Nyt tässä on jo selviä päiviä 9 alla. Kävin vähän reippailemassa ja vaihdoin paristot vaakaan joka on ollut yli puoli vuotta kuolleena. Tsekataan paino, tulos yllätti mutta ei positiivisesti. Ääh, jos se itestään lähtis laskeen kun ei juo. Mutta ruoka maistuu nyt ihan liian hyvin. Aika masentavat lukemat.
Tsemppiä @kuuba, leukaa rintaan ja eteenpäin! Paino alkaa kyllä sinnikkäästi laskea kun kaikki alkon kalorit jää pois. Jos saman määrän vetää lakritsia, tietää missä istuu seuraavat päivät.
Päivä 12. Nyt on pariin otteeseen käynyt juominen mielessä mutta toistaiseksi ainakin olen päässyt niitten ajatuksien yli. Mitään ikävää ei ole tapahtunut, vaan juominen on tullut mieleen mukavissa tilanteissa, kun on saanut siivottua kodin kivaksi tai kun ystävä kävi kylässä. Plinkin lukeminen on auttanut. Aamut on rentoja kun ei tarvitse herätä pöhöttyneeseen oloon. Herään mielelläni tunnin pari ennen muita ja juon pannullisen kahvia puhelinta selaillen. Ensi viikon työvuoro on kuitenkin niin aikainen että ei viitsi niin aikaisin herätä. Edessä häämöttää myös kesäloma, joka perinteisesti on sujunut enemmän tai vähemmän tissutellessa. Nuorena en halunnut käydä baareissa tai juoda koska viikonloppu meni pilalle. Milloin se muuttui ja miksi. Sitä olen yrittänyt analysoida. Kyllä siellä pari juttua nousee mutta pitää vielä työstää tarkemmin. Tsemppiä kaikille plinkkiläisille tähänkin päivään.
Hyvää juhannusta kaikille! Me lähdetään mökille grillaamaan ja saunomaan. Tulemme yöksi kotiin ja näin ollen olen ilmoittautunut kuskiksi. Eipähän tule läträttyä
Aa mikä ihana kesäpäivä. Käytiin juhannusajelulla koko perheellä, pelattiin minigolfia ja uitiin. Ihmisiä oli kyllä paljon liikenteessä ja taas onnellisen hetken tunnussa kävi mielessä kylmä olut. Mikä mua vaivaa…
Ai jai, se on se, hyvä fiilis, aurinko ja hyvä seura!!!
Mä huomaa että hyvä fiilis triggeröi, mikä on ihan hullua! Sillon kun on paras fiilis niin haluaisi alkoholia parantamaan sitä! Ymmärrän paremmin että sitä tarttee huonon olon kohottamiseen, mutta hyvään myös, ei voi ymmärtää…
Justiin niin. Ihme tarve boostata sitä iloa. Mutta positiivisesti aateltuna että ehkä tästä oppii pois. Vähän syvällisemmin mukamas jo kaivoin tuosta että pitääkö sabotoida sitä onnea jostain häröstä syystä jopa mutta ei se sitä oo vaan hyvän olon boostausta justiin. Että ois muka kivempaa? Täytyy kysyä iteltä että no onko ollu kivempaa kun on juonut niin vastaus on ei.
Kesälomaa tässä vietetään, ei ihan mennyt niinkuin piti. Keräilen tässä justiin palasia itsestäni, vakuuttelen että kaikki ei oo mennyttä. Kiva oli lukea että joillain on mennyt upeesti esim @Raisumojito sä luot uskoa myös muhun. Otin, en tiedä miksi, ei mennyt överiksi mutta hirveä häpeä ja sitäkin mietin että vieläkö tänne kehtaa ees kirjoitella.
Nou panic @Kuuba, mikä on takana päin on mennyttä ja ainoastaan tulevaisuudella on merkitystä! Itselleni tällä kirjoittelulla on apua, auttaa pitämään focusta yllä. Tsemppiä sun kesän jatkoon, laita kuulumisia jatkui miten jatkui!
Tottakai kehtaa kirjoitella @Kuuba Harva onnistuu raitistumaan kertalaakista, vaan usein se vaatii yritystä ja erehdystä. Retkahtaminen kannattaa ottaa oppimiskokemuksena eli pikkaisen miettiä mikä tilanne oli kyseessä, mikä tunnetila jne. Jatkossa on sitten helpompi välttää sortumista ainakin siinä tilanteessa. Tsemppiä!
No hitto. Sitten vaan pohtimaan mikä meni pieleen ja miksi. Kirjoitella kehtaa muiden osalta kyllä, jos siltä tuntuu. Täällä ilmapiiri on kaukana tuomitsevasta. Toki silloin kun itsellä on hyvin epävarma olo ja joistakin asioista kirjoittaminen tuntuu epämiellyttävältä, kannattaa varmasti olla itseään kiusaamatta. Mutta ehkä sinulla ei kuitenkaan ole, kun kerroit. Kiva kun niin teit, ja itse ainakin toivon kuulumisiasi edelleen. Tsemppiä!
Kiitos teille. Yritetään taas. On täällä kyllä mukavaa porukkaa.
Ihan hyvin menee, vähän tasapaksulle tuntuu elämä ja ehkä on ollut vähän tylsää… Lenkkeily on tuntunut ihan kivalle tekemiselle mutta ei sitäkään kovin montaa tuntia päivässä jaksa tehä . Jotain sisältöö pitäis nyt keksiä tuon entisen sisällön korvaajaksi. Lukeminenkin on kyllä ihan kivaa. Luin täältä aiemmin että Annie Gracen Selvinpäin kirja on hyvä, moni oli kehunut. Musta se oli karmeeta jaarittelua ja ei edennyt ollenkaan. Eli siis en oo vielä lukenut loppuun. Mutta täytyy vielä antaa mahdollisuus sille ja jatkaa lukemista. Nyt kuiteski edelle on mennyt Ellie Griffitsin kirjoittamat Ruth Galloway-mysteerit jotka on sellasia antropologi/arkeologi/dekkarityylisiä kirjoja.
Olen käynyt noita Annie Gracen kuukauden ja sadan päivän kursseja ja muutenkin selasin yhdessä vaiheessa paljon sen materiaalia ja pääsin niiden avittamana jo melko pitkälle. Kirjaa en kuitenkaan lukenut, vaan sen sijaan hommasin William Portherin Alcohol Explained. Se oli minun mielestäni oikein asiallinen kirja ja teki aikamoisen vaikutuksen. En tiedä onko sitä kuitenkaan käännetty suomeksi.
Joo oon hommannut myös Allen Carrin Korkki kiinni-kirjan. Pitää alotella kun nuo dekkarit on luettu. Englanninkielinen teos voi olla mun kielitaidolle liian paha rasti.
Miten @Kuuba kesä on lähtenyt sujumaan?
Kiitos @Raisumojito kysymästä, ihan mukavasti menee. Lomaa on jäljellä vielä pari viikkoa, ei ainakaan työasiat ole mielessä. Oon lenkkeillyt aika paljon ja tänään tuhlasin aika ison summan älykelloon. Arvelin että siitä saa lisämotivaatiota liikkumiseen ja terveellisiin elämäntapoihin kun omaa tilaa voi seurata ja asettaa tavoitteita. Mites sinulla menee?
Kiitos oikein hyvää! Löydän koko ajan lisää hyviä puolia raittiudesta ja kiusaukset alkoholiin ovat tipotiessään. Jotenkin kummallista kuinka helppoa on olla ilman, ikäänkuin olisi rakentanut palomuurin itsensä ja sen väliin. Elämä vaan maistuu niin paljon paremmalta ilman sitä, vaikka joka päivään mahtuu hankala asia tai hetki niin alkoholi ei silti tunnu ratkaisulta.
Minulla olis kutsu juhliin joissa perinteisesti viina virtaa. Siellä ei oo varmaan kukaan ikinä ollut selvinpäin. Olenkin tässä kahden vaiheilla että menenkö, se on aika perinteinen kokoontuminen joten toisaalta joo mutta se voipi olla paha paikka itselle mennä nyt. Täytyy vielä harkita. Miten teillä on sujuneet tällaset kosteat juhlat selvinpäin vai ootteko jättäneet suosiolla väliin?
Noin kuukausi sitten jätin väliin kaveriporukan perinteisen mökkiviikonlopun, kun alkoi tulla mietteitä sen suhteen että pystynkö olemaan juomatta, tai että olisko mulla sitten lopulta hauskaa siellä. Katsoin tosiaan parhaaksi valkoisen valheen turvin jättää väliin… Joku esim bändin keikka tai perus baarireissun alkuilta minulla menee jo ihan ok reippaastikin juovien seurassa, mutta tässä vaiheessa yön yli reissu reippaasti juovien seurassa herättää vielä liikaa kysymyksiä. En epäile, ettenkö sellaiseenkin ihan vapaaehtoisesti voisi lähteä jos/kun raittius on edennyt pidemmälle.