Nappuloita...

Niin jos olisitkin kommentoinut asiallisesti. En jaksa edelleenkään alkaa minkään Nico 15 wee joka tietää kaikesta kaiken, alkaa väittelemään. Mene väittelemään huumeista vaikka jonkun toisen 9 luokkalaisen kanssa joka on kerran kokeillut kannabista, Jeah :smiley:

^ saanko udella, kuinka kauan olet käyttänyt internettiä?

Hmm. Aloittelin muistaakseni sillon kun sä olit vielä suunnittelu asteella. Mutta taatusti ennen kuin sinä opit kävelemään.

Ihan sama. Mutta en kestä sitä, että joku joka on 99% varmuudella käyttänyt minua vähemmän huumeita, jos on käyttänyt niitä ollenkaan ( ja tämä ei ole mikään kehun aihe, mutta fakta ) alkaa selittämään minulle asioita joita ei selvästi itsekään ymmärrä. Satun vain tietämään n. 15 vuotta amfetamiinia käyttäneenä, että VAIN dorkat käyttää vipua jossa on jotain rotanmyrkkyä jne. Ja mulle on turha tulla selittämään, etteikö sitä voi tietää mitä amfetamiini sisältää ja kuinka vahvaa / puhdasta se on. Sen nimittäin VOI tietää, jos on käyttänyt sitä vuosi kymmeniä!

hei mene ottamaan jotain noihin nitkuihis…
mä sain päivän naurut sun jutuista :smiley:

Hyvä, että naurattaa. Kertoko äiti jonkun hyvän iltasadun :question: :laughing:

Amfetamiini on kemialliselta nimeltään 1-fenyyli-2-propyyliamiini eli 1-fenyyli-2-aminopropaani. Sillä on kaksi peilikuvaisomeeriä dekstro- ja levoamfetamiini, joiden rakennekaavat ovat muuten samat, mutta toistensa peilikuvia kuten vasen ja oikea käsi. Dekstro- eli D-amfetamiini kääntää tasossa polaroidun valon polarisaatiotasoa oikealle (lat. dexter = oikea) ja levo- eli L-amfetamiini vasemmalle (laevus = vasen). Itse asiassa amfetamiini on yhteisnimitys vain näille kahdelle amfetamiinille. Kumpikin on ns. primäärinen amiini, jonka typpiatomiini on kiinnittynyt yksi hiiliatomi. Metamfetamiini (engl. methampfetamine) eli N-metyyliamfetamiini, jonka rakennekaava myös on yllä mainitussa tiedostossa, ei oli varsinaisesti amfetamiini vaan amfetamiinin metyylijohdannainen, jossa metyyliryhmä on kiinnittynyt amfetamiinin typpiatomiin (sitä etuliite “N-” tarkoittaa) korvaten siihen kiinnittyneen toisen vetyatomin. Se on ns. sekundäärinen amiini, koska sen typpiatomiin on kiinnittynyt kaksi hiiliatomia. Myös sillä on D- ja L-isomeerit sekä lisäksi myös muita isomeerejä, esim. orto-, meta- ja parametyyliamfetamiinit, joissa metyyliryhmä on kiinnittynyt typpiatomin sijasta bentseenirenkaaseen korvaten siitä yhden vetyatomin. Kaikilla näillä metyyliamfetamiineilla on yhteinen molekyylikaava: C10H15N. Amfetamiinin (sekä D- että L-amfetamiinin) molekyylikaava on C9H13N.
Dekstroamfetamiinisulfaatti on rikkihapon dekstroamfetamiiniesteri. Rikkihapon molekyylikaava on H2SO4. Sen estereissä molemmat vetyatomit ovat korvautuneet tavallisesti jollakin orgaanisella molekyylillä tai atomiryhmällä, tässä tapauksessa kahdella dekstroamfetamiinilla. Silläkin on useita isomeereja, koska amfetamiini voi kiinnittyä sulfaattimolekyyliin monesta kohdasta. Niiden kaikkien molekyylikaava on näin ollen (C9H13N)2SO4. Tämä lainattu ADHD-aikuiset RY:n sivuilta, mutta ihan peruskoulun tai vähintään lukion kemialla nuo tulisi ymmärtää… On vain helvetin vaikea kirjoittaa asiaa sellaiselle, joka tuskin tajuaa asiasta vaikka sen vääntäisi ratakiskosta!

Noniin tuossa sulle selitystä meitsi69 vaikka tuskin oot kemiaa sen vertaa lukenut että asiaa ymmärrät… Et eiköhän ne oikeat ja vasemmat ala muodostaa jotain käsitystä siellä sunkin pirin-nakertamassa pääkopassa jos edes vähän kemiaa ymmärrät! Tuosta on myös aivan selkeät ohjeet (kemiaa ymmärtävälle) jos tahtoo poistaa lääkkeestä muut aineet kuin tuon dextro-amfen. Katu-amfen pitäisi siis olla sekoitus levo- ja dextro-amfea, mutta harvoin se sitä on.

Kyllä muutkin huomaavat toimiiko amfe vai ei :laughing: . Mitä puhtaampaa, sen vähemmän tuntuu toimivan joten tunsin itse ainakin aikoinani pari erittäin pitkään käyttänyttä tyyppiä ketkä lisäsivät hiukan sekaan sitä rotanmyrkkyä, jotta saisivat sen “tukka pystyyn” efektin. Eipä sitä koostumusta tarkasti kukaan tiedä ellei oo itse tehtaalla töissä! Niin monen välikäden kautta tänne peräpohjolaan tulee, että ehtii naapurin Vladimirista lähtien jokainen vetää välistä ja jatkaa kuka milläkin. Aikoinani “hyväksi piriksi” kutsuttua vauhtia huomasin että sitä oli jatkettu essoilla (madmalla), jotka silloin maksoivat 3mk/kpl tehtaalla. Muut huomasivat pian saman kun asiasta mainitsi. Täällä on ollu kyl niin paljon keskustelua piristä et kandee varmasti googlata, kukaa kun ei myy hyvää piriä ku sanotaa et saa paskaa; hyvä piri ku ei toimi kunnolla! Käytäpäs hakua ja katso “parhaat jatkeet pirille” ni löydät varmasti topicin…

Tramboissa on kattoraja joten ois voinu vetää järkevämminkin ne 30kpl:tta, mut mikäs siinä ku pääsee kehumaan frendeille… :laughing: Tuo kertoo jo paljon et kehuskellaan edelleen niin huumemyönteisenä et kauan on vetänyt et trolli mikä trolli. Mä en ainakaa enää ruoki trollia; annetaan vain vähän tietoa aineesta jota vetää… :laughing: :laughing:

hihi, tottakai, joka ilta :slight_smile:
mä voisin suositella sulle jotain tohon sun pahaan oloos kun ei tunnu vieläkään viekut helpottavan :wink:

“Eipä sitä koostumusta tarkasti kukaan tiedä ellei oo itse tehtaalla töissä! Niin monen välikäden kautta tänne peräpohjolaan tulee, että ehtii naapurin Vladimirista lähtien jokainen vetää välistä ja jatkaa kuka milläkin”

Hei kuules nyt pikkuinen. Ethän ihan tosissasi nyt yritä sanoa, että Piriä voi valmistaa / valmistetaan VAIN Venäjällä?

Sitä kun kuule voi valmistaa ihan missä vain. En kommentoi asiaa sen enempää, mutta voin sulle pikkupullerolle kertoa, että sitä voidaan valmistaa ihan missä vain, että huomaa hyvin sun tietämystason jos luulet, että kaikki piri tulee Venäjältä :smiley:

Ja juu hei, luule sä mitä luulet, että mä täällä vain " kehuskelen " miten kauan olen käyttänyt aineita. Bullshittia koko tekstisi, enempää en jaksa kiinnittää siihen edes huomiotani. Väittele yksinäsi, onko sinulla skitsofrenia, se voittaa yksinäisyyden eli voit vaikka väitellä toisen persoonasi kanssa, :smiley: Väittele sivupersoonasi kanssa siitä ihan rauhassa, että toimiiko puhdas amfetamiini paremmin vai ei, itse olet näköjään sitä mieltä, että rotanmyrkky piri toimii paremmin kuin puhdas, tämä oli kaikista hauskin väite tekstissäsi, hahahhahhahahhahahahhahahahahhahahah :open_mouth:

Hei,
ketju on mennyt riitelyksi, joten parempi että se suljetaan.

Yst.terv.
Päihdelinkin toimitus