Ehtoota taas
Noo toi oli vähän ehkä provosoiva tuo mun viimeinen kirjoitukseni. Kertomus siitä, millaista se elämä on kun juo. Karua, ällöttävää, salailevaa, täynnä poltetta, kiihkoa, himoa, helpotusta, hetken täydellistä.
Sen jälkeen tulee taas se kaikki muu.
Selviän selvin päin pikkujouluista ja muistakin, JOS HALUAN. Ehkä. Todennäköisesti. Mistä sen vielä tietää. Siksi kai pitääkin ottaa vain päivä kerrallaan ja päätää että tänään en juo, ainakaan päivällä. Illalla on päätettävä taas uudestaan.
Jos kaikki olisi vain tahdosta kiinni, aika harva täällä joisi kaiken, omaisuutensa ja terveytensä tai tekisi saman huumeilla.
Suurin osa tupakoitsijoistakin haluaa lopettaa. Onko siis luonteen heikkoudesta kysymys. Ei. Jos olet eri mieltä, olemme kyllä eri linjoilla.
Ei se silti sitä tarkoita, että pitää juoda/käyttää huumeita/tupakoida koko ikänsä. Kaikille lopettaminen ei vaan ole helppoa tai edes mahdollista. Luulisin.
Lopetin tupakanpolton jo vuosia vuosia sitten, monen yrittämisen jälkeen. Silloin se kertakaikkiaan loppui kuin seinään eikä ikinä sen jälkeen ole tullut mieleen, että polttaisin. Alkuvuosina näin unta että poltin. Herätessä oli aivan hirveä kauhu, että olinko polttanut ja mikä helpotus huomata, että se olikin unta. Samanlaisia unia olen nähnyt pitkän raittiudenkin ( mun laskuissani siis kuukausia kestäneen) aikana ja sama suunnaton helpotus, että unta, unta vain.
Tuo hengellisyys on mulle vierasta. Uskon vain tieteellisesti todistettuun enkä siis henkiolentoihin tai kuoleman jälkeiseen elämään tai muihinkaan sen kaltaisiin juttuihin. En voi siis turvata muuhun kuin itseeni, tähän plinkkiin ja antabukseen tässä raittiusasiassa.
Haluaisin kyllä, koska se olisi niin helppo antaa vastuu jollekin muulle, jonka tahdon mukaisesti elämä menee.
No joo, semmosta tänään. Jumppa teki hyvää ja siivous sen päälle, Sipilän puheidenkin jälkeen ehkä tulee uni. Saas sitten nähdä, kaatuko hallitus yön aikana.