Tämän kirjoitin16.2, kun raittiutta oli takana noin kuukausi ja viikko.
[i]
Entinen elämäni.
On, kuin olisin ollut vuosikausia parisuhteessa narsistin kanssa. Alussa kaikki oli ihanaa, ja lupasit minulle kaikkea hyvää ja kaunista. Ja minä uskoin. Elämä tuntui hyvältä… Pitkään meillä menikin hyvin. Sain sinulta iloa ja elämää, pieniä vastoinkäymisiäkin, mutta mitäs pienistä…
Mutta sitten, pikkuhiljaa, rupesit ottamaan omaasi takaisin. Vaadit aina vain enemmän, etkä enää antanutkaan sitä ihanaa tyydytystä, mitä alussa sinulta sain. Veit paljon rahaa ja aikaa, tunteenikin, enkä enää saanut sinulta muuta, kuin sumuisia muistikuvia ja aina vain pahemman olon.
Yritin sinusta eroon, mutta aina sait minut uudelleen pauloihisi, loukkaannuin sekä henkisesti sekä fyysisesti, monia kertoja. Halusin sinut pois elämästäni, mutta silti en kuitenkaan voinut edes kuvitella elämää ilman sinua. Tuntui, että menettäisin kaiken…ja siksi janosin sinua lisää…ja lisää… Ja vajosin yhä syvemmälle.
Lopulta elin elämääni sinun kauttasi, en enää tunnistanut itseänikään. Vaikka itsekin näin tilanteen, en kyennyt tekemään sille mitään. Olit liian voimakas minulle ja minulla oli voimat loppu.
Sitten jokin muuttui. Tajusin, että tuhoat lopulta koko elämäni, kaiken, jos jatkan näin. Löysin itsestäni voimaa, jota en tiennyt olevan olemassakaan. Tutustuin itseeni uudestaan ja huomasin, etten todellakaan tarvitse sinua ollakseni hyvä tyyppi. Päinvastoin, olen huomattavasti parempi tyyppi, kun sinä et ole läsnäolollasi pilaamassa kaikkea!
Ja nyt, elämä tuntuu jälleen hyvältä! Oikealta elämältä… Ja tämä tunne kestää! Pääsin lopultakin eroon sinusta, paholainen. Etkä enää minua pauloihisi saa. Jää hyvästi, alkoholi.[/i]
Eipä ole mieli paljoa muuttunut niistä ajoista…