Mokailutopikki!

Olisiko tämä mitenkään edesauttava, jos uusi tai “vanhakin” kirjoittaja pikkasen avautuisi omien mokien suhteen, siis mitä on tullut tehtyä ja koettua. Jokin siinä on, että ne mokat ja saavutukset on sellaisia salaisuuksia joista ei halua luopua, kun ei puhu niistä, ellei sitten puhu, kuin minä kalliolassa, kuin parempinakin saavutuksina. Olihan sekin jonkinlainen moka, kun sinne asti oli mentävä todistamaan ylivertaisuuteni, etten minä mitään apua tarvitse.

Siispä; Itselläni on ollut kaikenlaista mokaa ja nopeasti otettuna kolme, eikun neljä rattia ja kortin menetystä. Olisihan noita ollut tuhansia, jos kaikki ajamiset olisi puhallutettu. Putkareissuja kymmenkunta. Tappeluita useita. Toisen sukupuolen hyväksikäyttöjä lukemattomia, kun kaikkihan ei ole päätynyt siihen oletettuun, vaan on kai noita muitakin tapoja.
On varkautta, on valehteluita tekemisistään ja tekemättä jättämisistään.

Luojan kiitos, en ole tappanut ketään tai en muista jos näin olisi tapahtunut. Mutta läheltä on monasti liipannut, kun nuo ratitkin on olemassa.

Mitä tulee ruumiini “häpäisyyn”, niin on kai sitäkin kohdeltu kaltoin, vain siitä syystä, että todistaisi jollekin jotain, saadakseen jotain mitä kuvittelee tarvitsevansa.

No nyt on onneksi kortti taskussa ja pitääkin lähteä menoksi.

Voisiko tämä auttaa jotakuta? Ehkäpä, itselleni on ollut ainakin iso helpotus kuulla AA:ssa ja etenkin naisten ryhmässä muiden samankaltaisista teoista.

Valehtelua puolisolle ja puolison pettämistä.
Täydellinen välinpitämättömyys itsestäni, sammuilua mihin sattuu.
Lapselle annettujen lupausten pettämistä.
Julkinen itsensä häpäisy törkeillä puheilla ja vaatteita vähentämällä.
Olen ajanut kännissä lukemattomat kerrat, jäämättä siitä koskaan kiinni.
Kaikenlainen riitely, että saisin syyn juoda.

Erityisesti känniset tekoni olivat niin kamalia, että selvinpäin niitä ei oikein voinut edes ajatella. Ne teot ovat nyt taakse jäänyttä elämää. Kännien välisessä käytöksessä oli myös alkoholismi mukana ja siitähän tässä eroon yhä opetellaan.

En kerennyt juoda kuin 3,5 vuotta, mutta mokailla kerkesin suunnilleen joka kerta kun ryyppäämään rupesin. Olen pissannut housuuni ja julkisille paikoille monta kertaa. Olen loukannut ja lyönyt lähimmäisiäni. Olen harrastanut seksiä henkilöiden kanssa, joihin en selvinpäin koskisi. Olen pettänyt ja ollut toinen nainen. Olen usuttanut kaverini minulle kuskiksi tämän ollessa myös kännissä. Olen soittanut tökeröitä puheluita. Olen menettänyt muistini ja kolhinut itseäni. Olen krapulan takia jäänyt pois tärkeistä tapaamisista. Olen tuhlannut palkkani kerralla päihteisiin ja hävittänyt tavaroita.

Minulla on ystäviä, joilla on selkeästi alkoholiongelma. He kaikki eivät kuitenkaan mokaile yhtä näyttävästi kuin minä tein. Mokailuni olivatkin itselleni osoitus siitä, että jotain on tehtävä.

• Ajanut humalassa autolla (jäämättä kiinni, huhhui. “Piru suojelee omiaan”, sanoi wanha kansa).
  • Hukannut tavaroita; mm. laukkuja, lompakoita, kännyköitä.
  • Eronnut bändistä kesken keikan. :angry: (ja päässyt onneksi kuukauden päästä takas)
  • Oikutellut muutenkin kuin mikäkin pissapää.
  • Pilannut pari keikkaa liian kovan humalatilan takia.
  • Eronnut avopuolisosta lähes viikottain ja alkanut uudestaan kimppaan seuraavana päivänä.
  • Ollut kovan humalantilan takia pahassa hengenvaarassa ja vaaratilanteissa eri puolella maailmaa.
  • Loukannut läheisiä ja riidellyt niiden kanssa.
  • Lintsannut töistä.
  • Kolhinut itseäni myös fyysisesti, ja joskus jopa tahallisesti.
  • Käyttäytynyt törkeästi ja ylimielisesti ihmissuhdeasioissa.
  • Rikkonut netikettiä ja käyttäytynyt sosiaalisessa mediassa tyhmästi.
  • Näyttänyt telkkarissa turvonneelta rupikonnalta.

Nyt just ei tuu muuta mieleen, mutta listaahan voi pidentää sitä mukaa kun muisti palailee pätkittäin.

Joo, on se vaan kumma, kun joku vielä jaksaa ihmetellä syitä juomisen lopettamiseen. Sellaisetkin, jotka ovat läheltä nähneet meikäläisen kardinaalitouhut. :unamused:
Aika paljon yhteistä meissä alkoholisteissa on, tästä näkökulmasta katsottuna. :laughing:
Sitä syyllisyyden, morkkiksen, pahan olon määrää on aika vaikea kuivailla, mutta senkin te omasta kokemuksesta tiedätte. Ja sen, että selkä suorassa voi seistä nyt ja kertoa tämänkin…

• Harrastanut seksiä lukuisten älyttömien, vastenmielisten ihmisten kanssa
  • Haukkunut alaiset kännipäissä enkä edes muistanut mitään aamulla
  • Kolhinut itseäni, kerran melkein hengenvaarallisesti
  • Sammunut ja unohtanut koiran ulos, kunnes naapurit tulivat ihmettelemään. Tämä tuntuu melkein pahimmalta - viaton luontokappale.

-Juonut niin paljon, että herätessä sairaalasta tippaletkussa. Lääkäri kysyy “muistatko paljon puhalsit tänne tullessasi”. Vastasin, että minulla ei ole mitään muistikuvia kuin aamusta. Lääkäri sanoo, että aivan tuuria, ettet saanu tappavaa alkoholimyrkytystä, puhalsit 5.9 promillee"

-Sammunut noin 15asteen pakkasessa syrjäiselle lenkkipolun tapaiselle kaistaleelle. Olisin kuollut hypötermiaan, jos satunnainen ohikulkija ei olisi soittanut poliiseja. Minulla oli vähäinen vaatetus päällä.

-Joutunut kahdeksi kuukaudeksi mielisairaalan suljetulle. Olin juonut kaksi ja puoli pulloo koskenkorvaa ja syönyt kourakaupalla lääkkeitä, PKV-lääkkeitä ja neuroleptejäkin ehkä(tätä en muista). Muutenkin minulta katosi täysin muisti. Olin viiltänyt hauikseeni 24tikkiä vaativat hengenvaaralliset haavat ja viiltänyt myös yläkehoani todella rankasti (ei tarvittu tikkejä mutta viiltoja useita, hyvin pitkiäkin). Heräsin lepositeistä aamulla, siellä suljetulla. Ja kyseisen mielisairaalan todella ahtaassa “putkassa” olin niin kauan kuin puhalsin alle 0.5 promillee
Täten sain sulkevanpäätöksen ja tahdonvastaisen hoidon. Minulla epäiltiin kaksisuuntaista mielialahäiriötä jota minulla ei ole. Minulla epäiltiin myös jonkunlaista psykoottisuutta, mutta myöhemmin todettiin vain alkoholin ja lääkkeiden avulla saatu sekavuustila. Alkoholismi tietysti myös todettiin.

-Olen ajanut humalassa lukuisia kertoja, jäämättä koskaan kiinni.

-Pyytänyt/käskenyt emäntää hakemaan minulle useamman pullon tapioviinaa vaikka hän oli viimeisillään raskaana, minä kuoleman krapulassa sängyssä.

-Ollut todella monta kertaa putkassa. Syynä tähän Lyrican ja alkoholin yhteiskäyttö. Olen yleensä sammunut ruokaravintolaan (en kapakkaan), tai ihan vaan kadulle. Pelkän alkoholin takia en ole putkaan joutunut.

-Varastanut alkosta, pyytänyt emäntää "harhauttamaan tässä “operaatiossa”. En jäänyt kiinni, varastin pohjanpoika 59% pulloja. Niitä litteitä. 2desin puteleita, mahtuu hyvin taskuun.

-Viimeinen liittyy alkoholiin, krapulan muodossa: Oli psykoosia enteilevä krapula, pitkän putken johdosta ja minulla ei ollut alkoholia. Otin 1000mg ketiapiinia. Äitini oli jostain syystä saanut virheellisen informaation, että olisin itsetuhoinen. Mutta oli kuitenkin samaan aikaan soittanut ambulanssin. Olin juuri noin 20minuttia sitten ottanut sen tuhottoman neuroleptiannoksen jotta kykenisin nukkumaan. Annos ei muuten ole lainkaan vaarallinen, se on vaan tavattoman iso.
No, olin kuitenkin ovea avatessani suht skarppi vielä, mutta sitten ne lääkkeet kohati nuppiin ja menin puhekyvyttömäksi spagetiksi. Ambulanssi kuskit syyttivät minua esittämisestä ja läpsivät poskille. Kunnes sain lapulle kirjoitettua. 1g ketiapiini.
No päättivät ottaa sitten mukaan sairaalaan ja lääkehiiltä juottivat. Heräsin myös vaipat jalassa, tosin tietenkin turhaan. Meni se krapula tietysti ohi noinkin :slight_smile: Noin tunnin kuluttua olin kuitenkin taas humalassa, koska olin kävellyt suoraan sairaalasta alkoon, ostamaan tiukkaa viinaa

Onhan sitä sitten lukuisia pienempiäkin mutta tossa osa. On elämä hieman muuttunut kun ei kittaa viinaa :slight_smile:

Nämä tulevat epäjärjestyksessä, mitä muistuu äkkiseltään mieleen:

• uinut alasti kollegoiden vuotuisilla juhlilla saaressa, muut paitsi yksi yhtä kännissä ollut odottivat läheisessä laivassa, kaikki näkivät.

• vikitellyt julkisesti ja törkeästi naimisissa olevaa kollegaa. Soittanut häirikkösoiton hänelle kotiin.

• menettänyt muistini juhlissa ja tullut ilmeisesti kontaten kotiin polvet ruvessa aamuyöllä multaa kynsien alla.

• jättänyt lapseni pienenä isänsä hoitoon kun on ollut pakko lähteä “kavereiden kanssa” yökerhoon, kaameassa humalassa kotiin.

• lähtenyt bussilla pakonomaisesti juhliin toiseen kaupunkiin ja juonut matkalla takapenkillä itseni melkoiseen känniin. Seurauksena toikkarointi taas kollegoiden edessä

• ajanut autoa pienessä humalassa tai krapulapromilleissa useaan kertaan matkalla töistä kotiin.
    -joutunut 14-vuotiaana putkaan toisella juomakerralla, join viiniä kerralla puoli pulloa, muisti meni ja silmälasit hukkuivat
    -sammunut ystävien mökillä kesken juhannusjuhlien, muisti meni taas

• kaatanut viinit gourmet ravintolassa pöydälle humalassa kesken illallisen.

• soittanut lukemattomia kertoja ystävilleni kännissä nukkumaanmenoajan jälkeen.

• viimeksi juonut 100 kollegan juhlissa itseni muistamattomaan tilaan lähes kahdeksan raittiin vuoden jälkeen ja hukannut toisen kengän, varsinainen tuhkimo :blush:

Hyvä listata nämä ylös nyt, kannattaa pitää takaraivossa ennen työmatkaa. Näin käy kun alkoholisti ottaa ensimmäisen huikan.

Surkeaa känniseksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa.Tekoja,joita kadun syvästi,koska ovat täysin vastoin omaa identiteettiäni.
Umpikännisen pyöräilyn seurauksena leuat poikki.
Kännykkä hukattu.
2 viikon aikana 3x visakortin kuoletus.Kortti löytyi aina milloin lusikkalaatikosta milloin mistäkin kotijemmasta.
Kaameissa krapuloissa töissä.
Lukuisia silmälaseja hukattu.

" korutont on kertomaa "… Mitähän noihin enää voisi lisätä… No joo, näkyy olevan rattijuoppoja, tankojuoppokin on, minä olen sitten se ruorijuoppo. Kylmät väreet käy vieläkin kun muistaa sen vesillä olon. Taivaan ihme että karille en ajanut.

Kerran työnantaja tuki minua kun olin kuusen alla pissillä… :blush: :blush:

Katumus ei paljon auta. On kuitenkin hyvä näitä mokia välillä muistaa… varsinkin jos pullo alkaa vetää puoleensa :slight_smile:

Samantapaisia kuin jo mainitut on minunkin töppäilyt. On ollut ratti, tanko- ja ruorijuoppoutta. Kolhinut ja loukannut itseäni useasti. Hyviä työtilaisuuksia menettänyt epäluotettavuuteni takia kuten myös hyviä ihmissuhteita.

Yhtä perusjuttua en huomannut mainitun, nimittäin valehtelua.

Alkoholismini takia, joka on lajiltaan tuurijuoppoutta, olen valehdellut lukemattomia kertoja niin työnantajille, toimeksiantajlille, läheisille, ystäville kuin sukulaisillekin. Sitten on ollut pelko jos nämä valheet paljastuvat.

Monesti kuulee esitettävän, että juomisen lopettaminen tarkoittaa kaikenlaisen juhlimisen lopettamista. Ja miten tylsää raitis elämä on. Usein juomakauden mokia muistellaan jälkeenpäin lähinnä humoristisina.

Matkamuistiinpanoistani Pietarissa selvinpäin:Iltapäivällä Pietarissa pakollisten nähtävyyksien katselua. Illalla porttikäytävästä sisään, porraskäytävän läpi, sisäpihan poikki ja pienestä ovesta savuiseen luolaan, Kvartal-klubi. Musiikki oli ohjelman mukaan reggae-tyyppistä. Minähän tunnistan vain kaksi musiikkilajia - tango ja muut. Opas raahasi minut puoliväkisin lattialle hytkymään (tanssia?). Tuli todistettua, että selvin päinkin pystyy nolaamaan itsensä.

Ja Santiago de Compostelan reitiltä: Oli neuvottu hätätilassa pyytämään yösijaa taloista. Kyllähän se yleensä pyhiinvaeltajalle järjestyy, mutta kymmenen kilometrin matkalla ei ollut näkynyt ensimmäistäkään taloa. Pelkkää oliivipuu ja muuta viljelmää ja laitumia, joilla lehmät ja muut kotielikot tuijottivat kulkijaa jotenkin hämmästyneen näköisinä. Nyt upouusi teltta tuli käyttöön, sitten ei kun nukkumaan. Tai yrittämään, alusta oli kova ja muhkurainen ja yöllä piristävää pikkupakkasta. Mutta perinteisesti uskotaan, että mitä rankempi pyhiinvaellusmatka on, sitä suurempi on siitä saatava hyöty. Keskiajalla vangit saivat sovittaa tuomiotaan kulkemalla Santiagon tietä. Eihän meilläkään aivan tuntematon ole ajatus, että kärsimyksellä hyvitetään nautinto. Esimerkiksi kun joulupyhinä on oikein juhlittu ja mässäilty, niin uudenvuoden lupauksena käydään ostamassa vuosilippu kuntosalille (jota sitten käytetään kolme kertaa). Aamulla teltan ympärillä mateli etanoiden armeija. Näitä ne väittävät herkullisiksi! Olisokohan ne pitänyt tappaa ennen syömistä?

Hankalaa, ettei selvinpäin tehtyjä mokia voi puolustella selittämällä: “Kun olin niin saamarin kännissä!”

Kannanpa korteni tähän kekoon minäkin:

-Olen leikkinyt muiden mukana ruotsalaista hippaa kaveriperheen mökillä juosten lopulta pelkkä toppi päällä. Oma perhe oli mukana ja muitakin perheitä. Osa lapsista muistaa… Tein myös paljastavia voimisteluliikkeitä seurakunnan leirikeskukselle päin. :blush:

-Olen juopuneena ollut villi ja erityishinkuni viimevuosina oli voimienmittelöt miesten kanssa. Spesiaalilajina paini, mieluiten vaikka tanssilattialla. :frowning:

-Voimantunnossani paketoin yhden galleristin (mieshenkilö) taidenäyttelyn avajaisissa epämukavaan asentoon lattialle, enkä päästänyt ylös. Uhosin iloisena, että voisin näyttää kuinka puen vaikka rimpuilevalle Tony Halmeelle sukkahousut ja vaipat. Aika hiljaista on ollut näyttelykutsusaralla sen jälkeen…

-olen kunnostautunut myös tyhmienhuutelussa, koska tahdoin olla niin älyttömän hauska. Vittuilu ei ole ollut lajini, mutta ääliömäisyys kyllä. Morkkisten koko oli suuuuunnaton. :unamused:

Näistä sivupersoonista on ollut ilo päästä eroon. Mokailu on vuoden sisällä vähentynyht 5%. Eiku 95! :laughing:

Mitäs tähän…
Esiintynyt humalassa nuorille roolimallina :blush: (tämä hävettää eniten).
Piiloutunut lähibaarin viereisen ruusupuskan taakse ja kuvitellut olevani hyvinkin piilossa (no en ollut).
Eksynyt pyörällä moottoritielle.
Päätynyt erään bändin DVD:lle nukkuen lavan reunassa.
Rikkonu housunsa ja sen jälkeen kellahtanu kusella käydessä mutalätäkköön (tosi lady-like näky, kun kaupungin halki käpyttelin vaatteita vaihtamaan…)
Tappeluita en tähän laske, koska ne menevät minusta jo “mokailusta” aika reilusti pahemmalle puolelle.

-Jo varusmiesaikoina iltavapaalla pöydillä tanssia, palaute koko komppanialle. 120 jätkää sai höykkyä ihan mun pikakännin ansiosta.
-Putkassa on oltu
-Housuun on paskottu
-Haukuttu vaimo, kaverit ja kaikki sellaisella kielenkäytöllä, että varmasti muistavat ikuisesti. Voi aiheutua vieläkin parisuhteen kohtaloksi, sellaisia asioita on sanottu, että anteeksiantoa en odota.
-Irtosuhteisiin en ole pystynyt, oon aina ollu sitä mieltä, että silloin kun juodaan, niin juodaan. Eli kun ei pysy tolpillaan, niin ei pysty paljon muuhunkaan.
-Unohtanut syödä kun on keskittynyt humaltumiseen, ja sitten on verensokeri laskenut, nähty harhoja, luultu olevansa muualla kun oikeasti olenkaan , itketty, huudettu jne.
-Rupia ja arpia
-Lisäksi ne asiat joita ei muista.
-En ole humalassa itsetuhoinen, enkä väkivaltainen, mutta sopii arvata miten putka ja ampumaharrastus vaikuttivat toisiinsa. Sekin meni.

Ihan tuota samaa. Lisäksi jotain aivan käsittämätöntä tarinointia, tarkoituksena ilmeisesti järkyttää muita…Kaatuiluja baarin portaissa, lukuisat työpoissaolot, ilkeilyä ventovieraille jne.Ja valtaosan tekemisistään sai kuulla muita, koska muisti ei pelannut.

Joskus kuvittelin, ettei kukaan pysty samaan. :smiley: Eli kyllä näistäkin topikeista on apua.

Olen
-haukkunut puolison alimpaan helvittiin
-valehdellut tälle ja pettänyt luottamuksen lukuisia kertoja
-laiminlyönyt omat lapseni
-ajanut autolla kännissä lukemattomia kertoja(joskus lapset kyydissä)
-ajanut veneellä kännissä monia kertoja, kerran laituria päin
-pudonnut veneestä humalassa ja meenannut hukkua
-sammunut autotielle
-sammunut venäjällä ruokakaupan oven eteen
-sammunut puistoihin, metsiin ym. lukuisia kertoja
-hävittänyt rahapussin, puhelimen tai pankkikortin lukuisia kertoja
-hävittänyt kihlasormuksen
-valehdellut ja puhunut ystävistäni paskaa selän takana
-huudellut hävyyttömyksiä ja haastanut riitaa tuntemattomille
-“lainannut” puolisoni pankkikorttia ryyppyreisuille
-juonut lapsieni rahat heidän tileiltään
-ollut humalassa töissä ja juonut töissä
-pelannut humalassa virallisissa jalkapallo- ja jääkiekko-otteluissa
-varastanut polkupyörän ja ajanut sillä yli 40 km kotiin(kahdesti)
-pettänyt ex-puolisoa useamman kerran sellaisten naisten kanssa, joita en selvinpäin edes katsoisi
-pissannut housuun
-tanssinut alasti työpaikan juhlissa
-joutunut pahasti hakatuksi ja potkituksi
-ollut humalassa koulussa

Ikää on 30-v. Nämä jutut tuli ensimmäisenä mieleen. Toivottavasti tuossa on yhdelle ihmiselle kännimokailuja koko iäksi. :wink:

Poistettu.

-juonut viinaa pullosta yleisellä paikkaa, bussissa,junassa ja raitiovaunussa lisäksi ottanut neuvoa antavat äänestyskopissa ja tämä yhdistettynä ruokkoamattomaan ulkomuotoon aiheuttanut pahennusta ja pelkoakin ympäristössä-

-ajanut humalassa taksilla 115 km päähän tarkoituksena mennä ravikilpailuja seuraamaan mutta joutunut konfliktiin järjestysmiesten kanssa sisäänpääsyä yrittäessään humalatilansa vuoksi ja joutunut paikkakunnan putkaan josta ulos päästyään ostanut torilta pimeän pullon ja juotuaan sen joutunut uudestaan samaan putkaan josta aamulla päästyään ostanut pimeän pullon ja ottanut taksin ja ajanut 115 km kotipaikkakunnalleen-

-pidätetty poliisirynnäköllä usean aseistautuneen poliisin + poliisikoiran voimin kotoaan kesken aggressivisen juopotteluperiodin ja toimitettu käsiraudoissa mielisairaalaan johon ei kuitenkaan huolittu sisään lähes 3 promillen humalatilan takia vaan viety juoppoputkaan -

-lyönyt juopottelutoveriaan pullolla otsaan-

-laskenut ureaansa portti- ja rappukäytävään,puhelinkoppiin jne.-

-ollut kymmeniä kertoja juopumuksen takia putkassa, lisäksi rikospoliisin putkassa sekä huoltopoliisin putkassa-

• tuhonnut omaa elämäänsä usealla eri tavalla usean vuoden ajan, raitistunut ja elänyt uutta,mielekästä elämää reilut kakskikymentä vuotta - paivän kerrallaan-

Tuntuu, että samat kokemukset minulla on myös. Tosin silmälaseja en omista ja pyöräillessä olen vahingoittanut itseäni muulla tavoin. Sentään leukoja ei ole mennyt poikki.

• Kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä putkassa.
  • Lievä pahoinpitely, josta asianomistaja ei nostanut syytettä.
  • 3 kertaa istunut ambulanssissa humalassa.
  • Kuolema on kolkuttanut ovelle pari kertaa (huh!)
  • Visakortin kuoletukset, vaikka löytynyt kotoa mitä ihmeellisimmistä paikoista.
  • Valehdeltu läheisille, kavereille, ystäville ja työnantajalle.
  • Kouluaikoina en ollut kuin kerran pois juomisen takia, mutta tuosta on aikaa.
  • Surkea krapulaseksi vastakkaisen sukupuolen kanssa… tosin mulla ei ollut krapulaa. Ehkä vähän haisin viinalta.