Mokailutopikki!

Oma sikalistani pyörii päässä, kirjoitin sen jo kerran tähän.
Totesin, että en ole valmis sitä vielä julkaisemaan.

Mutta ainakin herätti taas miettimään ja vahvisti tätä vielä kapeaa raittiuden polkua. Tää on ollut mun pelastus.

Terve,

SW10n toilailuja, ei missaan aika/”paremmuus”jarjestyksessa :

• Kymmenisen vuotta sitten perin hiukan varoja Suomesta ja taalla ulkomailla menin tekemaan tarjouksen sijoitusasunnosta jota selvinpain en olisi ostanut. Oli kiva kesaputki oli paalla ja kaupat meni lapi nopeasti. Sain avaimet kouraan ja siita alkoi sitten taloudellinen alamaki, kun vuokralaiset vaihtuivat jatkuvien vikojen/korjausten vuoksi. Mika kuntotarkistus? Sinansa asunto oli halutulla ja hyvalla paikalla mutta piti sitten kolmen vuoden jalkeen myyda katkeralla tappiolla. Kateen ei oikeastaan jaanyt mitaan kun asuntoon liittyva laina oli maksettu. Tallakin olisin voinut lyhentaa reippaasti oman asunnon lainaa. Nythan sita vielakin sitten makselen.
  • Valehtelu. Kannissa, krapulassa ja vieroitusoireissa sovittujen asioiden ja tapaamisten peruminen. Kohta alkaa tekosyyt loppua. Yhdelle kaverille olen silloin talloin valehdellut etta meilla on yhtiokokous. Mika voi olla ihan totta, silla taalla joskus yhtiokokoukset kutsutaan parin paivan varoituksella. Mutta nelja yhtiokokousta kahden kuukauden sisaan?
  • Kolmen ulkomaan matkan peruminen viime tingassa kun olen joko ollut krapulassa/kannissa. Rahat siinakin kankkulan kaivoon.
  • Duunissa ollut alkon vaikutuksen alainen, en kuitenkaan hairitsevasti (haisevasti joo) ja taalla kuuluu tapoihin ottaa silloin talloin lounaalla. Mutta ei kuulu aamiaisella/ennen toiden alkua. Yleensa putken aikana mennyt pullo valkoviinia ennen toita.
  • Kerran suihkussa horjahtanut pahasti jossa olisi voinut kayda todella huonosti. Nyt oli vain isot mustelmat lantiolla ja otsassa. Tuurilla mentiin.
  • Aamuloiventavien oksentaminen sohvalta lattialle. Hiukan unta ja sitten uuden loiventavan testailua. Pysyi sisalla enka viitsinyt heti siivoilla laattaa kun loiventaminen oli paljon kivempaa. Vahemman kivempaa oli sita kuivunutta oksennusta raapia lattialta vieroitusoiretuskissa parin paivan paasta.
  • Sankyyn kuseskelu, noloa kun ei ollut oma sanky. Ei tarvitse varmaan mainita etta suhde loppui siihen paikkaan.
  • Irtosuhteiden harrastaminen ilman ehkaisya. Tasta on jo aikaa onneksi mutta yhden sp taudin sain nuorempana.
  • Kumppanien pettaminen kannissa. Tastakin on jo aikaa. Nykyaan en edes seurustele.
  • Ajanut kaksi kertaa autoa Suomessa pienessa hiprakassa.
  • Housuihin paskominen, meni sohvan paallysetkin pesuun.
  • Kaksi kertaa aamulla mennyt harrastustoimintaan pahassa krapulassa ja tahan harrastukseen ei kuulu alko silla kyseessa fyysinen harrastus jossa voi tulla pahojakin vahinkoja jos ote lipsuu… Pari tuttua tyyppia kuiskutteli keskenaan etta taalla kylla haisee (vanha) olut. Heti session jalkeen aamukymmenelta kapakkaan loiventamaan.
  • Viikon putken jalkeen yrittanyt kavella puistossa selviamassa ja tietysti kaikki tutut tullut vastaan jolloin taytynyt piilotella puskien ja puiden takana.
  • Noloja paivityksia somessa.
  • Tekstiviesteja tutuille jossa pyydan heita kylaan illalliselle joskus ajan paasta. Myohemmin perun kutsut.
  • Putkien jalkeen itseinho kun katson peilista turvonnutta naamaani.
  • Putkien aikana ollut hallavalia asenne. Juopon tuurilla menty!

Huh huh! Eikohan siina ollut tarpeeksi listaa yhdelle elamalle. Raitista viikonloppua kaikille.

Mokista.
Niitä riittää.
Käsittämättömintä on että kaikesta tapahtuneesta huolimatta jatkoin juomista kieltäen ongelmani.

Olen muunmuassa;

Menettänyt hampaan
Ollut poliisien kanssa tekemisissä ERI MAISSA mm. Aasian maat
Ollut vatsahuuhtelussa 2 kertaa
Pissannut sänkyyn 4 kertaa, yleensä muiden
Pissannut housuuni myös muualla
Vienyt kämpille jonkun joka on ryöstänyt minut, kahdesti
Virittänyt hirttoköyden
Ollut itsemurhan partaalla useita kertoja
Kaatunut pyörällä
Ajanut autoa humalassa
Kaatunut
Harrastanut seksiä niin miesten kuin naistenkin kanssa, joskus porukalla
Kuollettanut korttini 11 kertaa
Varastanut viinaa baarista
kussut hotellin sisätiloissa matolle
Valehdellut
Ollut poissa töistä, luennoilta ja muista tärkeistä tapahtumista krapulan takia
Munannut itseni ystäväni häissä ja monissa muissa tilanteissa
Ottanut ja antanut turpaan
Puhunut täysin pimeitä
Kertonut asioita, joita ei todellakaan pitäisi
Juonut muiden laseista
Herännyt milloin mistäkin
Ollut todella vaarallisissa tilanteissa
Kaatuillut
Pettänyt exääni
Satuttanut itseni
Melkein joutunut suljetulle
Nussinut puistossa uuden tuttavuuden kanssa
Uhkaillut itsemurhalla
Ja kaikki lukuisat hukatut laukut, takit, puhelimet
Ja kaikki tuhotut parisuhteet ja ystävyyssuhteet
Ja kaikki se huoli/häpeä ja paha-mieli mitä kaikki tämä lähiympäristölle on aiheuttanut.

Et siinä joitain mitä mieleeni tulee.

[i]Re: Mokailutopikki!
ViestiKirjoittaja Dave
» 25 Marras 2012 22:37

Kun näitä lukee ja toki olisi itselläkin vastaavaa esitettävää, niin tulee vaan taas mieleen tuo ihmisten valitus siitä, että elämä on tasaista ja tylsää kun ei dokaa.

Edelläkuvatun laista vaihteluako ja jännitystä sitä silloin kaivataan ?[/i]

1970
Juurikin niin ja onhan tää ketju jo itseltänikin unohtunut,
enkä oo tänne mitään asiaan littyvää omakohtaista kirjoittanut.
Jotain näköjään 2½ vuotta sitten oon kynäillyt, mutten saanut
siitä vitun tekstistä mitään selvää kun olin niin sekaisin silloin
valvomisesta ja pameista ja naisesta, jota luulin rakastavani.

Aika kammottavia tarinoita, mutta oon ne itsekin kaikki tehnyt ja paljon pahempia, joita en tule koskaan kertomaan, eikä siitä mitään hyötyä olisikaan kellekään, enää. Ne elämän tuhonneet tapahtuneet kasvaa kuollutta hämysettiä ja koiranputkea, perkele. Lukasin äsken täältä jotain ja muistin myös nämä viestit aikanaan “livenä” lukeneeni pienissä erissä ja kyl kannattaakin tutustua tähän ketjun sisältöön ja miettiä, että miksi etenkin juovana ja sekoilevana haluaa jatkaa tällasta ja sellasta elämää. Nimittäin ne loppuu kuin seinään selvinpäin ollessa.
Ja kuin bensa autosta, siis se vanha elämä mokineen ja putsina on kiva sekoilla ja mokata oikein kunnolla,
mutta sekin pitää sitten kokea ja opetella omakohtaisesti.

Kiitos ketjun nostaneelle Nannalle, jos tää ei janoa sammuta, niin mikä…

Armahdan nyt tällä erää itteäni, tässä moodissa en tartte yhtään lisää tuskasta häpeää, mutta lupaan palata tunnustamaan tekojani, jos jossain vaiheessa alkaa suu napsaamaan.

[Tuskin niissä mitään uniikkia ja erityistä, yksityiskohtien tasolla korkeintaan.]

Jotakin tulee mieleen…

Teininä:
-Kyykkykussut keskellä vilkasta Aleksanterinkatua raitiovaunujen ja turistien vilinässä
-Haukkunut ratikassa vartijaa luuseriksi, joka ei koskaan päässyt poliisikouluun “äitis on varmaan tosi ylpeä”
-oksennellut poliisiaseman edessä yksin
-juossut kiinni suutasoittaneen miehen ja potkaissut perseeseen
-kaatanut aamuyöllä erään terassin kaikki tuolit

Aikuisena:
-Yritin ottaa baarista juoman mukaan lähtiessäni ja juoksin ovimiestä karkuun. Hänen saatuaan minut kiinni pistin kaikin voimin vastaan, jotta saisin pitää juoman
-harrastanut paljon irtoseksiä
-harrastanut seksiä saman sukupuolen kanssa, vaikka olen hetero
-pettänyt
-lähtenyt baarista yksin seitsemän tuntemattoman miehen kanssa jatkoille, jonkun kotiin jossa vetänyt ekstaasia. (olen huumevastainen) Tämän jälkeen selvisi, että kyseinen huume on hengenvaarallinen lääkitykseni kanssa
-oksentanut baarissa lasiin
-provosoinut tappeluun heittämällä lasillisen vettä toisen päälle
-oksentanut bussiin
-jäänyt krapulan takia pois jo maksetusta festarilta

:blush:

Lisaanpa viela “ansioitani” - varsinkin viime ja toissavuodelta, jolloin Olin todella syovereissa ennenkuin aloin pistaa korkkia kiinni:

• toleranssi kasvoi kovasti ja olin yhtena tyopaivana juonut kolme pulloa viinia.
  • pomon ollessa lomilla olin viikon humalassa toissa. Valkokaulushommaa ja syrjaisessa tilassa eika kukaan kysele niin selvisin kuin koira verajasta
  • Tulin ulkomaan tyommatkalta kannissa kotiin keskiyolla. Aamukuuden tasoittava kalja lensi kaaressa pain telkkaria. Valkoviini alkoi pysya vatsassa ja niin sita mentiin. Televisioon ilmeisesti tuli joku kosteusvaurio kun ei enaa toiminut.
  • olin hyva ystava eraan tyokaverini kanssa ja han oli juuri kihlautunut. Yhtena iltana han tuli kylaan vodkapullon kanssa, oltiin sovittu etta pelataan jotain peleja. Kannailyksi meni ja siina tuli vahan aikuisten peleja harrastettua. Seuraavana aamuna kamala morkkiskrapula, jota tietysti menin heti parantelemaan pubiin
  • kuurin aikana housuihin paskominen ennen toihin menoa. Junan vessassa alkkarit vessaan, valkkaria naamaan ja kommandona Toihin
    -pubissa kokolattiamatolle kuseskelu
    -oikaissut nurmikkoalueen kautta missa olikin matala aita. Yli 2etrinen aija suoraan turvalleen, mutta ilman vahinkoja.
    Olihan noita.

Kertoisin, jos muistaisin. Vinoista hymyistä päätellen olen tehnyt jotain.
Viime vuosina, jolloin olen siis ottanut erittäin harvoin:

-sammunut bussipysäkille keskellä päivää
-soittanut umpikännissä exälleni, joka oli uudessa parisuhteessa

• yrittänyt iskeä itseäni 15 vuotta nuorempia miehiä
    -kaatunut tanssilaittialla
    -pettänyt puolisoa

yök :blush:

Olen itse kännissä mm.

• harrastanut seksiä täysin väärien henkilöiden kanssa
  • lievä pahoinpitely, kotirauhan rikkominen ja vahingonteko
  • maijan takatilassa ollut pariin otteeseen ja kerran putkassa
  • “turhia” ambulanssisoittoja ahdistuksissa (viillellyt myös)
    -ollut tiputuksessa kuivumisen takia mummojen seassa päivystyksessä
  • raivonnut päivystyksessä ja nauranut lääkärin naamaa :laughing:
    -haukkunut ihmisiä puhelimessa ja netissä
    -jutellut naamakirjassa puolitutuille kaikkea tosi awkwardia esim. avautunut ihmisille joita en ole vuosiin tavannut
    -hukannut puhelimen, rikkonut 2 puhelinta
    -laitoin kaverin läppärin hanan alle kirjaimellisesti. veinsen sitten takasin pöydälle ja seuraavana päivänä kaveri soitti vihaisena
    -saanut viinakrampin sairaanhoitajan vastaanotolla (aikamoinen sattuma)
    -viimeksi soitin krapula-ahdistuksissa äitilleni ja hän sattui olemaan juuri autossa mummon kanssa ja puhelu tietysti kuului bluethootin kautta. äiti ehti sanoa paniikissa"soita myöhemmin" ettei mummo vaan kuule. onneksi tajusin

Terve vaan kaikille,

nostan tämän ketjun juhannuslukemiseksi siltä varalta, että jussina alkais viinahammasta kolottamaan. Tässä ketjussa on paljon hyviä esimerkkejä siitä, mistä kaikesta “hauskasta” jää paitsi, jos viettää juhannuksen(kin) selvinpäin. :unamused:

Raitista jussia kaikille.

On se vaan hienoa tosissaan kun saa olla ja elää ilman sitä korventavaa ja sisäänsä sulkevaa häpeää. Nokka pääsääntöisesti elämässä kohti tulevaisuutta, eikä enää mitään menneisyydessä piehtarointia. Nyt kun esimerkiksi taas tässä juhannuksen alla ollaan, niin olen vain tyytyväinen siitä että minun ei tarvitse enää olla 3 päivää putkeen umpitunnelissa ja nimenomaan kun on päässyt siitä pakkomielteestä eroon, mitä se dokaaminen mullekin oli. Puoli kartsaa röökiä, makkaraa, viinaa ja laatikkokaupalla kaljaa. Tuotahan se oli. Mulla on se listakin tähän ketjuun joskus tehtynä ja luulen että niistä pari “saavutusta” on nimenomaan juhannuksena hankittuja.

Hyi helvetti, kiitos ei enää sitä.

Yritin keksiä jotain omaperäistä jota ei olisi vielä sanottu; en tiedä onnistuiko.

Luulin olevani helvetissä. Se oli amfiteatterin muotoinen yökerho Italiassa. Hain PIrtukirkossa pitkätukkaista miestä tanssimaan. Hän kysyi onko tää joku vitsi vai. Poislähtiessä jalat eivät kannattaneet, vaan kaatuilin pihassa holtittomasti eteen- ja taaksepäin. Onneksi oli talvi ja pehmeä hanki peitti maat ja mannut.

Voikohan tähän ketjuun enää lisätä mitään uutta? kaamean paljon on tullut samoja mokailuja tehtyä kuin muutkin.
Tässä meikäläisen listaa niistä, mitkä muistan:

• kadottanut ihan kaikkea omaisuutta. puhelimet, kukkarot, vaatteet, silmälasit, kamerat, pyörät, avaimet, kengät ja niin edelleen
  • rikkonut samaisia tavaroita
  • joutunut vaaratilanteisiin merellä, maalla ja ilmassa. ulkomailla ajanut skootteria toinen kyydissä aivan tuhottomassa kännissä. ajanut autoa laskuhumalassa, kaatuillut pyörällä, portaissa… ja yleisesti vain kaatuillut. olen havahtunut aamuyöllä hortoilemasta kadulla, minulla ei ole mitään omaisuutta tallella ja reidessäni on jäätävä vekki. ruhjeita, mustelmia ja muita kolhuja tuli varmaan joka reissulla
  • Seksi, seksi, seksi. Lukematon määrä seksiä täysin vastenmielisten, väärien, varattujen tai vaarallisten ihmisten kanssa. Olen myös tullut raiskatuksi kahden miehen yhteisestä toimesta. En syytä siitä muita kuin itseäni, koska olen juonut itseni niin tainnoksiin, etten ole voinut edes puolustautua. Olen pannut puolet ikäistäni vanhempaa esimiestäni. Ehkäisy unohtunut lukemattomia kertoja. Olen mennyt sänkyyn ystävieni puolisoiden kanssa. ja kaikki seksitaudit siihen lisäksi. Olen raahannut täysin tuntemattomia ihmisiä soluasuntoomme, ja aiheuttanut sen vuoksi vaaratilanteita. Yksi kundi oli täysin psykoosissa, puhui kuolleelle veljelleen yksinään huoneessani, ja kämppikseni joutui soittamaan ambulanssin.
  • yrittänyt saada miespuolisia kämppiksiäni sänkyyn ainakin neljästi, kaikki siis eri kämpissä. Yhden kanssa onnistuin, hän yhtä humalassa. oli melko epämukava tunnelma seuraavana päivänä ja pitkään sen jälkeenkin, vaikka en muista tapahtuneesta kovin paljon mitään. ilmeisesti ei hänkään
  • varastanut toisten omaisuutta
  • joutunut pikavippikierteeseen
  • ollut kännissä töissä kerran, lukuisia kertoja krapulassa
  • lintsannut milloin mistäkin krapulan ja kännin takia, keksinyt tekosyitä ja peruuttanut tärkeitä menoja
  • lähettänyt ketjussa täysin sekavia viestejä ihmisille, joille ei todellakaan pitäisi lähettää mitään, esim. salaiset ja ei-niin-salaiset ihastukset, esimiehet, exät. Tunnustanut kännissä tekojani ja valheitani. ja kaikki ne facebook-päivitykset, voi luoja. olen kertonut salaisuuksia väärille ihmisille, pettänyt ystävieni ja perheeni luottamuksen lukuisia kertoja
  • viettänyt joulun perheen kanssa aivan tuhottomassa krapulassa, mukana myös siskoni pienet lapset. kävin oksentamassa vessassa ennen jouluateriaa
  • kussut rappukäytävään
  • oksentanut liikkuvan auton ikkunasta
  • hypännyt kylpyammeeseen ja oksentanut itseni päälle
  • ollut aggressiivinen
  • viillellyt itseäni
  • paininut ties missä leikkimielisesti ja ei-niin-leikkimielisesti, esim yökerhon tanssilattialla lasinsirujen keskellä
  • luullut tanssineeni näyttävästi ja taitavasti tanssilattialla. todellisuudessa olen vain kaatuillut ja tuuppinut ihmisiä
  • parkunut, huutanut, haukkunut kaikkea ja kaikkia
  • istunut maijan takapenkillä
  • menettänyt yhden elämäni tärkeimmistä ihmisistä juomiseni ja sekoiluni takia
  • eksynyt ulkomailla täysin vääriin, vaarallisiin paikkoihin, missä voisi helposti lähteä henki.

Henki siinä meinasi lähteä muutenkin, ihan vaan juomalla. Onneksi nuo ajat ovat takana päin.

-Alasti julkisella rannalla koikkelehtiminen päiväsaikaan vaikka en ole “nudisti” ja siellä oli lapsia jotka nauroivat
-Useat syvää myötähäpeää aiheuttavat sosiaalisen median julkaisut esim. kuvat
-Uhoaminen sosiaalisessa mediassa
-Ihmisten pelottelu julkisilla paikoilla ja meluaminen
-Typerät ja nolot viestit läheisille ja tuntemattomille esim. haukkuminen
-asioiden varastelu josta kiinnijääminen
-Mennyt kirkkoon ja huudellut jotain omaa
-hävittänyt tavaroita
-tuttujen huijaaminen

Moi

Tää ei ole moka, mutta luulin tietäväni, mutten tiennyt luulevani.

Tosiaan mokailin minkä ehdin. Alkuunsa kykenin kääntämään kaikki mokat jonkinlaiseksi hauskuudeksi, nuoruuden piikkin,
humalan piikkiin, muiden syyksi jned, kunnes en kyennyt ja siitä alkoi se lopun alku.