Mokailutopikki!

Annetaanpa tulla nyt kaikki pahimmat. Tapahtuneet siis ikävuosilla 15-23, kyseessä naispuolinen alkoholisti.

-Samana iltana pissannut housuihini omassa sängyssäni, jonka jälkeen siirtynyt pikkuveljen sänkyyn oksentamaan.

-Tuhonnut yhden älypuhelimen ja hukannut lisäksi useampia. Jotkut ovat löytyneet, jotkut eivät.

-Pussannut vierasta miestä, saanut samantien paniikkikohtauksen ja pyrkinyt hakkaamaan tyypin tohjoksi. Onneksi pääsi karkuun… :neutral_face:

-Vetänyt totaaliset överit kun koira on ollut mukana. Onneksi löytyi aamulla kotoa. Muistikuvia loppuillasta ei nimittäin ole, ei hajuakaan miten olen päässyt koiran kanssa kotiin. Oltiin nimittäin monen kilometrin päässä kotoa.

-Käyttänyt koiria iltapissalla kännissä muistamatta itse tapahtunutta. Tajusin myöhemmin itse.

-Iskenyt eksän veljen. Ei ihan hommiin asti päästy, mutta hyvin läheltä liippasi.

-Herännyt vieraan miehen luota aamuyöstä ja uhannut puukottaa tämän (nappasin puukon käteeni keittiöstä) jos koskee.

-Herännyt pari kertaa vieras mies kämpiltä, mutta kuulemma mitään ei tapahtunut…

-Ajanut kännissä autolla pitkän matkan autohuoltoon. Muistin vasta baarissa aamuisen huollon, mutta “fiksuna” pistin vaan herätyksen soimaan jotta heräisin ajoissa aamulla.

-Nukahtanut krapulassa koirapuiston penkille.

-Kännännyt duunia edeltävänä iltana niin pahasti, että sammunut kotimatkalla heinäpellolle. Sukulainen löysi aamulla. Säikähdin herättyäni niin pahasti että vedin ranteet auki ja juoksin metsään pakoon, josta isä kantoi kotiin. Tuntui pahalta kun tajusin että isi itki.

-Harrastanut (sinkkuna) seksiä ällöttävien miesten kanssa.

-Suudellut lukuisten ällöttävien miesten kanssa.

-Näyttänyt tissit täydessä bussissa.

-Oksentanut autossa, bussissa, kaverin kämpillä…

-Haahuillut keskellä yötä Vantaalla luullen olevani Kittilässä.

Tuntuupa pahalta. :cry: Onneksi olin tänään AA:ssa ja huomenna herään selvänä. Aamulla heti puolikas antabus naamariin.

Voi jestas. Näitä juttuja lukiessa ei kyllä tee mieli pulloon koskea. Lisäänpäs omat hirvitykseni tänne:

• Saanut potkut töistä liiallisen humalan vuoksi ja haisin kuulemma myös kannabikselle jota en polta.
  • Entinen tuttava sai tikkejä silmäkulmaansa aika reippaasti meidän pikku painimatsin jälkeen.
  • Menettänyt monta tuttavaa ja muutaman todella hyvän ystävän joita ikävöin tänä päivänäkin.
  • Oksentanut tuntemattomien ihmisten parvisängystä alas ja sitten karannut häpeissäni joskus 5 aamulla.
  • Valehdellut ja varastanut. Nämä vituttavat eniten koska ovat suht’ uusia piirteitä. Ainakin jälkimmäinen.
  • Tapellut baarissa ja saanut turpaan muutamaan otteeseen.
  • Hukannut monen monta puhelinta, lompakkoa, pankkikorttia, kotiavainta yms.
  • Ollut koulussa hirveässä tuubassa ja haukkunut kaikki luokkalaiset.
  • Vittuillut ihmisille, häpäissyt itseni sosiaalisessa mediassa.
  • Soittanut radioon tuhannen päissäni
  • Kussut sänkyyn vahingossa.
  • Telonut polveni leikkausta vaativaan kuntoon
  • Hajottanut omaisuutta omassa kodissani.
  • Hajottanut muiden omaisuutta.
  • Pyörinyt rappukäytävässä delikassa kalsarit jalassa ja paukutellut naapureiden ovia ja huutanut postiluukustani olemattomille vieraille jotka mukamas nai mun sängyssä. —> Kirjallinen varoitus.
  • Hengenvaarallisesti sammunut kadulla hengityslaman saaneena. Lähtö olis ollut lähellä jos apu ei olisi tullut.
  • Kaatunut pöpelikköön Itäväylällä keskellä yötä.
  • Harrastanut seksiä joidenkin aivan kammotusten kanssa.
  • Tuhonnut ainakin neljät silmälasit.
  • Tapellut poliisin kanssa vieraassa kaupungissa.
  • Juossut soluasunnon oman huoneeni oven läpi rymisten kun avaimet jäi sisälle.
  • Tunkeutunut entisen työkaverin asuntoon väkisin keskellä yötä raivoamaan koska meillä oli riita. Niiden raasu lemmikki pelästyi niin pahasti että pissi allensa :frowning:
  • Soitellut ihmisille häirikköpuheluita ja jotain känni-itku-angstipuheluita.
  • Lentänyt pitkät ja jyrkät portaat alas ja siitä on muistona mojova arpi jalassa.
  • Nakuillut julkisesti. Ehkä hirveintä ikinä.
  • Ollut putkassa lukuisia kertoja. Aina yhtä hirveetä.

En muista enempää, mutta hyi kamala en haluakaan. :blush: Ei enää ikinä! :open_mouth:

Terve vaan kaikille. Viikonlopun kännikauhut taas takana, kuten niin monesti ennenkin ja taas vakaa päätös laittaa korkki lopullisesti kiinni, kuten niin monesti ennenkin. Päihdelinkkiin rekisteröityminen ei ehkä ole valtaisa askel kohti raittiutta mutta jostain täytyy aloittaa. Mokien listaaminen sopiikin hyvin ensimmäiseksi viestiksi.

Mitään erityisen vakavaa (väkivaltaa tms.) ei ole koskaan onneksi tapahtunut. Tässä on todennäköisesti kuitenkin vain jäävuoren huippu sillä menetän muistini lähes aina kun juon.

• kadotan omaisuuttani (lompakko, avaimet, useita puhelimia, kengät, cd-mankka yms.)
  • piilouduin kerran yökerhossa jonkinlaisen verhon taakse, sammuin ja heräsin aamulla paniikissa. Virtsasin roskikseen, huusin ja itkin. Lopulta siivooja tuli paikalle, sopersin sekavia ja sain lainattua puhelinta. Soitin hätänumeroon ja poliisit veivät minut kotiin.
  • harhailen usein yöllä/aamulla tuntikausia pitkin katuja tietämättä oikein missä olen tai minne olen menossa. Toisinaan olen niin sekaisin etten muista missä asun.
  • valehtelen ihmisille ja puhun muutenkin valtavat määrät paskaa, yleensä kerron itsestäni asioita jotka ovat yksinkertaisesti täyttä valetta (esim. mitä teen työkseni, mitä harrastan, mitä olen “saavuttanut” yms.)
  • oksentelen milloin minnekin, kadulle, baariin, autoihin, kotiin.
  • petin ex-tyttöystävääni useammankin kerran.
  • olen loukannut itseäni kaatuilemalla. Kerran tipuin mopon kyydistä ja jouduin sairaalaan tikattavaksi.
  • olen sammunut julkisille paikoille monta kertaa
  • nuorempana varastin isovanhemmiltani rahaa viinaan useita kertoja.

Mainittakoon vielä että olen 30+ mies, en juo kovin usein (n. kerran kuussa) mutta aina kohtuuttomasti ja täysin vailla kontrollia. Päänuppi reistaa, masennusta ja ahdistusta. Nuorempana läträsin todella runsaasti.

Itsellä normimeininkiä:hukattuja rillejä (erittäin monet),muutama koppiyö (viimeisimmästä yli 15vuotta aikaa),housuun kuseskelua,rahat ryöstetty pariin otteeseen,pari katastrofaalista ulkomaanreissua juopottelun takia,nuorempana muutama tappelu (ei tosin itse aloittajana),käden murtaminen+pienempiä vammoja.

Autolla en ole toikkaroinut,pyörällä on menty joskus pitkin ojanpohjia naama veressä.Somen aikana eniten ottanut päähän ties kenenkin känninen häiriköinti loputtomalla viestittelyllä ja “avautumisilla”,joissa ei ole päätä eikä häntää.

Lapset on säästyneet pahimmalta luojan kiitos,koska pahimmat kohellukset on ajalta ennen lapsia.

Pahimpia on tappelu.yms.jutut joita on joskus poliisilla selvitetty,kun omat muistikuvat yleensä poikkeuksetta erittäin hatarat tapahtumista.

Eksymisiä,usein talvisaikaan on sattunut silloin tällöin.Ajan ja paikan taju mennyt joskus ihan kokonaan.Tuntemattomilta on tullut kyseltyä yösijaa…ei ole herunut.:slight_smile:

Ikävimpiä on ne kerrat,kun on oksennellut verta tai muuta mukavaa ja kiskonut vain lisää viinaa.Hohhoijaa.

Täsä mun “piikki”

-Krapulan takia töistä pois, useita
-Pokannut entisen kundikaverin veljen
-Vedin “turpaan” entisen kundikaverin tyttöystävää
-puhelinhäiriköintiä
-Kielareita baareissa tuntemattomien kanssa
-Sammunut keskellä päivää lasten läsnäollessa
-Ajanut autoa humalassa
-Koheltanut pyörän kanssa ja kaatunut ( useita)
-Lähtenyt aamulla seminaariin jonka jälkeen parille… herännyt aamulla jostain hotellista ällöttävän äijän vierestä alasti ja muistikuvia ei ole mitään …zero…
-Ollut miesystävän kanssa risteilyllä ja hukannut lompakon… lisäksi miesystävä haki mut jonkun nuoren jätkän hytistä… ei muistikuvia…
-Mustelmia, venähdyksiä ja haavoja herätessä…ei muistikuvia…

Aika samanlaisia kokemuksia näyttää olevan kaikilla… Itse en nyt kovin syvältä viitsi alkaa kaivamaan kun tulee huonot fiilikset, mutta tässä nyt jotain joista olen päässyt jo aikoja sitten yli…

Kerran talvella juoma urani alkuajoilla pidätin kusta talvella monta tuntia ja sitten kun pääsin melko humalassa kämpälle menin vessanpöntölle istumaan unohdin ottaa housut pois… lirautin ja töräytin pienet “köntsät” housuun sitten vielä kaupan päälle oksensin päälleni. Onneksi ei sentään tullut keskellä kaupunkia ihmisten silmien alla.

Sammunut baariin iltapäivästä ja lyönyt pääni niin että vietiin ambulanssissa päivystykseen. Olin puhaltanut 2.8 promillea. Olin joku 23-24v, vittu oon kyllä joku pohjamudissa ryömijä. Lähin muuten vielä tuolta pariksi tunniksi menemään. Tosin palasin takas ja lääkäri teki mulle jonkun tarkastuksen vielä sekä jututti ja sit pääsin luvan kanssa pois.

Kerran paluumatkalla baarista joku random tyyppi tuli ja tönäs mut pari kertaa maahan ilman mitään järkevää syytä ja lähti sit juosten menemään. Se sai mut jotenkin vittuuntuneeksi ja join raakaa viinaa mitä oli repussa mukana kotimatkalla. Matkalla vielä hävisi kännykkälompakko missä oli puhelin ja pankkikortti. Aamulla kun soittelin toisesta puhelimesta puhelimeen se löytyi lopulta postilaatikosta mikä oli kerrostalon pihavajan seinällä (sellanen missä kaikki samassa ryppäässä, mitä ennen oli ennen kun alettiin jakaa sisään). Onneksi oli parveke sinne päin niin kuulin ja löytyi. Mukana oli kaunis viesti. Löytäjä oli selvittänyt puhelinnumeron kautta osotteen, eikä vaatinut löytöpalkkiota ja toivotti hyvät jatkot :slight_smile: . Kävi tuuri, onneksi hyviä ihmisiä on olemassa!

Muistin tämän ketjun, ja ajattelin, että on ihan hyvä joskus vähän "kerrata " miten sitä on itsekukin kännisä mokaillut. :frowning: :cry: Samalla näistä voi joku saada ihan uutta intoa kun huomaa, että kaikenlaisesta voi selvitä . Harva täällä nyt kuitenkaan ketään on hengiltä ottanut joten aina, ihan aina on uusi mahdollisuus.

^ Tunsin yhden Tampereella hiljattain tapon tehneen tyypin ja samoissa hommissa ollessani jo ennen tapahtumaa
en halunnut sen kanssa olla tekemisissä, oli sen verran etäännyttävä keissi ja jo valmis vankilavempula usein palaa takas häkkiin ja niin kävi viime kuussa. Poikkeuksena mun pari setää, joiden mokailutopikissa kakolan reissuja ja toinen on ollut jo kauan kuolleena. Ei kannata ketään surmata mitättömän jutun takia, sillä kännissä ei ole mitään hyviä syitä. Toisaalta sekin on joillekin vain yksi juttu muiden joukossa, eikä vaikuta päihteilyn lopettamiseen…

• edit: mullei silmämunakaan värähtänyt, kun näin siitä tyypistä etsintäkuulutuksen, niin varma tapaus se oli, ja tollaset vittupäät ja saatanan kahjot paskasäkit kuuluukin tyrmään ja mieluiten multiin, eikä sitä sen nätimmin voi sanoa. mä nauroin, kun se möhämaha joutui taas poseen.

Päätin tälleen varovasti aloitella tän mokailutopikin, sillä mulla kyllä riittäis kertomuksia aivan riittämiin. Tää on sellainen stoori, että seudulla moni tunnistaa kertojan, mikäli sattuu palstalla vierailemaan ja tämän lukaisemaan. Kyseessä on tietysti Juhannuksen vietto. Tapahtumapaikkana oli erämökki pohjoisessa tiettömien taipaleiden takana. Meitä oli juhannuksen vietossa kaksi pariskuntaa. Itse Juhannusaatto saatiin kunnialla vietettyä, vaan Juhannuspäivää seuraavana aamuyönä meikäläisen onneton viinapää ei enää kestänyt enempää. En muista kuvioista mitään, vaan aamulla heräsin yläkerrassa hirveissä tuskissa. Perse oli järkyttävän kipeä ja alaselkä myös. Huutelin immeisiä vaan vastausta ei tullut, ilmeisesti eivät olleet paikalla. Jonkun ajan päästä joku kolkutti ovelle. Helvetillisissä tuskissa sain jotenkin valuttua rappuset alakertaan ja könkättyä ovelle, siellä oli aivan vieraita immeisiä, jotka olis pohjoisen matkallaan yöpyneet tällä meidän porukan kimppamökillä, se kun on kaikille tutuille avoin paikka. Eivät sitten jääneet, näkivät, että rouva on hieman räjähtäneen näköinen siinä ovenraossa.

Porukat palasi aikanaan ja kertoivat, että olin keikkunut terassin kaiteella ja tippunut perse edellä kaljakoriin ja oli jopa pari kaljapulloa hajonnut. Kukaan ei ollut ajokunnossa, joten minnekkään lääkäriin ei päässyt. Sain lääkkeeksi käteeni korkenkorvapullon. Täytyy sanoa, että se kyllä tuskiin helpotti ja pystyin jopa kävelemään jotenkin.

Paluumatka mökiltä, lähemmäs 800 km oli kammottava. Istu sitten murtuneella häntäluulla sellainen matka autossa. Onneksi yhdeltä huoltsikalta löysin lasten uimarenkaan, jotta edes jotenkin pystyi istumaan. Onneksi ei käynyt pahemmin. Murtunut häntäluu kesti parantua kuukausikaupalla, mitään mukavaa ei olikein voinut tehdä. Kokeilin varovasti käydä jonkin ajan kulttua saunassa ja uimassa. Viimeksi mainittu olikin kamala kokemus, vedessä ajattelin hukkuvani ja tuska oli kamala.

Kammottava herätys, onneksi minulle ei sentään noin ole käynyt!

Rupesin miettimään mikä on se viimeisin humalassa tapahtunut moka. Nyt on pakko sanoa, että vaikka monia mokia muistuu mieleen takavuosilta, niin ihan viimeisintä ei nyt… :unamused:

Kyllä se voi olla eräs “vähän huonosti” mennyt musiikillinen esiintyminen keväällä 2013, siis yli kaksi vuotta sitten. En ollut yksin syyllinen, mutta tällä kertaa jaettu syyllisyys ei lainkaan hälvennä tilanteen noloutta. Noinhan ei nimittäin PITÄNYT käydä, enää tuossa vaiheessa. :blush:

Mutta vaikka en ole mokaillut humalassa yli kahteen vuoteen, niin eipä hätää: osaan mokailla myös selvinpäin! :smiley:

*putkassa useita kertoja, kerran otsa auki ja aamulla menin putkasta kauppaan naama veressä ja vielä vitsailin jotain typerää
*kaatuillut, lyönyt päätä katuun edestä ja takaa saaden kerran mustan silmän siitä
*oksennellut julkisesti
*haastanut riitaa kännissä
*kaatunut kännissä pyörällä ja nilkka taittui ja oli kipeä pitkään, toisella kerralla särkyi pyörä
*hukannut vaikka mitä
*parikymppisenä vatsahuuhtelu ja olivat joutuneet laittamaan mut sairaalan putkaan
ym ikävää…

tää ei oo moka, mutta pistää miettimään:
kun olen asunut eri paikkakunnilla, en ollut yhtä ryypiskelytuttua nähnyt 15 vuoteen… kun sitten sattumalta näin ja kysyin miten on mennyt, totesi, että on istunut 2000-luvulla 12vuotta. Enpä kysellyt enempää, mutta kyllähän sen voi päätellä, mistä tommosen vuosituomion saa… :frowning:

Heräsin kerran tuntemattomasta asunnosta lasten pinnasängystä. Oli hyvin ahdas nukkua. Muistelin tavanneeni ravintolassa erään naisen, jonka asunnon tilan päättelin olevan. Olin alasti. Puin päälleni ja kävelin asunnon olohuoneeseen, jossa kaksi miestä istuivat. Toinen heistä esitteli itsensä ja pyysi alkamaan juomaan kaljaa heidän kanssaan. Mies kertoi myös missä olin ja että kenen kanssa olin yön viettänyt. Päättelin, että tämä mies oli naisen ex-mies ja minä nukuin heidän yhteisen lapsensa sängyssä. Tuli kiire lähteä. Juoksin koko matkan, noin 2km keskustan suuntaan. Oli kova känni päällä vielä aamulla ja menin muistaakseni ostamaan lisää kaljaa. Huh huh.

kirjotellu tänne!

^ ja mä eläny täällä ennenkin ja nyt ja ollu kokonaan olemassa, hengitelly happea äsken ! jey.
juonu myös ykkösolutta isossa ja rankassa rentturemppaajien riemukkaassa raikuliringissä, wittuwau.

==> Ihan vitusti kaikenlaista paskaa, jota on sisältä tullut pahoinvoineena addiktinistinä ja tekoina, kun ei tiennyt kuka on ja mihin haluaa mennä ja mitä muuta voisi tehdä kuin mokapanikoida aina vaan uudestaan ja mieluiten ikuisesti ja ne jutut ovat räiskiytyneet lähiympäristöön aikana 1984 - 2010, mutta oon niistä itselleni tehnyt tiliä ja joitain tuonut julkikin, mutta ei tämä bittitila riitä kaiken läpitunkevan hardcoren puimiseen.

Entä jos vähän vaan laittais niitä kevyimpiä esille ? Miksi ? Ketä varten ? Vertailun vuoksiko ? Ollakseni kovin luu ?
Määää oon suurin kusipää, mitä maalla ja merellä on koskaan ollut tähän mokailutopikkiin liittyen.

Eikös ne jutut kasva jo sammalta ja niiden vanhojen häpeällisten ja jo sataan kertaan pöyhittyjen sekoilumokien
uudelleen raaputtaminen aamunvaloon ole outoa itsensä piiskaamista ja säälinhakuviettiä.

Mutku se on tärkeää, sanotaan. Ei se voi olla toipumisen ollessa valmis. eiku mentyämme roimasti eteenpäin.
Valmistahan ei tule, mutta tämä urakka vaatii luonteeni huomioonottaen niin ison kaivuuoperaation,
etten jaksa tänä aamuna, kun ei oo halui digata.

Mut - on mulla yksi juttu - kerran kaadoin yhden kokonaisen elämän vessasta alas ja vedin sen loppukäsittelylaitokseen ja vuosi oli 1992 keväällä ja kesällä !

Olen kontannut siitä asti niin kauaksi, ja niin kauan, että mä voin tehdä mitä vaan ja asun siellä, missä nään
puiston ja melkein merelle asti. ja sinne kakkalaitokselle menin kyselemään pahasti ryvettynyttä elämääni vasta 2010.

2015 määää oon (ajoittain oikein häpi ja pitkin päivää ainakin liki) onnellinen ja edistynyt raittiusteemassa, vaikken
koskaan voinut uskoa muuta tai mitään muuta kohdalleni tulevan, kun sen ihan kelvollisen nuoren ja salskean ja hyvän ja kiltin nuoren miehen tulevaisuuden ja sen hetkisen seesteisen elämän sinne paskaliejuun dumppasin luullen olevani oikein vitun kova jätkä ja etten ketään koskaan tarvitse.

mutta olen huomannut viime vuosinani, että ne kaikkein kovimmat tyypit ovat entisiä elossaolevia nistei ja juoppoi ja sekakäyttäjii ja umpihörhöiksi leimattuja ja täyspäisyyteen palanneita gimmoi ja jäbiä.

ja luonnejutut on sit erikseen, hä. ei kaikkien kanssa tarvitse tai pidä tulla toimeen, jotkut luulevat niin, mutta mua ärsyttää ihan vitusti moni tyyppi, enkä niiden kanssa halua olla tekemisissä. miksi pitäisi, siis livenä varsinkin, tä ? mut opin mä toki niistäkin ja niiden näkökannoista. tunnevammaisena oon todella vaikea ja muita koetteleva luonne ja ei oikeesti kannata tutustua. mutta se tästä. oon mennyt sisältä rikki siellä putkistossa kelluessani liian kauan. mut nuppihan leikkaa ihan vitun hyvin ja moraalini on tullut bäk. tai osa siitä, ne oleellisimmat kohdat pienestä kokonaisuudesta.

==> kaikki on kiinni vain omasta itsestä, sillä kelle vaan voi käydä miten vaan.

mut on niitä mokia hyvä kelata jossain vaiheessa tarkemminkin. ja hyvä ajatus se on. ja hyvä ketju. ja kuuluu eittämättä koko riippuvuusteemaan kiinteesti kuin pottunenä pyttikseen. ja minä en ole syytön, vieläkään
ja oon paha, jota sittenkin hyvänä voi pitää - hetken aikaa ja mokaksi se ei ole vielä paljastunut, vielä tai enää. Vastaan itsestäni ja omista sanoistani ja kirjoituksistani - mutta vain niistä. ja muut voi painua minne tykkäävät, kehotan harrastamaan itselle mieluisia asioita, jotta on muutakin kuin mokailujen miettimien, ja onhan sitä. kaiketi.

ja nyt, juuri tänään parempaa mokattomuutta, ne loppuu kun päättyy alholistinen sekoilu ja selvinpäin mokailu kasvattaa itsetuntoa terveesti ja kukaan ei oo täydellinen ja mikään ei oo pyhää paitsi sunnuntai ja mun koirani, joka jelppas mut löytämään sen elämän sieltä liejuisen loppukäsittelylaitoksen viemäriverkostohelvetistä,

ja asia on kohdaltani ehdottomasti ja vailla kysymyksiä tai epäilyjä ja totaalisesti melkein loppuun käsitelty, moro.

ja muistetaan kosketella niitä kosketusnäyttöjen sijasta myös muiden herkkiä osia, if possible, ei oo paha moka.

Nosto
Tämä on yksi plinkin parhaista ketjuista :laughing: , suosittelen lukemaan.

Lisäänpä tässä oman rikkani rokkaan.
Tapahtui joskus 70-luvun lopulla, kun vasta opettelin alkoholin käyttöä. Oltiin liikkeellä me kolme ystävystä, oikea kolmen kopla. Pussikaljaa juotiin, ja hauskaa oli. Kotimatkalla sitten, yhden kaupan pihassa oli sellainen tavaran kuljetukseen tarkoitettu kolmipyöräinen polkupyörä. Siis edessä kaksi pyörää, joiden päällä iso tavarakori. No yksi meistä asettui kuskin paikalle ja kaksi muuta sitten ahdettiin itsemme siihen tavarakoriin :blush: , kuski polki pitkin katua ja huuteli vastaan tulijoille: Kusti polkee ja posti kulkee… ym yhtä järkevää. :blush:
Selvinpäin olisi tuokin jäänyt tekemättä.

Nimimerkki täällä on kyllä omalle kohdalle kuvaava. Lyhyestä alkoholin käyttöajasta huolimatta (15 -vuotiaana aloitin, nyt 20) olen ehtinyt kyllä kaikenlaista…

• Pissannut housuihini bussipysäkillä, jonka jälkeen könynnyt bussiin ja oksentanut siellä.
  • Ollut alaikäisenä kaverin isosiskon bileissä, jossa mulle ei kovan humalan takia enään suostuttu tarjoamaan viiniä, joten päätin takertua kuin hämähäkki keittiön oviaukkoon ja vaatia lisää juotavaa. Samoissa bileissä myös kaaduin kirjahyllyä päin ja oksensin sohvalle.
  • Ahdistellut (kahta) naispuolista luokkakaveria lukioaikoina.
  • Pilannut omat parisuhteeni riitelemällä tai pettämällä.
  • Ahdistellut ja roikkunut entisessä heilassani ja puhunut tälle ihan mitä sattuu.
  • Huutanut sekopäisiä ja itkenyt bussipysäkillä keskellä päivää.
  • Mennyt krapulassa/vielä kännissä töihin ja kouluun.
  • Pumminut tölkkitolkulla lisää juotavaa, kun omat ovat loppuneet.
  • Juonut kiljua isolla porukalla keskellä arkipäivää turistien suosimalla viheralueella. (juuh, oltiin varmaan nähtävyys)

Tuli aihe taas ajankohtaiseksi.
yritin pyytää erästä naista kahville tai syömään ja vastaus oli tylyn tuttu, ei voisi ajatellakkaan.

kysymyskin tuli tehtyä ihan väärää kautta ja rikottua tiettyjä sääntöjä,en taas älynnyt ajatella asiaa
loppuun, vaikka kuinka yritin miettiä toiminko oikein.

no muuta mokaa mieleen tulevaa:
ravintolassa nuorempi mies tuli pöytäämme valittamaan, että yksi seurueen henkilöistä ei saa
jatkaa laulamistaan. sanoin hälle, että suksii vittuun. ei mennyt perille ja mies jatkoi valitustaan
ja marmatti ja marmatti…lopulta sanoin hänelle, että jos hän sormellakaan koskee yhtäkään pöydässä istuvaa,
tapan hänet…mukana oli myös make(jo vainaa ja ei maailman suurimmilla älynlahjoilla varustettu).
make oli vessassa käydessäni kertonut miehelle, että minullaon puukko mukanani…siis ei tietenkään
ollut…
no miespoistui lopulta kun sanoin henkilökunnalle, että hän häiritsee.
seuraavana aamuna näin hänet linja-auto asemalla kahvilassa. hän olisi halunnut tulla juttelemaan,
mutta katsoin pois ja annoin ymmärtää, että suksi vittuun siitä—
parin viikon päästä kaveri tappoi itsensä.

toinen:
ollessani 19 veljelläni oli erotilanne ja vaikeaa aikaa sen vuoksi.
vein hänet illalla kirkonkylälle lapsensa luo kun tuleva ex menisi omiin iltamenoihin.
joskus keskiyön maissa veli palasi ja kävi huoneessa jossakatsoin teeveetä aj olisi luultavasti
halunnut jutella, sanoikin muutaman sana, en muista mitä…
pian hän meni huoneeseensa ja koetin alkaa nukkua…
jossakin vaiheessa kuulin ääniä hänen huoneestaa, jotain kolinaa, kenties nyyhkettä.
toimin lapsuudesta tutulal tavalla ja laitoin sormet korviin niin tiukasti kuin voin ja nukahdin
viimein peläten hirveästi, ollen aivan paniikissa.
aamulla heräsin aikaisin kun sisko tuli kertomaan, että veli on ampunut itsensä…
ja miten vitussa tuon kanssa voi elää tuntematta syyllisyyttä? miten syyllisyydestä voi luopua, kun
on täysi syy tuntea olevansa osasyyllinen…

muutakin löytyy ja sama kaava toistuu: olen tietoisesti jättänyt pulassa olevaa auttamatta tai
tietoisesti loukannut heikomamssa tilanteessa olevaa. esimerkkejä on useita…
ja syyllisyyden kanssa on raskasta elää ja kuolla en uskalla, vaikkei kuolemani taitaisi
mitään sovittaa?

Moi,

luulen ymmärtäväni miksi näitä listoja/kertomuksia tehdään.

Anteeksi nyt vaan, mutta muutamaan otteeseen nauroin näitä lukiessani. En kylläkään itse tapahtumalle vaan sille itseironiselle ja ehkä kuitenkin jollain tapaa armollisellekin tavalle esittää asia. Tuli tunne, että kokemus on antanut viisauden.

Tarkoitan vaan, että ei se itsetuhon mittakaavaan nouseva itsesyyttely menneistä mitään muuta. Että jossain vaiheessa pitää jo antaa olla ja katsoa eteenpäin. Siellä voi tehdä kaiken toisin, menneessä ei mitään.

Huh huh mikä lista!!! Ja todellakin “terveellistä” luettavaa, jos vaikka tulisi mieleen aloittaa taas. Tämän voisi vaikka tulostaa taskuun ja ottaa esille aina alkon ovella, jos sinne vie askeleet. Olen kyllä monta kertaa miettinyt, kun tuosta tupakanpoltosta niin huudellaan - moniko on tupakantuskissaan ajanut perheensä kirveellä uhaten pihalle? Tai moniko on tupakantuskissaan kussut housuihinsa, tapellut virkavallan kanssa, pettänyt siippaansa, valehdellut lapsilleen…lista olisi loputon. En halua tupakkaa puolustaa - mietin vain…
Mutta sitten siihen omaan listaan koska onhan sekin kirjoitettava, jotta uskoo itse!

• valehdellut kaikille ex-kumppaneille
  • luultavasti pilannut yhden parhaista ellei parhaimmista ihmissuhteistaan
  • valehdellut lapselleen
  • sammunut lapsensa nähden
  • tapellut, huutanut ja solvannut
  • menettänyt itsekunnioituksensa
  • lihonut
  • käyttäytynyt itsetuhoisesti
  • jättänyt menemättä tärkeisiin tapaamisiin, koska kännissä tai krapulassa
  • ajanut kännissä jäämättä kiinni :cry: :cry:
  • pilannut raha-asiansa tuhlaamalla viinaan
  • laskenut alleen