei ole piriä kuin ehkä 20%:sti…
Kunnon piriä on harvoin, harvoilla ja harvoille tarjolla…
Mut Hey: oon ottanut tänään 2kpl 100mg Tramalia ( jee jee ) ja olo on piristä puheenollen vähän kun olis sitä itseään vetänyt…
Niin ja älä / älkää ottako tätä vittuiluna mutta mä olen henk.koht sitä mieltä, että ne jotka eivät jostain syystä saa huumeita mistään, vetää lääkkeitä joko pelkästään / tai huumeiden korvikkeena. Tällänen käsitys mulla on asiasta…
Mutta… voihan ne jotkut lääkkeet sit vissiin toimia ihan viihdekäytössäkin, mut taitaa olla aika harvinaista… Siis jos nyt puhutaan oppareista kuten kodeiini / tramadoli…
Onko jääny kemian oppitunnit vähälle? Kerropa mitä eroa on levo- ja dex-amfetamiinilla? Luuletko että täällä on sellaisia ihmisiä ketkä on käyttäny ½v ja tulee tänne leuhkimaan; suurella osalla on pitkä käyttöhistoria takana… Ja jos se on leuhkimisen asia ni etpä oo kovin aikuinen!
Mulla tuo piri rauhoittaa maan perkeleest, siks en käytäkään ku apteekkipiriä! Tosin johtuu just tuosta adhd:sta. Tuo 20% voi olla hyvinkin alakanttiin, toista oli ennen… Mut onneks oon päässy tuosta paskasta eroon…
Tääl on vain katsos puhuttu tuosta trambojen kattorajasta (tarkoittaa ettei toimi määrätyn annoksen jälkeen) ja kouristusriskeistä. Ite oon krampannu, samoin oon ollut todistamas 2 tapausta jotka johtuneet tramboista mut mikäs siinä jos leikkii mielellään kropallaan…
BTW tuohon on ihan simppelit ohjeet kuinka sen piriksi saa! Oot tainnu sekoittaa metyylifenidaatin (Concerta, Ritalin) ja dextro-amfen… Ei se toimi kuten katupiri ku katupiris se rotanmyrkky aiheuttaa hiusten nousun mut mä jaksa ainakaa aikaani tuhlata tähän topicciin jossa tyyppi luulee olevansa joku huumekuningas (tod. näk. kaverit pitää rottana ku pirinistit ei oo kovin luotettavia) eikä edes tiedä ihmisten käyttöhistoriaa ja silti arvostelee kaikkia …
Ite oon sitä mieltä et oxycodoni ja morfiini on parempaa ku mikää vitun piri tai paska herska… Nuo on kuitenkin melko mietoja lääkkeitä nuo trambot ja artut…
^ ^^ Sanallinen ilmaisu on ilmeisesti melko heikkoa ku kaikki on sensuroitu. Kemiallinen kaava on levo- ja dexamfetamiinissa sama mutta toinen on “oikealla ja toinen vasemmalla” näin kemiallisesti maalaisjärjellä selvitettynä. Katuamfessa [pitäisi olla[/i] puolet molempia, mutta jatkeet (efedriini, mielialalääkkeet, fruktoosi, rotanmyrkky, malto jne. jne. mitä piripään mieleen sattuu) heittävät suhdetta; puhumattakaan että itse oon esim. 2 kertaa huomannut että amfea on jatkettu MDMA:lla(/essoilla), koska ne maksoivat 3mk/kpl tehtaalla.
Mikäli ajan autoa ja multa otetaan testit ni mulla saa amfe näkyä positiivisena… Mistä hemmetistä sä tiedät sun amfetamiinin koostumuksen??? Ku et tiedä!!! Kellertävä, kiinteähkö massa on hyvää; ööö, siihen laitettu hiukan nestettä ja väriainetta ni saa painavampaa ja vaikuttaa paremmalta… Ikinä et voi tietää mitä saat!!
Mut dextro-amfe ja lefo-amfe= amfetamiini. Concerta, Ritalin= Metyylifenidaatti (amfetamiinijohdannainen jota käytetään adhd:n hoitoon). Sit vielä meta jolla oma kaava mut jenkeissä määrätään adhd:n hoitoon…
T: poika 12v jolla on helvetin hyvä äidinkielen arvosana!
Mielestäni tänne on aika vaikea ilmaista yhtään mitään muutenkuin kirjallisesti. Ja mitähän herra 12 v mahtaa nyt tarkoittaa, että " toinen on vasemmalla ja toinen oikealla " ? Mahdatkohan nyt itsekään ihan ymmärtää kirjoittamaasi, ettei Setä nyt vaan olisi oikeassa, että olet kuullut tuon " toinen on vasemmalla ja toinen oikealla " jutun jostain muttet todellakaan ymmärrä mitä se tarkoittaa. Epäilen myös hieman noita sun kemiantaitoja, vaikka itse pidätkin itseäsi varmasti vähintäänkin kemiantieteen tohtorina
Ja edelleen, se apteekin amfetamiini ei ole missään tekemisissä katuamfetamiinin kanssa, tiedän sen varsin hyvin. Itseasiassa. Ja mistä sinä sitä tiedät millä amfetamiinia jatketaan, sitä kun voi jatkaa ihan vaikka pastilleilla, jotkut jopa tekevät niin. Ja millä ihmeellä luulet tietäväsi, että kadulta ostetussa amfetamiinissa on " puolet molempia " ?
Täysin keksittyä juttua, ota selvää asioista ennen kuin kerrot niitä täällä täysinä totuuksina, ihan oikeasti tuossa jutussasi kun ei ollut päätä eikä varsinkaan häntää
Tuosta nyt ei ole ollut epäselvyyttä, mutta jos kirjoitat että “ajattelin vetästä 30 nappia tramadolia” etkä täsmennä sitä sen enempää, niin se tarkoittaa että aiot vetäistä 30 nappia kertaheitolla. Perehtyminen suomen kielioppiin voisi olla paikallaan, niin pystyisit ehkä ilmaisemaan itseäsi selkeämmin.
Jos oikeasti tarkkoja ollaan niin kyllä siellä apteekissa amfetamiiniakin myydään. Dekstro- eli deksamfetamiinia käytetään mm. ADHD:n ja narkolepsian hoidossa.
Joku oksikodoniko pelkkä huumeiden korvike…? Jos olisit elänyt 1940-luvulla, olisit siis logiikkasi perusteella silloin vaahdonnut että heroiini on pelkkä huumeiden korvike.
“Taitaa olla aika harvinaista” Olet nyt siis päässyt tutkimustyössäsi siihen pisteeseen, että myönnät mietojen opioidien toimivan viihdekäytössä. Mitähän jännää saat seuraavaksi selville? Että vahvat opioidit toimivat vielä paremmin?
Valotahan päättelyketjuasi jonka perusteella uskot minun olevan 15-vuotias ja kertovan “kaiken huumeista”. Sitä olisi lystikästä lukea.
Tulet keskustelufoorumille ja esität kysymyksiä, mutta alat vittuilla kun keskustelua syntyy ja viestiäsi kommentoidaan asiallisesti ja informatiivisesti. Trolli mikä trolli.