Heivaa ja huomenia lopettamoilijat. Saunan puolella on jo vuosia ollut tämän niminen topakka topicci.
Tarjoan lopettamoon juureksiaan myöten piintyneille tyypeille tsäänssiä kertoa omin sanoin, mitä duunailee nytyy.
Aihevalintahan on oma ja tekemiset johtuvat aikaansaannosten duunaamisesta, joten siitä vaan kertomaan, josse jelppaa - yöaikaan tai laatuaikaan. Ei kaiken tarvitse olla sidoksissa päihdeongelmaan, mutta ainakin itsellä moni seikka ja toiminnallinenkin valinta ja myönteinen harraste ja kuuntelupuolella tietenkin musiikki ja kelle mikäkin aktiviteetti varmasti tukee selvinpäin elämistä ja pyrkimistä raittiuden raakaan tilaan, jos sellaista valintaa haluaa ittellensä sovitella. tai kun ottaa irti vanhasta elämäntavasta ja on jättämässä entisiä tapojaan, onko siihen jotain korvaavaa tekemistä? tai vain arkista puuhailua, rutiineja, poikkeustilanteita, iloi-surui, jotka ovat olemassa reaaliaikaan just nyt täällä,
omassa elämässäsi, missä oletkin ollut kaikki nämä synkät ja värikkäät ja puhdistavat ja masentavat syksyt…
Tällä hetkellä on merkitystä, sillä tuhansia olivat ne nyt-hetket, kun minuuttipäätöksellä korkkasin putelin ja
aloitin märän ja rankan dokausputken ja palasin taas lähtötelineisiin, kun en sillä hetkellä valinnut “oikein”.
enpä tiiä kiinnostaako ketään tällane, mut kokeillaan nyt sit ihan pyytämättä ja tällasii kelasin jo aiemmin tänään,
kun olen ollut unettomuuden pauloissa joitain viikkoja tai muutenkin koisinut vähän ja ollut aikaa enempi:
Mitäpä teen nyt, Sadunpäivän aamuna abouttisesti neljän timman unien jälkeen aamukahvilla.
rakastan ja valvon. Ois voinut nukkua ehkä pitempäänki, mutta plinkkiriippuvuuttakin pitää hoitaa sitä vaativalla vakavuudella. Ei tää lopettamos ja saunas roikkuminen mitään nuhaa ole. tai viihderoikkumista, hä…
mietin tukkoisella nupilla lähipäivien kulkua ja alan valmistautua mökillemenoon
kelailen, että ompa paljon parempi näppis kuin ne koneen mukana tulevat tehdasshitit, jotka sopii lastenleikkeihin
vähän ressailen ton meidän koiraperheen toisen jäsenen yli-innokkuudesta etenkin aamuisin ja sen hännän paukuttamisesta patteriin ! se oli syy, miks makkaris piti siirtää sänky strategisesti eri kulmaan, ettei se karvalakin
viuhka herätä vimmallaan koko vjitun taloa ! siis mähän olen koirarakasihminen ja omani on kymmenettä vuotta viettävä noutaja… hauska tapaus tämä uudehkso vipeltäjä, vaikkei ihan meikän sorttinen hurtta, jonka pitää olla isompi ja kultaisempi. kylne toimeen tulee tässä uusikarvavauvakoiraperheessä… ja mää ton aamuäkäisen naiseni kanssa… myös nukkuessa.
tsumpitan, ja testattavana onkin jokin uusi saksalaisessa labrassa kehitetty ehkä ylemmän keskiluokan kulutustarpeisiin tarkoitettu ja vähän varakkaamman väen taloustilanteeseen suunnattu keski- tai vahvempipaahtoinen purkista kuppiin annosteltava aika maukas ja nopeet nousut antava spytegeelistä fiilistä ja entistä dosea voimakkaasti buustaava pikakahvi, lidlistä.
joka aamuinen ja iltainen kahvittelu on yksi tekemisen rutiineja ja rakkaus kahviin vaikuttaa olevan geneettistä. mutsilta tämä taipumus ja faijavainaalta mieltymys kalijoon, jotka tosin on täysmääräisinä jo nautittu menneinä vuosina. isänisällä vaikutti hänen isänsä ainoa perintö eli sammumaton jano, joka taas tuli väärinjuomisen sukuperinteestä ja ongelmallisesta rasitekyvystä kestää megalomaanisia ja maanisia rapuloita. ja niitähän piti reenata, että oppi paremmaksi, mutta ikävä kyllä jossain kohtaa tule se limitti liekaan.
oon aikastas häpi, ei tähän tarvii oikein mitään lisäaineita tai muuta shittii
Luen aamun uutisia, vastailen sähköposteihin, syön aamupalaa (trooppisia hedelmiä turkkilaisella jugurtilla ja kinkkua sinapilla), vaporisoin päivän ensimmäistä lääkekannabis-annosta ja lähden muutaman tunnin päästä uimaan.
Päihteettömyyttä, absoluuttista raittiutta ja valoa kohti!
Pari tuntia ryystänyt kahvia ja selannut nettiä kun ei uni tullut enää silmään. Empä kyllä muista milloin olisin vapaaehtoisesti ollut SU aamuna hereillä klo 6:30! No, jos ysiltä LA iltana häipyy nukkumaan niin kyllähän siinä unta jo tulikin riittävästi. Nyt jos häipyis koirien kanssa metsään ja sitten aamusaunaan. Mukavaa Sunnuntaita kaikille!
Sunnuntai aamu, ylhäällä jo 6.00. Paljon kahvia, erittäin tummaa, tuoreista pavuista jauhettu. Kahvi on ottanut entistä isomman aseman nautinnon lähteenä, kun alkoholin imuroiminen on nyt jäänyt. Aamupala syöty ja päivän tärkeimmät uutiset eli viime yön nhl-tulokset tsekattu. Nyt suunta uimahallille. Mukavaa sunnuntaita arvon plinkkiläiset!
Ylhäällä jo monta tuntia - ei aamuvirkkuudesta eroon pääse. Eikä tarvitsekaan. Lehti luettu, kahvia juotu, takapihan ruskasta nautittu katselemalla, netissä pyöritty ja yksi leffakin jo digiboxista katsottu, osin pikakelauksella tosin… Nyt suunnittelen olohuoneen vanhan valaisimen puhdistusta, eipä tällainen aktiviteetti olisi tullut mieleenkään juovana aikana…
Keittelin aamun vaffat kaffit, laitoin ylimääräisen lusikallisen tummaa paahtoa, hyvää tuli, kun on kunnon keitin hommattu viimme jouluna, paras keitin tähän mennessä, sellainen keskihintainen. Möksällä oli vähän toisenlaiset hommelit kaffin valmistuksessa. Jook kyllä hoituu täällä sumpit helposti, siis liiankin heleposti, kun ei elämässä ole enää niin pakottavia hommeleita tehtäväksi, eikä aikatauluja. Kympiltä aukee kauppa ja sieltä vois hakea tuoretta leippää ja röökii. Uimahallissa ei voi käydä viikonloppuisin eikä viikolla iltaisin, ainoastaan arkisin aamupvällä ja alkuiltapvästä. Ei täs nyt sit tarvitse paljoa tehdä, sen kun sumpittelee ja nauttii hiljaisuudesta ja rauhasta.
Täälläkin jo pari tuntia keski-euroopan aikataululla hereillä. Vakiolehdet - Iltalehti ja paikallisia (1X suomalainen, 1x saksalainen) uutislehtiä luettu. Plinkkiä selattu kahvin ja röökin säestämänä.
Nyt sälekaihtimet ylös sään katsastamista varten. Kengät jalkaan ja ison joen rantaan päivittäiselle lenkilleni. Kirkkoon en jaksa mennä. Olin viime sunnuntaina todetakseni ettei tällä hetkellä puhuttele.
Hyvää päivän jatkoa.
Samma här,eli kahvia ja aamun lehdet netistä,ja suunnittelen lähteä laittamaan hepat ulos,näin sunnuntaina annan itselleni vapauden laittaa ne myöhemmin ulos kun illasta olivat pitkään ulkonakin…koiraa käytin portaalla pissalla ja totesin että suht lämmin syyspäivä tulee tänäänkin
Juon tummaa paahtoa täydellisessä hiljaisuudessa, lapsi ja koira yökylässä. Söinpä sunnuntain kunniaks leipääkin. Luen plinkin ja uutisten uusimmat. Pesen pyykkiä. Odotan, että joku ihminen tulee ostamaan nettikirppiksellä myymääni tavaraa. Valmistaudun henkisesti päivän kymmenen kilsan metsälenkille lähtöön rakkaiden kanssa. Myhäilen tyytyväisenä, elämä on mukavaa ilman krapulaa .
Juon murukahvia ja syön proteiinipatukkaa, odotan että pyykit peseytyvät pesukoneessa, kuuntelen heavya, ja silmäilen Facebookia. Mietin mitä kivaa tekisin kohta uudella blenderilläni. Sitä miettiessä syön kohta toisenkin proteiinipatukan.
Nyt kun on taas ennen joulua saanut sikaa sikahalvalla, on pakasteessa ulkofilettä. Tänään ajattelin filekappaleesta tehdä vaihteeksi keiton. Enpäs ole siasta ennen soppaa tehnyt vaan nyt kokeillaan, siihen vois lyödä tomaattia, valkosipiliä ja kaikenlaista, kermainen versio olisi varmaan herkullista vaan jätetään nyt kermat pois. - Kaikkea voi syödä missä on tomaattia ja sipuleita ja tellyjellypippuria. Paprika on pannassa, poika on sille allerginen, jauhetta voisi käyttää vaan Suomesta ei saa kunnon paprikajauhetta mistään. - Ah sais kunnon gulassia!
tuntia myöhemmin, kaupassa on käyty ja soppa on muhimassa, se on muuten HERKULLISTA, lisään lopuksi auramuruja.
Hieno idea!
Mä oon sellainen lärppäliisa että mielelläni osallistun tällaisiin keskusteluihin.
Sitten olen vielä kamalan kiinnostunut muista ihmisistä ja niiden elämistä ja eläimistä ja tekemisistä että sitä suuremmalla syyllä tää on huippukiva juttu!
Mä istun nahkapallilla joka löysi meille kierrätyskeskuksesta.
Viestittelin jo aikuisen tyttäreni kanssa ja olen onnellinen ja ylpeä siitä miten hienon ja vastuuntuntoisen naisen äiti saan olla
Oon just nyt onnellinen vahvoista surun ja luopumisen tunteista huolimatta.
Rapsuttelen tässä samalla vanhempaa koiraani jonka elinpäivät valitettavasti on lääketieteen näkökulmasta loppusuoralla.
Mä en ole kertonut koiruudelle itselleen tarkkaa diagnoosia eikä se taida itse tietää kuinka lopussa sen pumppu on.
Mut me hoivataan sitä ja ulkoillaan ja ollaan ihan niin kuin tähänkin asti.
Se on niin rakas tapaus tämäkin <3
Mun faija oli kanssa hurjan eläinrakas ja sen kanssa paljon puhuttiin siitä miten suuri vastuu eläimenomistajalla on päästää eläin tuskistaan silloin kun ei enää ole mahdollista elää ilman kipuja ja tuskaa.
Tämän olen yrittänyt pitää mielessä.
Eilen hevosvanhus pääsi kroonisen jalkavaivan pahentumisen takia tuskistaan ja kyllä me sitä itkettiin koko sakki.
Mä taisin ruikkia pari ylimääräistäkin kyyneltä
Mut nyt mä hyppäsin jo eiliseen ja taas nähdään että mulla on aina niin paljon asiaa etten pysy asiassa
Nyt olen tyytyväinen etten napannut huikkaa eiliseen alakuloon vaan korkki pysyi kiinni ja pysyy yhä.
Nyt lähden vielä ulos nauttimaan kauniista syyskelistä!
Nyt olen yllättynyt ja ilahtanut uuden ketjun saamasta nosteesta ja ehkä tämä oli se Saunan aiheiden tänne lopettajille sopivampi painos tai versio monista sadoista muista ja ottaa helpommin kiinnostusta allensa ja vaihtelua varmaan tarvitaan.
Ekan kuukauden tavoite miljoona kävijää on jossain määrin ehkä yliampuva,
niin on toisinaan tämän ketjun alullepanijakin, sanovat - mutta onkopa tuo on tottakaan…
^ Moi kohis. Ikävä kyllä rakkaistaan joutuu luopumaan ja yhden koiran oon joutunut lopettamaan 2004.
Tänään tuli vastaan yksi monista koiranaisista, jonka noutaja päätyi piikille n. 1 kk sitten, kun jalat pettivät ja
itkemistähän se oli, kun mun kultsikkaa kävi paijaamassa… surullista, mutta niin se menee kaikilla…
ja raavaskin mies ja vahva nainen menee hajalle kuin läheisen ihmisen kuollessa. mutta tänään ollaan täs.
Ootan iltaa ja muuttuneen päiväohjelman myötä kävi vain paremmin kuin odotin. Vietettiin juhlapäivää
koirien kera metsässä osan aikaa samoillen ja niiden totutusti sinnetänne sinkoillen.
ja sit penkeillä istuen auringon sopivasti välillä naamariin osuen ja hellivien säteiden sivellessä korkeita poskipäitä
ja matalampia otsia ja ihan oikeita aikuisten juttuja peraten, uusia tuuliakin hieman selaten.
ja mä kuulemma välillä rasittavasti tuotan liikaa sanoja, liikaa puhun ja tarinaa on tullakseen yli painokoneen keston ja infoa on yli vastaanottimen… oonko maaninen… no en sentään - nyt. vielä nuorena juoppona ysärillä ollessani n. 25 veenä ja alle olin toden totta kuin piripää kadulla ja vain alkosta… mut se oli sitä silloin…
nyt mua puhututtaa tavallista enempi… joo ja vaiheita kai kaikillla on…
onneksi kirjoittaminen on ja omiani pohdin pidikkeettömästi niissä omissani, en täällä misssään ketjussa
siihen himakäyttöiseen “sensuroimattomaan tapaan”. oon tästä aiemminkin maininnut, mutta suosittelen sitä tekemään. kirjoittamaan itselleen. ja hyviä kirjoittajia ja ilmaisultaan tasokkaita on plinkissä tuntuva määrä ja erilaisia persoonia… kun ei ne asiat aukea ilmaisuansa takan tai vakan alla pitäen, on niistä ongelmistaan jotenkin työstettävä ytimet esille, itselleen ensin. ja mieluummin joka päivä, jotta saa siihen jatkuvuuden ja historian,
johon voi palata ja tajuta asioita.
Raukeus, mutta ehdinkö nukkua… ehkä vähän ja kelit mansessa majesteettiset, just sopivat ja ihkuu ruskaa pakkaa pukkamaan ja puskat punertaa… ja hyvältä tuntuu puolikuolleenakin !
ja se toinen puoli on kuitenkin vahvasti kiinni näissä syksyisissä elo-oloissa.
Käyttäkää tätä ketjua, niin sillä on tarkoitus. ja se tykkää, kun sitä käytetään kaikkein hyväksi
ja saa päivittää viilistänsä, nyt - ja voi se auttaa joskus olotilaa.
… No mä tulin saunasta poikki pimeän pihan!
Onnistuin muuten roiskaisemaan tuoksuöljypurkista silmäänkin yhden tipan. No saapahan silmämuna henkilökohtaista aromaterapiaa.
Nyt rasvasin myös naaman ja odottelen hiillosta että saan grillattua makkaran.
Lisäksi odotan että ykköseltä alkaa Silta.
Sen kanssa ryystän teetä joka maistuu tänään inkivääri-appelsiini-kamomillalle! Ihan ite heitän kahta eri teepussia kuppiin.
Ei kofeiinia kun muutenkin on kierroksia liiankin kanssa.
Nyt samalla kirjoittaessa ryystän kivennäisvettä ja iloitsen edelleen tyttären tsemppauksesta mun raittiuden tiellä!
Värjöttelen peiton alla vieläkin pitkästä lenkistä palellen. Nauraa kätkätin ja hymyilen vieläkin; uusi aluevaltaus “tv:n” katselussa; YouTubesta standup komiikkaa! Suosittelen muillekin esim. Standup koomikko JP Kangas - keikalla osat 1/3-3/3 . Nyt pakottaudun kuitenkin iltapesuille ja katsonpa vielä Vallan linnakkeen ennen nukkumaanmenoa. Kauniita ja kunnon unia kaikille!
Iltapalaksi vähän hiilareita ja pikkuhiljaa rauhoittunut hörppimään iltateetä ja katselemaan dokkaria Richard Feynmanista. Kohta voisi siirtyä lueskelemaan hetkeksi ja sitten yrittämään unta.
Just nyt selailen plinkkiä ja katselen telkkaria toisella silmällä. Tee on hautumassa ja lääkkeet ja kaikenmaailman vitamiinit ja omegat napsittu naamaan. Kaikki muut ovat jo nukkumassa, yritän hetken aikaa vaan rauhoittua. Hetken päästä siirryn lukemaan ja toivon, että saan nukuttua hyvin. Otin kertaukseen Duff McKaganin It’s so easy (and other lies) -kirjan. Ainakin edellisellä lukukerralla se voimisti paljon ajatuksia raittiin elämän eduista.
kelaan, että onpa hyvä aamu, uusi viikko ja täynnä myönteisiä juttuja ja heräsin rakkaani kyljestä, tosin toinen koira jalkopäästä, muttei sentään liian lähellä sukukomeuskalleuksia
oon hieman yllättyneen ylpeä, että eilen tämän ketjun Saunasta Lopettamoon pöllineenä se sai näinkin suuren suosion heti ja tuhannet toisilleen entuudestaan vieraat nimimerkit suorastaan rynnistivät toisiaan kiilaten kertoamaan mitä teen nyt ja jo nyt alkaa ennakoivasti näyttämään vahvasti, ettän ensimmäisen miljoonan kävijämäärän lukema rikkoutuu tällä viikolla, ehkä jo tänään iltapäivällä
vedän toista kaffetsumppia ja kannoin sänkyyn myös naiselleni yhden kipaleen, virallinen herätyksensä klo 7.00
mietin, että hän on oikeassa monessa asiasssa: on ensisijaisen tärkeää, että painun punkkaan iltaisin aikaisemmin ja jätän sähköiset viestintävälineet vähemmälle, jotta ehdin koisia enemmän kuin kolme - neljä timmaa, jotka eivät oikein riitä järjelliseen toimintaan päivän edetessä ja tämä univajejenga on saatava poikki
muistan, että myös kuuluisalla rokkimaailmassa rymynneellä ja mallimaailman naisia pyörittäneellä, kaikesta mieltä stimuloivasta pitäneellä johnnylla oli lopulta vauhdin ja hitaiden ratkaisevasti vähetessä karvas elämän ympärikääntävä kokemus:
hän lopetti päihteilyn ja sai naistaan niin paljon, että ei ehtinyt koneelle tai kattomaan kehnoa haliwuudshittiä.
pinnallisuus ja tyhjät suhteet kaikkosivat hänen harmaantuneesta statuksestaan ja johnny laihtuikin ehkä sata kiloa. Hän aloitti soolouran, teki menestyslevyn ja kiersi maailman kaikki isot stadionit täysin selvinpäin ja pysyi saman naisensa kanssa koko ajan henkisestikin vahvassa suhteessa ja oli aidosti onnellinen.
voi, mikä julma kohtalo.
niin, ja tästä tulee päivä. ja uusi viikko, sitä vaan kaikille. käyttäkää sellaisenaan.
Huomenta kaikille miljoonalle ketjuun osallistuvalle
Heräsin ja kaikki hoitamattomien asioiden huolet oli ensimmäisenä mielessäni ja koirakin oli kussut/ja paskonut lattialle (johon astuin pimeässä)…oma vika kun kaulapanta jäi matkasta illalla ja olemme nyt miehen luona niin ei enää myöhään illalla voinut käyttää ulkona,kotona se onkin irti pihalla,
Anyway,keitin kahvit ,siivosin paskat ja aloin lukea tätä ketjua…ja tulin hyvälle tuulelle!
Tarinasi 1970,muistuttaa siitä mikä on oikeasti tärkeää,oma kulta vieressä,raittiudesta tukeva ote ja tukkakin sopivasti harmaantumassa
Tänään saan etelässä asuvan poikani muutamaksi päiväksi tykö
Ja itselläkin pari päivää vapaata…
Huono päivä haaskata murehtimiseen,siirränpä ne murheet tuonnemmaksi ja nautin tästä päivästä,hyvää päivän jatkoa muillekin
Nuorukaiset opintielle ja mä saan ryystää juhla mokkani rauhassa!
Isäntäkin läks työmaalle ja mä saan rellostella yöpaidassa kaikessa rauhassa.
Mä kattelin vessanpeilistä mahamakkaroita ja kyllä ne on pehmentyneet tän raittiushankkeen myötä!
Se saa kyllä tällaisen molliluonteen iloiseksi!
Mun veli sanoi mulle aikoinaan kun soitin kotona pianoa että onks pakko olla tuollainen mollisointu!
Ja totta se on edelleenkin että mä helposti hakeudun melankolisen musiikin pariin. Kai se on jonkinlainen geeniperimäjuttu!
Nyt valmistaudun olemaan ajattelematta illan työvuoroa sillä ennen olen kuluttanut aamupäivän siihen että kohta pitää lähteä vaan nyt käytän sen aamupäivän itselleni!
Sehän olis harmaata ylityötä jos miettisin työtä alvariinsa vapaa-ajalla