Miten aamut alkaa?

:mrgreen: Joo, kuulostaa tutulta. Siis toi vaatteiden valitsemisesta johtuva myöhästely.

Mä venytän aina nousemista niin kauan kuin vaan mahdollista, painellen torkkua tunnin verran. Paitsi tietenkin jos on ihan pakko nousta. Sillon torkkua vain puoli tuntia - vartti.

Kone päälle - kahvi tippuu - otan lääkkeen - jumitan koneella, ryystän kahvia ja yritän heräillä, niin kauan että onkin enää 15 min aikaa kaikkiin vessajuttuihin, meikkaamiseen ja pukemiseen - valitsen sitten niitä vaatteita puoli tuntia ja TADAA! Iina on taas jälleen kerran myöhässä! :sunglasses: :smiley:

:smiley: Herään kello 05.00, juon kupin kahvia–istun koneella ja sulattelen bubret…7.30 aikoihin vien lapsen päiväkotiin ja juon kahvia+surffailen netissä, juon kahvia+ surffaan…Kunnes päivä alkaa. :mrgreen:

oi vitsi sä heräät aikasin!!
mulla tuppaa useesti menee valvoskelut tohon sun heräämisaikaan saakka… kun uni ei tuu… :imp:

Heti kun saan silmät edes suunnilleen auki, poltan tupakan. Sitten keitän kahvit ja otan kotona olevat aamulääkkeet. Jos ei ole blossia tai mitään muutakaan, alan odottamaan subun hakua.

Tulee jotenkin mieleen elokuva Groundhog Day - Päiväni Murmelina. Niin samanlaisia ovat kaikki aamuni.

No voi, otan osaa.
Niin, tai siis kun mun mielestä toi on yks ärsyttävimmistä leffoista, joita oon ikinä nähnyt.
Mut eihän se tarkoita, etteikö joku muu vois nauttia sellasesta elämästä.

??? Nyt ei ymmärrä. Onko tuo vittuilua vai mitä ajat kommentillasi takaa? Ja olenko väittänyt nauttivani sellaisesta elämästä?

usei haen jääkaapista jotain mättöä vuoteeseen, tai röökin, joskus otan opiaatteja saman tien, joskus lähen kaupungille heti…

Nukun niin pitkään kun vaan pystyn, paitsi jos on hyvää polttoa niin sitten saatan herätä polttaa paukut aikaisinkin (+aamuvedot subua ja bentsot tietty), mut siitä seuraa max 1h leffan tms kattominen ja muutaman tunnin lisäuni. Sitten kun ei enää pysty nukkumaan millään enempää niin alkaa tuskainen nouseminen ylös sohvalta kiroillen. Siitä sitten vedoille, röökille ja paskalle. Syötyä tulee vasta illalla, aamuisin/päivisin ei oikeen mikään maistu, mut toisaalt se johtuu myös ihan siitä kun ei liiku oikeestaan yhtään.

Tää on siis tämmönen perusmasispäivä, erikseen on ne päivät kun jaksaa nähdä kavereita (silloin tulee liikuttua ja nälkäkin tulee jo ennen nukkumaanmenoa), mut ne nyt yleensä muuttuu aina pieniks seikkailuiks (riippuen tietty kavereista ja omasta jaksamisesta), mitä vaan voi sattua ja tapahtua. Se on myös yks syy minkä takia pidän tästä elämästä päihteiden parissa, vaikka se rankkaa ja vittumaista (ja vaaraksi terveydelle ennenkaikkea) onkin, niin en mä vaan pystyis elämään tollasta tasasta ja turvallista kellokorttielämää. Pelkästään kaikista niistä ihmisistä ketä on elämänsä aikana tavannut voisi kirjoittaa kymmenen romaanin verran niin hulluja juttuja ettei todeksi uskoisi.

lisää offtopiccia; Sattui nyt vaan tulemaan mieleen eräs päivä parin viikon takaa, mikä ei tuntunut ollenkaan todelta, ja jotenkin olen päässäni tunkenut sen päivän tapahtumat muistilokerikkoon nimeltä “fantasiat/unet/ym kuvitelmat”. Ainoa syy miksi mulla oli epätodellinen olo oli se että olin ollut vuorokauden-pari ilman lääkkeitäni (nojoo, kyl ne tapahtumatki aika pimeitä oli). Mut nyt se päivä on pysyvästi “leimattu” epätodeksi, aika jännää miten toi pää toimii. Sinä päivänä kyl sattui kaikenlaista kummaa muutenkin, ja taisi tulla otettuakin kaikenlaista kummaa paikkaamaan alla kytevää huonoa oloa.

nyt aloitan päivän - toivottamalla hyvää yötä

3Mg subu iv+ n.120 mg oxamin, kahvin sekaan 3 kpl 20mg tenox ja 60 mg Cymbalta…

herään klo:7.00 ja keitän kahvia samalla kun rakennan jättileegoista tytölleni nukkekotia. :smiley:

Ei, ei se vittuilua ollut! Kunhan vaan “ääneen” mietiskelin, että vaikka se mun mielestä olikin ärsyttävä leffa, niin eihän se kaikkien mielestä sitä välttämättä ole.
En yrittänyt vetää mitään teorioita siitä kumpaa se sun mielestä on, vittumaista vaiko nautinnollista?
En oikeastaan ajanut takaa yhtään mitään, tulipa vaan se leffa mieleen. Ei muuta. Piis.

Mutta joo. Kaavoja vaan kaavojen perään. Ja ne aamut ovat kyllä pahimpia kaavoja. Jos vaikka kahvimaito puuttuu, niin koko päivä on auttamattomasti pilalla. Aamulla kaikki pitää mennä kaavojen mukaan. Jos ei mene, se on merkki siitä että koko päivä tulee menee jollain lailla pieleen.

JOko nousen keittämään ja kahvia ja vedän samalla kuin vedän jotain. Tai sitten niin, että vedän ensin ja keitän sit kahvin ja juotuani sen käyn kusella. Joka tapauksessa harvemmin kovin vauhdikkaasti herään ja pääsen liikkeelle.

Yleensä kuselle, kahvinkeittoon, jugurttia, aamulääkkeet, vettä ja kone auki.
Krapulassa yrittää vaan saada pari olutta tai muuta alas vähän lieventää oloa… :neutral_face:

Vedän vedot ja poltan veto/aamutupakan vauhdilla, siitä menee niin letkuks et yleensä on pakko mennä istumaan hetkeksi ja laittaa silmät kiinni. On aamuissa jotain hyviäkin puolia.

bissel tänään…mutsi tuo paahtoleipää <3

yleensä herään epätodelliseen oloon joka alkaa pävän mittaan “piristyä” <: /

no hoi…saman lailla kun ennenkin… kipeällä - kipeällä,

Viimeisen viikon ajan heraamalla mahd. aikaisin, sitten vessaan ja suihkuun jonka jalkeen vahan joogaa ja meditaatio-istunto ja uudestaan suihkuun (joogan jalkeen oon aika hiessa). Aamupalaa en oo harrastanut nyt kun saan joka paiva eteeni herkullisen reilun kokoisen lounaan niin se on muodostunut paivan lahes ainoaksi ateriaksi.

Tanaan on vapaapaiva, joten paadyin laiskotteluun jo heti aamusta alkaen, lojuin sangyssa pitkaan, keitin & soin aamupuuroa ja tulin tannen nettikahvilaan.

Aika vaihtelevia on aamut olleet kun oon matkalla, ei oo aina samoja puitteita mihin muodostaa rutiineja ja joinakin aamuina lahden matkustamaan edelleen melkein heti kun suoriudun sangysta ylos ja saan kerattya kamani.

Herämäällä ja upealla aamuseksillä mörrimöykyn kanssa ;D

Kovinpa kuulostaa Miltsun ja Iinan aamut tutuilta :unamused: :neutral_face: :laughing: :open_mouth: :astonished: :confused:

Mä oon nyt sitä “uutta elämää” yrittämässä aloittaa (aloitin jo ennen hoitoon lähtöä, mut nyt vielä tarkempana), tai siis jatkaa toista päivää jos ei hoitoa lasketa mukaan. Eikä sitä voida laskea, koska siäl joku tulee repii sut sängystä ja tiiät lentäväs pihalle jos et nouse, eikä sitä muun ryhmän kiusaamista (=ku he ei pääse ulos jos et ite lähe) kestä etenkin ku hoitsut siitä syyllisti; joten oli paljon tsemppiä lähteä just tiettyyn kellonaikaan johonkin määrättyyn paikkaan.

No enivei nyt on kaikenmaailman velvollisuuksia suoritettavana, esimerkiks tää et käydää eka kk joka päivä klinikal hakees se pien xone-annos. Oon joutunu viskaamaan roskakoriin tuollaiset paljon “mukavammat” aamut ku mul ennen tai joita Iina ja Miltsu harrastaa.

Mä herään 1½-2½h ennen sovittua tapaamista. Oon illal jo päättäny et käynkö suihkus aamul vai illal, joten on hiukan vaihtelua. Aamul suihkus käyminen tarkottaa etten mitenkään ehi kuivata ja laittaa tukkaa, vaikka aikaa ois 5 tuntia ja heräämistä aikasemmin ku muuten. Välil oon jopa kattonu jo illal vaatteet jotka laitan päälle :astonished: .

Herään joko miehen herätyskelloo, ennen herätyskelloo (sisäinen kello on yhä laitos-olosuhteissa) tai sit mies tulee repii mut ylös ku sanon et pitää herättää ennen ku oma kello soi. Nousen yleensä samantien. Aamulla on jo siinä vuoteen vieressä mukavat kotivaatteet ja ylimääränen villatakki, ku mua yleensä jo illal alkaa paleltaa. Heitän vaatetta päälle ja ellen oo muutamaa tuntii aiemmin käyny yöl vessas; käyn vessas. Sit vedän aamu-dexen ja femman pamin naamaa ja meen röökille.

Käyn ehkä koneel, ellei mies oo siin; petaan ku huomaan et sänkyä ei oo pedattu, laitan korut ja yleensä teen jotaa aivan muuta ku käyttäisin aikani järkeväst laittaakseni itteni lähtökuntoon.

Sit ku on vartti-20min aikaa ennen kuin dösä lähtee, alan miettii et pakko meikkaa vähä. Ripsarii, meikkivoidetta, poskipunaa ja ehkä vähä nopeest luomivärii sekä puuterii. Kello on jo sen verran et kandeis lähtee pysäkille; 5 minsaa ku dösä on pysäkil (matkaa menee 1min). Sit käy laukun viäl kerran läpi; ei prkl, mis avaimet? Jäi eilen farkkujen taskuu, mut mis farkut? Juoksen ympäri taloa ja sit tajuan et vein ne jo vaatekaappiin… :smiling_imp: Nopeest avaimet mukaa ja rööki kädes pysäkille (tosin usein en ehdi sitä sytyttää tai etsiä tulta tai sit ei vaa oo tulta ees mukan) ja ehin just ja just. Välil jää puhelin, mp3:nen, dosetti tai jotaa muuta tärkeetä himaa; etenkii jos laukkua on vaihdettu, joten pyrin vaihtamaan jo illalla dösäkortin, avaimet, sytkärin (joka jää liian usein kotiin tai ei muuten vain löydy), röökit ja lompakon toisee laukkuu. Sit luuri pöydält ja mp3; välil uutta paristoa viime hetkil ottaas tms.

En oo vielä myöhästyny, mut jos tätä menoa jatkuu, ni myöhästyn kyl! Ja pari päivää vast menny näin. Nyt oon sentää tajun et valitsen vaatteet ennen meikkiä, koska voi meikata bussis ihan helpost ja meikit on helppo kuljettaa mukaa. Välil kenkien tai jopa sukkien valinta tuottaa älytöntä ongelmaa! Ei oo lainkaa kivaa et jos oot illal valkan vaatteet ja aamul ootkii jollaa ihan eri fiiliksel, ni joudut lähtee jossaa koulutyttö-vetimis, vaik ois sellanen fiilis, et pitäis olla pääl risat farkut, joku räväkkä paita ja risa farkkutakki sekä hirvee kasa koruja… :unamused:

Ehkä mä valkkaan tästälähin kolmen eri vaatetyylin vaatteet illal valmiiks ja siirrän loput kaappii :mrgreen: . Ei oo varaa myöhästyä ku nyt etenkii vkloppuna jos ei oo paikalla ku ovet avataan; ei enää pääse sulattamaa… :astonished: :unamused:

Nii ja molempina aamuin oon unohtan syödä aamul, koska ei oo laitettu etee aamupalaa, kuten oon tottun hoidos olles :laughing: