Tervetuloa Sinikarhu, hyvin ehdit marraskuulle mukaan. Sinulla on jo hyvä alkukin raittiille päiville.
Voiskohan niitä korvavaloa ja perävaloa kokeilla samanaikaisesti, saisi kokonaisvaltaisen valohoidon? Älä kuitenkaan enää solariumiin mene, siitä tulee syöpä.
Jos tulee tiukka paikka, niin itse olen valmis kokeilemaan korva-perä-kirkasvalo-kombinaatiota… eikö se mene niin, että niin pahaa paikkaa ei olekaan ettei juominen tekisi sitä entistä pahemmaksi Kombo kuulostaa vielä ihan siedettävältä ja uskoisin vakaasti että ei ole heti kaamosmasennukset mielessä :mrgreen:
Huomenta kaikille.
Lattian jynssäyspäivä tänään. Eihän siinä mitään, mutta noiden hyllyjen ja muiden huonekalujen siirtely jynssäyksen tieltä pois. Milloin ne tämän tekniikan ihmeaikana keksivät kauko-ohjattavat ilmassa leijuvat huonekalut?
Olis pitänyt lähteä kauppaan viikonloppuostoksille, mutta pää on ihan pöllönä. Taidanpa käydä iltapäivätorkuille. Kaapissa on vielä yksi sämpylä ja oivariinia sen verran että huomiseen pärjää. (Pakasteessa kaalilaatikkoa.) On tainnut olla liian rankka viikko.
Lattia on jynssätty ja pikkujoulukinkku on uunissa. Siinä menee vielä muutama tunti. Hyvä hetki nokosille.
JuuliaS
Oletpa sinä ollut ahkera. Tänne tarvittaisiin kanssa lattian jynssäystä ja koko kodin puhdistusta!
Väsymystä ollut minullakin ilmassa aika lailla! Marraskuussa sain ikäviä taloudellisia uutisia, kun yksi asia epäonnistui ja jäi itsestäni riippumattomasta syystä iso summa saamatta tilille… sain kamalan päänsäryn, mutten sortunut hoitamaan pettymystä toisella ”pettymyksellä” eli ”puhtailla papereilla” mennään kohti 100 päivän välitavoitetta!
Juulian kinkku maistui hyvälle, pikkasen aamulla maistoin. Huomenna on ne pikkujoulut, rentoutumisen aika ei vielä ole. Vaan pistän kyllä kiittimet ristiin kun se ruljanssi on taas ohi. Kysymyksessä on meidän taloyhtiön perinteinen pikkujoulu, porukalla laitetaan. Mukavaahan se on jouluruoan ääreen kokoontua, mutta hommaahan siinä on niin ennen kuin jälkeen. Mielelläni kuitenkin teen mukana kun on niin kiitollista porukkaa.
Siivouksessa minulla oli apureita mutta siinäkin oli näitä ennen ja jälkeen -järjestelyjä, että sai homman kulkemaan sujuvasti. Kirjahyllyt ovat vielä tyhjiä, kannoin kaikki painavammat irtotavarat komeron hyllyille pois jaloista. Katotaan nyt saanko ne jouluun mennessä takaisin paikoilleen.
Moro, sulle jää ainaskin pikkujoulusta hyvät muistot marraskuulle, sillä aivan varmasti monelle jää todella surkeat sellaiset kostean illan jälkeen. - Vielä viis päivää tätä ihanaa marraskuuta jäljellä.
Kinkut ja puurot on syöty - tai ei ihan kaikkia. Laitettiin ruokaa niin reilusti että jäi vielä jaettavaksi evääksikin halukkaille. Osa tais mennä pakkojakoonkin, meillä ei laiteta ruokaa roskiin. Monet kiitolliset katseet saatiin ja se jos mikä antaa hyvän mielen pitkäksi aikaa.
Haley, miedän jouluissa ei tarjota viinaksia. Jos joku mehua vahvempaa kaipaa niin saa ottaa oman lompsansa ja etsiä juhlajuomat muualta. Pari kertaan oli juomana kotikaljaa, mutta kun se ei tehnyt oikein kauppaansa niin luovuttiin siitäkin. Viime vuonna puheista tajusin että talossamme on aika monta juomisensa lopettanutta eivätkä he uskaltaneet edes kotikaljaa maistaa ettei tulisi mielitekoa vahvempiin. Mutta nekin jotka ottavat, eivät törise pikkujouluissamme vaan viettävät juomajuhlansa toisella kertaa. Mukavia naapureita, täytyy myöntää.
Mullon ihan oikea vapaapäivä tänään. Ei kaupassa käyntiä, ei kirjastoa, pyykkiä, naapurin kissan hoitoa. Niistä kissoista meinas tulla tressi, ennen heräämistä kummitteli unessa “nyt on herättävä syöttämään J:n kissat ja väsyttää niin pirusti”. Sitten tajusin ettei tarvitsekaan, J tuli jo eilen kotiin reissultaan. Sain nukkua ihan rauhassa. Ei siis ole yhtään merkintää kalenterissa, olen vapaa!
Oma katti-matikainen moruaa ulos, siell’on nimittäin tintit ja varpuset isona parvena jyvätelineellään. Ei auta vaikka selitän katille ettei sinuakaan kukaan tule häiritsemään ruoka-aikana. Mourutkoon. Tiput saavat syödä rauhassa.
Kohtahan tämä marraskuu on ohitse! Aika on nykyään kuin pikajuoksija. Ei perässä pysy.
Minä olen henkisesti jo ajatellut liittyä Joulukuun porukkaan! Jos muita olis lähtemässä messiin?
Siinä olisikin taas tavoitetta minulle kerrakseen… joulunpyhät ja uuden vuoden juhlat! Niihin on viini ja skumppa kuuluneet vuosikaudet. Perheen parissa niitä vietän, joten ei sosiaalista painostusta onneksi.
Olisko muita uhkarohkeita? minähän täällä vierailen vähentäjien puolelta, mutta tämä ”kuukausimenetelmä” on sopinut mulle hyvin. Täältä varmasti saan tsemppiä ja neuvoja viisaammilta, mitä tehdä jos meinaa ote lipsua! Olen huomannut, että todellakin 3 kk on jonkinlainen rajapyykki ja skarppina saa olla tässä vaiheessa!
” Nautitaan ” näistä marraskuun viimeisistä harmaista päivistä!
Valkoinen joulutähti loistaa jo ikkunassa, mutta kyllä lisää valoja tarvitaan! Mehr Licht!
Niin tosiaan joulukuu lähestyy. Haluan ehdottomasti pysyä tipattomana edelleen. Tuli sen verran muisteltua menneitä tässä muistojen marraskuussa. Kunpa en koskaan enää joisi yhtään tippaa.
Varjoilijalle haaste Pysy tipattomana tammikuulle asti. Yli vuodenvaihteen. Okei?
myös minulla tarkoituksena olla myös joulukuu juomatta . Välillä tuntuu, että on liiankin helppoa olla ottamatta alkoholia , toivottavasti on myös jatkossakin!
Eilenkin oli niin ihana ilma olla metsässä lenkillä koirani kanssa. Kyllä raittiina olo on mahtavaa .
Tsemppiä kaikille selvänä pysymiseen. Huomenna saa avata joulukalenterin ja syödä sen E-merkinnöillä kyllästetyt pikkusormenkynnen kokoisen suklaapalasen. Sitä ja joulukuun ketjua odotellessa
Niinpä tosiaan viimeistä viedään. Marraskuun päivää nimittäin. Pimeää on kuin… oliko se petolinnun persiissä. Kukahan sinnekin on kurkannut? Sinikarhu voi alkaa markkinoimaan niitä perävaloja.
Reilun kuukauden päästä ollaan jo valoisammalla puolella, sitä odotellessa itsenäisyyspäivän ja joulun juhlimiset. Ähky saa olla mutta selvinpäin pysyttelemme, kaikki me. Eiks je?
Joo, marraskuu on melkein lusittu loppuun. Pimeää piisaa, varsinkin kun nukkuu iltapäivällä pitkät päikkärit, niin ei valo pääse päiväsaikaan turhaan häikäisemään. - Tää päivä ei todellakaan ole ollut hääppönen, mutta selvin päin siitäkin on selvitty. Joulukuu on selvästi parempi kuukausi jo nimensä perusteella, puhumattakaan joulusta mässäilyineen. Suklaatiakin saa syödä!