^ Kiva kuulla susta taas, Nnaana ja ilmeisesti ihan hyvin menee.
Minä täällä edelleen toipilaana elelen. Näihin olosuhteisiin nähden kuuluu ainakin tällä hetkellä ihan hyvää. Tuntuu, että hermosto alkaa vihdoin rauhoittua ja nukkuminen normalisoitua, ts. se ei ole sitä, että välillä totaaliunettomuutta tai koiranunta ja kun siitä pääsee yli tavalla tai toisella, ylinukkumista, joka tuntuu vetävän vain enemmän pökkyrään. Nyt tosiaan viikon verran nukkunut ongelmitta ihan normaalia 7-8 h, nähnyt uniakin ja aamulla tuntuu levänneeltä. Täällä kotona jaksanut puuhastella kaikkea pientä ilman, että se rasittaa. Pahimmillaanhan tämä oli sitä, että pilkoin pienen kasan kasviksia ja siinä lähti kaikki voimat kropasta, sydän hakkasi ja tietysti ne yöunet menivät
.
Ei pidä silti nyt yhtään hötkyillä ja nuoleskella ennen kun tipahtaa. Tuli kyllä selväksi, että tämä oli sen luokan rasitus, että viikko tai kuukausikaan ei riitä toipumiseen. Meillä on pieni reissukin tulossa tuossa ja saa nähdä, kuinka paljon se rassaa hermostoa jo ihan sen tähden, että mullahan on tapana stressata noita menoja etukäteen ihan “huviksenikin”, vaikka toki oikein mielelläni olen lähdössä. Hyvää sekin psyykelle tekee pieni vaihtelu.
Sellainen takapakki tässä “suuressa suunnitelmassani” kyllä nyt tuli, että päätin ihan suosilla ottaa 5 mg Diapamia joka päivä, ihan sama, vaikka olo olisi kuinka hyvä. Pysyy tasaisena se vaikutus vs. odottelen, että menen ihan kierroksille ja sitten yritän kitkuta ilman ja lopulta menen vain enemmän kierroksille. Pieni annoshan tuo on ja saan sen kyllä aikanaan ajettua nolliin. Niin kuin jo sanoin, olisin tehnyt sen jo ajat sitten, ellei tämä saatanan ylikunto olisi sotkenut kaikkea
. Voi hyvinkin olla, että vieroitusoireilla oli osansa sopassa, mutta se nyt ainakin on selvä, että ylikuormitustila tässä se isoin ongelma on. Tärkeintä on nyt saada hermostonsa rauhoittumaan, koska muuten tämä homma ei etene koskaan mihinkään. Tenkkapoo vain se, vedänkö ensin benzot nolliin vai yritänkö varovasti aloitella liikuntaa. Varmaan ensimmäinen parempi vaihtoehto, koska näkeepä sitten, onko hermosto oikeasti palautunut. No, tuo ei ole tämän päivän asia.
Vaikken kylmyydestä tykkääkään, olen nyt ollut oikeastaan iloinen näistä pakkasista. Onpahan hyvä syy sille, ettei riehu tuolla pihalla mitään rääkkihikilenkkejä. Ei pakkanen tosin ennenkään ole minua estänyt, paitsi silloin, jos miinusasteista on 20 tai enemmän. Silloinhan se menee jo oikeasti vaaralliseksi. Aamuisin, kun yleensä olen liikkeellä on tosin nyt ollut parinkymmenen asteen pakkasia, eli hyvin toimii jarruna. Sisäliikuntaa pakkaset eivät tietenkään estä, mutta nyt vain ollaan ilman ja kitkuissa, koska ei tämä muullakaan parane.