En voi tätä päätäni ymmärtää. Oli niin hyvä olo ja vankka selvyys, että en juo. Kaikki on ollut niin selvää. Haluan olla ilman viinaa. Kävin alkossa, koska jouluksi tulee vieraita joille haluan tarjota viiniä ruuan kanssa. Ei ollut mitään ongelmaa asian kanssa, vaikka muut ottaisivat jotain, minä en. Minulla on hyvä olo. Erittäin ȟyvä olo siitä, että en juo.
Mutta sitten ystävä antoi kaksi viinipulloa lahjaksi. Ne alkoi polttelemaan niin kovasti. Ja vaikka kuinka sanoin itselleni mitä, niin ne sotkivat suunnitelmat. Mietin, että omat ostamani kestän, ne olivat suunnitelmissa, mutta nämä ovat ekstraa. Meinasin kaataa viemäriin, mutta en raaskinut. Vielä nuoriso lähti yöksi muualle, eli harvinaisesti olin/olen yksin. Siis nyt viiniä juotuna ja kaiken lisäksi se ei todellakaan maistunut ȟyvältä. Joo, näinkö nyt piti käydä, kun kaikki oli niin helppoa. Paskat.
Alkoholi on alkoholistille vahva ja hämäävä vihollinen. Jos haluaa pysyä raittiina on ylläpidettävä tietoinen valppaana olon taso.
Retkahduksen tultua on suotava itselleen armahdus ja aloitettava alusta, pohjalta. Ja jos omat voimat eivät riitä, on viisasta nöyrtyä hakemaan tai pyytämään apua. Sitä on saatavana monenlaista, mutta jotain sen eteen on tehtävä itse.
Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme
Kyllä on huono olo, ainakin nyt olen varma, että en halua enää juoda. Loput kaadoin viemäriin ja kyllä saa olla mun viinit nyt juotuna.
Toisaalta on jopa vähän helpottunut olo, jotenkin oli ikävä känniä ja ajattelin, että joku viikonloppu kun olen yksin, niin ostan pari pulloa brändiä ja vaan ryyppään jäähyväisiksi. Joo, hieno suunnitelma. Mutta ei tarvitse, eiköhän nyt riitä.
Haluan olla ilman alkoholia, enkä halua olla kännissä!!!
Onko paikkakunnallasi aa-kerhoa? ![]()
Mä en pidä kotonani alkoholia ja muutenkaan hengaile ihmisten seurassa, jotka juovat. Etenkään baareissa. Dry people, dry places. Etenkin ekojen viikkojen ja kuukausienkin aikana se on aika ehdoton edellytys… Muuten homma ei skulaa, se on tullut todistettua tarpeeksi monta kertaa. Lahjapullot on vaikeita, mutta niitäkin on tullut kaadettua viemäristä alas. Tsemppiä vaan ![]()