Moikka,
kuinka ollakkaan muistin tunnukseni
Olen nyt kirjoitellut “vieras” statuksella tulla Kotikanavalla TaoTaona otsikolla “Kyllästynyt perheen alkoholikontrolleri” eli otsikko kertonee että sama kuvio jatkuu - meikä joutuu kontrolloimaan ja kärsii siitä. Jollen kontrolloi, jarruttele, vaadi, kyttää, niin meillä juodaan enemmän ja enemmän, useammin ja useammin.
Ai niin, meille tuli sitten kaksi lasta putkeen ja he ovat parasta mitä mulle on koskaan tapahtunut <3
Nuo ajat ennen lapsia-ördäämiset ovat omalta osaltani taakse jääneitä, mutta miehellä niitä on yhä. Esimerkiksi viimekesä jolloin oli paljon ystävien juhlia sain hävetä monet kerrat ja siksi olinkin itse mielummin autolla ja häivyin n puoliltaöin kun miehen silmät pyöri päässä kuin hedelmäpelissä konsanaan. Mies ei varmasti voisi ajatellakaan lähtevänsä autolla juhliin, saati että olisi vielä kivaa.
Mä käyn sitten mielummin kavereiden kanssa, niin ei tarvitse hävetä ja jännittää illan kulkua.
Olen myös itse huolissani omasta elämästäni. Haluaisin raittiimpaa, toimeliaanpaa elämää johon itselläni olisi rahkeet, mutta mies tuntuu haluavan kaljottelua, joka ajaa hänet saamattomaksi. Viime syksynä hän oli oma-aloitteisesti kuukauden juomatta (kun olin ensin saanut kunnon raivarit, koska oli ottanut lasten kanssa ollessaan, vaikka ollaan sovittu ettei silloin oteta, vaikka lapset olisi jo nukkumassa). No tuon kuukauden aikana huomasin kuitenkin monia positiivisia vaikutuksia. Samalla muuten loppui kolmeksi kuukaudeksi kotona tisuttelu, mitä tapahtuu 1-3x vko. No kuinka ollakkaan livettiin takaisin vanhaan ja tilanne päättyi taas minun raivareihin pääsiäisenä. Sanoin että mun psyyke ei kestä tälläistä tissuttelua, haluan raittiimpaa elämää, mullako tässä se ongelma on? Minä joka jarruttelee, tuntuu kärsivän tilanteesta eniten? Mieskin on jopa tunnustanut että ongelmaa on…muttei kuitenkaan ota vastuuta. Ei tee mitän asioille. Ikäänkuin luovii minun vaatimuksieni mukaan. Jos en nipota juomisesta, hän juo. Jos nipotan on juomatta (kärvistelee aikansa, palatakseen taas tissuttelemaan??). Sama pätee niin monessa muussa hänen tekemisissään - paitsi työnsä hoitaa täsmällisesti, vaikkei sielläkään saralla ole kuulema kovin tyytyväinen.
Kävi viime keväänä terapiassakin, muta lopetti sen puolen vuoden jälkeen “en mä siellä ala kesällä ramppaamaan”. Vaikka terapeutti puhui pitkästä, kolmenkin vuoden terapiasta.
No nyt yritän keskittyä ajatuksiin “Toista et voi muuttaa, muuta itseäsi” ja “Ole kiitollinen siitä mitä sinulla on”.
Näissä tunnelmissa tänään. Vähän niinkuin pelkäsin kun aloin odottamaan ekaa vaavia 2008.
Tein testit, aion keskittyä omaan hyvinvointiini.
Audit 15
SADD 9
Mies tehköön mitä haluaa, nytkin on kaverin kanssa mökillä ryyppäämässä. Pyyteli että mentäisiin lasten kanssa perässä -ei huvita. Mökkeily on ihanaa mutta miehen mielestä mökillä kuuluu aina ottaa olutta. Minusta siellä(kin) voi olla myös juomatta.
Huomenna on äitienpäivä. Lapset ovat kyllä elämäni valoja. Nyt me lähdetään pihalle.
Kommentoikaa vapaasti ja etenkin jos “vanhoja tuttuja” vielä. Olisi kiva kuulla kuulumisia!
Mä en ehdi nyt lueskella, mutta palataan.