Terve! En halua mennä puhumaan pelaamisestani kasvokkain ja ajattelin kirjoittaa tänne siitä. Toivottavasti tämän palstan kirjoittaminen auttaisi tässä pelaamisen lopettamisessa. Aion kirjoittaa tänne viikon - kahden viikon välein jonkinlaisen tilannepäivityksen. Voin käsitellä omia tunteitani ja samalla toivottavasti seurata sitä, kuinka pelit jäävät historiaan.
Itselleni pahin mörkö on ollut nettipokeri. Olen pelannut sitä säännöllisen epäsäännöllisesti noin 5-6 vuotta. Sivussa olen tehnyt veikkauksia, pelannut blackjackia ja rulettia. Vanhempani ja tyttöystäväni ovat eläneet tämän ajan rinnallani ja tienneet ongelmasta. Ongelman laajuus ei varmasti ole ollut heillä tiedossa. Positiivista on kuitenkin se, että ikinä en ole lainaa ottanut pelaamiseen. Toki vanhempani ovat huolehtineet opiskeluaikana kuluistani ja töistä tulleet rahat on sitten laitettu kokolailla peleihin. Minulle tuon rahan merkitys on kasvanut liian suureksi. Halusin kovasti rikastua ja luulin, että pokeri olisi siihen hyvä keino.
Olen pystynyt opiskeluni hoitamaan hyvin ja olemaan töissä. Kaikki on päällisin puolin hyvin, mutta sisimmässäni epäonnistuminen harmittaa aika v…n paljon. Panostin tähän niin paljon aikaa ja rahaa. Sen takia olen jättänyt monta asiaa tekemättä. Sen takia olen valehdellut läheisilleni ja käyttäytynyt varsinkin tyttöystävääni kohtaan välillä todella huonosti. Onneksi hän on kestänyt rinnallani. Usein hän on vaatinut minua lopettamaan ja vasta nyt näen itsekin sen, että itselläni ei taidot riitä voitokkaaseen pelaamiseen.
Pelaamiseni alkoi liian nuorena kolikkopelien muodossa ja lukiossa tein jonkin verran vetoja. Vakava loukkaantuminen päätti liikuntaharrastukseni ja aloin täyttää pokerilla tyhjiötä elämässäni. Luin kirjoja, opiskelin asiaa ja käytin siihen tuhottomasti aikaa. Jälkeenpäin ihmettelen, että miksi sain pelata pelejä lapsena. Miksi vanhempani eivät puuttuneet asiaan? Miksi loukkaantumiseen ei puututtu paremmin? Olin kai hyvin itsepäinen, mutta itse vanhempana olisin puuttunut asiaan enemmän. Tästä en varmasti ikinä pysty vanhempieni kanssa puhumaan. Itse olen kuitenkin monessa tiehaarassa ollut ja olen niissä väärän valinnan tehnyt. Itse olen suurin syntipukki tähän tilanteeseen.
Haluan lopettaa pelaamisen, jotta parisuhteeni voi kehittyä ja mahdollisesti joku päivä pystyn korvaamaan kumppanilleni kaiken sen, minkä hän on joutunut kokemaan. Vanhemmatkin ovat varmasti huolehtineet, mutta eivät kai ole pitäneet ongelmaa tarpeeksi vakavana, kun velkoja ei ole. Tärkeä syy on myös oma jaksaminen. Ei tälläistä elämää jaksa pitkään, jossa on kauhea epävarmuus koko ajan päällä.
Kaikki nettipelisivut on suljettu ja katsomme kuukausittain tyttöystävän kanssa tilien tapahtumat läpi. Toivottavasti tämä olisi käännekohta elämässäni.