Heips!
Oliskohan siitä nyt yli neljä vuotta kun putosin pohjalle niin että ryskyi ja löysin tämän plinkin.
Olen yli viisikymppinen naisihminen, join ne viimeiset kymmenen vuotta melko tavalla kaksin käsin. Hoidin tietysti kodin ja työn moitteetta, nuorin oli vielä kotona ja hänenkin koulu-ja harrastusasiansa tuli aina hoidetua moitteetomasti.
Ei ollut töistä pois oloja, krapulassa olin tietenkin useinkin töissä.
Kaikenlaista sattui, ensimmäinen todellinen pysäytys oli kun otin viinaa ja lääkkeitä ja heräsin sairaalassa vatsahuuhtelussa. Varsinainen pysäytys tuli kuitenkin, kun mies sai henngenvaarallisen sairauskohtauksen ja olin itse kännissä. Se ei kuitenkaan vaikuttanut muuten kuin siten, että sain aivan hirveät itsesyytökset siitä asiasta.
Täällä en ole nyt pariin vuoteen kovinkaan usein käynyt, mutta vanhoja tuttuja näkyy vieläkin olevan, ilmeisen kuiville päässeitä: mies metsänreunasta, todellinen symppaaja, soi kannel, jonka tarinaa luin jännittyneenä, mirtillo, basi ja moni muukin.
Viimeksi täällä valittelin elämäni sen hetkistä vaikeutta; mies on useamman vuoden sairastellut. Parisuhteemme ei ole parhaalla mahdollisella tolalla, juomiseni oli yksi suuri syy siihen. Nykyään juon satunnaisesti, harvoin enkä enää silloinkaan holtittomasti. En silti ole mikään kohtuukäyttäjä, olen alkoholisti ja tiedän sen.
Parisuhde ei ole paljon parantunut. Olemme kuin kaverit, sisarukset, ehkä ei edes ystävät. Suurin ongelma mielestäni on täydellinen läheisyyden ja seksin puute. Tästä ei voi puhua kenellekään, ei tietenkään. Olen kuitenkin itse vielä terve ja normaalit tarpeet omaava - vaikka siis olen yli viisikymmentä, en koe olevani mikään mummo, sukupuoleton, vanha…mies ei sairautensa vuoksi kykene seksiin eikä sanojensa mukaan sitä kaipaa yhtään. Hän ei myöskään ilmeisesti kaipaa minkäänlasita läheisyyttä, ei suudelmia, hyväilyjä, ei mitään.
En oikein tiedä, mitä tehdä. Sairasta miestä ei voi jättää, enkä haluaisikaan. Kuitenkin haluaisin itse elää vielä täyttä elämää. Haluja saa tietenkin itsekin tyydytettyä, mutta kun kuitenkin kaipaa sitä läheisyyttä. Rakkautta.
Tälle palstalle vuodattelen siksi, että aina välillä kun oikein pinnaa kiristää, annan itselleni " LUVAN" juoda. Voin juoda pullon viiniä ja päälle pari lonkeroa, en kuitenkaan enempää ( entisinä aikoina tuo oli vasta alkulämmittelyä). Kuitenkin mielen sopukoissa on aina jonkinlainen holtti, nyt riittää, ei enempää.
En tietenkään tiedä, pystyisinkö olemaan täysin juomatta, jos asiat olisivat kutena haluaisin.
Olen kuitenkin välillä kuukausia juomatta. Nyt vain tuntuu, että näitä " lupia" itselleni heruu yhä useammin, jopa pari kertaa kuukaudessa. En halua enää siihen tilanteeseen, jossa olin eli saatoin juoda kuukausia lähes päivittäin - arkena 5-6 siideriä tai olutta, viikonloppuisin siihen päälle ainakin pullo viiniä, usein muutakin.
Pyörittelen asioita mielessäni, käyn lähes päivittäin, aina kun voin, salilla jumpissa, uimassa, juoksemassa, lenkillä, muuten tuntuu, että pää hajoaa.
En halua vaipua enää siihen alkoholistiseen jatkuvaan humalaan/krapulaan/itsesyytöksiin/masennukseen/unettomuuteen/kauhun kierteeseen.
En osaa mieheni kanssa enää asiasta puhua, vaikka kaikesta muusta voimme jutella. On kuin yksi huone olisi lukittu, enkä uskalla avata sitä, kun en yhtään tiedä mitä sieltä vyöryää.
Onko kellään muulla samantapaisia kokemuksia?