Muistojen Marraskuu

APUA (taas).
Miksi tämä kuva ei onnistu? Minulla on kuva nyt aijaa.com’ssa. Siellä on monta vaihtoehtoa, mikä niistä pitää valita?

• sit siirryn plinkkiin. Otanko ensin Img-hakaset ja liitän annetun linkin siihen? (Tein näin, ei onnistunut).
  • vai; kun niissä on img-hakaset valmiina, liitänkö vain annetun koodin?
  • vai mitä teen?

ei näy sun kuva ainakaan mulle

No ei näy. Kerro miksei näy? Mitä teen väärin?

mulla ei näkynyt niitä img-juttuja siinä, joten kokeilisin laittaa ne.
esim näin: merkaa se linkki ja paina img. silloin ne tulee alkuu ja loppuun

Oih, Muistojen Marraskuu.
Selvänä mukaan muistelemaan.

Putkanvartija 0132

Putkanvartija pelastaa aina. (tähän sydänhymiö).

Savon Hitain; kun laitan nuo img-hakaset niitä tulee sitten monta peräkkäin, ja siellä on urllia ja vaikka mitä. Huoh. Kiitos kuitenkin. Sydän sinullekin.

Haa. Sammakkoon asti meni oikein. Sitten:

Hyvä! Tuossa kohtaa menin harhaan mutta nyt olen oikealla tiellä taas. Kiitos 0132.

Hyvä että onnistui. Ohjeet kuvan lisäämiseen nyt tuolla Teknisiä huomioita Päihdelinkin käytössä.
Oliks sammakon jälkeen ohjeessa jokin “sammakko”?

JuuliaS
Ihana kuva ja ihana nimi ketjulle!
Varjolilja hymyilee varjostaan ja liittyy keräämään Uusia Muistoja tältä Marraskuulta eli mukana ollaan!

Osaan lisätä “tavallisen” kuvan tänne, mutta nämä ovat omia kuvia jotka siirsin aijaa-comiin. Siellä putosin kärryiltä tuon sammakon kohdalla. Yritin niillä aijaan linkeillä, mutta eihän ne täällä toimineet.
Nyt sitten osaan, ja jos unohdan niin muistan että ohjeet ovat marraskuun alussa ja palaan sinun sammakkoosi. :smiley:

Mistä kuva muuten on? Vai onko se salaisuus?

Onnistuihan se kuvanlähettäminen!

Laitan sit minäkin yhden -vanha se on mut ihan itse otettu ja omista värkeistä. Ja on se jotain kertovakin, jos ei muuta niin sen mikä mielikuva katkaisemisesta on kun juopottelun katkaisemista on tarpeeksi aikaa kulunut.

Kuvat ovat kivoja, ja kuvankäsittely on kivaa sekin. Tämän kuvan kanssa -kun sen ensin olin harkiten ja vakain aikein ottanut- muutin sen harmaasävykuvaksi eli mustavalkoisen tyyliseksi, otin osittain piirroskuvaksi eli jätin ääriviivat selviksi ja muuta himmensin, ja sitten ihan varovasti väriä (historiasivellin -työkalulla) joihinkin kohtiin, toisiin enmmän eli saturaatio jossain 75 prosentin paikkeilla ja joihinkin vain himmeästi. Ei kuvasta kummoinen tullut, mutta antaa ehkä osviittaa siitä miten tuota piirroskuvan ja värityksen hommaa voisi hyödyntää muissa ja kenties paremmissa ideoissa.

Jos joku muukin innostuu kokeilemaan kuvankäsittelyä, niin ehkä voitais antaa toisillemme vinkkejä miten kuvista kukin enemmän irti saisi helpohkoilla työkaluilla?

Mielenkiintoista nähdä, minkä verran nyt porukkaa tulee tähän “kimppasitoutumiseen” viettää marraskuukin selvänä. Onkohan kuukausittaisten selvänäolijoiden määrä muuten lisääntynyt siitä tammikuun aloituksesta? Onko kukaan laskenut miten tämä on toiminut?

Kuukauden teema on muuten ihan hyvä.
Jos se vaikka muistuttaisi mieleen että just niillä pienillä (tai miksei isommillakin) positiivisilla muistoilla ja onnistumisen kokemuksilla tulevaisuutta rakennetaan, ei kielteisiä ja latistavia veulaamalla.

No hei kaikki.

En ole näissä kuukausiketjuissa juurikaan hengaillut, mutta nyt ajattelin tulla mukaan.
Soon vuoden pimein kuukausi korkattu.
Tästä kun päästään, joulukuu menee nopeasti.
Tammikuu on pitkä, mutta siinä on jo aavistus uudesta kesästä, ainakin päivien pienen pidentymisen myötä.
Minua ilahduttaa tässä marraksessa parit sybtymäpäivät, oma ja tyttäreni.
Lisäksi positiivista pimeydestä huolimatta, että ilmeisesti ainakin 1/3 osa kuukaudesta mennään vielä aika
lämpimän sään merkeissä. Kyllä se tästä.

Muistoja omassa mielessä marraskuulle paljon. Vuoden takaiset olivat aika sumeita, mutta nyt kaikki on toisin.

Tuure Kilpeläiseltä vähän piristystä :wink: Sopii mun elämäntianteeseen. Pitäisi kai itkeä, mutta enempi naurattaa :smiley:

youtube.com/watch?v=-WYDdQhzpfs

Onneksi en muista marraskuilta mitään erityistä kännisekoilua ainaskaan!

Joten helppo on meikäläisen lähteä selvälle marraskuulle.

PS. Nyt tuli kirjoitettua aivan potaskaa ja paksua sellaista. Muistaakseni tais olla aikanaan marraskuun alkua kun jouduin pöllölään pakkohoitoon. Tarina olisi mukava jakaa kaikkille, sillä saisvat immeiset nauraa katketakseen mun sekoilujani. Mun pojatkin jaksaa kiusata mua siitä aina välillä sikamaisella innolla, välillä kyllä ottaa päähän, mutta kun ihminen on psykoosissa niin se on kyllä todella seko!

Tässä vuodessa on monia unohtumattomia tapahtumia, joten tulkoon marraskuustakin muistoja. Mukana :smiley:

Varjolilja tervehtii marraskuussa marssivia!
Ajattelin alkaa leipomaan sitruunamuffinsseja ja koristella ne halloween teemaan. 10 -vuotiaan iloksi.
Ulkona harmaata, mutta eilinen tunnin reipas vesijuoksu saa kehon tuntumaan levänneelle ja samoin mielen. Mukavaa lauantaita ja pyhäinpäivää.

Muistojen marraskuu ei näytä ottavan tulta alleen. Olisikohan ensin ajatuksissani ollut “Marraskuu on musta hauta” ollut vetävämpi otsikko?

Tänään olen torjunut pimeyttä ripustamalla terassille kaamosvalot. Ihan kivalta ne näyttävät ja ovat helpommat kuin kynttilät. Tarvitsee vain näpsäyttää sisällä katkaisijasta, ja taas on valoa elämässä. Tiistaiksi varasin ajan fysioterapiaan. Jospa saisivat noita niskanikamia sen verran järjestykseen ettei koko ajan huimaisi.

JuuliaS, kyllä tämä tästä tulen alleen ottanee.

Mulla on ollut kaamosvalojen eka setti jo viikon. Minulle marraskuu ei ole paha, siksikin kun olen tässä kuussa syntynyt. Pimeys tietenkin voi olla negaa, mutta senkin voi kääntää positiiviseksi kynttilöillä ja noilla kaamosvaloilla yms.
Joulukuu minusta huonompi, kun se kaupallinen jouluhömppä tursuaa joka puolelta tajuntaan.
Marraskuun pimeydestä voi nauttia sisällä lämpimässä kauhuleffoja katsellen ja olemalla itselleen armollinen ja jos jotain jää, myös lähimmäisille.

Täällä muutenkin vaisua. Ihmiset vaan haluaisivat kinata jostain pikkujutuista tyyliin “mikä aa:ssa oikein/väärin” . Toinen politiikka-usonto-jne -ketju. Siellä eräs oikein kaipaa tappelukaveria. Niissä vipinää.

Sen sijaan, kun yksi tiimiläinen kertoi tappavansa itsensä retkahduksen takia, oli naru kaulassa, eipä näiltä palstan tuhannen viestin kirjoittajilta mitään empatiaa herunut. So sad :frowning:

Pitää itse olla tarkka ja pysyä erossa tietyistä fanaatikoista. Itsellä ainakin siten mieli parempi.

Mulla marraskuussa tapahtunut paljon kivaa, aloin vakavissani seurustella miljoona vuotta sitten lasteni äidin kanssa, molemmat lapseni ovat syntyneet myös marraskuussa.
Lapsuudessa, opin luistelemaan marraskuussa. Oli aikainen talvi silloin.

Tulia palaan ja mieli reippaana. Kyllä se tästä taas :wink: :wink: