Mitä oonkaan mennyt tekemään..

Itselläni pirin kanssa ei ainakaan ollut selkeää rajaa! En edes käyttänyt iv, kun olin jo koukussa… Frendit kehoittivat lopettamaan sen “jatkuvan vetämisen”… Pysyin 5kk töissä, ottaen (ilman iv) alkuun 2krt/kk, tuon jälkeen vklopun ja pian vedin vkollakin! Otin buprea (ei tuolloin testattu); jotta kykenin käymään töissä! Kotia itsekin siivosin!

Vasta työt menetettyä, aloin vetää iv:sti… :unamused: Mikäli ajatukset pyörivät seuraavan kerran ympärillä, psyykkisesti olet jo koukussa! Fyysisesti, hmm helpommin piri koukuttaa masiksella ja ettei saa raittiina tehtyä mitään; alkuun! Tod näk vasta kun työt ja lapsi ovat lähteneet; “saat” kunnon syyn vetää! Todellakin, LOPETA KUN VIELÄ KYKENET TAI ILMOITA PERHEELLE & A-KLINIKALLE; että tarvitset terapiaa ja seulat!

Mikäli jäät koukkuun KUN/&ja kärähdät, on hemmetin vaikeaa yrittää lasta takaisin saada! Hän kärsii sun refloista, koska et ole palautunut sekoiluistasi! Arvaa vain montako äitiä tunnen, kenen lasta EI ole huostaanotettu? Tasan yhden… Yli 20 äitiä taas on menettänyt lasten huoltajuuden kaman tähden; lähemmäs 30 tuttua! Osa hakee takaisin huoltajuutta, 2 soitti itse sossuun! Usealla käyttäjällä on lapsi, tosin kun ei koskaan itse ole lasta nähnyt; ei edes muista kuinka monella! Velvollisuus todistaa raittius on vanhemmalla!

Malibu; tuo kyllä ihan kolahti… siis että jos lapsen menettää. Ja eihän tuo vetäminen sen arvoista ole, todellakaan!! Ja siis olenhan minä sen tiennyt että jos käry käy niin lapsi lähtee.
Terapiakeskuksessa käyn jo, mutta en ole terapeutille/psykiatrille kertonut mitään. Ja en uskalla tästäkään koska nimenomaan pelkään että lapsi otetaan pois. Eli siis katon että parempi selvitä omin voimin.
Ja eihän mulla siis silleen koukkua (vielä) ole. Siis joo, olisi ihan kiva vetää ja näin mutta ei mikään pakkomielle. Ja mitään kamaahan mä en edes saa jos en vaan ole siihen yhteen tyyppiin yhteydessä. Enkä nyt ole viikonlopun jälkeen ollutkaan. Tuosta oletetusta piristä puhuttiin, hälle kans oli tullut outoja oloja, taisi olla paskaa tai mitä lie.

Itelle piikki heti oli jotenkin “itsestäänselvyys”. Ja se johtunee siitä koska olen sairaalassa saanut iv:sti opiaatteja ja ne ovat kolahtaneet niin ei ole jaksanut muuta käyttötapaa edes miettiä. Tämä tyyppi mulle kyllä sanoi että älä piikillä ja oli jopa vihoissaan siitä kun olin itse opetellut väsäämisen yms. Että kukaan mua ei todellakaan ole yllyttänyt saatika pakottanut… Ja piikit tms. ei ole mua koskaan ällöttäneet.

Ja nyt viimeksi tosiaan yksinäni olin kun väsäilin mutta mielestäni tein kaiken “oikein”.

^ Oo varovainen ton touhus kanssa, etenkin sen lapses takia. Ymmärrän ihan hyvin, että päihteitä tekee mieli (jopa vanhempien, hui kauheeta…), joten kokeile olla tiukka ja tarkka ittes kanssa. Tee vaikka joku ns. kalenterisuunnitelma päihdepuuhilles. Tyylin että esimerkiksi kuun vika vkloppu on “lupa” sitä ja tätä, mutta ei muullon. Lähinnä meinaan tällä sitä, että yritä kartottaa itelles kuinka koukussa jo kiemurrat ja/tai kuinka kohtuullisesti todella pystyt päihteitten kanssa touhuamaan. Ei ne himot lopu, joten mieti todella (eikä vaan täysin päivä kerrallaan kuljeskelemalla), miten aiot arkesi elää, lapsesi kasvattaa ja toimintakykyisenä pysyä sen ohella, että aiot käyttää päihteitä. Useimpien alamäki kai kun on ainakin sitä, että aika huomaamatta päihteiden käyttö kasvaa ja kasvaa - sitä riskiä voi minimoida olemalla hyvin tiukka sen asian suhteen jo mahdollisimman alusta lähtien. Melkosen nipoa juu, mutta ehkä sun tilanteessa hyödyllistä?

^ Ymmärrän kyllä osittain Nyytyn pointtia, ts. totaalikieltäytyminen ei välttämättä aina ole se paras ratkaisu päihteidenkään kohdalla. Tämä asiakin tosin riippuu niin pitkälti siitä, kuinka addiktoituva ihminen on kyseessä ja minä ja Nyyty taidamme edustaa hieman eri “koulukuntia”, eli Nyyty on ennemmin ehta viihdekäyttäjä(?) ja mä taas kuulun siihen porukkaan, että kokeilin kerran jotakin ja mikäli se tuntui hyvältä, niin se oli sitten menoa melkeinpä samantien. PieniKuolema, sun tapauksessasi vaikuttaa siltä, että sä edustat tätä jälkimmäistä “kastia”, joten siksi suosittelisin sua pitäytymään päihteistä kokonaan, jollei muuten, niin sen lapsesi vuoksi :frowning: .

Toki myös pienten lasten vanhemmilla on oikeus käydä viihteellä ja myös päihdyttää itsensä silloin, olipa päihteenä sitten viina, piri tai pilvi, jos lapset ovat tällöin jossakin muualla hyvässä ja luotettavassa hoidossa, ja se päihteily on tosiaankin vain satunnaista viihdettä, josta ei seuraa sen suurempia ongelmia, jälkioloja tai jatkuvaa päihteen himoa. Eihän pelkkä päihtymys joskus ole itsessään mikään kovin paha asia, etenkin, jos ei päihtyneenä kohella mitään typerää, mutta päihdeaddiktio ja siihen luisuminen veturiporukoineen, sun muine lieveilmiöineen onkin sitten jo paha, paha juttu :frowning: .

Edit: PieniKuolema, horkilta tuo sun huono olosi tosiaan kuulosti, joten kannattaa olla pirun tarkkana siitä, mitä ja miten sinne suoniinsa lykkii. Jollei tiedä tarkalleen, mitä on tekemässä tai minkälaatuinen roipe on kyseessä, niin seuraukset saattavat olla horkkiakin pahemmat :wink: .

No niin, kun nimenomaan musta tuntuu siltä, että miksi vanhemmilla on “oikeus” vetää kännit vaikka joka viikonloppu, mutta jos vaikka kerran kuussa päihdyttää itsensä muuten niin on ihan paska vanhempi ja lapsi pitäs ottaa huostaan. Toki siinä on nämä laillisuusasiat ja yleinen mielipide jne. Viinan kanssa läträämisestä en tykkää yhtään ja se onkin mulla tosiaan jäänyt lähes kokonaan pois.

Ite kyllä tunnen olevani sitä tyyppiä joka koukuttuu helposti. Mutta toisaalta ajatus siitä että ei koskaan enää, tuntuu aika paskalta. Joo en halua ryypätä ja hillua baareissa, vaan vähän eri tavalla “nollata” ja viihteillä.

Mutta joka tapauksessa nyt on rahatilannekin sellainen että ei edes pysty oikein mitään. Mutta kyllä mua tavallaan helpottaa se ajatus että jos joskus edes voisi. En tiedä. Nyt ei ainakaan tänä vuonna mitään enää.

Onkohan mulle sitten lisäksi myyty jotain paskaakin vielä. Tää tyyppi otti kyllä koevedot siitä. Voihan se olla että ite oon jotain sössinyt kun tosiaan yksikseni olin jne. Tuohon en ainakaan rahoja enää tuhlaile.

Joulukin tulossa :slight_smile: Ite en niin välitä mutta lapselle tärkeä juttu. Ja lapselle annan raittiin joulun, se on ihan itestäänselvää :slight_smile:

Piri, pilvi, punkku tai polle. Mä en omasta puolestani ota nyt mitään kantaa mihinkään laillisuuskysymyksiin tai yleisiin mielipiteisiin/-kuviin, vaan siihen, että jokin vitun ongelma on oltava, jos pienten lasten vanhempien on pakko joka saatanan viikonloppu vetää kuuppansa sekaisin jollakin :imp: . Etenkin, jos ne lapset ovat viikot päivähoidossa tai koulussa, niin eikö silloin viikonloppujen pitäisi olla sitä perheen yhteistä aikaa :confused: . Vittuako niitä lapsia sitten tekemään lainkaan, jos niitä ei sen vertaa jaksa katsella, ainakaan selvinpäin. Ja vaikka lapset olisivatkin joka kerta, kun vanhemmat sekoilevat, jossakin turvallisessa hoitopaikassa, niin silti tuossa em. tilanteessa päihteet menevät lasten edelle :imp: :cry: .

Edelleenkään en vastusta sitä, että lasten vanhemmat joskus ottavat ns. viihdelinjan ja päihdyttävät itsensä, kunhan lasten ei vain tarvitse nähdä sitä. Tuohon pätee juuri se sama juttu, kuin päihteilyyn yleensä. Joillekin se on oikeasti satunnaista viihdettä, mutta mikäli se kovasti hallitsee ajatuksia myös selvinpäin ollessa ja menee sinne tärkeysjärjestyksen alkupäähän kaikissa elämän asioissa, niin silloin se on ongelma, vaikkei kaiken aikaa olisikaan jonkin substanssin vaikutuksen alaisena tai fyysisesti riippuvainen.

Selvää ja rauhallista joulua sulle, PieniKuolema, ja ennen kaikkea Hyvää Ja Rauhallista Joulua sun lapsellesi :slight_smile: .

Winston, olen samaa mieltä. En itsekään hyväksy sitä että vanhempien on jatkuvasti oltava sekaisin, oli aine mikä hyvänsä. Nimenomaan itse tykkään viettää lapsen kanssa vapaa-aikaa, ja siis ihan selvistä päin. Itselläni on ollut ns. lasinen lapsuus. Mulla on tarkka kontrolli ettei mun lapsi joudu katteleen mua päihtyneenä. Hän ei ole koskaan nähnyt mulla edes kaljapulloa. Eikä sitä piikkiäkään. En varmaan ole kyllä tässä paras puhumaan. Joskus vaan huvittaa olla päihtynyt ja ei kai mullakaan sen kummempaa syytä ole mitä muillakaan ihmisillä ja vanhemmilla.

Tässä nämä päivät menee… välillä vituttaa ja välillä ei. Nyt olen yövuorossa töissä.

Homma vissiin hanskassa.

Tuon edellisen kirjoituksen jälkeen oon käyttänyt yhen parin päivän kuurin piriä, ja kaks päivää subua. Mitään bentsoja tai muutakaan en siinä välissä.

Oon kyllä sitä mieltä, että jos kerran jotenkin haluan päätä vähän sekottaa niin parempi istua yksin himassa ja douppailla, kun ördätä hulluna humalassa jossain kapakassa. Mutta tästähän olikin jo puhetta… :slight_smile: Piti elää liki kolmekymppiseksi ennenku tajusin ettei viina todellakaan ole se mun juttu. Huonompi juttu noissa aineissa että paljo kalliimmaksi tulee kuin joku kaljan lipittäminen…

Joulu meni mukavasti, samoin uusivuosi työn merkeissä.

Homma hanskassa ku viikossa vedät vaan pari vuorokautta piriä ja loput subua… kuulostaa hyvältä! Oikeastihan sua ei edes harmita että rännäsit ja ihan vapaaehtoisesti ja pienellä jännitykselläkin liusut vähän kerrassaan kohti kokopäiväistä säätämistä aineiden parissa. Pientä moraalikrapulaa tietenkin lieventää, ku heittää tämmösen “mitä meninkään tekemään!!!” höpöhomman plinkkiin… lieventää just sen verran, et voi taas antaa itelle luvan vetää vähän lisää douppinkia.

Mun mielestä on rohkeaa aloittajalta tuoda tällainen huumeiden käytön alkamisen meininki esiin kaikille. Sitä tietää et asia on kaikilta kanteilta väärin mut… silti. Ja sit kelaa et parempi kuin esim. juoppoputka versus kerran viikossa rännit jotain tavaraa.

Vaarallisen addiktoivaa… kuten sanoin, tämä ketju on rohkea, sillä uskoisin et harva uskaltaisi ikään kuin julkisesti pohtia asiaa. Uskon, et tällainen aloittajan kuvaama ns. (hiha)viihdekäyttö on yleisempää kuin luullaan, ja koskee perheitä ympäri Suomen.

Kun kerran olet näin tiedostava ihminen, ja huomaat (hyvin) potentiaalisen addiktio-sinäsi tulevan esiin enemmän ja enemmän, niin hyvä ihminen lopeta nyt, eikä sitten kun lapsi on menetetty ja sitä myöten kaikki.

^Itse olen melko samoilla linjoilla Hailiquelin kanssa! Sun täytyy Pieni Kuolema muistaa a)oma lapsuus ja periytyvät geenit addiktioon (sanoit kokeneesi lasisen lapsuuden), b)tiedostaa täysin oma addiktiopotentiaali ja c)mitä tapahtuu elämässä, pitää käyttö tuota vähäisempänä mikäli haluat “varmuudella” ainakin yrittää havaita, alkaako päihde viemään liikaa ajatuksia ja muut asiat elämässä käymään turhemmiksi…

Opparit ovat fyysisesti petollisia, amfe psyykkisesti ja katalasti alussa, tosin mikäli tykkää hitaista… :unamused: Jos 2 ainetta kuten sinulla, se käy vielä helpommin, kokemusta löytyy… :unamused:

Itse kokeilisin varmasti jotain aikarajoja, kerran kuussa yhtä ainetta max 2pv tms. Vasta kk-2kk:n jälkeen alkaa näkemään niitä “oikeita asioia”; kuinka turhan kiinnostunut aineista oli ennen “käsistä karannutta viihdekäyttöä”…

Itse tunnen parikin ihmistä, kenen lapset syntyneet 80-luvulla ja myös vanhempi (äiti tai isä), kh:ssa. Lapsia ei ole tarvinnut huostaanottaa, kun aikuisia ovat olleet ja alkosta vahvempiin siirtyy usein vanhempiakin ihmisiä… 30-v ei ole mikään omituinen ikä aloittaa pirin iv-käyttö, omien tuttavieni huomioiden… Ainakin 3 naista tulee mieleen, eikä heistä kukaan ole kh:ssa! Piri vei… :unamused: Todella salakavala aine ja aiheuttaa 3pv:n totaalimasiksen yms.

Opettelit itse pistämään, eli väärinkäytön himo on todella kova… Oman kokemuksen kautta tiedän, ja itselle piikkikoukku on ollut huumekoukkua pahempi joinain aikoina… :confused: Mikset käytä pommeina tai nokkina jos satunnaisesti otat? Tiesitkö että terveysalan ammattilaiset osaavat melko helposti erottaa verikokeessa, onko suonesi alkaneet kovettua? Melko pian, ainakin samaa kohtaa käyttäen, rustoa muodostuu… Verikokeessa verta otetaan, bupre esim sisältää sidosaineita… :unamused: :neutral_face:

Useimmiten halu päihtyä ottaa ennemmin tai myöhemmin vallan… Usea tuttu on entinen viihdekäyttäjä, töissäkin ja ilman piikkiä moni… :neutral_face:

aikamoine: Tuossahan siis oli n. kuukauden aikana neljä käyttöpäivää, jaettuna kahteen eri kertaan. Kun aloitin tämän viestiketjun, tarkoitus ei todellakaan ollut jatkaa käyttöä vaan tämä on lipsunut tähän.

Myönnän että liikaa on tullut vedettyä. malibu, mietin tuota että himo väärinkäyttöön on kova. Niin taitaa ollakin. Tämän tyypin olen tuntenut useita vuosia… hän sanoi että on aina nähnyt minusta että kiinnostusta “alaa” kohtaan on ja että alkoholin kanssakaan mulla ei ole ollut mitään rajaa ja jotenkin olen sen tyyppinen ihminen. En sitten tiedä minkä tyyppinen, hmh.
Nokkaan vetämistä inhoan, eli joo on tullut testattua… tai käytettyäkin, erästä lääkettä (väärin).En mä tiedä… en epäröinyt hetkeäkään ja kun oli mahdollisuus niin piikki tuntui siltä oikealta vaihtoehdolta. Olisin varmaan jo joskus aiemmin kokeillut mutta kun ei ollut tietotaitoa eikä ketään opastamassa miten värkätään jne. Nyt yhtäkkiä osaankin erotella bupren laastarista joka hetki sitten tuntui ihan rakettitieteeltä.
Mä olen aina ollut kokeilunhaluinen kaiken suhteen ja liian uhkarohkea.
Nyt olen tämmönen joka viettää tavallaan kaksoiselämää. Olen kunnollinen itestä huoltapitävä äiti-ihminen joka heittää hihaan mitä lie mömmöjä.

Olen miettinyt myös tuota jos ja kun tulee johonkin verikokeeseen meno niin henkilökunta varmasti huomaa. Minähän pistänkin nimenomaan “helppoihin” kohtiin. Enpä tiedä mitä sitten jos huomaavat… ehkä oon vaan tämmönen: :unamused: emmä tiedä mitään :open_mouth:

Kyllä mä voin sanoa että piikittämisessä on oma hohtonsa. Se on jees kun osuu oikeaan, tumma veri holahtaa pumppuun, se on jees kun saa painaa mäntää ja kun kolahtaa äkkiä. Eikä tarvi maistella mitään paskoja makuja tai vetää nenäänsä mitään kirvelemään. Mitään piikkikammoa mulla ei ole koskaan ollut enkä arastellut opetella pistämään itse.

Järjellä tosiaan käsitän että tämä on liikaa. Lapsi on mulle kaikki kaikessa. Ilman häntä… en tiedä oisinko enää elossakaan. Silti joku mulle sanoo että jos tosiaan pysyy siinä kerta kuussa niin asia ei ole paha. Tietenkään sitä ei tutuille mennä huutelemaan, siinä on ero viinalla läträämisen kanssa.

Katumusta en enää niin tunnekaan niin kuin silloin kun alottelin tätä ketjua. Pikemminkin olen nyt enemmän sinut asian kanssa. Piti elää 26-vuotiaaksi ennen kuin käsitin että alkoholit on mulla nyt juotu ja se ei ole ollenkaan se juttu jos haluan rentoutua tms. Sekottaa päätä.

Ja mitä tähän ketjuun tulee… musta on aina ollut kiva “analysoida” ja miettiä kaikkea kokemaani ja miksi joku asia johti toiseen. Tätä palstaankin oon lukenut vuosikaudet ja malibu sunkin “tarinaa” seurannut ja kahlannut viestejä :slight_smile: Sillon ei vaan itellä mitään mainittavaa kirjottamista ollut eikä tunnuksiakaan.

Näillä mennään, ja tämän kuun piikit on jo pistetty!

muok. piriä en olekaan nyt “pitkään aikaan” ottanut. Subua viimeksi. Mainitsin tuossa aiemmin ne laastarit, niin niiden sekä oikean pillerin muodossa. Tuo piri on kyllä semmonen että parempi vaan jos mahdollisimman harvoin. Sitä onkin täällä nyt vähän huonosti liikkelläkin.

[poistettu asiattomuuksia - Päihdelinkin moderaattori]

Itse olen silti PK sitä mieltä, että koska olet nyt ottanut aineet ja alkon erikseen toisistaan; molemmissa aineissa menee “överiksi”. Pirin kanssa tulee ongelmia valvomisen ja serotoniinin, dopamiinin yms vajauksen tähden…

Ota se koe-aika, jossa otat useamman kk:n sen tasan kerran kuussa! Nyt et pysty vetämään selkeää linjaa itsellesi, koska haluat ottaa satunnaisesti. Tällöin päihdepuolesi puhuu jo tässä vaiheessa. Annat itsellesi luvan ottaa muutamia kertoja/kk.

Tuo itselle valehtelu on pahin asia. Tällöin annat itsellesi luvan lipsua siitä kerta kuussa käytöstä. Tämä “rajojen ylittäminen” myös aloittaa helposti koukun…

Pidä tuosta kiinni, että tässä kuussa ne bileet on jo käytetty ja kokeile edes 3kk ottaa VAIN kerran kuussa! Mikäli huomaat selitteleväsi “tilaisuuksilla” jotka kävelivät vastaan, kohtuukäyttösi tuskin onnistunee…

Oikeasti vielä kun sinulla on se terve puoli, joka tietää miten voi käydä; on heti alusta asti opittava keinot käsitellä eri tunteita/oloja/relata ilman huumeita! Fakta on, että mikäli annat itsellesi liian paljon löysää narua, et tarkkailusta huolimattakaan huomaa koukun syntymistä. 2krt/kk amfea 1-2vrk:tta 3-4pv:n palautumisineen on monelle liian lyhyt aika, jotta pysyisi satunnaiskäytössä…

Ei käyttäjäksi tulla hetkessä, este toisensa jälkeen katoaa… Lopulta “ei se nyt ole niin paha asia, jos menee töihin valvoneena”… Itsellä on niin monta tuttua, ketkä eivät piikitä, käyvät töissä, ajavat autolla, ei huumemerkintää (kaikilla); mutta silti koukku on kova… He käyttävät nykyään sitä tekosyytä, etteivät piikitä!

Olisiko ajatus vaikea, ottaen huomioon että loppuelämästä 3kk on lyhyt aika; että tuona aikana käyttäisit vain kerran/kk ja kirjaisit mahd bentsot myös mukaan?? Kun on itse hiukan “ulkopuolella” katsomassa elämäänsä, näkee asiat selvemmin! Uskon, että mikäli tekisit kokeilun, saattaisit nähdä kuinka hallitseva asema päihtymisllä on elämälesi. Olet vain kääntänyt asetelman alko vs huumeet, kuten usea aloittaja. Toivon että löytäisit sen nöyryyden ja pelon huumeita kohtaan, ympäriltäsi (sieltä toisesta elämästä) tunnet ihmisiä, oista yksikään tuskin päätti alkaa käyttäjäksi!

Useimmiten ihmiset joutuvat kokemaan asiat kantapään kautta. Silti kirjoituksistasi jollakin tapaa paistaa liika itsevarmuus, että “koukku ei koske sinua”… Siinä on suuri ristiriita, koska et ole kokeillut tarpeeksi pitkää aikaa selkeillä säännöillä… En kykene estämään ketään muuta kuin itseäni koskemasta aineisiin & vermeihin, mutta kehoitan tutustumaan itseesi ja huumepersoonaasi sen verran hyvin, että et joutuisi kantapään kautta kokeilemaan…

Milläköhän nickillä täällä kirjoitteli muutama v aiemmin samantaustainen nainen? Pääsi Järvenpäähän hoitoon, “pappa betalar”-ilmaisua käytti; tosin lähti alle 2vkossa pois ja jatkoi käyttöä… Isä oli palkannut töihin, joten potkut tuli ja lapsi ilm isälleen… Sinä haluat yrittää nähdä rajojasi, mutta aivot muistavat asiat hiukan eri tavoin… Nuo animaatiot aivoista ja päihteistä kannattaa katsoa!

Toivottavasti haluat haastaa itsesi realistisella tavalla…

Ps. Tuo kaksoiselämä aluksi tuntuu mukavalta, pidemmän päälle se rasittaa! Lisäksi suosittelen puhumaan ystävä-käyttäjillesi rehellisesti nuo käyttöpäivät. Kerran kuussa on 1vrk/30vrk. En ole kertaakaan lukenut niin vähäisistä määristä. En itsekään aiemmin ottanut kuin “kerran” ja oli virhe olettaa putken olevan se kerta! :unamused:

Tämä tarina saa jatkoa, vaikka kaikki varmaan hihkuu että mitäs minä sanoin ja noin siinä käy. Silti, tuntuu että mitä sitä valehtelemaan :slight_smile:

Käyttö ei sitten pysynyt tuossa kerta-pari kuussa. Tammikuu meni ihan jees mutta kuun lopulla sössin. Meni auto paskaksi jne, ja totuus paljastu porukoille ym. Olinkin sitten kunnolla muutaman viikon, kunnes tuli potkut töistä. Ei liity mitenkään mihinkään mömmöihin, väkeä vaan vähennetään… ja mitäpä minä keksin ahdistukseen; bupren. Sitä alkoi menn’ päivittäin ja kitkut oli ikävät kun kama loppui. Siinä sitten välillä piriä sun muuta. Bupre ei tuonut mitään ns. oloja enää, kunhan piti mielen virkeänä.
Sain töitä ja kunnostauduin. Sitten osui fentanyyliä kohdalle, ja sitä otin päivittäin neljä viikkoa. Paluu todellisuuteen oli karmea kun aine loppui. Otin buprea liian nopeasti fentanyylin päälle kun en tiennyt että ei kannata kun tulee vaan vierotusoireet. En jaksa nyt ettiä sitä hienoa kapulakielistä tekstiä jostain affoni… tms, mutta kuitenkin.

Se säikäytti. Luulin oikeasti että kuolen, ja ei ollut kaukana lanssin tilaaminen. Rukoilin ja itkin ja vannoin että lopetan jos tästä selviän. Olen saanut yhden oikean naispuolisen ystävän, joka on korvaushoidossa, lapsi huostaanotettu ja hän yrittää päivä kerrallaan. Hänestä oli iso apu arjessa kun olin “sairaana”. Piti huolta mun pojasta ja kokkaili täällä ja leikki pojan kanssa. Lapsen kanssa ei ollut mitään ongelmaa ollut ja arki oli mukavaa ja tasaista kunnes tosiaan tuli nuo fentakitkut.
Otin pieniä annoksia oksikodonia ja siirryin sitten bupreen ja nyt tilanne on se että otan yhdet 4mg töötit päivässä. Ja lasken annostusta koko ajan. Alkuun oli 6mg vrk x 2. Piikittäminen inhottaa, en haluaisi tehdä sitä mutta muitakaan toimivia tapoja en ole keksinyt. Mulla siis bupre on laastarimuodossa. Sillon kun oli nappulana niin liotin suussa enkä piikittänyt. Se kamala ahdistus joka tuli fenta+bupre-yhdistelmästä, on edelleen mielessä ja haluan lopettaa tämän. Mitään “oloja” bupre ei tuo siinä mielessä, paitsi pitää toimintakykyisenä. Tarkoitus on ajaa annos alas ja ei tuota kamaakaan niin hulluna ole että iän päivää voisin ottaa. Mitään päihdyttävää olotilaa en hae… haluan tavallisen arjen ja olon.
En enää sitä, että kun vähän vituttaa niin fentanyyliä vaan! En ikinä enää noin vahvoihin koske, kitkut oli sen verran pelottavat, ahdistavat ja kamalat.

Tätä käyttöähän mulla ei onneksi ole kauan takana, senhän voi lukea tästä keskustelusta. Myönnän nyt että kyllä mä olen riippuvainen. Mutta nytpä on tullut koettua tämäkin. Nuo nistikaverit on häipyneet kuvioista, vankilaan. Sattunu ja tapahtunu kaikenlaista. Kaksi kaveria on jotka käyttää sillon tällön, toinen tuo em. naiskaveri. Kummatkin pyristelee pois ja käyttävät mahdollisimman vähän.

Mulla on liian paljon menetettävää. Voi miten tyhmä oonkin ollut! Mutta kyllä se tästä. Aurinkoisia kevätpäiviä :smiley:

^ Ei se siitä :wink: . Sori vain, mutta vähän tuo nyt siltä vaikuttaisi :frowning: . En tosin aivan tarkkaan tiedä, mitä tarkoitit tuolla “kyllä se tästä”.

Ainahan sä käyt tässä “synninpäästöketjussasi” vannomassa, ettei koskaan enää ja sitten kuitenkin taas uudestaan, eikä tuo nyt vielä vaikuta siltä, että olisit käynyt kunnolla pohjalla. Ei siinä mitään, ihan tyypillistä meille narkkareille, mäkin olen vannonut vaikka kuinka monta kertaa, ettei koskaan enää ja kuinkas sitten kävikään :mrgreen: .

Olet sä toki saattanut löytää sen pisteen, että huumeita vedetään enää olon normalisoimiseksi ja uudet kokeilut ja/tai hirvittävät sekoilut/kunnon nuokkumiset eivät jaksa kiinnostaa, mutta jotenkin epäilen sitäkin. Niin se vain menee, enkä tarkoita nyt erityisesti juuri sua, vaan sitä, että tämä kuvio on niiiiin nähty niiiiin monen kohdalla.

Se sun lapsesi mua tässä huolettaa ja pirusti :imp: :frowning: . Tekisi mieli raivota taas jotakin[Poistettu törkeyksiä -Winston-84], mutta se tuli siinä ja enempää en jaksa selittää, kun ei se mitään auta kuitenkaan :neutral_face: . Muuten voisit mun puolestani vetää ihan mitä sua huvittaa.

:astonished: Voi hyvä nainen! Kait se arki sulle olikin ihan “mukavaa ja tasaista”, kun oot ollu 24/7 ihan kujalla! Mutta entä sun lapsesi?? Äiti piikittää itseensä joka päivä jotain hengenvaarallista ainetta, ja on kuuppa sekaisin aamusta iltaan. Lapselle se varmasti on ollut aika isokin ongelma! Ja edelleen on.

Niin sulla on, ja tyhmiä asioita olet tehnyt. Toivottavasti nyt oikeasti tajuat alkaa hoitaa itseäsi…? Valitettavasti oon kyl samaa mieltä ku Winston, et ei toi sun asentees kyl ihan siitä kieli. Vielä sua hymyilyttää, ja osaat nauttia aurinkoisista kevätpäivistä, kun bupre virtaa suonissa. Siinä tilassa ne lopetuspäätökset on aina hyvin helppo tehdä. Mut mitä sit, kun sun on aika luopua? Kun viekkaria puskee, ja kitkut nitkuttelee päässä. Pystytkö silloin pitää kiinni päätöksestäsi?

Tollaset pelottavat refla/överi/horkka/whatever -kokemukset unohtuu aika äkkiä, ja aineenhimo ottaa taas ylivallan. Jos niin käy, ettet kykenekään noudattamaan itsellesi laatimaa vieroitusohjelmaa - niinku et kyennyt noudattamaan 1krt/kk vetotahtiakaan - niin hakeudu hoitoon! Sulla on lapsesi, terveytesi ja loppu elämäsi menetettävänä. Ja sun lapsellasi koko tulevaisuutensa.

p.s. Ootko lukenut sitä Xonen tiputus -ketjua? Tervetuloa sinne päivittämään tilannettasi bupren alasajosta. [size=85](Vaik otsikossa lukeekin xone, niin oikeesti on ihan sama, et missä muodossa se bupre otetaan.)[/size] Meitä on siellä kaksi muutakin bupren lopettelijaa, ja itse ainakin oon kokenut vertaistuen antavan voimia - kuten tietysti kaikkien muidenkin tsemppaukset. County ja minä ollaan jo aika pitkällä tässä alasajossa. Ketjusta voit siis lukea meidän kokemuksia tästä prosessista, niin osaat sit ennakoida, että minkälaisia oloja olis ehkä odotettavissa.

p.s.2 Kärkkään tekstini tarkoitus ei ollut tuomita, vaan herätellä. Sulla on vakava ongelma, joka ei hoitamatta lähde itsekseen pois. Niin itsesi kuin lapsesi takia toivon, että tajuat tämän, haet apua, ja onnistut hoitaa itseäsi, ennen kuin jotain peruuttamatonta tapahtuu. [size=85](Käyttösi vaikutukset lapseesi ovat tietysti jo nyt peruutamattomia, mutta ettet nyt kuitenkaan enää pahentaisi tilannetta.)[/size]

Juuri tämä :imp: ! Kyllähän se lapsiKIN näyttää varmasti oikein hyvinvoivalta, onnelliselta ja tasapainoiselta, kun sitä katselee niiden pinkkien opparilasien lävitse. Maailma näyttää yleensäkin hyvin mukavalta ja tasaiselta niiden läpi katseltuna, vaikkei se sitä todellisuudessa olisikaan missään määrin :wink: . Sun lapsesi on ilmeisesti vielä niin pieni(Olet varmasti maininnut hänen ikänsä jossakin kohtaa, ainakin suurin piirtein, mutten jaksanut nyt lukea koko ketjua), ettei hän osaa tuoda pahaa oloaan, pelkoaan ja/tai hämmennystään ilmi niin selkeästi, että se sinne opparilasienkin taa paistaisi, mutta kyllä ne lapset, piru vie, huomaavat ja vaistoavat yhtä sun toista, eikä niille riitä pelkästään se, että ne saavat säännöllisesti ruokaa, puhtaat vaatteet ja iltasadun lukijan, eikä kukaan ympärillä riehu täysillä tai ole väkivaltainen tai ilkeä.

Sulla on ihan vitun selkeä ja paha päihdeongelma ja harva lapsi on nähnyt vanhempansa päihdeongelmaa mitenkään positiivisena asiana, vaikkei olisi joutunutkaan kärsimään mitään suoranaista puutetta, hylkäämistä, väkivaltaa tms.

Joo, ja mäkin tässä parhaillani “vieroittelen” itseäni bupresta ja kyllä aurinko paistaakin kauniisti myös täällä meilläpäin ja olo on ihan mukava ja tasainen, kun mä nyt vielä sen kuuluisan viimeisen kerran vähän korjasin oloani :wink: :sunglasses: .

Hei PieniKuolema…luin koko viesti ketjun,tosiaan toivon että olet rajoittamaan\lopettamaan …jos,olet vielä aktiivisena Plinkissä,olisi kiva kuulla nykyiset kuulumisesi

Joo, komppaan edellistä, et tulisit taas kertoo kuulumisiasi, pienikuolema! Toivottavasti en onnistunut herättelee sua kokonaan täältä pois.