Mitä teet nyt ?

Jospa tämä sivusto ei tue iframea? Sen muoto taitaa olla < > merkeillä rajattu.

w3schools.com/tags/tag_iframe.asp

mutkun < > -merkit korvataan bbcodessa [ ]-merkeillä. Taitaa olla niin, että tässä ei iframe ole käytössä. Uudemmassa phpbb-versiossa on kaikkia mukavia juttuja käytössä.

^ oudoksun teidän teknistä kirjeenvaihtoa.

lähden, vaikka jahkaamiseksi menikin. kohta ollaan taas paljaalla. siis keli osoittaa siihen suuntaan, että luonnon lumet lähtee, ne vetäytyy maan sieraimiin keräämään massaa luonnomuutosilmiöön ja
liukkaat kelit tekevät menosta vikkelän panna. jalkaa. eteen toisen kampata.

Mä raivaan keittiötä, silleen vähän kerrallaan, välillä käyn netissä. Nyt on jäljellä enää kattilat ja pannut, joista kaikki mahdolliset on melkein likaisena. Sen jälkeen raivataan jääkaappi. Mä oli iloisesti yllättynyt, sillä peräpään tuloste oli sopivaa, mikä on hyvin hyvin harvinaista. Johtunee laktoosittomasta viikonlopusta, pe ja la mässäilin laktoosittomalla jäätelöllä ja mulla on oma purkki laktoositonta maitoa, olisko tää mun kärsimysteni syy.

mietin hetken, mihin kaikki päivät ja viikot, kuukaudet ja vuodetkin oikein menee ??
plinkis kirjautuneena näköjään seittämättä vuosikiertoa - alussa vain hiljaisena seurailijana.

laajemmassakin mitassa asia kiehtoo, mutta onko liikenevää aikaa alkaa sitä tutkimaan…
joutoaikaa, laatuaikaa, löysää aikaa, turhaa aikaa, (t)yöaikaa, päiväkahviaikaa ja parasta aikaa.

naisen tekemää soppaa meni taas ja saateltiin hänet koiran kaa mestoille toisista mestoista ja sitä ennen oli jo ajanut paikalle kaukaisemmasta mestasta, vaikka samassa mestassa herättiin. mun mielestä jotkut mestat on jo ulkoapäin kateltuna niin samanlaisia kaikkialla ja sisältä ne vasta samoilta tuntuukin, vaikka toiset mestat yllättääkin. mesta voi myös olla aivan helvetin kuuma ja siinä voi vaikka tehdä puutöitä, potkia kolmosdivarin ploosua seinään. taitella kartonkeja pienempään muotoon kierrätyksen hengessä, joku ne hakee ensi kerralla.

ihmiset on ihmisiä. mallikasta. mut ei oo aasialaista 1-ulotteista ihmismallia. hiusmallejakin on monen mittasia. muottimalli on hyvä rikkoa ja huippumallikin voi olla mallioppilas, ja homssuinenkin viisas ihminen kelpaa malliksi.

onneksi jotkut asiat on yksiselitteisiä. mut ehkä sekin vain tuntuu siltä tai siis juuri siitä siinä onkin kyse,
omissa aatoksissa, joita hallita voi, mutta on tervettä niiden antaa vain välillä kuljeksia - tuulessa taittua.

[size=200]NYT [/size] [size=50]siis[/size]

[size=85]Heräsin just päikkäreiltä. Kattilatiski jäi kesken, odottaa edelleen tiskaajaa. Kaffia on ensten saatava.
Etten nyt vain jäis koukkuun johonkin artikkeliin tai lauseeseen [iframe%20src=“http://free.timeanddate.com/clock/i51ewaoz/n101/ta1"%20frameborder=“0”%20width=“146”%20height="18”][/iframe][/size]
.

^
Ei se iframe edelleenkään toimi :wink:

Ei toimi ei, ylläpidon hallintapaneelin kautta vois niitä lisätä ominaisuuksia. Kattilat tiskattu vihdoin. Mitähän toi nyt sitten tarkoittaa jos laittaa ruksin tohon älä salli bbcodea, tuskin mitään.

Raittius on iloinen asia binäärikoodina:

JEE JEE JEE, mä onnistuin tekemään oman painonappulan se oli html:llä ja sitten tässä se on bbcodella, nappula ei toimi, ei linkkiä viälä takana.

^

Vau.

haukottelen. oon vähän ärtynyt ja toista kuppii kaadan. suotta nousin naiseni tahtiin tos femman jälkeen,
mutta menköön tää ny näin - koiruus on mun tukenani ja tiistai on lähtenyt jo käymään omaa
rapaantuvaa reittiään ja huomen määkin saan herätä jo klo 05:45.

muistan vuosi sitten heränneeni sen vajaan vuoden verran klo 05:15 osan viikosta ja tietenkin aikuinen ihminen siihen mukisematta tottui, mutta koirattomana toki oisin venyttänyt vaakatasoa puoli seiskaan. nämä on kuitenkin valinnaisia asioita, nimittäin: ilman koiraa en halua enää viettää tätä elämääni, jos vaan muutoin oon hengis ja pysyn liikuntakykyisenä ja kyvyttömänä oma elämäni onkin sitten merkityksetön, jota on turha ylläpitää. ei täällä oo pakko vjittu kituuttaa - en ole enää halukas tinkimäään laadusta suttuisen määrän takia ja melko kauan on kestänyt päästä tähän tilanteeseen,jonka eteen on joutunut monen monta helvettiä läpi käymään, yhtenä asiana viinasta eroon pääsy ja siihen liittyneet lukuiset, ehkä sadat tuhannet lieveilmiöt ja haittatekijät.

okei nyt pienen paatoksen jälkeen päivää voi jatkaa. tätä tiistaita vaan, oikein paljon. olkoon se vertaansa vaille.

Mä löysin itselleni oikean puuhasivuston. Tutustuin siihen eilen sangen pintapuolisesti, tänään saankin jälleen hyvän siivouspäivän touhuttua siellä.

[size=200]moi rakkaat tyypit[/size]

nyt minä juon kahvia. toista kuppia, kun se eka jätti toivomisen varaa ja tilaa uudella rundille.
tähyilen ulos ja koiratuksen kaa lenkitystä tuumailen, kuten monena muunakin, (jokaisena) aamuna.

tulin kymmenen päivän plinkkilomalta, vaikkei se silleen laskettua aikaa ollutkaan.
mut oon huolestuttavan paljon numeroloogaaja, onkohan se jokin neuroosi, nuo luvut.
matemaattisesti en ole lahjakas, mutta pyörittelen päässäni jatkuvasta lukuja, joista
toiset ovat muka jotenkin parempia, mitä järkeä… tiiän, että kaikki tieteeellinen
laatushitti perustuu matematiikkaan
ja että se voi olla jopa taidetta ja vain skarpimmat aivot
pystyvät niitä vaikeita kaavoja saamaan aikaiseksi korkean päättelykyvyn ansiosta ja
huippuainstainit niitä soveltamaan siten, että se vaikuttaa meidän tavisdallaajienkin
maailmankatsomukseen. mut ei se kauheen seksikästä ole. paitsi jos saa kiksei niistä
yhtälöistä, joissa äksät ja yyt jakavat toisilleen ja lisääntyvät… potenssiin kolme ryhmäsesssioissa.

hejpå dig populat ja tätä päivää, viikonloppuja hanipallerot.

“nyt minä juon kahvia. toista kuppia,”

Niin minäkin (tulin lumitöistä, eilen en jaksanut kun oli kuumetta).

“kaikki tieteeellinen laatushitti perustuu matematiikkaan”

Ei kvantsupuoli ole tilastosoftan mekaanista pyörittämistä, vaan myös tutkijan tekemiä valintoja sekä heurista etsintää vaikkapa näiltä osin

• voi valita usean eri menetelmän väliltä
  • huolellisuus jakauman normaalisuuden tarkastamisessa → ei voi aina olettaa normaalijakautuneisuutta
  • tutkittavan asian tuntemus vaikkapa niin, että tietää milloin yksi- ja milloin kaksisuuntainen testi
  • useammalla kuin yhdellä menetelmällä laskeminen esim. kolmella erilaisella korrelaatiokertoimella
  • sopivan otantamenetelmän valinta
  • sirontakuvion piirtäminen analyysiin valittavien muuttujien valikoimiseksi
  • mallin rakentaminen on taitolaji (tuosta asiasta en ole lukenut)
  • multikollineaaroisuuden välttäminen
  • autokorrelaation huomioiminen
  • kadon vaikutuksen tuloksiin selvittäminen

jne.

Kvantsu on oikeastaan tutkittavan asian tuntemista kenttäkokemuksen kautta eli lähinnä kvalitatiivinen juttu. Noi matematiikkaihmiset pitävät numerohommia apukoulutasoisena Legopalikoilla leikkimisenä ja aitona matematiikkana vain (kreikkalaisten) kirjaimien pyörittämistä.

^ kaikki elämä perustuu hengittämiseen. ei välttämättä, kun ei ole keuhkoja.
kaikki paskallakäynti perustuu perseen pyyhkimiseen. ei välttämättä, kun ei pyyhi persettä.
kaikki sanomani on erittäin totta ja niitä pitää tulkita tieteellisesti. ei välttämättä, jos ei ole alan tutkintoja.

ruokailen rauhallisesti. ruokien raaka-aineet ja osa esivalmistetuista pakastemuonista on ostettu rahalla kaupasta,
jonne tavarantoimittaja on sen ajallaan toimittanut, aivan kuten sopimustekstissä on ennalta ja yhteisesti sovittu.

nyt sillä on sitten semmonen vaihe, että se sanoo, että [size=200]PERSETTÄ[/size] rapsutan. ootan iltalenkkiä.

Päikkäreiksi meni tänäänkin. Tekemättömät työt on edelleen tekemättä, lenkilläkään ei ole käyty. Pyykki on toista päivää koneessa, kolmantena päivänä se on syytä nostaa narulle sieltä. Keittiössä on iso säkillinen roskia, kukaan ei muista viedä sitä lähtiessään. - Kait täst taas joskus saa jotain aikaasseeksi. Kalan sain sentään uuniin viskattua, tuoksuu hyvälle!

“ruokien raaka-aineet ja osa esivalmistetuista pakastemuonista on ostettu rahalla kaupasta,”

Aha. Ei siis lahjakortilla, sosiaalitoimiston ostolapulla, pullonpalautuskuitilla, bonuksilla eli vaikuttaisi äkkiseltään noin likviditeettipoliittisen liikkumavaran mielessä olevan homma hanskassa.

nautin iltakahvia, iltateetä ja saskiaa. päivän vika koiralenkki heitettiin aseman kautta visuaalisia virikkeitä haalien.

ehkä tuosta voi joku tuplamaisteri vaikka kommentoida jotain mielenkiintoista, kirpeän älykästä ja nokkelaa.

vinkkinä: en esmes dokaa kalijoo, sidukkaa, lonkeroo, raakaa viinaa, viskiä, konjamiinia tai tekilaa.
en imppaa liimaa tai dokaa kolinaa ja lasolia tai pottuviinaa, en rännitä kamaa tai polta pilveä ja
viivanveto loppui 1993, samoin heroiinin kokeilu, jota kyl varmasti oisin monesti palannut vetämään
eri olosuhteissa, sillä mun rakkauteni on hitaat. viina vaan vei aikanaan miehen ja melkein tappoi,
muttei sittenkään. eikä oo mua aikoihin huhuillut, vaikka välillä vituttaa kaikki ja elämä tuntuu menevän
alas pöntöstä, kun takapakkia pukkaa eli elämä nuijii raa´alla lihakimpaleella päin näköä,
joka onkin heikentynyt ulkonäön vielä jotenkin menetellessä, kun komiasti vanhetaan…

vietän imelätöntä jaksoa, jonka määrittelen tän kuun mittaiseksi. on hyvä puhdistaa tämä elimistö sitä pitkään
rasittaneesta lisätystä shittisokerista ja näin myös määrittää addiktion taso ja osoittaa pystyvänsä olemaan ilman.

“ehkä tuosta voi joku tuplamaisteri vaikka kommentoida jotain mielenkiintoista, kirpeän älykästä ja nokkelaa.”

Ei yliopistoissa opi mitään kuten Helsingin kauppakorkeakoulun professori Teemu Malmi tähdensi virkaanastujaispuheessaan: “En oppinut kauppakorkeakoulussa mitään - en ainakaan mitään hyödyllistä”. Eikä julkisen sektorin työpaikoissakaan mitään opi, vaan ylipalkattuja kampawiinerivirastoissa lymyileviä verosyöttiläitä ovat. Sen vähän mitä olen oppinut on ollut liikeyrityksissä liikekirjanpitoa opiekeluaikana. Sitten tuli lama 90-luvulla ja hakijoita per paikka 100-300 niin en päässyt saamaan enempää ammattioppia. Nalle Wahlroos kiteytti yliopistojen merkityksen ehkä parhaiten: “tyhjäntoimittamisen subventioita”.

Jos töihin pääsisi nopeammin parin vuoden tutkinnolla kuten USA:ssa niin silloin ne työurat pitenisivät alkupäästä. Entisiin merkonomin hommiin (3 vuoden koulu) vaaditaan tänäänä lukio 3-4 vuotta + amk - ei mitään järkeä eikä siitä hyödy kuin opettakunta. Jörn Donner kiteytti Rovanimen yliopiston merkityksen ehkä nasevimmin: “Ei mitään järkeä - ei siitä ole hyötyä kuin Finnairille”.

Yliopistoporukat on justiinsa niitä ranttaalivaatteissa kulkevia vihervasemmistolaisia, joilla on monasti elämänhallinta hukassa ja joita ammattitaidoton professorikunta on opettavinaan. Kuten SRV:n aina vahva Ilpo Kokkila kansalle tv:ssä kirkasti:“konttorissa aletaan kouluttamaan ammattilaisiksi”.

Minun vähäisistä tuloistani tulee noin 64% yksuityiseltä puolelta ja kun ottaa maksetut verot huomioon niin se on +/- nolla. En saa tukiaisia (asumistuki tms.) nyt enkä tulevaisuudessa. Se ettei tuloista 100% ole peräisin yksityissektorilta on niin suuri häpeä “vain yksityinen on itsenäinen” samoin kuin RUK:n suorittamatta jättäminen etten ole katsonut 25 vuoteen peiliin partaa ajaessa.

Vaikka olenkin kaasukammiokelpoinen viheliäinen parasiitti en ole niin kaheli etten olisi sisäistänyt yksityisektorin ylivoimaisuutta ja oikeistolaisia arvoja Vihtori Kosolan edellyttämällä tavalla eli viimeistä piirtoa myöten.

Noin aluksi.

Joo, ei meidänkään hommia opetettu missään oppilaitoksessa. Joitain perustiedon alkeita sai koulusta. Työelämässä tuli kaikki opittua ja illalla himpessä lisää. Mikäli halusi päivittää tietojaan olisi se ollut mahdollista joillain varteenotettavilla kursseilla, joita ei sit montaa ollut, helvetilliseen hintaan. Päivitettävää tiedoissa oli jatkuvasti ja aihepiiri oli sangen laaja. Työtä tehdessä oppi homman. - Välillä työssä törmäsi näihin yliopiston kasvatteihin, ihmeteltiin syvästi, jotta mitä heillekin on opetettu (ainakin kusipäisyyttä).

Juopottelen aamukahvia!

` Mitäs mieltä Lasolarska olet ammattikorkeakouluista eli AMK:sta, jos yliopistossa ei opi mitään?

Vihtori Kosolan arvot taitavat nykyaikana olla lähempänä Persulaisuutta kuin varsinaista Kokoomuslaisuutta, jolla on trendikkään, modernin ja nuorekkaan (ja näillä eväin myös hieman suvakin) city-puolueen imago. Yrittäjyyden ja yritteliäisyyden arvot toki ovat pinnassa, Nato-myönteisyyden ohella.

Niin mitä teen nyt? Mietin mitä söisin aamiaiseksi: Kaapeissa on:

• Kaksi purkkia tonnikalaa
  • Kaksi proteiinipatukkaa (pähkinäsuklaan makuista)
  • Herne-maissi-paprika -pussi
  • Purkki rasvatonta raejuustoa
  • Kasvisliemikuutioita
  • Salad Mix-siemen-pähkinä-sekoitusta.
  • Pikakahvia
  • Vihreää teetä
  • Siirappia
  • Herajauhetta
  • Tabascoa

Siinä siis kaikki suuhunlaittamiskelpoinen matsku, jota huushollissani on. Jos sekoittaisi kaiken keskenään ja jauhaisi blenderillä. :bulb: Ja nimeäsi sen Valtio-Saturday morning boogie -smoothieksi.