voin infota tykkäsikö kaverini, soitti keskellä yötä tuhannen tuubassa ja mun piti etsiä sille erään maksullinen neitosen numero ja neurokipu puhuu kyllä asiaa raittiista miehistä ne naiset yleensä pitää…
Suomalaiset miehet ei yleensä ole kovin omistautuneita parisuhteelle, ehkä suomalaiset naiset eivät ole tottuneet parisuhteelle omistautuneelle miehelle? Taikka sitten et ole löytänyt naista joka oikeasti olisi aivan valmis vakavaan suhteeseen?
Mmm, voi olla, että naiset eivät halua elämäänsä mitään “varmaa”, mutta on myös meitä jotka haluavat turvallisuutta ja varmuutta siitä, että on tulevaisuus juuri hänen kanssaan(ihmisen kenen kanssa haluaa viettää loppu elämänsä).
Tässä maassa tavoitellaan ehkä liikaa täydellisyyttä(nimenomaan rahaa, ulkonäköä ja menestystä).
Ehkä se on vain se pelko humalaisen äkkipikaisuudesta, joka laittaa etsimään selvää. Kunnes siitä selvästä voikin tulla entinen selvä… “En ole katkera, mutta kuitenkin…”
Voivoi, ootsä niin onneton tapaus ettet saa naista ilman rahaa? Seksin ostaminen on kyllä yks säälittävimmistä asioista, mitä tulee mieleen! Hyi helvetti, ällöttää äijät, jotka käyttää hyväks toisen heikompaa asemaa vain omien seksuaalisten tarpeidensa täyttämiseen. Tai toki naisetkin, mutta suurin osahan ne miehiä on jotka sitä tekee ja on aina tehnyt.
^ Ei toi oo välttämättä niin yksiselitteinen juttu, että seksii myyvä nainen on automaattisesti jotenki heikossa tai heikommassa asemassa kun se mies, joka sitä seksiä ostaa. Esim. monet opiskelijat myy pillua sen kummemmin alistumatta tai alistettuina, ite valittevat kenelle ja millon ja miten usein, eikä kai siinä sen kummempaa. Tai että helppoa rahaa, jos joku kerran siitä haluaa maksaa niin mikäpä siinä.
Totta kai asia on ihan eri monissa muissa maissa ja varmasti Suomessakin joidenki huorien kohdalla, että jos pakotetaan myymään tai on addikti tai muuten todella epätoivosessa tilanteessa jossa vastoin tahtoaan joutuu myymään, mut jos homma on vapaaehtoista puolin toisin niin ite en nää seksin myymisessä kovin isoa ongelmaa.
Opiskelijathan juuri ovat pakotettuja tekemään epätoivoisia tekoja elantonsa eteen! Kyllä minä olen aika helvetin paljon heikommassa asemassa kuin joku hyvin tienaava, säännöllisessä työssä oleva mielenterveudeltään terve mies. Enkä todellakaan sanois seksin myymisen olevan mitenkään helppoa rahaa. Aikamoisen nöyryytyksen kohteeksi siinä joutuu itsensä laittamaan.(Siis ei kyllä ole kokemusta siitä, ihan vaan selvennykseksi.) Minä kyllä väitän että yksikään mieleltään terve, itseään arvostava ja taloudellisesti toimeentuleva nainen ei lähde myymän seksiä. Kaikki taas, jotka sitä tekevät, ovat jollain tavalla siihen pakotettuja. Ei siihen aina mitään hakkaavia parittajia taakse tarvita.
No vastaanpa nyt sit sullekin, kun säkin välikäden kautta uskalsit vastata mulle.
Ei ole syy, mutta onko pakko tarttua joka syöttiin? Hyväksikäyttöä se silti on.
Kuten sanoin, niin jos tilanne on sellainen, että on pakotettu myymään seksiä, niin homma on todella kusinen. Kuitenkaan en oo samaa mieltä siitä, että kukaan itseään arvostava ja mieleltään terve nainen ei myisi seksiä. Seksi ei oo kaikille mikään pyhä asia, se ei kaikilla liity rakkauteen, se ei itsessään välttämättä tarkoita mitään sen kummempaa tai tunnu nöyryyttävältä. Periaatteessa mitä tahansa työtä tekevä on siihen tavalla tai toisella jollainlailla pakotettu, jos oikeen ruvetaan hiuksia halkoon. Seksi ja seksuaalisuus on vaan semmonen tabu, että sitä halutaan mystifioida ihmisen sieluun ja omanarvontuntoon kiinteästi liittyvänä, vaikka pitäisi muistaa, että se mikä itsestä tuntuu vastenmieliseltä tai itsestäänselvyydeltä, ei automaattisesti tarkoita sitä, että se myös kaikista muista tuntuu vastenmieliseltä. Joku ei halua myydä pillua - selvä, hyvä niin, toivotavasti ei joudukaan. Joku haluaa myydä pillua - selvä, hyvä niin, tehköön miten hyvältä tuntuu niin kauan kuin ketään ei pakoteta mihinkään.
Vielä selvennykseksi, että en minä yritä väittää, että pillun myyminen on kaikille iloista ja auvoista vapaaehtoista puuhaa. Mitä yritän väittää on se, että kaikille se ei myöskään ole alistettua ja pakotettua riistoa.
Surullista toiselle, vähemmän surullista toiselle. Mikä minä oon sanomaan miltä mikäkin asia kenestäkin tuntuu. Ja kun asiaa oikein miettii, niin avioliittohan on kautta aikain ollut prostituutiota pahimmillaan. Elättämistä vastaan mies saa nussia, nainen kun ei töihin toki saanut mennä - avioeronkin on saanut sillä perusteella, että liitoa ei panna täytäntöön. Puhumattakaan neitsyysvaatimuksista. Mistä siinäkään muusta on kyse kun panemisesta rahaa vastaan. Kaunista.
Toki käsitys rakkauden merkityksestä muuttui radikaalisti jo reipas sata vuotta sitten, ja ehkä ideaali monelle nykyisin on juuri rakkauden ja seksin yhteenliittäminen. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikista olisi kovin surullista panna ilman sitä rakkautta, tai jopa rahatukusta.
Jepjep. Et kommentoi juttujani vaikka kuinka mieli tekisi, ja tartut tilaisuuteen vain silloin, kun voit käyttää jotain välikättä. Mutta tietenkin se johtuu siitä että “olen vihamieslistallasi, mutta juuri tämän sitten kuitenkin satuit avaamaan”. Niin vähän arvelinkin tapahtuvan…
En jaksa kommentoida juttujasi koska ne ovat pelkkiä loukkauksia, katkeruutta ja valheellisen tiedon levittämistä, niinkuin sulla on tapana mulle ja mun ystävälleni tehdä. Lisäksi näköjään myös jotain aivan omituisia harhoja, joihin minä en kyllä liity millään lailla. Mikä helvetin kamera ja italiakuva? Mikä bussi ja halveksiva katse? Ei hitto, toivottavasti saat apua ongelmiisi!
Täällä henkilökohtaiset kaunat kehissä . Mitäpä minä niistä.
Mennääs asiaan. Komppaan kyllä Nyytyä. Monet(pitäisikö sanoa jopa suurin osa ) prostituoiduista ovat sitä toki tavalla tai toisella olosuhteiden pakosta ja kärsivät asemastaan, mutta on olemassa todellakin niitä prostituoituja, jotka tekevät sitä täysin vapaaehtoisesti ja vieläpä nauttivat työstään. Sellaisia, joilla olisi mahdollisuus elättää itsensä muillakin keinoin ja vieläpä hyvin. Mulle itselle seksi on ns. pyhä asia, rakkaus kuuluu siihen olennaisena osana, enkä voisi kuvitellakaan harrastavani sitä kuin oman aviomieheni kanssa(välillä toki myös itseni ), mutta ihmiset ovat kovin erilaisia. Ei mulla ole oikeutta sanoa, että joku asia on sairasta tai väärin, jos en sitä itse ymmärrä, kunhan se asia ei vahingoita muita. Mitä tuohon “mieleltään terve” -juttuun tulee, niin mikäli ihminen on sinut itsensä kanssa, pärjää muiden kanssa, saa asiansa hoidettua ilman suurempia vaikeuksia, eikä ole mitään diagnoosiakaan(niillä voi tosin monesti heittää vesilintua), niin en pitäisi ihmistä sairaana, vaikka hankkii elantonsa seksipalveluita myymällä.
Entäpä sitten nämä asiakkaat? Jollain tavoin vammaiset ihmiset, joilla ei ole edes niitä terveitä käsiä, joilla hoitaa homma? Tai todella yksinäiset ja sosiaalisesti rajoittuneet tapaukset? Eivät kaikki prostituoitujen asiakkaat hae välttämättä mitään hirveää panemisen rynkytystä, vaan jotkut ihan sitä läheisyyttä, hellyyttä ja kosketusta. Epätoivoisessa tilassa tuollaiset toki ovat, mutta säälittävä sanaa, ainakaan siinä halventavassa merkityksessä, en heistä käyttäisi. Onko seksi sitten kaikkien subjektiivinen oikeus? En tiedä, enkä jaksa nyt asiaa syvemmin pohtia, mutta tärkeä asia se vain monelle on. Säälittävää ja kuvottavaa on kyllä tuo, että joku parikymppinen kloppi, joka muutenkin saisi pillua, keksii vain yhtäkkiä jossain sekotiloissa kokeilla huoraa, koska “se vois olla nyt jännä kokemus”.
Mitä tuohon tulee, että prostituutio liitetään jotenkin naisen asemaan, niin se on mielestäni aika femakkopuppua. Suurin osa prostituoiduista on varmasti naisia, mutta kyllä niitä miespuolisiakin riittää ja myös siellä alisteisessa asemassa. Muutenkin miehet joutuvat esim. parisuhdeväkivallan ja seksuaalirikosten uhreiksi, enemmän mitä tilastot kertovat. Siitä puhuminen vain on aikamoinen tabu. Suomessa, missä tasa-arvoasiat ovat melko hyvällä tolalla, sukupuoliroolit vaikuttavat vieläkin suuresti, sitä en kiellä, mutta kun vähän raaputetaan pintaa, niin aika lailla samanlaisten ongelmien kanssa molemmat sukupuolet painivat.
Sisyfokselle vielä: Musta alkaa tuntua, että sä olet jotenkin itse tuominnut itsesi tuohon naisettomuuteen. Väität, ettet kelpaa kellekään, mutta ehkä ne naiset eivät kelpaakaan sinulle. Edelleenkään päihdeongelma ei ole mikään este hyvälle ja toimivalle parisuhteelle, vaikka se saattaakin omat probleemansa aiheuttaa. Näkisin kyllä, että jos päihdeongelmaisten parisuhde ei toimi, vika on lopulta jossain muualla kuin siinä päihteiden käytössä.
Sori nyt Sisyfokselle tästä jatkuvasta offista, mutta:
Kaunat, nepä ne nimenomaan. Tuntuu käsittämättömältä, miten jonkun kolme vuotta sitten tapahtuneen konfliktin jälkeen jotkut vielä vaan vetävät tollasia raivareita mun kommenteista, vaikka olen ymmärtänyt, ettei mun edes pitäisi merkitä heille enää yhtään mitään! Jotenkin ristiriitaista. Pitäisivät mut sitten siellä vihamieslistallaan, kun noin helvetin herkästi menettävät hermonsa. Ylläpidon ei ole kertaakaan tarvinnut poistaa mun ja ystäväni facsimilen kommentteja, kun ollaan täällä noita asioita selvitelty - tai muussakaan yhteydessä - kun taas tämä pariskunta latelee sellasta juttua et sensuuri iskee välittömästi. Että kuka sitä toisen kunniaa loukkaa ja kuka ei?! Tekisi mieleni selvittää koko foorumille ne myös minun totuuteni asiaan liittyen, tuohon d.m.:n “totuuksien” perään. Ja todellakin siis vain selvityksenä teille muille, sillä tuo sen teksti oli jälleen kerran aikamoinen kasa sontaa. Mutta en nyt ainakaan tällä kertaa jaksa alkaa niitä vatvomaan. Eikä se ketään ehkä edes kiinnosta…?
Ja sit takas asiaan:
Eihän se seksi tosiaan ole kaikille mitenkään pyhä asia. Kyllähän ne naisetkin harrastavat yhden illan juttuja ja irtosuhteita ihan vaan tyydyttääkseen tarpeitaan, ilman että siinä mitään sen kummempia rakkauden tunteita tai sitoutumista haluttaisiin. Mutta siinä vaiheessa kun siitä aletaan tekemään kauppatavaraa, on mun mielestä ylitetty se raja, että arvostaako sitä omaa seksuaalisuuttaan vai ei. Enkä mä oikein ymmärrä että miten se olisi jotain mystifioimista…?
Aivan, varmasti on olemassa niitäkin, jotka kokevat saavansa jotain nautintoa seksin myymisestä. Jotku saattaa olla seksiriippuvaisia, tai seksi on se asia, jolla kokee saavansa hyväksyntää ja tuntee olevansa tärkeä. Silloin seksin myyminen saattaa olla asia, jota ei koe nöyryyttävänä. Silti, ainakaan näissä tapauksissa ei ole kyse ihan terveestä ihmisestä. Ja saattaa olla niitä, joita on hyväksikäytetty tai raiskattu, ja joiden oma seksuaalisuus on siitä kärsinyt niin pahasti ettei enää vaan välitä. Silloinhan työtä voi tehdä ilman että se välttämättä tuntuisi missään. Yhdessäkään näistä esimerkeistä ei kuitenkaan ole kyseessä ihan terve ihminen. Omat arvoni vaikuttavat varmasti näkemykseeni, mutta en vaan pysty ymmärtää miten yksikään itseään arvostava, tai seksuaalisuuttaan arvostava ihminen voisi myydä seksiä kokematta sitä nöyryyttäväksi?
Niin, tuo on kyllä vaikea asia. En ajattelekaan että kaikki prostituoitujen palveluja käyttävät olisivat jotain kuvottavia naisten alistajia, varmasti moni on vaan yksinäinen ja hakee läheisyyttä. Asiaan pitäisi kuitenkin olla jokin toinen ratkaisu, sillä seksi vaan on sellainen asia, jota en näe kauppatavarana. Ja on niin surullista, että niin moni näkee.
Kuten Nyytykin tais tuolla jossain sanoa, niin avioliitothan ovat olleet periaatteessa prostituutiota, monissa kulttuureissa edelleen on. Nainen ei ole ollut yhtään mitään ilman elättäjää, joten se tärkein tehtävä on ollut ”saada itsensä kaupaksi”. Eikä siitä niin kovin montaa vuosikymmentä ole, kun raiskaus avioliiton sisällä on laissa kielletty, ihan täällä suomessakin!! Tosiaan monissa kulttuureissa tasa-arvo-asiat eivät ole lähelläkään sitä mitä se on täällä, eivätkä ne täälläkään kyllä ihan kohdallaan ole. Eli jossain köyhissä olosuhteissa, joissa naista ei juuri arvosteta, ehkäisyyn ei välttämättä ole mahdollisuutta, pitäisi elättää itsensä ja lapset… Ei niillä kovin montaa mahdollisuutta siihen ole. Naisen asema ja prostituutio ovat hyvinkin kiinni toisissaa, että ei se nyt ihan mitään ”femakkopuppua” tosiaankaan ole.
Avainhan tässä on nyt juuri tuo kohta “mun mielestä”. Sun mielestä noin, mun mielestä jotenkin toisin, jonkun kolmannen mielestä jotakin ihan muuta. Ja edelleen jos kyseessä on vapaaehtoinen toiminta, ja vaikka se sun mielestä olisi nöyryyttävää, niin sen myyjän mielestä tilanne voi olla kaikkee muuta kun nöyryyttävä. Hirveesti ei piä toisten puolesta määritellä myöskään sitä, mikä kenenkin naiseutta alistaa tai sortaa, koska edelleenkin etenkin seksin kohdalla käsitykset suotavasta, hyväksyttävästä ja “normaalista” vaihtelee tosi paljon. Siinä mielessä kyse on mun mielestä seksuaalisuuden mystifioimisesta, että omista seksuaalinormeista yritetään tehdä yleispäteviä arvoja vaikka oleellista olisi huomata kuinka omakohtasia ne omat käsitykset lopulta kuitenkin vaan on. Ei ole olemassa jotakin luonnollista, oikeeta tai normaalia seksuulisuutta joka kaikkien tulis vaan tajuta ja sovittaa itsensä siihen muottiin.
^ Ok, nyt ymmärrän mitä tarkoitit. Ja aivan, eri ihmisten erilaisia mielipiteistähän tässä vaihdellaan. Muuten ymmärrän kyllä mitä ajat takaa ja oon kanssas samoilla linjoilla. Tuosta nöyryytetyksi tulemisen tunteesta, niin ainakin yritin tuossa edellisessä postauksessani mielestäni jo sanoinkin, tai ainakin yritin, et ymmärrän kyllä et se ei siltä varmaan kaikkien prostituoitujen mielestä tunnukaan. Uskon et sillon taustalla on kuitenkin jotain tekijöitä, jotka on vahingoittanu kyseisen myyjän kokemusta omasta seksuaalisuudestaan. Seksuaalisuus tosiaan on jokaisella erilainen, yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta, enkä yritäkään väitää et jokaisen pitäis mennä johonkin samaan muottiin. Mut tosiaan, siinä kohtaa kuitenkin oon eri mieltä, et sen ei musta pitäis olla kauppatavaraa. Nää on niit mun mielipiteitä.
Joo, ja sitä mieltähän saa ihmeessä olla. En itekää mitenkää erityisen innoissani oo seksin myymisen ajatuksesta, toisaalta en nyt erityisen pöyristynykään.
Sen verran nyt vielä jankkaan, että toi kohta, että seksin myymisen taustalla on jotakin “tekijöitä, joka on vahingoittanu kokemusta seksuaalisuudesta”, niin en kyllä allekirjoita tota. Tuo on musta just suoraan sitä mystifioimista, jossa luodaan jonkinlaista normaaliuden ja luonnollisuuden tilaa, josta sitten poikkeamat on joko sairautta tai väkivallan aiheuttamaa poikkeavuutta. Helposti ajatellaan kausaalisia suhteita sinne, missä niitä ei ole, ja jos ihmiset ei toteuta näitä käsityksiä sitten omassa käytöksessään, niin siitä hämmennytään. Siis että ihmiset tekee ihan huvikseen, täysissä sielun ja ruumiin voimissa kaikenlaista kummallista, toisista inhottavaa ja toisista tosi rohkeeta ilman mitään sen kummempaa syytä.
Ja koska ite oon tällanen akateeminen ihminen ja muutenki niin saatanan fiksu, niin tietääkseni myöskään erityisempää tutkimusargumenttia ei ole olemassa sen taakse, että ihmisen minuus tai käsitys itsestä juurikaan vahingoittuisi, muuttuisi tai kokisi jotakin peruuttamatonta jopa rajujenkaan seksuaalisten kokeilujen kautta,. Saa korjata jos oon väärässä.
Jokaiselle on sielun veli mutta etippä se, eli maamme on täynnä yksinäisiä ja hakupiiriä pitää laajentaa ja omissa vaatimuksissa voi olla parantamisen varaa kuten käytöksessä.