Se on hyvä jos on tänään juomatta ja miettii sitten huomenna uudelleen juoko vai ei. Päivä kerrallaan ja mitä useimmin kuitenkin ne juomiset sinne kauppaan jää niin aina vaan parempi. Uuden kaavan oppiminen vaatii toistoja ja välillä se on todella epämiellyttävää, mutta sen arvoista.
Tsempit <3
Moikka. Mulla on kanssa se, että asetan jotain tavoitteita mutta lipsun siitä ja sitten tunnen itseni huonoksi. Mun lipsumiset ei ole kovin suuria, esim päätän olla kaksi viikkoa juomatta, ja sitten juonkin yhtenä iltana esim 4. Maailmahan ei kaadu siihen eikä se heilauta tilannetta juuri mihinkään. Kuitenkin tämmöisessä tilanteessa huomaan, että morkkistelen siitä yhdestä illasta vaikka voisin olla tyytyväinen itseeni kolmentoista illan osalta. Siinä ei ehkä ole järkeä. Joka tapauksessa päätin, että en koko ajan asettele jotain tavoitteita, vaan kokonaistavoite on pysyä esim. viikon juomisissa 0-7 tasolla. Koen, että olen päässyt tässä alkoholista irtaantumisessa sen verran hyvin vauhtiin, että tuo on ihan ok. Sitten jos lähtee liialliseksi kulutukseksi niin palaan tarkempaan järjestelmään.