Hei vaan
Olen jonkun aikaa lueskellut plinkin keskusteluja niin vähentäjien kuin lopettajien puolella, ja tämä palsta on avannut silmiä ja ajatuksia ja tuonut lohtua etten ole ajatusteni ja kamppailujeni kanssa yksin.
Jotenkin on tarve kurottaa teidän puoleen, koska minulla on se sama ongelma kuin muillakin, juon liikaa ja liian usein ja olen pisteessä jossa haluan tehdä muutoksen. Olen liki neljääkymmentä käyvä nainen jolla ulkopuolisen silmin kaikki on kunnossa. Toistaiseksi siis kukaan ei tiedä kuinka paljon alkoholia olenkaan kuluttanut, juon usein yksin kotona ja työhöni se ei ole vaikuttanut joten kulissit ovat vvielä pystyssä pysyneet.
Olin jotakuinkin absolutisti päälle parikymppiseksi, sitten kokeilin. Juominen pysyi hanskassa, riitti silloin tällöin bailaaminen. Juomiseni on enemmän tai vähemmän kuitenkin ollut humalahakuista aina. Alkuun siihen vaan riitti harvemmat kerrat ja vähempi määrä. Masennusta on aikuisiällä myös podettu ja valitettavasti siihen muun hoidon ohella käytin alkoholin tuomaa turtumusta itsehoitona, siinäpä olikin järkivalinta
Homma on lähtenyt nyt parin vuoden aikana hanskasta oikeastaan erottuani pitkäaikaisesta parisuhteesta, lapsia ei meille tullut, luulen että jos niitä olisi olisi elämänikin hyvin erilaista myös juomisen suhteen, itsellä se lasinen lapsuus kun ollut… Olo eron jälkeen tuntunut yksinäiseltä ja siihen yksinäisyyteen löytyi loisto kaveri, kuningas alkoholi. Sinänsä minulla on kavereita, mutta heitä näkee harvoin, enemmän viestittelyä, ja yhdellekkään heistä en voi kertoa kamppailustani, nöyryytys olisi liian suuri että minulla nyt tälläinen taistelu. Tuttavilleni elämäni näkyy hyvänä ja he luulevat minun olevan terveyden perikuva. Terveydenhuoltoalalla töissä, liikkuva ihminen ( monikaan ei tiedä että viimeisen vuoden aikana suurin osa jumpasta on kohdistunut etusormen lihaksistoon tölkinaukaisussa sen sijaan että vetelisin salilla entiseen malliin tappotreeneejä) tulevaisuuden suunnitelmia on ja uusi parisuhdekkin jossa toinen osapuoli vaikuttaisi olevan kohtuukäyttäjä, varmasti tämäkin herättänyt miettimään omaa tilannettani etten voi jatkaa näin.
Niin monta kertaa päättänyt laittaa korkin kiinni, yhtä monta kertaa pettänyt lupaukseni vaikka morkkis on ollut välillä henkisesti jäätävä huomatessani kuinka houkutus vie voiton ja fyysisesti olo välillä paska koska huomaan kroppani jo reagoivan. Millaista se mun juominen sitten on, no, keväästä asti mennyt enenevästi. Muutama päivä ilman ja sitten taas tempastaan pullo viiniä tai sixpäkki jotakin lientä, välillä mennyt ylikin ja reippaasti, siihenkin heräsin että toleranssi kasvanut, heräsin ettei tää voi jatkua näin. Ja nyt olen täällä, myöntämässä teille, että juomiseni on salattu taisteluni jonka tahdon voittaa. Niin paljon paskaa on elämässä tullut selätettyä, etten voi uskoa etteikö tämäkin ole voitettavissa, mutten enää jaksa tapella yksin vaan toivon tukeanne. Plinkki toimikoon nyt julkisalaisena peilinä maailmaani jonka en halua hautautuvan viinatsunamin alle.