Laitan nyt asiat tähän niin kuin teidän hyvien, järkevien ja valaisevien neuvojen/kommenttien valossa olen asiat nähnyt.
Yksin jouluna kirjoitti “Mielestäni sinun pitää päästä ensin ihan fyysisesti ja konkreettisesti eroon alkoholististasi ja sitten on vasta mahdollisuuksia henkisen eroon pääsemisen työstämiseen. Juu, tiedän että helpommin sanottu kuin tehty”
Totta mutta tämä edellyttää minulta enemmän työtä ja vaivaa mitä juuri nyt jaksaisin tehdä; hae asunto, järjestä muuttoapu (auto), odota ajankohtaa että hän on poissa; sovita nämä kaikki yhteen … kaksi kertaa olen toisaalta sen jo tehnyt, kolmas kerta toden sanoo?
Huolestuttaa kirjoitti "Miten ajattelet sen, että et anna miehelle juomista huonontavan tilannetta?
Tähän vastasin että pelkään juoppohulluuskohtausta, jos menee ihan harhaiseksi esim luulee että yritän tappaa hänet ja tappaa minut sitä ennen. Vaikka onkin heikko niin painaa yli sata kiloa ja tämä on pieni asunto, ei paljon pakoon kirmailla. Toisaalta, en ole tähänkään mennessä pitänyt itsestäni minkäänlaista huolta enkä välittänyt itsestäni(?)
Suruharso kirjoitti" Sillä tavalla olen kokenut maksakirroosi potilaan poislähdön, että oma ukkini kuoli siihen. Myös muussa roolissa kuin omaisen roolissa oman nähnyt saman. Ja se ei ole miellyttävää katsoa."
Depression kirjoitti " voi käydä niin, että ilmaantuu äkillisiä komplikaatioita, jossa apu ei enää tavoita häntä, vaan hän kuolee käsiisi. Millaista tuhoa edellämainittu skenaario tekisi jo nyt traumatisoituneeseen mieleesi ?"
Näin pitkälle en ole asiaa ajatellut. Kiitos. Miten tosiaan voisin sen jälkeen? Olen ajatellut että se olisi helpotus (kun itsekin toivoo sitä) mutta eiköhän se kuolema toisi mukanaan hyvin, hyvin paljon muita ikäviä asioita
Ihan selväjärkisesti jos myönnän kommenttinne todeksi ja ajattelen asiaa niin olen tekemässä (alitajuisesti harkittua?) murhaa.
Ensinkin oma pelkoni hylätä ihminen oman onnensa nojaan on suurempi kuin antaa ihmisen kuolla ja edesauttaa sitä.
Hullua? KYLLÄ.
Mainitsin aiemmin että kaksi viikkoa ennen tätä viimeistä muuttoani hän sanoi että “et pääse minusta eroon muuten kuin tappamalla minut” !!! Sitäkö nyt olen tekemässä.
Voi olla että poliisi ottaa huomenna yhteyttä mutta elossa kaveri on tällä hetkellä ja tuossa kahden metrin päässä niistää nenäänsä.
OLETTE HERÄTTÄNEET MINUSSA TODELLAKIN JOTAKIN. Haluanko olla vastuullisena toisen kuolemaan vai pitäisikö minun TODELLA pikaisesti parantua tästä lapsuuden traumasta jonka nimi on läheisriippuvuus.