Kiitos tsemppitoivotuksista, kyllä pakko on nyt saada joku järki tähän.
Yhdessähän sitä on ryypätty, mutta kun toiselle ei tule tätä riippuvuutta, minulle vaan. Yhdessä on vietetty vuosien aikana paljon hauskoja ryyppyiltoja, mutta nyt ne ei ole enää hauskoja. Hän voi hyvin olla juomatta tai ottaa vaan pari ja sanoo minulle, että juo vaan vähemmän, kun tätä asiaa keskustelen hänen kanssaan, että ryyppään liikaa. Kun ei se mene niin. Jos on pullo viinaa, mulle ei ole mitään ‘hyötyä’ ottaa vaan paria. Se ei tuo mun päälle sitä humalaa. Hän on vuosien mittaan vähentänyt paljon ja minä koko ajan lisännyt.
Kyllä mun täytyy jotenkin saada oma pää kuntoon niin, että vaikka hän sitten haluaisi ottaa muutaman, niin pystyn itse olemaan ilman. Kun mulle ei alkoholi vaan taida sopia. Kaikki pahenee koko ajan. Tähän alkuun taidan pyytää häntä olemaan ottamatta, mutta hänellä on paljon viinaa, kun hänellä se pysyy kaapissa. Paitsi sitten olen hänen viinojaan alkanut kinuta, jos omat ovat loppuneet. Siksipä olenkin yleensä varmuudeksi ostanut riittävästi. Mullahan ei todellakaan viina pysy kaapissa.
Mutta kun lopetin tupakanpolton, vaan lopetin, enkä pummi keneltäkään jos ei omia ole, kun en halua. Jotenkin samanlaiseksi haluaisin tämän. Että yksinkertaisesti en vaan haluaisi enää juoda, enkä sitten vaan enää joisi. taitaa olla viinan kanssa toiveajattelua. Nyt on maanantai ja päätökset on hyviä, mutta pelottaa jo etukäteen viikonloppu.
Yritän sanoa itselleni, että en todellakaan häviä mitään, kun kokeilen miltä tuntuu olla ilman. Ja ainakin se tuntuu paremmalta kuin juominen. Kädessäkin on pieni palovamma, tänään vasta huomasin ja sitten tulee hämärä mielikuva, että jotenkin saunan kiukaaseen se taisi osua.
Kannustaa lukea, että esim. nymeria, sulle tulee kohta kuukausi täyteen. Loistavaa!